Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Kino pavasaris 2021


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2020 12 01 d. 20:02 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 2146 k.
Puslapiai: <pirmas 1 2 
kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14632

2021-03-27 22:21 26 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Caetano Gotardo, Marco Dutra Visi mirusieji

Buvo sunkoka pasirinkti šį filmą, nes neįkvėpė pristatomoji nuotrauka. Pamatęs, kad titrai neregėtai "išausti" ant maišinio audinio, jau suintrigavo. Tą patį galima pasakyti ir apie po keliolikos minučių paprasto kostiuminio kino ėmusios ryškėti moteriškos šeimos keistenybės. Vėl dozė intrigos, Tačiau ir įvedus papildomų siužetinių klodų, pajungus afrikietišką apeiginę magiją, nepasirodė, jog autoriai žino kur nuvesti savo siužetą. Taip, moterys neprisitaiko prie kintančio Sao Paulo miesto. Na ir kas?

Banaliai rodant asmenybių prieštaravimus ir negalavimus, perkelti siužetą 100 metų priekin? Gi intriga buvo jau seniai išblėsusi...
---------------------------------------
Benjamin Ree Tapytoja ir vagis

Prisidedu prie liaupsių filmui. Ir kritikams ir žiūrovams jis patinka. Kur gi, tokią istoriją reikėtų sugalvoti, o čia – reali, gyvenimiška, nutikusi Osle. Kad jauna simpatiška čekė BARBORA KRASILKOVA yra talentinga dailininkė aiškiai įsitikiname pamatę narkomano reakciją, kai šis išvydo savo Barboros nutapytą paveikslą. O tas narkomanas ir yra vietinis vagis Karlas, stipriai apsinešę su tokiu pat draugeliu, įsiveržę į galeriją ir neradę ko vogti, tai per valandą iškalę vinis iš didelių rėmų ir išnešę 2 paveikslus. Buvo teigiama, kad jų vertė 20 tūkst. €.

Barbora vėliau aiškins vyrui, kad teismo salėje pamatė ne vagį, o nelaimingą sielą. Bėda, kad narkomanas niekada neatsiminė, kur padėjo paveikslus-rulonus. Toliau bus tikrai įdomi istorija, ypač detaliai ir edukaciškai atskleidžianti žiūrovui koks dugnas yra priklausomybė.

Pakvietusi vagį papozuoti, nes abu sutarė, kad galėtų Karlas būt nutapytas, abu ir susidraugavo !!!. Daugiau pasakoti nevalia – bičiulystės istorija per daug įdomi, kad būtų atskleidinėjama iš anksto.

Girdėjau atsiliepimų, kad tik po filmo išsiaiškinta, kad čia buvo dokumentinis kinas. Va čia aš ir turiu priekabėlių – matosi, kad reikiamos situacijos, kurios nebuvo nufilmuotos laiku gyvai, vėliau suvaidinamos herojų. Žodžiu, yra režisuojamos dokumentikos (Barborai trūksta pinigų kortelėje parduotuvėje, atplėšinėjami skolų vokai būtent šalia kino kameros, einant rūsin atlikti paieškų, šalia kulniuoja su įjungtomis kameromis ir filmininkai ir t.t, ir pan.) Bet šis pastebėjimas jokiu būdu negadina filmo įspūdžio. Be to, režisieriui labai sekėsi – pirmą dailininkės ir vagies susitikimą nufilmavo Barbaros vyras, buvo saugos kamerų įrašai ir t.t. Žodžiu 3 metus kuriant filmą susidarė 300 val. medžiagos. Tikra autoriui sėkmė...
Sandanco kino festivalyje Specialiaisiais žiuri prizais vidutiniški filmai neapdovanojami!


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14633

2021-03-28 09:57 27 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
EDVINAS PUKŠTA:

Prisižadėjau ir įsivariau save į kampą, tai jau grįžtu su papildomomis rekomendacijomis antrajam Kino Pavasaris | Vilnius International Film Festival savaitgaliui ir priešvelykinei savaitei. Įtariu, kad peržiūrų pasirinkime dažniausiai nusveria garsesnis vardas, ryškiau suspindėjęs medalis ar garsiau išlinksniuotas pavadinimas, o dar kažkas išskysta vien nuo Johnny Deppo nuotraukos.
Negirdėtiems režisieriams ir nematytiems aktoriams žymiai sunkiau sulaukti bent tokio paties dėmesio. Debiutantai taip lieka pamiršti eilės gale. Būtent jaunoji karta nebijo rizikuot ir originaliomis idėjomis aplenkia tą patį filmą kartojančius išliaupsintuosius. Karantininis festivalis suteikia pagrįstų vilčių, kad namuose leisite sau užsileisti daugiau filmų ir neignoruosite nežinomų režisierių, kurie geba nustebinti kai to mažiausiai tikiesi.

https://filmai.kinopavasaris.lt/film/gagarinas/
Tematiškai panašu į pervertintus VARGDIENIUS (LES MISERABLES), nes vėl atsiduriame varguoliškame Paryžiaus paribių rajone. Režisieriai Fanny ir Jeremy eliminuoja nuvalkiotus kriminalinius akcentus, bet prisega magijos, meilės, fantazijos ir vizionieriškai jautriai sprendžia pažįstamas socialines dilemas. Galėtų būti rodomas paaugliams, kad išmoktų nepasiduoti siekiant pačių nerealiausių svajonių.

https://filmai.kinopavasaris.lt/film/veneros-beieskant/
Metų pradžia atrodo ypač sėkminga Kosovo kino debiutams, o jų dar šiemet bus bent už kiekvieną įvartį į mūsų vartus. Dialogų nedaug, sužiaumotų paaiškinimų visai nėra, kad emociškiau įsijaustume dramai apie savęs paieškas, maištaujant prieš tėvus, sistemą, instrukcijas, nurodymus, suformuotas tradicijas. Mergina siekia laisvės, aistros ir geismų, suprasdama, kaip neišvengiamai jai skaudės po tokių nuodėmingų paklydimų.
https://filmai.kinopavasaris.lt/film/menulis-66-klausimai/
Pačių įvairiausių filmų apie dukters ir tėvo santykius taip pat daug prižiūrėta, tačiau graikų debiutantė Jacqueline prikausto nuo pirmos iki paskutinės minutės stilingai sudėliota eksperimentine mozaika, kuri kartais primena tiesiog sapną, o kartais skaitosi lyg prisiminimų dienoraštis su nostalgiškais sugrįžimais į vaizdajuosčių praeitį. Viskam susekti reikės kantrybės, įsiklausymo ir pastabumo. Ir čia tas konkretus atvejis, kai talentinga režisierė užauga iš trumpametražių filmų!

https://filmai.kinopavasaris.lt/film/veidrodeli-veidrodeli/
tik balandžio 3 d.
Užburiančios choreografijos ir kaskadinių triukų dinamiška asmenukinė pasaka, kurioje dar įspūdingiau atsiskleidžia išradingasis kameros burtininkas Gints Berzinš, tikras šuo vaidina patį vilką pilką, o daugumą sudėtingų momentų reikėjo užfiksuoti iš vieno vienintelio dublio. Lailos Pakalninos nuotykių filmas ypač prašosi didelio ekrano kino teatre, tačiau į latvišką-lietuvišką veidrodėlį negaila ir kelis kartus pažvelgti.
https://filmai.kinopavasaris.lt/.../zmones-kuriuos-pazistam/
tik kovo 27 d.
Melancholiškas Vilniaus miesto portretas, sekant paskui tris nepažįstamus žmones ir jų artimuosius, kuriuos atsitiktinai, netikėtai ir paradoksaliai sujungia konkretaus tikslo siekiantis paslaptingasis jaunuolis. Nepramiegokite lemtingojo šeštadienio (rytoj!) arba palaukite verto pasimatymo su įdomiu Tomo debiutu, kol kada nors šiemet atsidarys kino teatrai (jeigu jie kada nors atsidarys).

https://filmai.kinopavasaris.lt/film/akinantis-blyksnis/
Nenustebsiu dėl reakcijų, jei ko nors nesuprasite ir nesuvesite galų. Lynčiškos misterijos, absurdo ir realybės drama niekaip neišsitrina iš galvos nuo pat vasaros vidurio. Išradinga, provokatyvu, juodai juokinga, dailiai vizualu, tobulai suvaidinta neprofesionalių aktorių (bei gi paukščių) ir taip keistai netradiciška. Kandžiame filme tiek daug užminama temų, kad įmanomų interpretacijų čia pilna platybė. Man atrodo, kad su tokiu neeiliniu kūriniu realu susidraugauti tik po antros ar trečios peržiūros.

https://filmai.kinopavasaris.lt/film/blogi-keliai/
Vis labiau populiarėjant madai sukonstruoti pilną filmą iš kelių trumpametražių drąsi ukrainietė Natalija nubloškia į beprasmio karo poligonus, bet pastebi abejose barikadų pusėse gal ir ne savo noru atsidūrusių žmonių godumą, sąžinę, žiaurumą, pasiaukojimą, išmonę.
---------------------------------

P.S. Gagarinas man nepatiko. Profesionaliai nufilmuotas, puikus garso takelis, bet nuo pradžių nervina nelogiškumai – ar įmanoma, kad dabartinėje Prancūzijoje -eliolikmetis juodaodis turėtų Jurij vardą ir puoselėtų meilę Jurijui Gagrinui. Dėl to, kad 7-ąjame dešimtmetyje prospektas ir gyvenamasis namas buvo pavadinti SSSR didvyrio garbei?. Gaunasi dirbtinai sukurptas scenarijus...

Deja, buvau išvykęs ir pražiopsojau Tomo Smulkio debiutą...


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14634

2021-03-28 19:55 28 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Christos Nikou Obuoliai

Gana taikliai parinktas festivalio uždarymo filmas, kurį galima dabartinėmis sąlygomos pamatyti ir anksčiau. Taikliai, nes yra trečias sutiktas filmas, siejamas su pandemija, ir yra liūdnas, kaip ir faktas, kad geri dalykai kažkada baigiasi.
Pandemija čia visai kitokia – žmonės praranda atmintį. Bet trys tokie yra filme. Leidžiama suprasti, kad susirgusiųjų labai padidėjo. Vargu, ar galima kalbėti, kad tokia pandemija nelogiška – jeigu yra, kad prarandama uoslė ir maisto skonis, tai kodėl negali būti, kad netenkama atminties?! Kur kas mažiau logikos, kad žmonių gyvenime už ligoninės sienų, šių susirgusiųjų niekas nepasigenda...

Vienodai visose filme rodomose situacijose melancholiškas Aris, kadangi yra socialus, išleidžiamas gyventi į išnuomotą butą, suteikiant naujos asmenybės statusą. Jam teikiamos įvairiausios gyvenimiškos užduotys, tikintis, kad kuri nors sukrės jo smegenis ir pasireikš atminties gerėjimas. Iš karto reikia pasakyti, jog scenaristas CH. Nikou priėmęs sprendimą palikti pagrindinius du ligonius neieškomais artimųjų, išvengia sodrios tradicinės dramos ir gali vystyti ramų kamerinį kiną. Stebėti situacijas, kuriomis bandoma sukrėsti, supurtyti sergančiųjų mintis, kad grįžtų atmintis, prisiminimai yra išties įdomu. Norėtųsi žiūrovams konkrečių atsakymų kaip bus su gydymu, tačiau daug ką autorius palieka potekstės lygmenyje. Reikia pagalvoti, ką reiškia pokyčiai vykstantis su Ariu...
Filmas rekomenduotinas ramaus, netrilerinio kino mėgėjams.

Režisieriui Christos Nikou taip sėkmingai debiutuoti (10 prizų nedidžiausiuose kino festivaliuose), žinoma, kad padėjo asistavimas Graikijos kino žvaigždės Yorgos Lanthimos filmuose. Kaip supratau jis savo filmą skiria tėvo atminimui.
----------------------------

Dani Rosenberg Kino mirtis, mano tėvo taip pat

Režisierius karštai ginčijasi klausinėdamas tėvą apie būsimą jų filmą "Pabėgimas naktį". Greitai tėvas išgirsta per TV informaciją, kad skelbiamas karas Iranui ir už 2 valandų ims kristi bombos. Tėvas ir sūnus imasi drąstiškų priemonių pabėgti nuo griūties. Žaviesi, kaip žydai vėl sugeba pasijuokti iš savęs. Tačiau paaiškėja, kad jie pasijuokia ir iš žiūrovo – visas tas dramatiškas bėgimas tebuvo aptarto pradžioje filmo scenos...

Ir greitai dar daugiau paaiškėja, kad režisierius D.Rosenbergas kuria meninį filmą su šeimos nariais. Bet kūrybos procesas dėl objektyvių sudėtingų priežasčių "eina šuniui ant uodegos", arba sakant vertėjos vartojamu žodžiu – darosi "paškudstva". Žiūrėti į visa tai smagu, jeigu į procesą nesismelgtų prastos medicininės išvados pagrindiniam aktoriui...

Izraelis eilinį kartą įrodo savo kino gyvybingumą. Giminaičių/filmo aktorių santykiai verčia šypsotis. Ne viskas gerai baigiasi – įvyks ir skyrybos, o režisierius skirs filmą sūnui Jonatanui, kuris augs jau nevieningoje šeimoje...

Nuolatiniai ginčai, nepritekliai padės giliau suvokti apie kino kūrimo proceso sudėtingumą. Filmas prisotintas įvairių periodų filmuotais inkliuzais: archyvinės šeimos kronikos, ištraukos iš trumpametražių-dokumentinių juostų, kuriose vaidino režisieriaus tėvas. Vaizdas namų aplinkoje deramai suvestas į grupės Animals hitą "Tekančios saulės namai" – atsieit ir režisieriaus namuose kažkada patekės saulė, t.y. bus suderintas galutinis scenarijaus variantas ir filmas bus nufilmuotas ir užbaigtas. Nuotaikingas kinas!


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14635

2021-03-29 22:06 29 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
M. ir G. De Serio Pažadas (The stonebreaker)

Neprisimenu, kad italų brolių De Serio sukurtas filmas būtų reklamuotas kaip išsiskiriantis festivalyje. Todėl pažiūrėjęs jį, galiu priskirti prie nelauktų atradimų.

Nuo pirmų kadrų regime nelaimėlių šeimą. Ir ne viena šeimos nelaimė, kad kaip persklaitėte apraše, staiga išeina anapilin gražuolė mama. Abu vyrai, vienam iš kurių 6-7 metai, stoiškai kabinasi į gyvenimą, kasdien įveikinėdami įvairiausius sunkumus. Neišvengiamai kyla mintis, kad tuoj tuoj būsime panardinti į sodrią dramą ir indų kino maniera sudrėks akys žiūrint į likusių dviejų šeimos narių išgyvenimus. Bet ne. Filmas ramia vaga rodo diena po dienos tėvo ir sūnaus darnią kovą su sunkumais. Berniukas iš viso yra visų mamų svajonė – neateina pas jį kaprizai ir ožiukai, o tik pagal vaikišką supratimą gražiai elgiasi itin sunkioje realybėje, kartais atsidudamas savo fantazijų erdvėje. Empatiškos asmenybės!

Ir kai padarai išvadą, kad italai tik išlošė darydami ramų susitaikymą su kasdienybės likimu, nuolat vis gaudami įvairius įspūdžius, kai net nelegalų darbą vystydami darbdaviai yra pakankamai žmogiški net ir būdami nuožmūs, ateina mūsų herojų pasirinkimo valanda. Norėjau šią istoriją rekomenduoti netgi žiūrėjimui su pradinukų amžiaus vaikais, išvydęs pabaigą nuo tokių rekomendacijų susilaikau. Bet pilnamečiams žiūrovams verta pamatyti jau visai dramatišku tapusį filmą. Alogišku jį vadinti
neišeina, o daug dramų šiame "Kino pavasaryje" tikrai nėra.


Praeive_vis
Nauja dalyvė

Klube: ne narė

Parašė žinučių: 8

2021-03-30 16:27 30 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Praeive_vis Įtraukti Praeive_vis Į adresų knygelę
Kertuk, "Sniego daugiau nebus" mane gal truputį erzino tam tikri mistiškumo/patoso momentai, kažkas man ten netikra pasirodė arba kai atkartojo grynai iš Tarkovskio filmo tą momentą, kai Ženia tik žiūrėdamas mintimis pastumia stiklinę (Tarkovskio filme tai padarė Stalkerio dukra). Na va tas aklas momento nukopijavimas mane suerzino. Aišku, čia tik detalės.

Va, "Kino mirtis, mano tėvo taip pat" reikės pažiūrėti. Izraelio kinas man turi kažkokį nenuspėjamumo ir savito jumoro mišinį. (Neseniai per TV rodė "Ilgesys" Izraelio iš kažkurio kino pavasario, labai rekomenduoju).

Per tą laiką pažiūrėjau dar 3 filmus.
"VALCHENZĖ AMŽIAMS". Su šiuo filmu gavosi įdomi istorija, nes pradėjo jį žiūrėti per mano Telia dar keli žmonės ir jų visai neužkabino, po 20 min ėmėsi kito filmo. Aš irgi pažiūrėjusi 20 min kažkaip pasijaučiau nelyg apgauta-veidas, info, viskas labai lakoniškai ir taupiai tiksliai vokiškai, tokia informatyvi giminės istorija. Išjungiau. Bet ryte pagalvojau-na gi, žmonės gi žiūrėjo šį kiną, jis jiems patiko, tai kažką jis turi, reikia pabandyti. Ir nesupratau kas įvyko, bet nuo seserų kelionės į Meksiką aš negalėjau atsitraukti, tarytum ir patys herojai labiau ėmė apnuoginti savo jausmų, kažkaip atsiverti iš to sauso stiliaus. Baigiau žiūrėti veik su ašaromis akyse: apėmė kažkoks pilnatvės, užbaigtumo, šilumos jausmas. Gera istorija.

"AKINANTIS BLYKSNIS". Norėčiau šį filmą pamatyti kai man jau artės 60 metų. Tada dar kitaip suvokčiau ir jausčiau tas pagyvenusias ispanų moteris, kurios ilgisi, keikiasi, myli, miršta, pasakoja sapnus ir labai įvairiai kuria santykius su vyrais. Tos ispanų moterys truputį mistikės, bet ir tvirtai stovinčios ant žemės. Filmas iš tų keistų, minimalistinių, pilnų nuotrupų ar tai užuominų, kasdienybės detalės sumišusios su saitais į kažkokį kitą pasaulį. Filmas ne kiekvienam. Niekas iš mano pažįstamų jo nematė, o gaila, taip norėtųsi su kažkuo apie jį pakalbėti.
Beje, Kertuk, dėkui, kad įdėjot E. Pukštos nuomonę apie šį filmą-aš ją perskaičiau jau pažiūrėjusi filmą ir buvo taip įdomu, nes šį filmą aš peržiūrėjau DU kartus (kaip ir truputį rekomenduoja Edvinas), nes žiūrėdama pirmą kartą kažkaip blaškiausi, telefone kažko ieškojau, o paskui kai jau įsitraukiau, supratau, kad pamečiau dalį kažko ir dar kartą peržiūrėjau. Gavosi taip netyčia, bet gerai Šypsena

"PUOTA". Nyderlandai. Giriamas šis režisierius. Ir man neveltui tikrai. Na supurtė kažką. Siužetą, aišku, visi pasiskaitys prieš žiūrėdami, nors geriau gal būtų jo nežinoti. Nuo to kaip samprotauja herojus filme mane šiurpas ėmė. Kaip jis vertina savo veiksmus ir jų pasekmes. Pats stilius toks kūrimo įdomus. Ir ta istorija. Sukurta pagal tikrus įvykius. Filmas sukelia nelabai malonius jausmus. Ir mokslininkė su savo tulpėmis bei virusu irgi panašius. Įdomi ir filosofinių samprotavimų dalis. Žodžiu, mane užkabino nuo pat pirmos minutės ir susižiūrėjo nepertraukiamai. Bet turi būti įdomu žmonės su tam tikrais nuokrypiais galbūt Šypsena


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14636

2021-03-30 21:58 31 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Puikios analizės, Praeive! Sniegas daug kam kliūva...

Ispanų moterys kabina, bet man pasirodė, kad vis dėlto reikėjo ryšius glaudesnius padaryti, t.y. truputį koncentruotis į siužeto plėtojimą, o ne į atskirus eskizus.
PUOTA, deja, po tų daiktų deklaracijos, toliau kažkaip nedomino. Daug čia to gėjų kino... Matyt jau nuovargis nuo tiek žiūrėjimo įsivelia... ILGESYS KP buvo 2018 m. – topinis filmas!

Bruce LaBruce Šventasis narcizas

Neaišku už kokius nuopelnus atsidūręs kanadietis režisierius meistrų programoje, bloga vieno vertintojo nuomonė, neįkvepiantis pavadinimas, įkyrėjusi šiemet homoseksualumo linija – visa tai neskatino skubėti pamatyti šį filmą. Ir visai be reikalo!

Tikrai vertas pamatymo kinas. Kiek lynčiškas siužetas, nors mažiau rafinuotas, be žaismingo humoro, įstabios muzikos. Tačiau, sakyčiau, kietai suręsta drama, ypač gerai nufilmuota. Naudojama atminties, vaizdinių blykstelėjimo ekrane strategija. Irgi nemenkina reikalo.

Gana intensyvus veiksmas smulkiai papasakotas aprašyme. Ir nors pati pabaiga nuspėjama, bet dėl to įdomumas nemenksta. Ne šedevras, bet tikrai profesionalus kinas su puikiu aktorių darbu. Rekomenduočiau pasižiūrėti.


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14637

2021-03-31 20:48 32 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Natalya Vorozhbit Blogi keliai Pohani dorogy

Nustebino debiutantė pastangomis filmo visuma pasakyti tai ką nori pasakyti. Niekas neabejoja, kad dauguma Ukrainos filmų dabar bus apie karą. Jų karą. Autorė visai to karo nerodo, bet jo tragedijas matome per minimalistinius, kamerinius paveikslėlius, kurių filme 4. Rodomas žmogus, ne savo valia patekęs į aplinkybes, kai patys nebesupranta kas jie yra, kur jų judėjimo keliai, nes visi jie ... blogi.

Pirma kino novelė yra nuotaikingiausia. Pasimetęs mokyklos direktorius gali sukelti ir šypseną. Kol kas karas, vaizduojant konkrečią trijulę rodosi žmogiškomis spalvomis.

Antra novelė rodo trijulę paauglių merginų, bendraujančių gatvės slengu. Karas jaučiamas ir jų blevyzgose ir atžagariame požiūryje į gyvenimą. Tačiau galima sakyti, kad hormonų audrų valdomos dygios jaunuolės, neretas reiškinys ir filmuose, kur karu nė nekvepia.

Trečia novelė, nevyniosiu į vatą, baisi. Šoką patiriame nuo žiaurumo bei lydinčios šį veiksmą leksikos prievartaujant vieną iš jau pažįstamų merginų. Kiekvienas turėtų polemizuoti ar autorė neperlenkė. Gal galėjo pakartotinai tas daugiau gyvulys nei žmogus negrįžti ir taip grubiai vėl nežeminti savo aukos. Žodžiu garas nuleidžiamas, bet žiūrovas patiria emocinių žiūrėjimo kančių. Suprantama, reikėjo drąstiškai paniekinti merginą, kad finalas novelės būtų toks, koks bus...

Ketvirta novelė, kai ta pati mergina yra jaunesnė, piktina dėl naivumo. Rodosi keista situacija vyko iki karo. Aišku, galima suprasti režisierę, norinčią parodyti merginos charakterį, kurį ji sugebės pakeisti 3 dalies pabaigoje.

Žodžiu, lyginant su kokiu nors konkursantu, pvz. "Gagarinas", čia filmas kur kas rimtesnis ir prasmingesnis, siekiantis atskleisti karo tragiškumą per atskirų žmonių situacijas. Yra labai nemalonių vaizdų, bet ko tikėtis iš karo zonos realybės...Tai filmas paliekantis peno mintims...


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14638

2021-04-01 13:50 33 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Lili Horvat, Róbert Maly Pasiruošimas būti kartu neapibrėžtą laiką

Per filmų gausą vos nepraleidau akivaizdžiai vieno įsimintiniausio šiemetinio Kino pavasario filmų. Ne, jis nėra geriausias, bet atminty, kad mačiau tokį filmą, liks ilgam.
Nebijodamas šio žodžio, sakau, kad pribloškė jau pirmasis kadras. Stambiu planu regime moters veidą. Kerinčio žavesio veidą. Greitai sužinome, jog gražuolė yra pasiekusi 40-mečio slenkstį ir nėra laiminga. Rodosi ji buvo pagavusi laimės paukštį, bet... jis dingo.

Vėliau aukščiausios kategorijos neurochirurgę Martą matysime ir nusiminusią, ir pasimetusią, ir ironiškai besišypsančią, ir tolumoje ir arti, bet pirmas meninio vaizdo įspūdis neapleidžia visą filmą. Ne veltui šalia režisierės prirašiau ir operatorių. Ir įspūdžio kodas yra tas, kad filmuota ne su skaitmenine kamera, o 35 mm juostoje. Štai jums ir ryškus technologijų skirtumas. Beje, neprasprūdo pro ausis puikiame japonų iš 10-ties serijų padarytame filme kino teatrui "Išrinktoji", jog kino juostų gamyba baigėsi, kai gamykla sugriuvo po žemės drebėjimo (manykim, kad kalbama apie Kodac).

Jei pernai Kino pavasaryje gražiausia moteris ekrane buvo rumunė-italė filme "Švilpautojai", tai šiemet man aišku, kad savo grožiu vengrų aktorė Natasa Stork šioje srityje neturi lygių. Ir vienas iš logiškiausių filme rodomų įvykių yra, kad šią vadinamo brandaus amžiaus chirurgę stipriai įsikliopina studentas...

Esu įsitikinęs, kad aktorė, gavusi ir geriausios aktorės prizų kino festivaliuose, savo buvimu ekrane faktu gerokai užglaisto keistai prasidėjusią jos gyvenimo tarpsnio istoriją, kurios išsprendimui finalinis akordas buvo aiškiai nepakankamas. Pritrūko scenarinės fantazijos kaip čia išmaniau užbaigti istoriją.
Tačiau koziris išmestas ir mes pretenzijų kaip ir nebeturime...

Kitas logiškas dalykas, kad šio filmo režisierę ir scenaristę Lili Horvat Kino pavasaris pakvietė būti jo konkursinių filmų žiuri nare. Tikrai deramai atstovauja buvusiai galingai Vengrijos kino bangai (iki kol Rumunija išėjo į lyderius), nes "Pasiruošimas būti kartu neapibrėžtą laiką" yra labai vertas pamatymo. Skonis ir profesionalumas čia švyti ryškiausiomis spalvomis.



kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14639

2021-04-02 18:55 34 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Evi Romen Kodėl ne tu?

