Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Martin Scorsese TYLA (Silence, 2016)


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2017 02 07 d. 04:04 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 1324 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13326

2017-02-07 04:04 1 žinutė iš 3 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
MARTIN SCORSESE naujas darbas visada yra įvykis, nes šis kino mohikanas yra ryškiai išskirtinis šiuolaikiniame kine. Visų pirma – superprofesionalumu.

Tyla – dar labiau intriguoja, nes turi ryškią, ilgalaikę sukūrimo istoriją.

Filmo pagrindas yra dar 1966 m. išleistas japonų rašytojo Shusaku Endo tokio paties pavadinimo romanas, kurį patys japonai ekranizavo 1971 m. Scorsese ėmėsi kurti savo "TYLĄ" iškarto po 2002 m. pasirodžiusių "Niujorko gaujų". Jis aiškino, kad jį kaip kataliką sujaudino knygoje aprašoma tragiška jezuitų misionierizmo istorija Japonijoje. Jis turėjo religinės temos vystymo kine patirties, nes filmografijoje įrašytas drąstiškas filmas "Paskutinis Jėzaus Kristaus gundymas" (1988 m.) yra tarp reikšmingiausių Scorseses pasiekimų. Istorinis pasakojimas apie bandymą įdiegti Japonijoje krikščionybę, tapo tokiu reikšmingu režisieriui, kad jis pirmą kartą po 1995 m. "Casino" ėmėsi ir vieno iš scenaristų funkcijos. Bet būsimoji jo "TYLA" stipriai strigo. Logiška, kad visi numatyti pagrindiniai aktoriai (portugalų jėzuitai tėvas Rodrigesas (Gaelis Garsija Bernalis), tėvas Francisko (Benisio del Toro) ir jų mokytojas tėvas Ferera (Daniel Day Lewis)) dėl "užsitęsimo" paliko projektą. Iš pakeitusių juos pagal atitinkamą populiarumą-žvaigždiškumą atitinkamas tėra tik labai reikšmingą filmui tėvą Fererą įkūnyjęs Liam Neeson. Nors jo personažas uždeda reikšmingiausią akcentą filmo prasminei ištarmei, pagrindiniai filmo herojai yra jo mokiniai, kiti du jėzuitai.

Be abejo, menkiau žinomi jauni aktoriai Andrew Garfield (tiesa, kad Barnalį pakeitęs, kaip tik Jėzaus Kristaus amžiaus dabar esantis ANDREW yra "nežinomas" – teiginys tampa labai sąlyginis – už pagrindinį vaidmenį Mel Gibsono PJŪKLO KETEROJE, šis aktorius pristatytas OSKARUI !!!) ir Adam Driver puikiausiai susidoroja su morališkai sudėtingais, iššūkį keliančiai vaidmenimis, kaip ir priklauso tokio meistro kaip MARTIN SCORSESE filmui. Krito į akis Andrew panašumas į Šveicarijos teniso maestro Roger Federer, o Adamas gerokai "neša" į lietuviškų ŽAS'ų žvaigždę Marių Berenį.Šypsena Bet juokauti nėra kada, – sekant filme šių abiejų jezuitų pasiryžimą, likimus, tiki jėzuitų kančiomis ir išgyveni salėje tikrą siaubą, kas rodoma ekrane ką jiems tenka patirti.

Stebint 1633 m. prasidėjusios abiejų vienuolių misijos kasdienybę, regi tikrai globalų, sukrečiantį istorinį epą. Turi laiko pamąstyti ne tik apie tikėjimo gylio galią, bet ir apie tai, kiek per praėjusius šimtmečius priekin pažengė žmonijos vystymąsis. Nors visokie karai, terorizmai ir dabartyje yra visiškai žlugdantys žmonių asmenybes, veikiantys kai kurių arabų tautų likimą ne mažiau kaip XVII a. veikė rodomi įvykiai Japonijoje.

Įspūdį pagilina ir režisieriaus grįžimas prie filmavimo 35 mm juostoje, ką paskutinį kartą Scorsese darė KUŽDESIŲ SALOJE (2009 m.). Tačiau stebint šį jaudinantį žiauriais vaizdais, tačiau ir akivaizdžiai dekoratyvų reginį, kirbėjo klausimas – o kurgi čia Scorseses unikalumas? Kur iškilaus meistro išskirtinumas, ką galima buvo nusakyti kalbant apie daugumą ankstesnių darbų?...
Netgi suvedžiau mintyse asociaciją, kad visai ne prasčiau pavaizduotos japonų nelaisvėje II pas. karo metu atsidūrusio Hitlerio olimpiados čempiono kančios ANGELINOS JOLIE filme "NEPALŪŽĘS" (Unbroken, 2014 m.)...

Bet genijus yra genijus. Užtenka tik porą minučių pašmėžavusiam filmo įžangoje LIAM NEESON, vėl atsirasti filme jau jam artėjant prie pabaigos, kai Martino Scorseses meistrystė "išlenda didele jėga". Šalia iki tol regėto atsidavimo ir tikėjimo gylio, užsispyrimo siekiant tikslo, atsiranda ir žmogaus psichologiją atskleidžiančių detalių. Klausimas, ar tikėjimą gali paveikti rafinuoti metodai, kai panaudojami visi įmanomi moraliniai ir fiziologiniai spaudimai, filme atsiskleidžia nedviprasmiškai. Negalima pasakoti. Reikia kiekvienam per savo mąstymą perleisti rodomus dalykus.

Ir jeigu didžiai savianalizei, mąstymui žiūrovas nėra labai jau pasiruošęs ar linkęs analizei, jo atmintyje negrįžtamai liks žinojimas, kodėl Japonijoje dabar tarp vietinių gyventojų krikščionių skaičius yra mažesnis, nei 0,1 % (1 – 3 mln., kai gyventojų Japonija turi 127 mln.).

Jeigu 2/3 filmo galima vertinti tik kaip labai profesionalų reginį apie senovės Japonijos istorijos peripetijas, susijusęs su krikščionybės skleidimu toje atšiaurioje šalyje, tai paskutinį trečdalį jau tikrai reikia pamatyti dėl stipraus žmogaus psichologijos gelmių atskleidimo ir analizės. Beje, filmas filmuotas Taivane, kai garsusis Kinijos kino autorius ANGUS LEE pasidalino su Scorsese savo patirtimi, filmuojant egzotiškąjį "Pi gyvenimą" (2012 m.).


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13334

2017-02-15 09:53 2 žinutė iš 3 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Taikliau ir giliau parašyta, ką Scorsese norėjo parodyti ir pamąstyti kartu su žiūrovu:

http://www.7md.lt/kinas/2017-02-17/Klausimai-sau


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14407

2019-12-19 22:00 3 žinutė iš 3 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
JONAS ŪBIS:

"Martinas Scorsese sako, kad apie "Tylą" (TV1, 29 d. 23.10) galvojo kelis dešimtmečius nuo tada, kai į jo rankas pateko Shusaku Endo romanas, kuriame aprašyti dviejų krikščionių kunigų nuotykiai XVII a. Japonijoje. Rašytojas knygoje suformulavo klausimą, į kurį Scorsese bandė atsakyti ne viename filme. Tai Dievo tylėjimas žmonių kančių akivaizdoje.

"Tylos" (2016) išeities taškas paprastas: du jauni jėzuitų kunigai Rodrigesas (Andrew Garfield) ir Garupė (Adam Driver) 1640-aisiais vyksta į Japoniją, kad išsiaiškintų savo mokytojo Fereiros (Liam Neeson) likimą, mat Portugaliją pasiekė žinios, kad jis išsižadėjo tikėjimo, vedė japonę ir perėjo į budizmą. Pirmoji beveik tris valandas trunkančio filmo pusė rodo jaunų kunigų susidūrimą su neapsakomu žiaurumu, skurdu ir japonų krikščionių kančiomis. Iki kunigams slapta atvykstant, keli šimtai tūkstančių krikščionių ir juos į tikėjimą atvertę misionieriai jau buvo sunaikinti. Tačiau kunigai laukiami: mažų kaimelių gyventojai išsaugojo tikėjimą Dievu, bet gal vis dėlto tiksliau – pasakišku rojumi, laukiančiu jų po mirties.

Kunigus, atvykusius į Japoniją, stulbina gamtos grožis. Rodrigo Prieto nufilmuotus kadrus gaubia rūkas, laukinė gamta juose – tarsi Dievo didybės liudijimas. Nuo pat pirmųjų kadrų akivaizdi ir Scorsese’s sinefilija – vieni jų verčia prisiminti Akirą Kurosawą, kiti – mistinius Kenji Mizoguchi rūkus, o kunigų vedlys Kičichiro (Yosuke Kubozuka) atrodo lyg Toshiro Mifune’s apsimetėlis iš Kurosawos "Septynių samurajų". Kažkurią akimirką net suabejojau, ar tik Scorsese per giliai nenugrimzdo į seno gero kino nostalgiją. Tačiau filmui įpusėjus supratau, kad lėto pasakojimo su kankinimų detalėmis reikia režisieriui: taip jis nori parengti žiūrovus kitam filmo lygmeniui – apmąstymams apie bet kokio tikėjimo esmę. Paklausti jų, ar tikroji auka yra išsižadėti savęs, ar pasmerkti kitus kančiai? "Tyla" skatina bandyti suprasti veikėjų motyvus. Tada ir pradeda aiškėti, kas filme ne taip akivaizdu ar neįvardyta įspūdingais vaizdais, bet kas aktualu ir dabar. Dievas vis dar tyli, todėl atsakyti į visus klausimus teks patiems."


Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.105 Žinučių forume 189.300 2.241 Narių klube 3.025 Banga.lt laikrodis 15:43 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Martin Scorsese TYLA (Silence, 2016)

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai