Lektuvu keleiviu teises

Lektuvu keleiviu teises

Sveiki!

ES reglamentas apie lektuvu keleiviu teises itin svarbus ir labai daznai ignoruojamas, o lietuviska jo santrauka nera issami. Todel cia aprasiau esminius jo momentus. Tikiuosi, pravers. Geru kelioniu!

Reglamentas (EC) Nr. 261/2004
Galioja visiems skrydžiams iš ES oro uostų, taip pat ES aviakompanijų skrydžiams iš kitų oro uostų į ES

SKRYDŽIO PANAIKINIMAS

Jei apie skrydžio panaikinimą jums buvo pranešta likus ne mažiau kaip dviem savaitėms iki jo, jums turi būti leista pasirinkti:

  • arba neskristi ir per savaitę atgauti skrydžio kainą,
  • arba "panašiomis sąlygomis" kiek įmanoma anksčiau pasiekti paskirties vietą,
  • arba skristi tuo pačiu maršrutu bet kurią kitą pasirinktą dieną (jei yra vietų).

Be to, kai dėl skrydžio panaikinimo būtina papildoma nakvynė (vieną ar kelias naktis) - aviakompanija turi nemokamai suteikti viešbutį, taip pat transportą iki jo bei atgal į aerouostą. [atkreipkite dėmesį: tai galioja ir tada, kai apie skrydžio panaikinimą paskelbiama iš anksto!!].

Taip pat turite teisę į du nemokamus skambučius arba dvi žinutes (telekso, fakso, el. pašto).

Jei apie skrydžio panaikinimą jums buvo pranešta likus 14 ar mažiau dienų iki jo, jums turi būti pasiūlytos visos aukščiau nurodytos galimybės ir dar kompensacija [nepriklausomai nuo to, ar nusprendžiate skristi alternatyviu variantu, ar neskristi - išskyrus žemiau nurodytus du atvejus]. Kompensacijos dydis:

  • 250 EUR visiems 1500 km ar trumpesniems skrydžiams;
  • 400 EUR ilgesniems negu 1500 km skrydžiams ES viduje, taip pat visiems kitiems 1500-3500 km ilgio skrydžiams;
  • 600 EUR ilgesniems negu 3500 km skrydžiams už ES ribų.
    (Jei skrendama su persėdimu, atstumas skaičiuojamas iki galutinio kelionės taško, į kurį keleivis pavėluos atvykti.)

Kompensacijos nemokamos, kai apie skrydžio panaikinimą jums pranešta likus 7-14 dienų iki skrydžio ir pasiūlyta skristi kitu maršrutu, išvykstant ne vėliau kaip po 2 val. ir atvykstant į galutinį kelionės tašką ne vėliau kaip po 4 val.; arba apie skrydžio panaikinimą jums pranešta likus mažiau kaip 7 dienoms iki skrydžio (taigi ir prieš pat skrydį!) ir pasiūlyta skristi kitu maršrutu, išvykstant ne vėliau kaip po valandos ir atvykstant į galutinį kelionės tašką ne vėliau kaip po 2 val.

Jei šių sąlygų nesilaikoma, bet pasiūlytu alternatyviu variantu jūs atvyktumėte į paskirties tašką pavėlavę ne daugiau kaip 2 val. (1500 km ar trumpesniems skrydžiams), 3 val. (1500-3500 km skrydžiams) arba 4 val. (ilgesniems skrydžiams), aukščiau nurodytas kompensacijos dydis sumažinamas per pusę.

[Visais atvejais jūs turite teisę nesutikti su siūlomu alternatyviu variantu, o per savaitę atgauti skrydžio kainą ARBA skristi tuo pačiu maršrutu bet kurią kitą pasirinktą dieną (jei yra vietų). Dėl to jūs neprarandate teisės į kompensaciją, jeigu ją turite!]

Kompensacijos nemokamos, kai aviakompanija gali įrodyti, jog skrydis buvo panaikintas dėl neeilinių, nuo jos nepriklausančių aplinkybių.

SKRYDŽIO ATIDĖJIMAS

Kai atidėtas:

  • 2 valandom ar daugiau 1500 km ar trumpesnis skrydis; arba
  • 3 valandom ar daugiau ilgesnis negu 1500 km skrydis ES viduje arba 1500-3500 km ilgio skrydis už ES ribų; arba
  • 4 valandom ar daugiau ilgesnis negu 3500 km skrydis už ES ribų,

keleiviui turi būti suteikta:

  • maitinimas (atitinkamas laukimo laikui);
  • du nemokami skambučiai arba dvi žinutės (telekso, fakso, el. pašto).
  • kai skrydis nukeliamas į kitą dieną - viešbutis, taip pat transportas iki jo bei atgal į oro uostą.

Kai bet kokio ilgio skrydis atidedamas penkoms valandoms ar ilgiau, keleivis taip pat turi teisę atsisakyti skrydžio ir per savaitę atgauti jo kainą. Jei keleivis pakeliui - jis turi teisę nemokamai grįžti į pradinį kelionės tašką, jei pageidauja.

[Visos šios teisės galioja nepriklausomai nuo skrydžio atidėjimo priežasties!!]

ATSISAKYMAS ĮLAIPINTI (OVERBOOKING)

Pirmiausia turi būti kviečiami savanoriai. Jiems turi būti pasiūlyta pasirinkti:

  • arba neskristi ir per savaitę atgauti skrydžio kainą,
  • arba "panašiomis sąlygomis" kiek įmanoma anksčiau pasiekti paskirties vietą,
  • arba skristi tuo pačiu maršrutu bet kurią kitą pasirinktą dieną (jei yra vietų).

Šios teisės galioja ir tuomet, kai aviakompanija pasiūlo papildomų paskatų.

Kai savanorių nepakanka, keleiviui gali būti neleista lipti į lėktuvą prieš jo valią. Tuomet jam priklauso ne tik teisė pasirinkti iš trijų aukščiau nurodytų variantų, bet ir kompensacija - tokio pat dydžio, kaip ir panaikinus skrydį. Be to, kai prireikia laukti - keleiviui turi būti suteiktas maitinimas, du skambučiai ar dvi žinutės, o skrendant kitą dieną - ir viešbutis bei transportas iki jo bei iš jo.

Visas reglamento tekstas (anglų k.):
http://europa.eu.int/eur-lex/pri/en/oj/dat/2004/l_046/l_04620040217en0
0010007.pdf

(patartina jį atsispausdinti ir turėti kelionėje)

Kur kreiptis, jei jo nesilaikoma?

  1. Į aviakompaniją.
  2. Jei jos atsakymas jūsų netenkina - į Civilinės aviacijos administraciją bet kurioje ES šalyje. Lietuvos civilinės aviacijos administracija: Rodūnios kelias 2, LT-02188 Vilnius, tel. (5) 2739038, faks. (5) 2739237, el. paštas: [email protected]

dekui uz informacija. jei jau atides, tai maisto ar dar kazko neatsisakysiu;D

o šiaip iš teisų - tikrai naudinga ifno…Gerai

Kas domisi skrydziais,tai tie ta zino,nes visur apie tai buvo rashyta ir internete galima bet kada susirasti.Nesupratau ka ta tema duoda?Apakęs
Jei tai butu naujiena,tai tam yra skirta vieta kur tokius dalykus skelbti,bet cia senienaCha chaBlogaiBlogaiBlogai

Is kur tu toks senas bambeklis? Tema duoda informcijos tiems, kurie skraido (pvz. man Šypsena ).

Aciu, nofrills! Zinojau seniai apie si reglamentas, bet vis neturejau laiko gerai isiskaityti.

Gerai

nesu skraidziusi labai daug…todel realiaia taisykliu nzn, na ir berods jokiu incidentu nebubo…na buvo pamete pagaze skrendant i Atenus per Amsterdama, bet kita diena atveze ir dar ale 20 euru nuolaida aviakompanijos skrydziams daveŠypsena

na kitas maziau malonus incidentas, kai likus 45min. iki skrydzio i Briuseli per Kopenhaga neileido…nes jau ale buvo pasibaiges chel-inas, tai nzn ar tokiu atveju galejau kazko issireikalauti???

GeraiGeraiGerai dėkui už info! Taip

nu va… o man karta tases neatkeliavo bet tai jas tik pristate, jokiu nuolaidu skrydziams nedave Nekaltas

Siaip tai taisykles gerai zinoti. Kol nesusiduri su kokiom bedom tol atrodo dzin.
Pvz man siemet buvo: uzsisakem skrydzius 3 men pries kelione is flylal’o, likus 3 savaitem parase meila, jog gryzimo skrydis atkeliamas, nes jie nusprende nutraukti skrydzius ta kryptim.
babkes tai grazino uz ta skrydi, bet tai teko zymiai brangiau pirkti is skristi su kitais. kai bandem pyktis tai pasake 14 dienu turim teise atsaukt.
Vat ir visos taisykles, deje jie totaliai yra.
pralaike musu babkes 2 menesius, o po to kai pabrango visi skrydziai, atsaukeŠypsena.
Linkiu kad taip neatsitiktu daugiau.

Apkabinimas

Siuo atveju akivaizdu, kad buvo pazeistas mano minetas reglamentas (flyLAL turejo suteikti tau galimybe pasiekti keliones paskirties vieta kitu bendroviu reisais). Galetum ir pakovoti uz savo teises.

Tokiam kaip Raynair jokios tokios taisykles negalioja. ju salygose numatyta kad net jai skrydis atidedamass tu nieko neatgausi. negalbu apie kompensacijas Cha cha

Tiesa, Ryanair labai vengia jas vykdyti. Bet ES reglamentai galioja ir jiemsTaip

neskaiciau visko,bet siandien lektuvas 2h velavio ir vaike kaip sunis nuo vienu vartu prie kitu,o maista tai tik uz $ galejo pasiulyti Špyga

Esu nemazai skraidzius.Problemu nebuvo(tpfu tpfu tpfu).Taisykliu galima rasti oro uoste,internete,is zmoniu kurie nusimano,taciau manau si tema reikalinga.Ir reikia ivertinti temos kurejo darba.Daug parase,ir reikia tiketis jog tai kam nors pades.