Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Richard Linklater VAIKYSTĖ (Boyhood, 2014)


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2014 11 24 d. 22:39 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 1065 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Blogas banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12485

2014-11-24 22:39 1 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
RICHARD LANKLATER ir jo sukurti bei jį išgarsinusieji filmai IKI SAULĖTEKIO (Before sunrise, 1995) bei tęsinys IKI SAULĖLYDŽIO (Before sunset, 2004) yra įvertinti kiekvieno kinomano.
Naujausias jo filmas, šių metų pradžioje debiutavęs Berlyno kino festivalyje ir liudininkų teigimu, buvęs bene geriausias filmas ten, VAIKYSTĖ stilistiškai galima sakyti artimas aniems etaloniniams jo filmams, nes variklis – gerai suręsti dialogai. Bet, jei saulėtekis/saulėlydis, bei 2013 m. vėl sugrįžęs prie pirmų dviejų, trečiasis – PRIEŠ VIDURNAKTĮ (trečias tęsinys!!!) labai primena prancūzų Naujosios bangos klasiko ERIC ROHMER kūrybą, tai VAIKYSTĖ pribloškia savo kūrybiniu užmoju – Linklateris dvylika metų filmavo tą patį berniuką ELLAR COLTRANE, kuris yra pagrindinis personažas Meisonas. Tuo pačiu 12 metų vis pasifilmuodavo Meisono biologinį tėvą vaidinantis etatinis režisieriaus aktorius ETHAN HAWKE (vaidinęs visuose 3-uose aukščiau minėtuose filmuose), prieš dešimtmetį ryškia Holivudo žvaigžde buvusi PATRICIA ARQUETTE (mama) ir netgi tikra Richard Linklater dukra LORELEI LINKLATER, fime įkūnijanti Meisono seserį. Kokia buvo šio filmo sumanymo rizika, parodo ir nei kiek išoriškai matomo susikaustymo, užsidarymo savyje per visus 12-a metų nepraradęs pagrindinis aktorius. Matosi, jog jaunystėje Lorelei yra kur kas šarmingesnė nei ELLARAS. Paaugusiai jai filme tenka mažesnė reikšmė.
Įsivaizdavau filmą kitokį. Kai kas sakė, jog nėra siužeto (?!), jog "sunkiasvoriai" tie dialogai. Pamačiau kitką.

Scenaristas ir režisierius R. Linklateris subtiliai kuria amerikietiškos šeimos istoriją, pamažu, per iškalbingas detales, herojų permainas atskleisdamas jos likimą. Veiksmas vyksta Amerikos provincijoje, tad ir kasdienybė čia, matyt, keičiasi lėčiau, nepaisant naujų vėjų. Pirmoje filmo pusėje ypač įtaigus man pasirodė šeimyninių problemų atspindys mažose atžalose. Be didaktikos, graudenimų aiškiai parodoma, kokius dvasinius išgyvenimus patiria vaikai, kai jų abu mylimi tėvai negali sutarti tarpusavyje. Filmas idealus. Antrai pusei jau galima pažerti ir kritikos trupinių. Atrodo, ne visi dialogai taip ir būtini, nes kai kurie bendravusieji su herojais, kaip mat ir dingsta iš ekrano (pvz. įdomi pašnekovė klasiokė dviratininkė), kai kurie akivaizdžiai galėtų būti trumpinami. Pavyzdžiui su foto būrelio vadovu, nors filmas ir baigiamas mintimi, kad Meisonas taps foto menininku.... Žodžiu, būtų tik į gerą, jeigu filmas artėtų prie įprastų 2 valandų trukmės, o nesiektų beveik 3-jų. Tačiau, nereikėtų suprasti šių mano išvadų, kaip pasiekiančių nuobodulio ar neįdomumo stadijas. Ir tikrai nepavadinčiau filmo "besiužečiu" – paaugliškas brendimas, asmenybių formavimasis šeimos pokyčio fonuose (mama sugeba pagyventi su 3 vyrais, padariusiais milžinišką įtaką vaikų psichologijai, kol galų gale vis vien liks vieniša) rodoma kaip niekad nuosekliai. Kurgi – 12 metų filmuotas vaikų augimas. Paprastai vaiko tokią gyvenimo trukmę filmuose turėtų suvaidinti mažiausiai kokie 3 aktoriai, ogi čia viskas natūralu !!! Šiuo požiūriu filmas tikrai unikalus. Ir įdomiai žiūrisi. Laikmetį bandoma atspindėti įvairiapusiu garso takeliu. Bet tai daroma neįkyriai (reikia dar įvertinti, kad Meisono ir Samantos tėvas yra muzikantas), nesivaikant pačių didžiausių rodomo laikmečio hitų įdėjimo. O kad režisierius dar labiau netrumpino filmo, žmogiškai labai suprantama – kai kuri filmą, kasmet pafilmuodamas sugalvotą siužetą net 12 tų metų, gaila "duoti valią žirklėms".
Galima manyti, kad galima ir toliau šią šeimynėlę filmuoti 12 metų, atsakant į klausimą ar taps Meisonas geru foto menininku, bet abejotina perspektyva – subrendęs ELLAR COLTRANE neatrodo turintis aktoriaus talentą...

Filmas tikrai papuošė ką tik pasibaigusios SCANORAMOS repertuarą.


kertukas
Blogas banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12509

2014-12-12 22:26 2 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Didžiosios Britanijos kino žurnalas "Sight & Sound" apklausė 50 kritikų, kurie geriausiu 2014 m. filmu pripažino Vaikystę.

Tą patį paskelbė ir Niujorko, Los Andželo, Bostono kino kritikų bendrijos !!!

Maža to, visų šių miestų kino kritikai geriausiu režisieriumi paskelbė RICHARD LINKLATER.
geriausia antro plano aktore – PATRICIA ARQUETTE pripažino Bostono kritikai, o Los Andželo "nuėjo" dar toliau – PATRICIJAI suteikė geriausios aktorės regalijas.

Bostanas neatsiliko: VAIKYSTĖS aktorius prpažin geriausiu aktorių ansambliu....



eR
Geriausias banginis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 12717

2014-12-16 16:13 3 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: eR Įtraukti eR Į adresų knygelę
Nu jeigu jau Bostanas pripažino, tai reiks įkalt dvigubą kavos Kava ir pažiūrėti visą pagaliau.

kertukas
Blogas banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12521

2014-12-21 14:04 4 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Ištrauka iš kino kritikų vertinimų apie gerausius 2014 m. matytus filmus:


Linas Vildžiūnas

Išskirčiau Richardo Linklaterio "Vaikystę" – kaip analogų neturinčią žmogaus brendimo ir laiko fiksaciją, per 12 filmavimo metų nepraradusią dramaturginio nuoseklumo, nepretenduojančią į "aukštą" stilių, bet kupiną jautraus dėmesio herojams, kuriančią paprasto gyvenimo pilnatvės jausmą "kažkur Teksase".


kertukas
Blogas banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12536

2014-12-28 12:36 5 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Vertingas ir žvelgimas ne iš grynai "kino padarymo" kampo, o, sakysim, filosofinio matymo. Turėtų būti įdomios docento, VDU filosofijos katedros vedėjo Daliaus Jonkaus mintys:

""Vaikystė" – geriausias mano matytas filmas šių metų "Scanoramoje". Režisierius Richardas Linklateris savo filmu demonstruoja įkūnytą laiką ir dabarties grožį. Filme svarbiausia laiko kaip dabarties patirtis. Kasdienybės smulkmenos yra reikšmingos ir tas reikšmingumas suvokiamas tuo intensyviau, kuo labiau atsiveriame dabarties esačiai. Kasdienybės išgyvenimui svarbesnis yra ne nuobodulys, kuris tapatinamas su laiko tuštumos jausmu, bet prasmingai ištęsto dabarties laiko patyrimas. Pažiūrėjęs 12 metų filmuotą "Vaikystę" (kai aktoriai tiesiog bręsta ir sensta vykstant filmui) aš naujomis akimis peržiūrėjau ir kitą šio režisieriaus kino projektą, kuris tęsiasi jau beveik 20 metų. Turiu omenyje trilogiją apie poros įsimylėjėlių, kuriuos vaidina tie patys aktoriai, gyvenimą: "Prieš saulėtekį" (1995), "Prieš saulėlydį" (2004) ir "Prieš vidurnaktį" (2013). Visus tris filmus pažiūrėjau atgaline tvarka. Įspūdingas laiko pjūvis. Šiuose filmuose intensyvaus dabarties išgyvenimo tema vėl yra svarbiausia. Filmuose pats laikas išsitęsia. Pavyzdžiui, antrajame filme rodoma valanda nepertraukiamo herojų pokalbio, kai jie tarsi sprendžia, ar jiems pasilikti kartu. Herojai nuolat kalba apie kasdienybę ir kaip svarbu būti dabartyje. Keliamas klausimas apie tai, kaip reiktų gyventi, jei žinotum savo mirties valandą. Šis rūpestis dabartimi – tai stoikų filosofų minties atkartojimas."


kertukas
Blogas banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12560

2015-01-12 07:41 6 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Šią naktį daugiausia Auksinių gaublių gavo ir "Oskarų" apdovanojimų favoritu tapo biografinė drama "Vaikystė" ("Boyhood"). Penkias nominacijas turėjusi juosta gavo tris apdovanojimus - už geriausią filmą-dramą, taip pat geriausio režisieriaus (Richardas Linklateris) ir geriausės antraplanės aktorės (Patricia Arquette) kategorijose.



kertukas
Blogas banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12561

2015-01-14 21:01 7 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
"Vaikystė" pristatyta 5 kategorijose britų kino apdovanojimų BAFTA nominacijose.

kertukas
Blogas banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12562

2015-01-15 19:10 8 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
OSKARO nominacijos:

1. Geriausias filmas
2. Geriausias režisierius
3. Ethanas Hawke – geriausias antraplanis aktorius.
4. Patricia Arquette – geriausia antraplanė aktorė.
5. Geriausias originalus scenarijus
6. Geriausias montažas.


kertukas
Blogas banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12591

2015-02-24 07:37 9 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę

Ką gi. OSKARAS tik pas Patricia Arquette (Matyt, kino Akademijos nariai atsižvelgė ir į jos praeities vaidmenis...).

Tenka pripažiti konkurentų stiprumą....



kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14171

2019-04-12 14:43 10 žinutė iš 10 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
JONAS ŪBIS:

"Richardas Linklateris 2014 m. filme "Vaikystė" ("LRT Plius", 17 d. 21.30) užfiksavo stebuklą. Nors filmavimas iš viso truko tik 39 dienas, filmas apima vienuolika pagrindinio herojaus gyvenimo metų tiesiogine to žodžio prasme. Mat Linklateris kasmet surinkdavo filmavimo grupę ir nufilmuodavo po naują "Vaikystės" fragmentą. Su pagrindiniu filmo veikėju Meisonu (Ellar Coltrane) susipažįstame, kai jam šešeri metai. Filmo pabaigoje jis pradeda mokytis koledže, bet dar iki galo nėra įžengęs į suaugusiųjų pasaulį. Linklaterio eksperimentas pasiteisino, nes filmas labai įtikinamai pasakoja apie brendimą, su juo susijusius džiaugsmus ir problemas. Režisierius nemoralizuoja ir nemoko. Jis rodo, kaip sunku atsiplėšti nuo tėvų, nors jais vis labiau nusivili. Šis filmas – apie tipišką amerikietišką vaikystę, bet kartu apie tai, kokie esame skirtingi, kaip tampame tuo, kuo esame.

"Vaikystė" tiksliai perteikia laiko tėkmę, kad ir rodydama, kaip keičiasi mados. Filme, pavyzdžiui, užfiksuotas Hario Poterio atsiradimas Meisono kartos gyvenime, skamba autentiška muzika. Taip pat vyksta karas Irake, Obama kandidatuoja į prezidento postą. Ir viskas čia tikra. Linklaterio kamera viską fiksuoja gyvai, o ne iš laiko distancijos, kuri visada suteikia filmui nostalgijos arba ironijos. "Vaikystėje" nuolat rodomas esamasis laikas. Tokiam požiūriui į tikrovę paklūsta ir dramaturgija – čia nėra tradicinių dramaturginių akcentų, nes filmo pasakojime susilieja svarbūs įvykiai ir kasdienybės detalės, gyvenimo proza ir magiškos akimirkos. Beje, visas pastarųjų subtilumas sumaniai paslėptas po banalybe."


Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.039 Žinučių forume 188.909 2.228 Narių klube 3.030 Banga.lt laikrodis 07:09 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Richard Linklater VAIKYSTĖ (Boyhood, 2014)

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai