Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Lukasz Twarkowski, Anka Herbut LOKIS (2017, LNDT)


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2018 02 16 d. 23:55 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 1393 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Banginis

Klube: narys

Parašė žinučių: 13747

2018-02-16 23:55 1 žinutė iš 5 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Žinojau, kad po metų trukusios krizės, kurią mano įsitikinimu sukėlė nepratęsta sutartis su puikų periodą užtikrinusiu Lietuvos Nacionalinio dramos teatro meno vadovu Audroniu Liuga, šis spektaklis tapo pirmuoju atsigavimo ženklu. Tačiau negalėjau pagalvoti, kad pirmoji sezono premjera rugsėjo mėnesį, panašu, taps ir bene geriausiu šio sezono spektakliu šiame teatre. Maža to, nustebsiu, jei kovo mėnesį teatralams gaunant Auksinius scenos kryžius, Lokis nebus apdovanotas pagrindiniais kryžiais. Ką gi, laukti liko neilgai...

Kuo stiprus LOKIS?

Išradingumu, didžiuliu šiuolaikiškumu, moderniškumu ir pasirinktos koncepcijos įgyvendinimu.
Bandysiu nesiplėsdamas paaiškinti, ką turiu galvoje, rašydamas šias tezes.
Besidomintis sostinėje vykstančiu teatriniu gyvenimu, žino, jog rudenį vyksta tarptautinis teatrų festivalis "SIRENOS". Jo esmė – Lietuvos teatro mėgėjams ir profesionalams pristatyti geriausius užsienio spektaklius. "Geriausius" reikalinga rašyti su didele atsarga, nes atvyksta į Vilnių tie spektakliai, būtent kuriuos išsirenka organizatoriai, o dar, matyt, žymiai svarbiau, – tie, kuriuos jie finansiškai "įkanda" atvežti... Prisižiūrima visko. Ir patvirtinimo, kad mūsų teatro lyderiai yra visiškai ne blogesni už kolegas europiečius, ir tai, kad mūsų kai kada "fundamentalus" teatro suvokimas atsilieka nuo vyraujančių madų užsienyje. Ypač technologinėse srityse.

Tiesa, video meno panaudojimo, muzikinių eksperimentų prasme modernūs atrodė Vido Bareikio "No theatre", Yanos Ross, žinoma, kai kurie Oskaro Koršunovo kūrybos elementai ar pavyzdžiai. Bet toli gražu ne visi, ne visada. Daug jų ir nespėjau pamatyti, nes, pvz. V. Bareikio paskutiniai eksperimentai buvo tiesiog vienadieniai. Galų gale, šis talentas ėmėsi dabar save realizuoti TV show programose kaip muzikantas ir didesnio žiūrovo palaikymo nesulaukia...

"LOKĮ" LNDT realizavo Lenkijos teatralų brigada. Išskyrus prancūzą scenografą ir apšvietimo menininką lietuvį. Ir spektaklio kokybė išsiskiria lietuviškame teatro kontekste neįtikėtinai preciziškais video meno ir vaizdo, apšvietimo technologijų panaudojimu ir jų kiekiu, ir sureišmintu itin modernios muzikos naudojimu. Šiuose aspektuose kartelė pakelta taip aukštai, kad tiems mūsiškiams, kurie norės video meną, šiuolaikinę muziką (dažnai artimą klubinei kultūrai), šviesas, dūmų techniką jungti į rimto teatrinio spektaklio visumą, susidurs su sunkumais, nes vis bus lyginama su "LOKIO" pasiekimais.
Jau pirmąja scena, spektaklio statytojai "kalą" pribloškiantį įspūdį žiūrovams, kai spektaklio režisierius, dramaturgė bei kiti pagrindiniai statytojai išeina "į žiūrovų lygmenį" ir ima angliškai su vertėja pasakoti, kas čia dabar bus. Nuo išgąsčio, kad kažkas ne taip su šiuo vakaro spektakliu, kaip kad būna, kai lainerio pilotas kreipiasi į lėktuvo salone sėdinčius keliautojus, išgelbsti, kad tarp spektaklio kūrėjais prisistatančių asmenų vėliau prisistato ir kuo geriausiai pažįstami Lietuvos aktoriai. Supranti, kad ką tik įvyko dar Lietuvos teatre nematyta mizanscena, kurią galėjo pateikti žiūrovų nuostabai tik iš užsienio pakvieti teatralai. Maža to, spektaklio muzikos kūrėjo rolę vaidinantis dabar vaidmeniu filme "Pelėdų kalnas" garsėjantis jauniausios kartos aktorius Arnas Danusas pasiūlo salėje sėdintiems žiūrovams išbandyti elektroninį garsų ir ritmų generatorių, kuriuo jis, atsiet, sukūręs muziką spektakliui. Ogi "scenografas" Darius Gumauskas pademonstruoja savo kūrybos scenovaizdžio minimodelį ir paaiškina, ką reiškia dekoracijos scenoje. Bet greitai suvoksime, kad tai tik būta originalaus pažaidimo su žiūrovais...

Visi prisistatę aktoriai įtraukiami į išpopuliarėjusio dabar mokumentikos
žanro spektaklį. Mokumentika reiškia dokumentinę fikciją. T.y. pasakojama istorija lyg ji tiksliai būtų žinoma, dokumentuota, bet realybėje ji yra tik numanoma.
Taigi, spektaklio autoriai pasirenka 2 labai žinomas tragiškas menininkų gyvenimo istorijas. Pirmąją, kai populiarios prancūzų rock muzikos grupės "Noir desir" lyderis BERTRAND CANTAT 2003 m. dėl iki galo neišaiškintų priežasčių nužudo viešbučio kambaryje savo gyvenimo draugę, labai garsios Prancūzijos kino kūrėjų TRINTIGNANT (aktorius Žanas Luisas ir režisierė Nadin Trentinjan) dukterį, taip pat aktorę Marie Trintignant. Spektaklyje gana aiškiai pasakojama ši istorija, todėl nesiimsiu jos komentuoti. Man tik buvo nepaprastai įdomu sužinoti, kas dėjosi toliau su kompozitoriumi ir dainininku, kai jis po beveik 4 metų, praleistų Vilniaus kalėjime, grįžo į Tėvynę. Šiai istorijai atskleisti nestinga nuoseklumo ir aiškumo.
O štai su antru spektaklio segmentu tiems, kas nebuvo Nacionalinėje dailės galerijoje, kai vyko neeilinio talento lietuvio fotografo VITO LUCKAUS darbų paroda, grąžinusi Lietuvos visuomenei jį iš užmaršties, o ypač, tiems kurie nematė ilgai rodyto Giedrės Žickytės dokumerntinio filmo apie Vitą "MEISTRAS IR TATJAMA", turėtų kilti neaiškumų. Persipinant vienai istorijai su kita, V.LUCKAUS gyvenimo tragedija parodyta fragmentiškai. Todėl priminsiu, kad triukšmingus ir alkoholio skalaujamus vakarėlius mėgęs menininkas, paskutiniame tokiame savo gyvenime, dėl tiksliai nežinomų priežasčių, nudūrė beveik atsitiktinai patekusį į jo butą žurnalistą Bronių, ir persimetęs keliomis frazėmis su mylima žmona Tatjana, įsibėgėjo ir iššokęs per virtuvės langą, užsimušė. Pora augino bute liūtuką Simbą, kurio minėjimas spektaklyje irgi gali būti neaiškus...
Autoriai parodydami, o tiksliau pasakius, aiškindamiesi šių dviejų skirtingo pobūdžio ir laikmečio žmogžudysčių priežastis toje dokumentinėje fikcijoje (detalės nėra žinomos), nardina žiūrovą į galingą psichodelinio, atsirandančio dėl alkoholio, neatsakingo gyvenimo būdo, jausmo būseną. Keliose lygmenyse vaidina aktoriai, ne vienas operatorius filmuoja vaizdą, rodomą keliuose ekranuose, kurie keičia savo konfigūraciją. Aktoriai pasikeisdami šoka banalių judesių neindividualizuotus šokių brėžinius, mirga visų vaivorykštės spalvų apšvietimas, kuris dažnai įvelia žiūrovą į šešėlių vaizdą prietemoje. Skamba ryškus ir garsus ritmiškos muzikos fonas, taip panašus į dabartinių klubų stilių.
Mačiau dvi vyresnių žiūrovų poras, kurioms pasirodė nepriimtinos ir, manau, nesuprantamos kūrėjų idėjos. Aš gi, būtinai stengsiuosi po kurio laiko vėl nerti į tą jausminę, demonstratyvinę spektaklio psichinę būseną, kurioje ir galėjo įvykti tokios tragedijos. Būtent spektaklio tikslas, kaip supratau yra ne tų tragedijų atskleidimas ar parodymas, o žiūrovo panardinimas į herojų psichinę būseną, kurioje jie galėjo taip žiauriai ir skausmingai visiems aplinkiniams ir sau pasielgti. Tokią veikėjų elgsenos atmosferą autoriams tikrai pavyksta pasiekti ir įtraukti į jausminę sferą žiūrovus...

Šios, viena plačiai skambėjusi žiniasklaidoje, kita žymiai seniau, 1987 metais sklidusi iš lūpų į lupas nepasakojamos be "rišamosios" medžiagos. Ja tapo garsaus rašytojo Prospero Merimee sufantazuota ir XIX a. antroje pusėje aprašyta istorija apie pusiau lokį grafą žemaitį Šemetą, kuris tamsios aistros užvaldytas jungtuvių naktį perkanda nuotakai gerklę ir dingsta miške. Novelė vadinasi "Lokys". Jai dėmesio neskiriama daug spektaklyje – tiesiog lenkai norėjo pabrėžti, kad P. Merimee lyg ir pateikia atsakymą apie šias jau kitų laikų ir realias žmogžudystes – žmogaus prigimtis yra žvėriška ir nevaldoma...

Jeigu pavyks pasišnekėti apie spektaklį su pažįstama lenkės dramaturgės asistente, jauna lietuve TEKLE KAVTARADZE, papriekaištausiu, kad CANTAT istorija tuo mokumentikos stiliumi labai aiškiai ir konkrečiai išdėstoma, o štai LUCKAUS istorija – per menkai išplėtota, ir, kaip minėjau, nežinančiam apie su juo susiklosčiusius įvykius, sunkiai suvokiama spektaklio eigoje. Bet visa kitą labai ir labai girsiu – pagaliau turime stiprų labai modernaus, šiuolaikinio stiliaus spektaklį !!!

Turiu atkreipti dėmesį, kad pripažįstantieji tik tradicinį, senamadišką teatrą, LOKIU gali likti nepatenkinti. Vien jau intensyvi, ritmiška ir garsi muzika pasitelkta pasiekti įtemptą emocinę žiūrovo būseną gali stipriai dirginti...
Spektakliai subtitrais verčiami į anglų kalbą – gali pasižiūrėti spektaklį ne vien lietuviai...

Kadangi jau daug prirašiau, nebedidinsiu teksto minėdams populiarius Lietuvos aktorius, entuziastingai įsiraukiančius į spektaklio formą. Kas vaidina galite perskaityti:

http://www.teatras.lt/lt/spektakliai/anka_herbut_lokis/


kertukas
Banginis

Klube: narys

Parašė žinučių: 13770

2018-03-04 10:59 2 žinutė iš 5 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Atskriejo žinios iš Prancūzijos, kad Bertrand Cantat stengiasi grįžti į koncertinę sceną. Dėl to susikūrė pilietiniai judėjimai, kurie protestuoja dėl tokių užmačių – žiniasklaida praneša, kad surinkta 64 tūkst pasipriešinimo parašų. Atrodo, kol kas exžvaigždei nepavyks tęsti muziko karjeros...

kertukas
Banginis

Klube: narys

Parašė žinučių: 13815

2018-04-03 13:56 3 žinutė iš 5 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Svečio iš Lenkijos recenzija:
https://www.7md.lt/teatras/2018-03-23/Postdraminis-vidurio-teatras


kertukas
Banginis

Klube: narys

Parašė žinučių: 13828

2018-04-16 14:04 4 žinutė iš 5 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Pažiūrėjęs spektaklį vasaryje, sulaukės kove įteiktų jam AUKSINIŲ SCENOS KRYŽIŲ (Geriausias režisierius, geriausia pagrindinio vaidmens dramos aktorė – Airida Gintautaitė, geriausias nepagrindinio vaidmens dramos aktorius – Vainius Sodeika, geriausias vaizdo projekcijos), kas akivaizdžiai veikalą padarė kritikų pripažintu šio sezono geriausiu spektaklių, balandyje susigundžiau pasižiūrėti dar kartą.

Pirmoji, ilgesnė dalis ir vėl suteikė didžiulį malonumą ir aiškią nuostatą, jog pamatyti spektaklį dar kartą – labai sveika. Ir įdomumas nedingęs ir pastebi detales, kurios dėl nemenko vaidinimo tempo, praslydo pirmą kartą pro akis.

Antroji dalis nustebino. Nors negaliu patikėti, bet atrodo, kad ji pakeista. Tas rodomų įvykių psichodelizmas, alkoholizmo ir narkotikų įtaka, chaoso žmogžudžių bei savižudininkų galvose pavaizdavimui "užleista" CHAOTIŠKA scena rodėsi nesibaigs niekada. Aiškiai galima sakyti, kad tą patį kūrėjai efektą būtų pasiekę, jeigu tą didžiulės ritmiškos garsų kakofonijos, tamsos, blyksnių sangrūdą būtų rodę bent dvigubai trumpiau. Gaunasi neabejotina žiūrovų kankynė !!
To niekaip nepajutau vasaryje. Buvo labai garsu ir tada, bet lyg laiku sustota, draugauta su skoniu... Labai sunku patikėti, bet negaliu atsikratyti minties, kad spektaklis buvo "patobulintas"!!!??? Aiškiai ne į gerą pusę.

Nežinau, ką daugiau ir komentuoti. Patarinėti būtinai pamatyti šį spektaklį jau teks atsargiau....


kertukas
Banginis

Klube: narys

Parašė žinučių: 13871

2018-08-01 08:02 5 žinutė iš 5 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Labai gera ir informatyvi spektaklyje pasakojamos pagrindinės istorijos apžvalga:

https://www.15min.lt/vardai/naujiena/pasaulis/15-metu-po-marie-trintig
nant-tragedijos-vilniuje-mirtinai-sumusta-aktore-tapo-feminisciu-simbo
liu-1052-1008038


Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kultūra: 3.156 Žinučių forume 103.387 547 Narių klube 1.003 Banga.lt laikrodis 14:50 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kultūra

Moderuoja: BangaLT, offca, Someone*Else
Statusas: ne narys (Įstoti)
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Lukasz Twarkowski, Anka Herbut LOKIS (2017, LNDT)

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai