Nicilette Kravitz „A E I O U: GREITA MEILĖS ABĖCĖLĖ“

Dėmesys naujiems filmams turėjo grįžti tik rudenį. Vasara ne tas metas. Tačiau pasaulyje vasara yra laikas, kai vyksta didelių kino projektų premjeros. Neišeina ir pas mus galvoti, kad visi potencialūs kino žiūrovai mėgaujasi saule prie vandens telkinių ar keliauja po užsienį – kino teatrus pasiekia ne vien minėti blockbasteriai, bet retkarčiais ir arthousiniai filmai, kurie platintojų nuomone, nerastų vietos perkrautame repertuare rudenį.

Toks yra vokietės aktorės, scenaristės ir režisierės NICOLETTE KRAVITZ „A E I O U: greita meilės abėcėlė“

Filmas nėra „šviežias“. Jo premjera vyko dar prieš 1,5 metų Berlyno kino festivalyje. Nicollet yra penkiasdešimtmetė kino kūrėja. Moters aktorės amžiaus faktorių ji daro kertine „A E I O U: greita meilės abėcėlė“ siužeto atspirtimi.

Aiškiai matome, kad šešiasdešimtmetė filmo protagonistė Anna yra tapusi savo profesijos reikalavimų įkaite. Juk Meryl Streep yra sakiusi, kad kai jai sukako keturiasdešimt, pasipylė pasiūlymai vaidinti senutes-raganas. Taip ir Annai – sėdi nepriteklyje namuose, o per retus interviu, vyrams, rodantiems Aną TV ekrane su maudimuku, yra įdomiausia aptarinėti, kaip sulaukusi tokio amžiaus, aktorė išlaikė puikią figūrą. Tokiu atveju, intelektuali moteris tampa dygumo pavyzdžiu, kas dar labiau sumažina jos galimybes tęsti karjerą.

Todėl, žinoma, kai patyrusiai aktorei pasiūlo tobulinti 17-mečio našlaičio mikčiaus Adriano, auklėjamo vaikų namuose, kalbą, dėl atsitiktinio uždarbio ji sutinka. Nežiūrint to, jog betarpiškai ir praktiškai žino, kad vaikinas vagišius. Keistai atrodantis filmo pavadinimas tampa visiškai suprantamas pamačius šį vaidybinį kiną.

Nesunku nuspėti, kad filme tarp šių visiškai skirtingų visais aspektais žmonių megsis ryšys. Numanomas nuspėjamumas kelia autoriams iššūkius – pasakojama istorija turi išlikti natūrali, logiška, išmoningai perteikta. O svarbiausia, filmas neturi nukrypti į banalias klišes.

Reikia pripažinti, kad Nicolette Kravitz, aktoriai (iš jų yra tik viena Vokietijos kino žvaigždė – herojės mentorių suvaidinęs UDO KIER, savo sąskaitoje turintis daugiau kaip 270 vaidmenų kine), operatorius pasakoja siužetą nenuleisdami solidaus kino kartelę. Prikibti tegaliu vos už kelias scenas, kaip antai, bravūriška vagiliavimo afera, kai entuziastingai įsitraukia ir Anna, o mes akivaizdžiai pamatome, kaip reikia saugoti pinigines turistaujant, nuogų įsimylėjėlių vojažas viešbutin naktiniame Prancūzijos kurorte…

Labai protinga, kad režisierė neapsiriboja melodramos žanru, o aiškiai palieka vietos komedijai. Tai išties sumenkina žiūrovo svarstymų galimybę, kiek matomos situacijos logiškos, kiek – gal „pritemptos“. Derėtų pagalvoti, kad gyvenimas toks įvairialypis, jog rodoma situacija tikrai įmanoma…

Gaila, jog atostogauja visa kultūros žiniasklaida ir, matyt, šis nekomercinis filmas, negavęs reikiamo dėmesio ir auditorijos, greitai pasitrauks iš kino teatrų repertuaro.

Seansai: