Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Oskaras Koršunovas, Marius Ivaškevičius "MIEGANTYS" (LNDT)


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2021 12 07 d. 22:37 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 227 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Banginis

Klube: narys

Parašė žinučių: 14802

2021-12-07 22:37 1 žinutė iš 2 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Įspūdis apie ryškiausią atsinaujinusio sezono hitą, Oskaro Koršunovo režisuoto originalios Mariaus Ivaškevičiaus pjesės MIEGANTYS pastatymą Lietuvos nacionalinio dramos teatro Naujojoje salėje.
Pavadinti spektaklį, kurio premjera įvyko prieš mėnesį populiariu hitu tarp žanro išsiilgusių mylėtojų, būtų kuklu. Akivaizdžiausiai situaciją aprašė feisbuke Andrius Tapinas: pranešęs, kad į papildomus vasario 5-6 d. spektaklius dar likę 70 bilietų ir pasidžiaugęs, kad suspėjo nusipirkti iš Tiketos bilietus, čia pat turėjo konstatuoti, jog liko jau 29 bilietai. Parašęs šį faktą, apsižiūrėjo, kad liko ... 9 bilietai. Padėjęs tašką, pamatė, kad bilietų ir nebėra...
Kadangi dabar teatro kasa yra įsikūrusi vienoje iš LNDT kavinių, tai patogu paragauti ir puodelį kavos ir pašnekinti kasininkę. Dėl "Miegančiųjų", ji mostelėjo ranka ir ... mano susidomėjimą nukreipė, kokius kitus spektaklius pageidaučiau pamatyti. Ką galima patarti pageidaujantiems šio spektaklio? Budėkite internetinėje teatro svetainėje, nes kada bus skelbiamas kitas šio premjerinio spektaklio rodymų grafikas kovo – gegužės mėnesiais, nėra žinoma...
Iš kur toks anšlagas?
Išskirčiau 3 aspektus:
1. Vėl atsirado laisvalaikio leidimo būdas – teatras. Sakyčiau, žmonės nuo lenciūgo... (Bet į kitus spektaklius panašių bilieto gavimo problemų nepalyginamai mažiau). Taip, reikia sėdėti su kauke. Ir tamsoje sukčiauti nesinori, nes skirtingai nuo didžiųjų kino teatrų, čia tarp porų žiūrovų, laisva kėdė nepaliekama. Man asmeniškai pabūti 5 val. (taip taip – tiek reikės įvertinant laiką nuo įėjimo pro duris ir išėjimo) jokio sunkumo nėra. Na, jei per pertrauką rasite vietos kavinėje, turėsite pauzę. Gal ir dėl to driekėsi eilės, nežiūrint to, jog bent dvi kavinės dabar yra teatre.
2. Masina pabuvoti vieniems iš pirmųjų teatro rūme po didžiulės rekonstrukcijos. Nauja rūbinė, iš kurios patenki tik į kosmetiškai pakeistą foje. Naujiena čia berods tik išskirtinai dėmesį traukianti kiliminė danga. Jos pluošto atspalvis priklauso nuo ėjimo krypties. Žodžiu, per pertrauką galima batais išpiešti norimus ornamentus. Tikiuosi, kad dangos valymas teatrui nekels sunkumų.
Visas rekonstrukcijos cinkelis prasideda pajudant link Naujosios salės. Raudonmedžio sienų koridoriais (bent jau panašios spalvos) kyli mažiausiai 3 aukštus (priklausomai ar amfiteatre yra tavo vietos, ar balkone, ar parteryje) ir nužingsniuoji kažkur į tą zoną, kur buvo Mažoji salė. Esant norui, galima naudotis liftais. Kas atrodė gana tolima – aplink teatro pastatu esančiomis gatvelėmis patekti į Mažąją salę, dabar atrodo koridoriais ir laiptais žingsniuoji kur kas mažesnius atstumus. Kartais koridoriai ar laiptai siauresni. Pvz. nesusiorientavau po pertraukos kaip tiksliai rasti įėjimą į amfiteatrą, nes koridorių pamatai tik prie jo priėjęs. Pati salė, išsidėsčiusi per 3 aukštų pakilimą, turi didžiuli nuolydį, todėl priešais sėdintieji visai neužstoja. Ji žymiai didesnė nei buvusioji Mažoji...
Pati salė pasirodė mažesnė už buvusiąją. Pasirodo – taip ir yra! Čia gi tik Naujoji salė! O Didžioji kaip buvo, taip ir liks savo vietoje. Tik ji dar neatidaryta teatralams. O tarp tų įprastų didžiulių paveikslų bus įėjimas į Mažąją salę, kuri taip pat dar neveikia. Žodžiu teatro gerbėjai turėtų džiaugtis pokyčiais!
Iš trūkumų pastebėjau, kad vien iš Naujosios išėję žiūrovai apturėjo ne menkesnes eiles rūbinėje nei buvo anksčiau. O kaip bus, kai visos 3 salės veiks? Bet argi tai problema, kai myli teatrąŠypsena. Tarp fotelių eilių Naujojoje salėje, deja, mažoki tarpai – nelabai didesni nei buvo. Norėtųsi, kad žiūrovų skaičiaus sąskaita nemažėtų patogumas ir būtų taip, kaip yra naujojje Pasakos k/t Paupio salėje, kur tarpai – kapitaliniai praėjimui, nekeliant sėdinčiųjų...
3. Esminis, manau, faktorius.
Nors Oskaras Koršunovas pagal Mariaus Ivaškevičiaus kūrybą Rusų dramos teatre pastatė "RUSIŠKAS ROMANAS", tačiau visų sąmonėje gyvas jų bendradarbiavimas grandioziniame spektaklyje šiuolaikine tematika "IŠVARYMAS". Visi viliasi, jog gaus tokią pačią satisfakciją, kaip aname, dar ilgesnės trukmės hite. Iš karto sakau, kad to bus, bet ir.... nebus. Visų pirma, jog spektakliai nepanašūs. Kirba ir vertinimas, kad šįkart tokios aukštos kartelės įveikti nepavyko. Nors kartelė čia jokiu būdu nėra žemai...
Taigi, po tokios "trumpos" įžangos gal jau laikas apie spektaklį? Šypsena
Ką gi, pradėsiu nuo...įžangos. Futuristiškai atrodančioje scenoje, kurią, manau, ne taip lengvą paruošti spektakliui, todėl jie būna pvz. 6 iš eilės (scenografas kaip ir "Išvaryme" – Gintaras Makarevičius) stebime kaip gaivaliosi iš miego būsenos trys seserys. Judesiai prabudus sukaustyti, užtat kalbos daug. Netgi sakyčiau – per daug. Gana tuščias kalbėjimas neįkvepia stipriai įsijautinėti. Įsivaizduoju, kad tokia suvelta pradžia, o ne gauta žinutė iš namų, priveda prie didžiausio konfūzo arba nesąmonės, kurią tik regėjau teatre. Neapsikentusi pora žiūrovų, pakyla iš fotelių ir skuba palikti salę iš taip jiems nykaus spektaklio. Neįmanoma jų nepastebėti, nes esant siauram praėjimo tarpui, pamankština atlošų sujudėjimu žemiau sėdintiems nugaras. Galiu karštakošišką poelgį palyginti su išsiruošimu į operos spektaklį LNOBT, bet beklausant uvertiūros, nutariama, kad ji nevykusi, ar kad neskamba mėgstama rock muzika, todėl reikia skubiai pasišalinti...🙂
Taip, įžanga ilgoka. bet palaipniui teatrinis vyksmas juda priekin, supratimas ką matai aiškėja ir karščiuotis, kad neaišku kas vyksta scenoje, nebetenka. Man atrodė, kad žiūriu veiksmą kosminio laivo salone, o jaunos seserys migdomos dėl globalių tarpplanetinių atstumų. Buvau teisus tik mažame aspekte – spektaklis išties futuristinis, primenantis kokius Besono "5 elementą" ar Wahovskių "Matricą" filmus, bet... veiksmo herojės rusės ir gyvena jos... Maskvoje.
Gal galima buvo dramaturgiškai ir anksčiau paaiškinti, kodėl čia dabar ta Maskva, bet esmė specialiame ekrane akis parodančio užssceninio balso išaiškinama: Žemę yra sukrėtusi ekologinė katastrofa, kai padidėjo vandens lygis ir ėmė trūkti maisto. Įvyko 2 Pasauliniai vandens karai. Besikraustantys migrantai visiškai iškreipė normalų gyvenimą ir pasaulyje liko tik berods 4 milijardinės populiacijos megapoliai: Maskva, Šanhajus, Torontas ir Čikaga. Bet žmonių per daug, todėl jie šiais 2100 metais (prasidėjo visas chaosas berods 2033) gyvena dviem pamainomis, po 10 metų. Merginoms po 80, o jos trokšta kūniškos meilės, labai daug aiškinasi apie seksą, nes lytys tokiame gyvenime yra eliminuotos, svarsto apie vaikus, vadina viena kitą kalėmis (pasirodo, mūsų gyvenime tas žodis gajus tarp lesbiečių). Spektaklis aiškiai "moteriškas", lyginant su "vyrišku" "Išvarymu".
Temos, sutiksite, tikrai konceptualios ir bandomos nagrinėti su gerbtina giluma. Tikrai spektakliui netrūksta įdomumo, šaunus, kūrybingas apšvietimas, fainas garso takelis, įspūdingi savo vaidmenyse aktoriai. Ypač giriama pagrindinė spektaklio persona Maja – aukštaūgė Aistė Zabotkaitė. Tačiau, sakyčiau, galima įžiūrėti dialogų perkrovimo efektą. Sisidaro įspūdis, kad visko (per)daug. Kažkiek vargina. Todėl šauni atgaiva pajuntama, kai į scena įsiveržia Vytauto Anužio vaidinamas transgenderis menininkas Petis su savo prodiuseriu Peniu. Va, jie tai "užkuria" linksmumo "pirtį". Juokeliai kiek estradiški, bet publikai tikrai skaniai suragaujami.Šypsena Taip nepastebimai porą valandų ir pralekia.
Antros dalie įžanga vėl klampesnė, lyginant su tolimesniu veiksmu. Čia ryškiai įvedama dar viena aktuali šių dienų gyvensenos tema – diktatūrinė valstybė. Ją atstovauja I pamaina, dabar mieganti, tačiau jos dešimtmetis jau slenka pabaigon.. O prabusiančioje pamainoje tvyro autoritarizmas. Vienas vaikinas jau atbėgo į II pamainą ir bendradarbiauja su Algio Dainavičiaus vaidinamu vairuotoju-prižiūrėtoju Dunia.
Bet laikas tiksi ir II pamaina turi užmigti...


kertukas
Banginis

Klube: narys

Parašė žinučių: 14803

2021-12-08 20:18 2 žinutė iš 2 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Pasirodo būtent šį, šeštadienio, spektaklį žiūrėjau. Nė nepagalvosi...

OSKARAS KORŠUNOVAS:

"Ar aktoriams baisu išeiti į sceną? Taip, baisu. Publika - kaip bulius, ir išeiti reikia kaip į koridą. Daugiau. Reikia stoti tarsi prieš Dievą ir aktoriai tai daro beveik kiekvieną vakarą. Ir kiekvieną kartą jie moka didelę kainą, lyg žyniai, ant aukuro aukojantys save. Bet ir be to didžiojo aukojimosi yra dar be galo daug tik teatrui būdingų rizikų. Už visa tai ir moka žiūrovas - pinigais, aplodismentais, meile. Todėl bilietai nebūna per brangūs o meilės perdaug.
Štai įvyko keturi "Miegančių" spektakliai iš eilės. Šiais laikais, kai žiūrovai nesiveržia į teatrą taip, kaip iki pandemijos ir kai net geri ir išgirti spektakliai neberenka salių, rodyti didelėje salėje ir dar tokiomis apkabomis - žinoma, didelis iššūkis. Ir nors buvo sausakimša, bilietai išparduoti akimirksniu ir net laiptai apsėsti, visgi, tokio maštabo, sudėtingumo ir ilgumo spektaklį suvaidinti net keturis kartus jau buvo didelis iššūkis. Bet po antro spektaklio įvyko štai kas - pagrindinį vaidmenį atliekanti Aistė Zabotkaitė visiškai prarado balsą. Nuimti du spektaklius dar tik įsibėgėjant jaunam spektakliui buvo labai sunku morališkai, bet ir vaidinti labai rizikinga. Bet Aistė ryžosi. Kalbant "Miegančiųjų" žodžiais, pasielgė kaip tikra karė ir parma. Du ilgus vakarus reikėjo ištempti ant degančių stygų. Spektaklis galėjo nutrūkti bet kurią akimirką - tai žinojo visi aktoriai. Užkulisiuose budėjo gydytojas - leido vaistus prieš, per ir po spektaklio. Gydytojo vardas Artūras - jeigu ne jis, spektaklis nebūtų įvykęs. Bet visų pirma jis nebūtų įvykęs be Aistės perfekcionizmo, jos aistros ir pasišventimo. Ir ne tik tuos du vakarus - be Aistės apskritai nebūtų "Miegančiųjų". Tam, kad sukurtum Mają, reikia ja būti - tai yra, būti didvyre. Per daug patoso? Ne, nė velnio. Tiesiog teatro kasdienybės žygdarbiai."


Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kultūra: 3.145 Žinučių forume 103.349 548 Narių klube 998 Banga.lt laikrodis 21:30 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kultūra

Moderuoja: BangaLT, offca, Someone*Else
Statusas: ne narys (Įstoti)
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Oskaras Koršunovas, Marius Ivaškevičius "MIEGANTYS" (LNDT)

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai