Mistiniai dalykai audiotechnikoje.
Tai vienoje, tai kitoje temoje apie audiotechnika zmones susigincija del muzikos skambesio priklausomybes nuo laidu, radiokomponentu ir t.t.
Tu zmoniu, kurie yra tvirtai isitikine, kad koloneles, pajungtos 100 Lt kainuojanciu laidu, negali skambeti taip gerai, kaip skamba su laidu uz 1000 Lt, noreciau kai ko paklausti… Ar yra matavimais irodyta, kad signalas, praejes pigesni ir brangesni laida, skiriasi? Jei taip, tai kas su juo atsitinka? Pablogeja daznine charakteristika, atsiranda faziniai, harmoniniai, intermoduliaciniai iskraipymai? Jeigu su jokia aparatura jokiu skirtumu pamatyti neimanoma, bet muzika visdelto skamba skirtingai, turbut reiketu pavadinti ta reiskini mistika…
O gal vistiktai skirtumas atsiranda del to, kad zinai laido ar kito komponento kaina ir tiki, jog su juo skambes geriau.
Dar vienas klausimas - ar kiekvienas zmogus gali atskirti visus muzikos, atkuriamos vidutines klases aparatura ir High-End aparatura, niuansus? Manyciau ne kiekvienas…
Dabar kai kurie audiofilai kitus zmones, patenkintus savo kolonelemis uz 1000 Lt, stiprintuvu ir CD grotuvu po kelis simtus Lt, isvadina vos ne durniais, nieko neismananciai apie aparatura ir muzika… Bet prie ko cia ismanymas, jei gamta to zmogaus neapdovanojo ausimis, su kuriomis jis girdetu kaip audiofilas. Pirkti aparatura uz 10 000, jeigu jos skambesio neatskiri nuo 1000 Lt vertes aparaturos skambesio, mano nuomone yra pinigu metymas.
P.S. Tikiuosi sulaukti atsakymo is kaudio.
Man tik klausimas: ar reikėjo kurti atskirą temą tam? kaudio gali pklaust ir privačiai. Nors jeigu diskusija ta tema išsivystys teigiama, o ne iš "dėjau ant tavęs ir tavo ausų" tipo, aš neprieštarauju. Antraip rakinsiu.
Manau diskusija turetu buti daug kam idomi.
Nauja tema pradejau, nes noreciau padiskutuoti ne tik apie koloneliu laidus, bet ir apie daugeli kitu "mistiniu" dalyku.
Labai gera tema! Nors ir labaiu filosofine nei apie eletronika .
Echo nuomone man priimtina, ypac del laidu … O aparaturos uz 1000K ir uz 10000k man atrodo kiekvienas atskirtu…
Atskirt gal ir atskirtu, bet kazin ar kiekvienas pasakytu, kad uz 10 000 skamba geriau…
gera tema. atskirsi brangia hi-end nuo hi-fi, kai koki bliuza ar jazz paleisi
Nu jo… Seip aparaturos kaina priklauso nuo josios skambesio artimumo yrasui. Kuo yrasas skamba naturaliau tuo ir sistema brangesne… auksine hi-fi (hi-end ) taisykle…
Bet ar tikrai artimas irasui garsas geriau skamba?
Kaip tada su lempiniais stiprintuvais? Geru tranzistoriniu stiprintuvu iskraipymai - tukstantosios % dalys, o lempiniu - keli %. Bet kazkodel lempiniais sustiprintas garsas skamba geriau. Kaip tai paaiskinti? As sugalvoju tik viena paaiskinima - lempiniai stiprintuvai sukuria malonius ausiai iskraipymus, kuriu nera irase.
gali buti
[quote]
echo rašė:
Bet ar tikrai artimas irasui garsas geriau skamba?
ausiai iskraipymus, kuriu nera irase.
Ta tema yra tokia nuomonė:
- Lempinių stiprintuvų sukuriamų iškraipymų (harmoninių, intermoduliacinių) spektras ne toks pastebimas ir labiau maskuojasi, nei tranzistorinių stiprintuvų.
Audio dalykuose pasitaiko ir kuriozų. Pavyzdžiui, 1957 metais buvo sukurtas garsusis Neumann kondensatorinis/lempinis mikrofonas U-47, to laiko technikos stebuklas. Po kurio laiko buvo modifikuotas: kadangi atlikėjui po kojomis atskiru blokeliu maišėsi maitinimo blokelis su išėjimo transformatoriumi, lempa buvo užmaitinta per mikrofoninį kabelį. Tas privertė pastatyti į signalo grandinę elektrolitinį kondensatorių. Šito pasėkoje, mikrofonai skyrėsi kaip diena ir naktis. Rinkoje skiriasi ir kainos: senasis modelis U-47 kainuoja apie 7000$ o naujesnis UM-57 2000$. Geriausi pasaulio simfoniniai orkestrai tebeįrašinėjami būtent senukais Neumannais. Šituo noriu pasakyti, kad ne viskas kas nauja, būtinai bus geriau.
[quote]
Elektronikas rašė:
Kaip suprasti "labiau maskuojasi"? Zemesnes harmonikos uzmaskuoja aukstesnes?
Straipsnyje aiskina labai paprastai - tranzistoriniams stiprintuvams truksta lyginiu harmoniku. Tai gal reiketu prideti siek tiek tu harmoniku ir paprastas stiprintuvas pradetu skambeti daug geriau?..
Beje, toje svetaineje rasoma ir apie laidus http://legacysystems.org/contax/laidai/index.htm .
Mano nuomone sutampa su autoriaus nuomone. Jeigu kas tvirtai laikosi kitokios nuomones, gal vertetu pakartoti ten aprasyta eksperimenta?
Gerai pavarei Skaitau ir seiles teka… Daugiau tokiu straipsniu
Kas link laidu gerumo t.y kainos 100 vs 1000 ,nemanau ,kad klausant su vienais ar kitais ,-kas pasijaustu eiliniam klausytojui.Net jau nekalbant apie tuos zmones kuriem ant ausies meska uzmyne(t,y kurie nieko negirdi ir patenkinti savo turimu sony centru) Zodziu teorija teorijom bet jei absoliucios klausos nera nieko naujo neisgirsi todel daugeliui nevera metyt pinigus.-daznai ir ypatingiems melomanams ne viskas buna aisku sioi srity- t.y.ir vienas ir kitas pvz: itikineja savo tiesas,nors abu lyg ispruse sioi srity.
Beje, ‘meskos ant ausies’ fenomenas gan subjektyvus… Jei noresi skirtuma isgirst tarp sony batono ir ben per pus tiek daugiau kainuojancios komponetines sistemytes, tai ir isgirsi. Tik va daugelis isitikine 100proc kad ju centras (ar s-90 ) groja idealiai ir nors tu ka… nors ta ‘meska’ jiem i rura sukisk stacia galva…
Lempiniai stiprintuvai i signala tikrai inesa tam tikrus harmoninius iskraipymus, kurie malonus ausiai ir dar ju isejimo varza yra gana didele (palyginus su tranzistoriniu), del to dirbant prie ribiniu galingumu ju isejimo charakteristika ne tokia kieta (del to netaip jauciasi iskraipymai).
Nuo laido irgi priklauso, bet tik ir tik nuo ju storio. Pabandykit padaryti paprasciausia experimenta: paimkit 20 metru prasto dvigyslio laido 0,5mm2 ir sujunkit stipriaka su kolonke tuo laidu. Tada paduokit i iejima staciakampi impulsa ir su oscilografu paziurekit kokios formos signalas stiprintuvo iejime, iskart ant isejimo gnybtu ir ant koloneles gnybtu. Vat tada ir pamatysit skirtuma…
Siulau del idomumo paskaityt:
http://audiohi-fi.narod.ru/workshop/suxov.html