Pakeliauta vel
Dvi savaites praleistos Vengrijoje. Gerai buvo… Trumpa aBzvalga, kaip visuomet (gal kam idomu) Pirmiausia Budapestas. Grazus miestas, daug mielesnis nei Bratislava, issidestes abipus Dunojaus – vienoj pusėje lyguma (Pestas), kitoje miestas lipa i kalna (Buda). Būtent pastarojoje dalyje pasirinktas kempingas, nedidelis jaukus, priklausantis šeimai (Ave Natura, jei kam reiktu – rekomenduoju). Vienas pavadinimas Budapestas atsirado pastačius pirmąjį tiltą, jungiantį abu Dunojaus krantus. Pats miestas pilnas didingu statiniu – matyti, kad buvo Austrijos-Vengrijos imperijos valdyme ir įtakoje. Įspūdingiausias – parlamentas, kuris yra didžiausias pastatas Vengrijoje - pastato ilgis siekia 268 metrus, plotis – 118 metrų. Beje, visiškai simetriškas, nes parlamentas statybos metu susidėjo iš dviejų rūmu, o ne vienai daliai negalėjo būti teikiamas prioritetas. Labai graži pilies kalva su visais savo statiniais ir vaizdais nuo jos. Žodžiu, laikas neprailgo, ypač, kad vakarais nuolat žiūrėtas futbolas. Labai smagus atsipalaidavimas – atviri terminio vandens baseinai. Kitas aplankytas regionas – Balatonas ir jo apylinkės. Didžiausias Vidurio Europos ežeras, arba maža jūra. Šiaip aplink jį atskiras poilsinis pasaulis – prieplaukos, maudymosi vietos, viešbučiai, kavinės, kempingai ir t.t. – atrodo, kad pusė Vengrijos ten suvažiuoja bent savaitę paatostogaut. Vanduo švarus, ežero spalva tokia specifine, visą laika buvo ramus, tik paskutine diena audringa, tai vanduo pasikeite neatpazistamai. Smeletu pliažu nera – pakrantes akmenines, ilipi i ezera laiptukais, dugnas smeletas ir labai ilga laika nuolat koks 1,20 m gylio – labai gerai maudytis su vaikais, vandens dviraciai su ciuozyklomis viršuje (vienoje foto matysis), vanduo nesalatas. Netoli buvo natūralus 38 m gylio terminio vandens ežeras, kur vandens temperatūra trisdešimt keli laipsniai kiaurus metus, atpalaiduoja, bet efektas butu didesnis koki rudeni ilindus… Trecias regionas, vertas aplankymo – vyninkystes puse šiaurės rytuose. Egeris ir Tokajus. Egeris grazus, bet vietinio vynelio pasiragaut nespėjom, tai parsivežiau namo. Autoparkas, sakyčiau, prastesnis nei LT, net pačiame Budapeste. Daug senu auto, kuriu pas mus buvo vienetai, arba kuriu pas mus seniai nebera – swiftai, escortai, asconos, rekordai, astros pirmosios, daewoo ir pan., o ir naujesnes labiau mažesnių klasių… Kempingai tvarkingi, neapkrauti, visada yra vietos. Budapeste puikiai veikiantis visuomeninis transportas (autobusai, tramvajai, metro), tai tokiu būdu ir trankemes, turistini bilieta nusipirke, o automobilis stovėjo kempinge. Vairuotojai vaziuoja daugiausia tvarkingai, pakantus kitiems, pvz. vienintelėje juostoje sustoja Budapeste auto zmogu išleist, visi graziai palaukia, niekas nepypia. Ir i snuki nesiulo. Kainos kiek didesnes nei Lenkijoje, bet mažesnes nei pas mus. Alus nebrangus, bet pačiu ju gaminamo tik vienas skanus, tai parsivežiau slovakisko. Duju yra ne visur, o kur yra, kaina 60-70 eurocentu/ltr. Gyventojai balti (be jokiu uzuominu i rasizma prasom), čigonu beveik nėra, matyt, ekonomika per menka, nes pvz. Slovakijoje jų daug daugiau. Sudarė tokios tikrai nacionalinės valstybės įspudi. Beje, daug kur nekalba jokiom užsienio kalbom nei anglu, nei vokiečiu, nei rusu… Sakosi, kad moka, bet kai pradedi kalbeti, baigi aiskintis pusiau gestais… Pavyzdys – fotke is meniu su patiekalu vertimu i anglu kalba. Is viso susukta kiek daugiau nei 3000 km, išleista nedaug Kelios nuotraukos: dropbox.com/sh/xbkw5ur6i4vpxa4/AABZtzWEy-3ADo_tL2pYoK faa?d l=0
ir IS’a, ir tave pergyvens
Kaip visada dėkui už įdomų pasakojimą ir daug foto. Tikrai vertinu taip pateikta info. P.s. makalius išleido gera knygą apie visas šalis aiškiai aprašytas.
wilis ps. ko ne su Subaru?
Sakoma, kad vengru kalba yra sunkiausia Europoje ir viena sudetingiausiu kalbu pasaulyje, tad, jiems ismokti gerai ir savo kalba yra reikalu, ka ten kalbeti apie uzsienio
kas tau utiugas tai sake? katinas?
Gmc išsinuomavau dabar avensis 2013. Na gera proga patesdraivinti. tai koks šš. Komplektacija: gale irklai (vaikas nesuprato kaip langa praverti
. Jokiu parku ar pan. Salono medžiagu kokybė žiauriai pigi. Garso izoliacijos visai nėra. Per lietu važiuojant nesusikalbam prieki ir gale sedint. Benzin. Vaziuojant 100 apsukos virš 2500 šeštu bėgiu. Variklis galios neturi. Spaudi gaza tik triukšmas didėja bet nevažiuoja. atidarai bagažine, nuo dangčio vanduo ant daiktu bėga. Dar ta funkcija šiuolaikiniams botanikams: užsidega rodyklėlė kada pavara perjungti.
Su subaru junginys virsija 3,5 t taigi butu zymiai didesni kelio mokesciai plius BE neturiu
Donato>>>>>> kaip vadinasi, nes meta vien tik “pigiu kelioniu vadovas” sena
ir kaip reikalai su jevropiniu kempingu kainom? Ne tas pats gaunas lektuvu atskrist ir su taksu nuvaziuot i viesbuty?
Donato, nu? kas cia naujo? normali standartine toitoi…
Kas perkat is ebejaus ir turit paypal ? reiktu nupurkt 1 iranki, baigiasi uz nepilnu 7val aukcionas
Jis prieš koki menesi išleido nauja knyga apie visas šalis aiškiai aprašytas. Turiu jau nusipirkes. Gryšiu namo po piet parašysiu kaip vadinasi.
wilis>Tuomet aisku Donato>Jei atvirai, as nieko gero is to Avensio ir nesitikiu
Del komplektacijos - tai cia jau pasirinkimo klausimas, tikrai yra be irklu
Del nevaziavimo - velgi variklio klausimas
O del viso kito, tai kaip Algirdekas sako, kad tikrai nestebina. Nes taip ir yra. Pats nebandziau, bet visu atsiliepimai panasus.
Futbolini,rodyk
Va dėkui gmc. Patariu nusipirkti kas bent kiek keliauja.
pikcius
moto, eilini syki kartoju - keliauti kemperiu/priekaba nera pigu, ne del pigumo toks keliavimo budas pasirenkamas del knygu: nebuna geros knygos, kuri yra viena apie visas salis. Nebuna ir taskas. Tokiose knygose buna bendro pobudzio pasvaiciojimai. Jei nori susirasti, ka aplankyti ir apziureti, tada labai geri yra DK kelionių vadovai, bet ne apie visas salis isleisti. Pasiskaitai, paziuri, ka verta pamatyti, paieskai interenete ir valio