Panic Room

Panic Room

sorry, bet idetas originalus textas.

o dabar keletas idomiu faktu (lietuvishkai Šypsena)

kaip zhinia, Nicole Kidman turejo vaidinti Meg Altman. taip jau reikalai susikloste, kad ji nevaidino. bet … jos balsas "vaidina" Meg ex-vyro drauge.

kai filme pamatysite mieganti kaimyna, atkreipkite demesi: tai Andrew K. Walker - bicas parashes scenariju Se7en.

nereikia itin stebetis puikiu opreatoriaus darbu: Darius Khondji dirbo prie Evita, Stealing Beauty, La cité des enfants perdus, Se7en ir tt ir pan. vizualiai ispudingu filmu. tiesa, jis ko tai neitiko DF, ir ji pakeite Conrad W. Hall.

Froidai, tai visad prashom i svecius ! Šypsena
bet juk savaitgali Tavo mieste teisingas renginukas vyx !!! Gerai
o sostinej tai seniai buvau … Aš nekaltas

ps. cia ats. i dvieju skirtingu temu post’us, bet kad uzhkniso prisijunginet !
pps. vakar taip ir neprisijungiau Piktas

Objektyvių ir subjektyvių priežasčių derinys neleido “laiku” pamatyti jau pripažinto meistro DAVID FINCHER šio paskutinio filmo. Šeštadienio vakarą, didžiulėje LIETUVOS salėje esant apie 30-imt žiūrovų leido patvirtinti mano nuostabą, kad kinomanai ar atsitiktiniai žiūrėtojai nesugebėjo įvertinti Panikos kambario reikšmingumo - tradiciškai vasarą salės tuščios, o BANGOJE niekas nekalba apie jį. Netgi r.b. pastangos neoriginalios - koks bebūtų geras kitakalbis tekstas, tokie paprastai nesukelia diskusijų…
Taigi, ar vertėjo vienai iš intelektualesnių Holyvudo žvaigždžių JODIE FOSTER atsisakyti bet kuriam kino žmogui ypač unikalaus pasiūlymo būti CANNES 2001m žiuri pirmininke vien dėl to, kad nusifilmuotų pas D.Fincherį? Manau, vertėjo! Nors visiems aišku, kad “Panic room” netaps jos karjeroje tokiu iškiliu filmu, kai senasis M.Scorcese “Taxi driver” ir J.Damme “Silence of the lambs”. Neabejotina, kad filmuotis pagr.vaidmenyje pas Fincherį net ryškiausios žvaigždės karjeroje jau reiškią kažką panašaus, kaip filmuotis pas Tarantino, Scorcese, Alleną, Coppolą etc.
Kodėl? Sakyčiau,kad per tą dešimtmetį, kai DAVID FINCHER yra Holyvudo “pirmose gretose”, jis ne tik įgyjo vardą, kuris jau pats savaimę rodo meistrystę ir klasę. Ir kas dar svarbiau ir reikšmingiau, kad tuose savo žymiausiuose 5-iuose filmuose, kuriuos turėjome galimybę matyti (Alien3,Se7en,Game,Fight Club ir šis), režisierius išlaiko TĄ PATĮ AUKšTĄ LYGĮ. Juk kiek rastume “sublizgėjusių” meistrų, kurie kurę panašių specifikų darbus, vėliau beviltiškai išsikviepė, pvz. John Schlezinger, dabartinis Luc Besson, sukuręs tokius nepakartojamus, nors prancuziškai skirtingus nuo Fincherio darbelius, kaip Nikita,Metro, Leon, dabar taip apgailėtinai “nusmigo”. Netgi dirbęs D.F. maniera klasiškasis William Friedkin, paskutiniame matytame filme “Veiksmo taisyklės” atrodė labai jau apgailėtinai - tikėsimės jo naujasis “Medžiotojas” su Benicio del Toro bei Tommy Lee Jones, vėl grąžins W.F. klasę. Ir tik nedaugelis, galėjo per karjerą pasigirti action stiliuje išlaikę pasiektą kartelę. Gaila, kad vieno iš nedaugelio - Sam Peckinpah puikus filmas Atneškite man Alfredo Garsijos galvą , kurį stengiausi reklamuoti, kada praeitą savaitę rodė TV 3, visai nesudomino kinomanų. O gaila! Galėtume padiskutuoti - juk scena, kai Jodie Foster įsinešą mobiliaką į panikos kambarį, yra tarsi Sam Peckinpah vizitinės kortelės demonstravimas. Taip, tikri meninkai turi gerą atmintį savo klasikinių pirmtakų atžvilgiu!
Tačiau… Aš nedrįsčiau DAVID’o FINCHER’io vadinti antruoju ALFRED HITHCOCK . Ir tik dėl to, kad sukurti 5-i filmai (neskaitau smulkiųjų darbų)niekaip dar nesilygina su 56-iais didžiojo klasiko,pelnytai tituluojamo SIAUBO KARALIUMI . Kai bus Fincheriui 60-70imt, bei pusę šimto filmų (kažin), tada ir pašnekėsime…
Šiaip, tai visada lydinti Fincherio filmus prietema, meistriškas įtampos eskalavimas, užtikrintas siužeto pasakojimas, tikrai lygintini su Hithcock’u. O dar sugebėjimas akcentuoti detales, pvz. vyno taurė, lindimas į rakto skylutę bei kiaurai sieną, dujų tekėjimo seką fiksuojant per žarnos ilgį - visą tai puikiai primena, kad DAVID FINCHER turi turtingą videoklipo, reklamos kūrėjo praeitį. Ispūdingi filmavimo sprendimai, kada veiksmas vyksta KAMERINĖJE aplinkoje. Tokios detalės absoliučiai neutralizuoja ne kokį jausmą prieš prasidedant seansui, nes visi, kas teikėsi rašyti apie šį filmą, būtinai išaiškindavo, kas jame vyksta, kas tas PANIKOS KAMBARYS.Bet Fincherio “nenugalėsi ir nenukalbėsi”. Puikiai žinodamas FABULĄ, nuo pirmų iki paskutinių filmo akimirkų, negali “atitrūkti” nuo filmo, nežinai, ką dar nelaukto pamatysi. Toks kinas tarsi vožia čia apsireiškusiems veikėjams, kurie “palaidojo” SIAUBO filmų žanrą. Tiesa, jiems siaubo filmas - tai negalėjimas iš baimės “sudėti bluosto” visą savaitę, drama - nenudžiūvančios nuo ašarų akys, o komedija, matyt, būtų nuo juoko šlapios kitos vietos Šypsena Ponai, kokiame amžiuje gyvename! Ar įmanoma KINU pasiekti tokių efektų, jei mes tiek visko jau prisižiūrėję?!
Tiesa, yra PANICOS KAMBARYJE ir savotiškų “duoklių Holyvudui”. Kaip kitaip galima nežvengiant traktuoti policininkų “pavaizdavimą” filme Cha cha - tikri JAV kino standartus atitinkantys “geruliukai”.
Taigi, jau supratote iš ilgos mano litanijos, kad filmą būtina pamatyti ir įvertinti autoriaus bei aktorių meistrystę…
Baigdamas, “mestelsiu” akivaizdžias klaidas, kurios buvo fiksuotos tos srities specialistų, t.y. rankiojančiųjų įvairius “promahus”:

Propanas yra sunkesnis už orą, tad patekęs į "panikos kambarį" jis turėjo nusėsti ant grindų, o ne kyboti palubėje. (Įvykus sprogimui panikos kambaryje, net jei dujos būtų kybojusios viršuje, pvz. gamtinės dujos, o ne suskystintos, vis tiek abi herojės turėjo nukentėti - susiduriu su tais reiškiniais darbe - Kertukas)
Nors pagalbos telefono 911 operatorės Niujorke labai retais atvejais ir prašo palaukti, jeigu skambutis nutrūksta, visuomet siunčiamas policijos automobilis skambintojo adresu.
Sara užsimena, kad ji išmoko Morzės abėcėlės signalo SOS iš "Titaniko" (1997 m.), tačiau tai negali būti tiesa, mat SOS, nors ir numatytas scenarijuje, niekuomet nebuvo pasiųstas Jameso Camerono filme.

o juk visi kinomanai gali mestleti originaliu minciu. r.b gi nunai tik dirba ir stebi wc Mirkt o kai neoriginalios mintys, tokios artimos savoms pasirodo … nu niekaip neina atsispirti pagundai padaryti “copy-paste” Šypsena

btw, reikia atkreipti demesi, kad neskaitant filmo pradzhios ir pabaigos, viskas vyxta realiu laiku !

o apie tamsa DF filmuose dar viena citata nevalstybine kalba Liežuvis :
it’s only a matter of time before Fincher makes a film completely without light Šypsena

Ką, gi, jei “r.b. tik dirba ir stebi wc” Cha cha, tai man užėjo noras “traukti per dantį” kino kritikus.
Ir štai J.V. kartkartėmis nudžiugina mintimis apie kiną. Siūlau susipažinti:

Jonas Valatkevičius: "Panikos kambarys" | 2002 06 19 09:23:09 |

Taip, nudžiugau, jog skaitysiu intelektualią gero filmo apžvalgą. Jų mūsų spaudoje būta ne tiek daug - be tradicinių S.M., Ž.P. anotacijų, gražiai išsiskyrė “Lietuvos žinių” šaunuolio Pauliaus Virbicko mintys.
Tikėjausi to ir iš omni.lt apžvalgininko. Nors keistokos buvo jo ankstesnės rekomendacijos dėl KINO PAVASARIO 2002m ( siūlė žiūrėti tik klasiko TRUFFAUT filmus - lyg būtų logika, žinant, kad prancūzų fulės komanda tokia šiaip sau , siūlyti nežiūrėti W.CUP, o sukti ir sukti juostelę, žaidžiant M.PLATINI, ar vėlesnius mačus su “ramsčiais” P.BLANC’u, Deshamp’u - gi nesąmonė tokie siūlymai!). Bet, maniau, PANIC ROOM, t.y. DAVID FINCHER’is padarys savo - intelektualas Jonas kad dės, tai dės . Ir jis dėjo PROTO!

Pradedu cituoti jau nuo pirmo sakinio:

"filmus, sutelkiančius konkretaus momento esmines patirtis… " Supratote gilią mintį? Cha cha
Nenusileidžiama į “žemą lygį” ir toliau:

"Štai čia ir pasirodo kultūringas siaubo filmas, kuris vargina nuo pat pirmos minutės naudojamais šio žanro štampais,"…
Ar taip jau ir vargina, sakykite, kurie matėte?

"Ši pagarba realybei galbūt ir yra vienintelis dėmesio vertas filmo privalumas."
Tikrai verta gilaus analitiko išvada. Bet ar ji atitinka realybei?

"Kovos klubo" vertų įžvalgų į šiuolaikinio žmogaus sąmonę ir čia verdančią košę."

čia jau galima ir sutikti - ko gero verda mūsų smegeninėse košė…

Taip, verta pranašo lygio mintis…

"Deja, šiais informacijos visagalybės laikais į jokį realios ar virtualios tikrovės fragmentą negali žvelgti švaria akimi."

Taip, verta pranašo lygio mintis…
Ne veltui miniu pensininkus. Tik jiems gal matysis "drumzlinomis akimis"…

"Su pirmąja "Misija" nesusidorojo netgi Brianas De Palma."

Ką, asas Brian de Palma, be "Misijos",nėra sukūręs silpnokų, eilinių filmų? Vien pamenu tokį "Body Double" (1984m) - labai vidutinį filmą. Tuo požiūriu, B.de Palma tikrai nusileidžia stilistiškai panašiam Marinui Scorcezei - šio kūryba žymei lygesnė…

"Tačiau šis filmas nutiesė kelią, kuris gali tapti Davido Fincherio mirties kilpa."

Dėmesio visiems! p.Jonas Valatkevičius pirmasis išvydo D.Fincherį kilpoje!! Gal mes, kinomanai, kuo dar galėtume padėti vargšui DAVID’ui?

Reziume straipsnelis yra neblogas pavyzdys, kada autoriaus pastangos rodytis didžiai protingu , skaitytojams pasirodo, kaip kvailumo apraiška .

Rekomenduoju perskaityti. Gal Jūsų reziume bus kitokia?

Taip jau nėra asmeninių nuomonių?! Kad kai kam nėra kantrybės perskaityti - tas tiesa…

na maciau as ta filma, galiu pasakyt visiskai nieko gero, jokiu ten stebuklu ir fontanu nerasta, logikos irgi, politiskai teisingas iki sleikstulio, matyt kad afroamerikieciai nesinervintu. Istisa eile kvailu klaidu ir abosliutus logikos nebuvimas. Is 10 balu kokius 5 galima duot vien is pagarbos J.Foster. Dar gerai kad nevisiskas pravalas gavos Šypsena