Legalus ir kokybiškas kinas namie – ŽMONĖS CINEMA

Temoje bus aprašomi patikę filmai iš didžiausios ir seniausios kino peržiūros svetainės.

Pradėsiu nuo vengrų 2020 m. filmo POST MORTEM

Tai žinomo Vengrijaus režisieriaus, kinotyrininko ir diplomuoto psichologo PETER BERGENTY darbas, atspindintis jo jaunystės aistrą. Mat, kai Bergenty buvo studentas, jis socialistinėje Vengrijoje pogrindiniu būdu suko mėgėjiškus siaubo filmus. Šiame mėgstamame savo žanre jis ir sukūrė „Post mortem“, kuris tituluojamas pirmuoju siaubo filmu Vengrijos kino istorijoje.

O Vengrijos kinas turi reikšmingas ir tvirtas gero kino gamybos tradiicijas. Galima drąsiai teigti, jog „POST MORTEM“ puikiai išlaiko tas tradicijas aukštumoje! Pelnytai filmas atstovavo Vengrijai OSKARŲ dalybose užsienio filmų kategorijoje.

Kai pamatai, jog ištrūkusio iš mirties gniaužtų I pasaulinio karo pabaigoje jaunam fotografui reikės fotografuoti mirusiuosius, automatiškai galvoji, jog kino pasakojimas panirs į banalumą – gi dar nebylaus kino laimečiais matėme daug filmų apie atgyjančius velionis, imančius persekioti gyvuosius. Iš karto galiu paneigti šį besismelkiančias nuojautas – „Post mortem“ yra pakankamai protingas ir logiškas, kiek tai įmanoma siaubo žanrui.

Bergenty, kuris filmuodamas buvo 55-ių, rėmėsi istoriniu palikimu. XIX a. viduryje, kai tik atsirado fotografija, buvo madinga gyviesiems nusifotografuoti su ką tik mirusiu artimuoju. Suagusieji prisiglausdavo prie tėvų ar brolių, tėvai fotografavosi laikydami rankose mirusį vaiką. Ši dabar keista tradicija buvo aiškinama, kad mirusysis įsiamžins paskutinėje fotografijoje, kurios gal jus tuomet nepatyrė būdamas gyvas…
Toliau neaiškinsiu siužeto, nes jis išsamiai aprašytas Žmonėscinema.lt

Rekomenduoju ir originalią, ir keistą, ir sudėtingą, nes būtina prie jos priprasti („prisijaukinti“) ne vien todėl, kad Azijos stilistika, kurioje daug kung fu baleto, komediją VISKAS IŠKART IR VISUR [EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE] (rež. Daniel Kwan ir Daniel Scheinert). Stebintis ką komedijos pradžioje regi, po truputį ateina supratimas, jog autoriai rodo, kad egzistuoja alternatyvūs realybės pasauliai, kuriuose personažai – visai kiti žmonės. O atrodė matai „buitinį“ kiną – besiskirianti nebejauna šeima, skalbyklos savininkai, prižiūrintis neįgalų žmonos tėvą ir nesusidorojantys su suaugusios dukros „neįprastumais“…

Metų pradžioje šių režisierių, kurie išgarsėjo 2016 m. pirmuoju filmu ir vadinami Daniels, buvo įtrauktas į laukiamiausių filmų sąrašus. Po to pamiršau. Jeigu rodė kino teatruose, tai praleidau.
Dabar kritikai priminė, nurodydami filmą, kaip vieną iš daugiausiai įsiminusių metų filmu. Pvz.:

Augustė Nalivaikė teigia 7 md:
„Vienas labiausiai įsiminusių filmų šiais metais – „Viskas iškart ir visur“ („Everything Everywhere All at Once“, 2022, rež. Daniel Kwan, Daniel Scheinert). Filmas įspūdingas vizualiai, o iš filosofinės perspektyvos dar ir verčia pasukti galvą bei gali priversti žiūrovą pajusti egzistencinę krizę. Tai ir itin originalus, ir kartu banalus filmas. Eidama jo žiūrėti nežinojau, ko tikėtis, tačiau gana greitai į beprotiškai keistą pasakojimą apie gyvenimo prasmę mane įtraukė puiki aktorių vaidyba, haliucinogeniški vaizdai ir ausiai malonus garso takelis.“

Sukurtas A24 nepriklausomoje prodiuserinėje kompanijoje ir tapo pelningiausiu jos filmu 2022 metais. Kompanija įkurta prieš 9 metus Niujorke. Pagal kūrybinius tikslus primena liūdnai pagarsėjusio sekso maniako Harvey Weinstein darbo stilių – kurdami komercinį kiną jie visuomet mato horizonte užrašą „menas“. A24 filmografijoje yra tokie garsūs filmai kaip „Mėnesiena“ (3 Oskarai, taip pat ir už geriausią 2016 m. filmą), „Omaras“ (stipriai prisidėjęs prie graiko rež. Yorgos Lanthimos išgarsėjimo), „Kambarys“ (geriausios aktorės Oskaras), „Geras laikas“, „Priešas“ (rež. Denis Villneuve), švedų „Saulės kultas“ – rodyti kino teatruose.

Amerikos Prodiuserių gildija įteikė pagrindinį apdovanojimą už geriausią vaidybinį filmą!

Aktorių gildijos apdovanojimuose „Viskas iškart ir visur“ išrinktas geriausiu aktorių ansambliu. Aktoriai Michelle Yeoh, Jamie Lee Curtis ir Ke Huy Quan pelnė individualius apdovanojimus savo kategorijose. Filmą galima dar pamatyti ir kino salėje:

Filmas „Viskas iškart ir visur“ vis stiprina pozicijas kovo 12 d. gauti daug Oskarų iš 11-os nominacijų, nes JAV Nepriklausomo kino apdovanojimai “Spirit Awards” už ryškiausius darbus 2022 m. mažųjų studijų (mažo biudžeto) ką tik „Viskas iškart ir visur“ gavo šiose kategorijose:

Geriausias vaidybinis filmas

Geriausias režisierius - Daniel Kwan ir Daniel Scheinert.

Geriausias pagrindinis vaidmuo - Michelle Yeoh

Geriausias antraplanis vaidmuo - Ke Huy Quan

Didžiausio proveržio vaidmuo - Stephanie Hsu

Geriausias scenarijus - Daniel Kwan, Daniel Scheinert

Geriausias montažas - Paul Rogers

Šiandien naktį „VISKAS IŠKART IR VISUR“ gavo 7 OSKARUS šiose kategorijose:

• GERIAUSIAS VAIDYBINIS FILMAS

Everything Everywhere All at Once” (Daniel Kwan, Daniel Scheinert, Jonathan Wang)

• GERIAUSIAS REŽISIERIUS

Daniel Kwan, Daniel Scheinert - “Everything Everywhere All At Once”

• GERIAUSIA PAGRINDINIO VAIDMENS AKTORĖ

Michelle Yeoh - “Everything Everywhere All At Once”

• GERIAUSIAS NEPAGRINDINIO VAIDMENS AKTORIUS

Ke Huy Quan - “Everything Everywhere All At Once”

• GERIAUSIA NEPAGRINDINIO VAIDMENS AKTORĖ

Jamie Lee Curtis - “Everything Everywhere All At Once”

• GERIAUSIAS ORIGINALUS SCENARIJUS

Daniel Kwan & Daniel Scheinert - “Everything Everywhere All At Once”

• GERIAUSIAS MONTAŽAS

“Everything Everywhere All At Once” (Paul Rogers)