Nitro sistema
Būkite žmonės paaiškinkit man durniui kas ta per blt nitro sistema bo pirmą kartą apie tokia čia išgirdau. Labai prašyčiau nesityčioti kad toks neišprusęs. :v
Nitro sistema Nitro sistema (NOS) tinka praktiškai kiekvienam automobiliui ir trumpam gali suteikti jam papildomos jėgos. Tai ypač aktualu, dalyvaujant greičio lenktynėse (Drag Race). Priklausomai nuo variklio tipo yra sukurtos specialios nitro sistemos modifikacijos. Taigi egzistuoja nitro sistemos komplektai skirti karbiuratoriniams, su įpurškimo sistema, turbo, “intercooler”, Ford, General Motors, Chrysler markės ir kitokiems varikliams. Daugelis nitro sistemų pritaikytos taip, kad nereikėtų varikliams daryti daug pakeitimų. Tačiau, veikiant nitro sistemai, kai kurioms dalims teks dirbti prie ribinių apkrovų, dėl to būtina įsitikinti, kad jos pajėgios atlaikyti tokius krūvius. Ypač svarbu, kad stūmokliai išlaikytų kuro slėgį (ypatingai, jei be nitro sistemos sumontavimo, atlikta daugiau variklio modifikavimo darbų). NOS sistema variklio galią padidina nuo 40 iki 50%, arba dar daugiau. Dėl to būtina užtikrinti, kad kuro siurblys sugebėtų patiekti reikiamą kiekį kuro: 0.1 galono kuro /per valandą vienai arklio jėgai sistemos slėgiu. Pavyzdžiui, varikliams turintiems 250 AJ, kai super galinga nitro sistema suaktyvinta, kuro siurblys privalo paduoti 25 galonus kuro per valandą, naudojantis sistemos slėgiu. Be to patartina naudoti aukštos kokybės uždegimo sistemą. Tai dar labiau padidina nitro sistemos efektyvumą. Visgi išgaunamos galios lygis labai priklauso nuo pačio variklio. Yra nustatyta, kad didžiausią efektą nitro sistema duoda, kai naudojama stūmokliniams arba nežymiai modifikuotiems V6 arba V8 karbiuratoriniams varikliams. Susimontavus nitro sistemą V8 variklyje galima nesunkiai išgauti net papildomas 125 AJ. Kadangi nitro sistema naudojama labai trumpai (10-20 sek.), tai visu kitu metu, kai ji nebus naudojama, variklis dirbs normaliai, naudodamas tik paprastą kurą. Kuro ekonomiškumui nitro sistemos naudojimas neturėtų atsiliepti. Nitro sistema montuojama pertvarkant automobilio karbiuratorių. Tarp karbiuratoriaus ir kuro padavimo sistemos vamzdyno sumontuojami du ar daugiau nitro sistemos purkštukai. Purkštukus valdo į juos įmontuotas elektromagnetas. Prie variklio sumontuojamas mygtukas, skirtas įjungti arba išjungti nitro sistemą, t.y. jį nuspaudęs vairuotojas paduoda arba nutraukia elektromagneto maitinimą. Gali būti sumontuota ir droselinė sistema, kai nitro sistemos padavimas reguliuojamas patraukus droselio svirtį. Per nitro sistemos purkštuką bus paduodamas nitro oksido tirpalas, tekantis iš nitro oksidu užpildyto baliono. Tuo pačiu metu per kuro padavimo vamzdyną tekės kuras. To pasekoje bus sukurta kuro ir nitro oksido mišinio čiurkšlė, patenkanti į karbiuratorių. Nitro oksidas patekęs į degimo kamerą užsiliepsnoja ir azotui susprogus, susidaro specialus deguonis, skatinantis intensyvų kuro degimą. Dėka intensyvaus kuro deginimo išgaunama papildoma variklio jėga. Nitro oksidas paduodamas į karbiuratorių per purkštukus dėka, balione esančio didelio slėgio. Labai dažnai siekiant išgauti didelę galią ir staigiai padidinus variklio galią (ypač automobiliui startuojant), žalojama važiuoklė ir kiti automobilio elementai. Siekiant to išvengti, yra sukurta taip vadinama, dviguba nitro sistema, didinanti galią palaipsniui. Tai lyg dvi sistemos sujungtos į vieną. Pirmoji pakopa suaktyvinama startuojant automobiliui, ištraukus droselį ir varikliui suteikiama 100 – 150 papildomų arklio jėgų. Kai automobilio ratai įsisuka, vairuotojas gali nuspausti mygtuką ir įjungti antrąją nitro sistemos pakopą. To pasekoje, akimirksniu variklio jėga padidinės iki 200 – 250 AJ. Sistemą sudaro 2 purkštukų elektromagnetai pirmajai pakopai ir du elektromagnetai skirti suaktyvinti antrosios pakopos purkštukus. Visa tai galima sumontuoti vienoje karbiuratoriaus sienelėje. Taip pat, yra sukurta paprastenė nitro oksido padavimo sistema, nereikalaujanti pertvarkyti karbiuratoriaus. Jos esmė – pertvarkomas oro filtras, ir jame sumontuojami nitro purkštukai. To pasekoje, nitro skystis patenka į karbiuratorių kartu su oru. Susimaišius nitro oksidui ir kurui, išgaunamos papildomos 75 – 150 AJ. Nitro sistemos komplektas kainuoja apie 500 USD. Tai vienas pigiausių šias sistemas gaminančios kompanijos pasiūlymų. Žymiai brangesnės ir sudėtingesnės sistemos siūlomos sportinių automobilių savininkams. Jose būtina pertvarkyti kuro padavimą į variklį: padarant pusiau automatizuotą kuro ir/arba nitro oksido padavimą į kiekvieną cilindrą atskirai (įrengiama speciali dozavimo sistema). Pakeitimų pagalba, galima išgauti daug daugiau papildomų arklio jėgų – nuo 50 iki 250 AJ. Naudojant galingas variklio jėgos didinimo priemones galima išgauti daug papildomų arklio jėgų. Tačiau atsiranda perteklinė energija, generuojanti nereikalingą šilumą. Jos sumažinimui labai tinka NOS sistema, nes nitro oksidas įpurškimo į karbiuratorių metu yra -127°F, o susimaišęs su patenkančiu į variklį oru, padavimo vamzdžio temperatūrą sumažina 75°F. To pasekoje, variklio degimo kameroje gaunamas daug tenkesnis oro padavimas. Taigi oro atšaldymas ir tankio padidinimas gali būti vadinamas “intercooler” reiškiniu. Dėl šios priežasties NOS sistema nėra efektyvi jei naudojama turbo arba “intercool” sistemas turinčiuose automobiliuose. Nitro sistemą galima užsisakyti internetinėje parduotuvėje adresu: http://www.musiccityrodshop.com/nosp.htm Dažniausiai užduodami klausimai apie nitro sistemą: Ar nitro sistema mažina variklio ilgaamžiškuma ? Tai priklauso ar teisingą nitro sistemos komplektą pasirenkate. Jei pasirenkate gamintojų rekomenduojamą sistemą, atitinkančią Jūsų variklio parametrus, tai paprastai sistema nepadidina variklio dėvėjimosi. Kadangi cilindruose išsiskiria daugiau energijos, tai padidėja daugelio elementų apkrova. Jei ta apkrova neviršija variklio elementų leistinų apkrovų, tai variklis nenukenčia. Priešingu atveju varikliui atsiranda problemų. NOS sistema suprojektuota trumpalaikiam naudojimui, atidarant tam tikrą droselį. Ji labai efektyvi protingai naudojant, tačiau neskirta pastoviam naudojimui. Visos NOS sistemos pagamintos siekiant išgauti maksimalią galią bei nesugadinti variklį. Ar galiu sumontuoti nitro sistemos komplektą paprastam varikliui ? Taip. NOS sistema yra universali ir tinka bet kokios markės mašinoms. Pagrindinis dalykas yra teisingai išsirinkti reikiamą nitro sistemos komplektą, t.y. 4 cilindrų varikliui normaliai galima išgauti papildomas 40-60 arklio jėgų, 6 cilindrų variklis gerai dirba su papildomom 75-100 AJ, mažas V8 blokas (302/350/400cid) įprastai pasitenkina iki 140 papildomų AJ, o didelis V8 blokas (427-454) gali išvystyti 125-200 papildomas AJ. Šie diapazonai praktiškai tinka visiems įprastiems varikliams su stūmokliais ir alkūniniais velenais. Kaip dar galima išgauti papildomų arklio jėgų variklyje ? Geriausia ką galite padaryti – tai susimontuoti aliuminius stūmoklius. Taip pat galite paankstinti uždegimo laiką 4-8 laipsniais (1 – 1,5 laipsniu paankstinus degimo procesą, Jūs laimite papildomai apie 50 AJ). Daugeliu atveju Jums prireiks aukšto slėgio kuro siurblio. Taip pat Jums reikalingas aukšto oktanino skaičiaus (100+) lenktyninis benzinas bei 1-2 šilumos dydžiu šaltesnės už normales žvakės. Norint išspausti daugiau nei 250 AJ, Jums būtina atlikti visus anksčiau paminėtus pakeitimus, o taip pat specialiai pakeisti alkūninio veleno ilgį, įsidėti aukštos kokybės lenktynines jungiamąsias žarnas, kuro siurblio viršutinį išėjimą paskirti įvadui į nitro sistemą, užsipilti didele traukos jėga pasižyminčio ir turinčio oktaninį skaičių 110 bei daugiau lenktyninio kuro. Kaip nitro sistema veikia ? Nitro oksidas sudarytas iš 2 dalių azoto ir 1 dalies deguonies (deguonis sudaro 36% viso svorio). Variklyje degimo proceso metu, prie beveik 572 F laipsnių, azotas sprogsta ir išlaisvina deguonį. Šis super deguonis sukuria papildomą galią priversdamas sudegti daugiau kuro. Nitritai pasižymi taip vadinamu milžinišku “intercooling” (superšaldymo) efektu, sumažindami maitinamo skysčio temperatūrą 60–75Flaipsniais. Kokia nauda galiu pajusti, panaudojąs nitro sistemą ? Daugeliu atveju ¼ mylios Jūs pravažiuosite 1 – 3 sekundėmis greičiau. Tačiau galutinį rezultatą taip pat įtakos dėvimos padangos, turimo variklio dydis, greičių dėžė irt.t. Kaip ilgai užtenka balionėlio ? Tai labai priklauso nuo Jūsų naudojamo nitro sistemos komplekto. Pvz., 125 AJ galios užtaiso komplektas su standartine 10 litrų balionu išnaudojamas 7-10 kartų pravažiavus ¼ mylios. Sistemos komplektas, skirtas 250 AJ, pilnai sunaudojamas per 3-5 ketvirčio mylios važiavimus. Jei nitro sistema naudojama tik esant 2-am ir 3-iam bėgiui, jos užteks ilgiau. Kaip ilgai galiu lakyti nuspaustą nitro sistemos mygtuką ? Jūs galite jį laikyti pakol nesibaigs balionėlyje esantis skystis. Tačiau rekomenduojama nepertraukiamai laikyti 15 sekundžių arba trumpiau. Kada geriausia pradėti naudoti nitro sistemą ? Kai pilnai atidarytas droselis (“patsosas”) (išskyrus atvejus, kai yra naudojama progresinė kontrolė). Dėl milžiniškai išaugusio sukimo momento, Jūs pajusite pačius geriausius rezultatus, pagerės trauka. Nitro sistema gali užtikrinti apie 2500 sukių padidėjimą, kai droselis pilnai ištrauktas. Ar būtina pakeisti karbiuratorių automobilyje sumontavus nitro sistemą ? Ne…! NOS sistema yra nepriklausoma nuo Jūsų karbiuratoriaus ir pati atlieka benzino bei nitro oksido maišymą. Ar nitrito oksidas degus ? Ne. Nitritro oksidas pats savaime nėra degus. Tačiau deguonis esantis nitrito okside sukelia spartesnį kuro deginimo procesą. Ar nitro oksidas gali sukelti detonacijos reiškinį? Tiesiogiai negali. Detonacija yra rezultatas per lėto kuro padavimo į degimo kamerą arba per žemo benzino oktaninio skaičiaus. Uždegimo proceso paankstinimas irgi sukelia detonaciją. Ar gera idėja kartu su NOS sistema panaudoti kompiuterinį mikrovaldiklį ? Taip, jeigu valdiklis skirtas specialiai naudojimui su nitro sistema. Tačiau daugelis rinkoje esančių valdiklių naudoja per daug agresyvią kreivę maksimaliai galiai pasiekti. Tai gali sukelti detonaciją. Prieš jį sumontuodami privalote patikrinti ar gamintojai leidžia jį naudoti su nitro sistema. Kaip ilgai užtrunka sumontuoti NOS sistemos komplektą ? Daugelį NOS sistemos elementų galima sumontuoti naudojantis standartiniais įrankiais per 4 – 6 valandas. Kartu su NOS sistema pateikiama montavimo instrukcija, sujungimų brėžiniai bei balionėlio pastatymo procedūra. Ar nitro oksidas sukelia cilindruose slėgį ir temperatūrą ? Taip. Dėl šios priežasties nitro sistema priverčia sudegti daugiau kuro bei išgauti daugiau galios. Ar yra kokia nauda atšaldant nitro oksido balioną ? Ne nėra. Atšaldžius nitro oksido balioną, jame sumažėja slėgis, to pasekoje sumažėja padavimo į kuro sistemą srautas ir atitinkamai sumažėja išgaunama galia. Optimalios NOS sistemos darbo sąlygos, kai balione slėgis 900 – 950 psi. Jeigu nitro sistema naudojama žemose temperatūrose, siūloma paildomai susimontuoti nitro oksido baliono šildytuvą. Kas sudaro NOS sistemos komplektą ? NOS sistemą sudaro visi būtini montažui komponentai: papildomos detalės karbiuratoriui, vamzdžių tarpinės, kuro žarnos, atramos, filtrai, įtvarai, laidai, 10 litrų balionas, aptarnavimo instrukcija ir kita būtina įranga. Ar nitro oksidai kenkia katalizatoriui ? Ne. Padidėjęs kiekis deguonies duslintuve priešingai pagerina konverterio efektyvumą. Kadangi nitro sistema apskaičiuota 10-20 sekundžių darbui, tai paprastai neigiamų reiškinių nepastebima. Temperatūra neviršija stardartuose leistinų.
na kaip:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
man tik butu idomu o kur lietuvoj butu galima uzsipildyt ta baliona
Yra firma kuri pildo 200 Lt kainuoja uzpildymas
Nu nepatikesit … perskaiciaw…
Wow Kolega pavare
Net nebezinau ka ir pridurti
Pasakysiu kad kai ta sistema isistatai tai geriau iskart pasikeisti greiciu deze didesniems apkrovimams…Bo ji tikrai subires…Svaigo karta nesamones viena pana kad pas ja 300ag ant civiko su NOS…Noreciau paskuj ja dragint…detaliu prisirinkciau
…
Ar jums neatrodo juokingas parasymas puslapyje http://www.tuning.lt/nos/sistemos/
"Padidinti variklio galia nuo 40AG net iki 1000AG"
Cia man kaip pasakose idomu kas pasidarytu su sankaba ir aplamai visu varikliu staiga jam virtus is 40AG i 1000AG … juokas ima, nors tokiu nesamoniu nerasinetu. Is 40AG niekada nepadarysi 1000AG vien tik NOS idejus.
Lyg saulute rankose laikytum
kad nesimato tawo fotoaparato…
ko cia sviti i akis
jo…kazkaip liudna… tai net veidrodi fotkinu…
veikt neturi ka
Iliuzionistas
Cia nufotkintas mano fotoaparatas…kitur net nezvairuokit