Nutariau pamatyti visus KONKURSINIUS filmus, kad... eilinį kartą patirčiau nepasutenkinimą, jog tarptautinė žiuri išrinko ne tą Šypsena Atėjus eilei šiam filmui, galima atsidusti – vėl gėjai!? Ar čia mada dabar tiek daug apie juos kurti filmų, ar tiesiog aplinkybės susiklostė taip, jog šiemet Kino pavasaryje LGBT skirtas toks dėmesys...

Tačiau pirmi kadrai tokie spalvingi, skamba puiki muzika, originalus šokėjas, kad nė galvon nekyla mintis nežiūrėti, kas bus toliau. Netgi, kad KONKURSINĖ PROGRAMA šiemet yra silpnoka. Galima kalbėti apie ukrainietės "Blogus kelius" ar ispanų "Akinantį blyksnį". Bet viename aiškios spekuliacijos žiūrovo įtaigai, antrame labai jau laisvas požiūris į siužetinius ryšius. Bet čia – kitkas. Įdomiai pateikiama jaunuolio gyvensena Austrijos miestelyje. Kaip vėliau paaiškės, nemažai kaimynų ir nesuvokė apie jo lytinę orientaciją...

Palengva nusiyriame iki naktinio klubo Romoje. Netikiu savo ausimis, kokia maloni muzika jame. Klasikinis hipių laikų hitas "Mamy blue", būtent šio atlikėjo (https://www.youtube.com/watch?v=eS3uVUbx3Vc) skamba rodomame šių dienų naktiniame klube labai ilgai. Ir tai malonu. Kaip suvokiu, mūsiškiuose klubuose aidi bumčikinė elektronika, kuri leidžia tik šokti, bet jokiu būdu nebendrauti pašnekesiais, nes garso lygis neįtikėtinas....

Ir staiga – oplia – filme neįtikėčiausias posūkis. Filmas tampa ne tik įdomiai besižiūrintis, bet ir stipriai intriguojantis! Ir tokių siužeto pasisukimų bus dar ne vienas filme. Iš gana lengvabūdiško filme, regėsime likimo dramą Europos viduryje! Puikiai sustyguotą dramą! Filmas konkurse lyg Useinas Boltas 100 m distancijoje – tiek jis pranašesnis už konkurentus. Ir visai nesvarbu, kokį žodį tars žiuri...

Neišvengiamai prisieina žiūrėti, kas čia ta austrų debiutantė. Ir tampa aišku, kodėl filmo kokybė aukšta – 54-us einanti Evi Romen turi didžiulę kino montuotojos patirtį (45 įvairūs filmai)...

Ką dar galima daugiau pasakyti? Tik viena – stenkitės nebaigti festivalio nepamatę šio filmo!
-----------------------------------------------

Peter Dourountzis Niekšas

Mano nuomone, Konkursinės programos Nr.2. filmo jėga – Paslaptis.

Apie simpatiškai patrauklų "nachalą" jau pirmame kadre sužinome, kad jis ką tik paleistas iš kalėjimo. Po keliolikos minučių turime tam patvirtinimą iš jo bičiulio frazės. Daugiau per visą filmą apie Dže praeitį konkretaus nesužinosime. Suvoksime, kad jis keistai stebi, užmezga ryšį bei naudojasi moterimis. Aiškiai matome, jog tai – ne sekso siekimas. O jei tas ir įvyksta, tai daugiau aplinkybė, bet ne protagonisto siekiamybė. Keistai jis dėbso į įspėjumus gatvėje moterims saugotis užpuolimo. Dar daugiau minčių sukelsžiūrovui nutikimas su meno gerbėja bei keisti Dže nuskoudimai tolyn, kai situacijos klostosi ne pagal jo sumanymus...

Žodžiu, visą filmą mus persekios pastangos suvokti šio jauno vyro asmenybę.

Ar užtenka to, ką režisierius ir scenaristas savo pirmame ilgo metro filme atskleidė, nežinau. Tai nuspeęs kiekvienas žiūrovas savaip. Bet kad filmas užtikrintai žiūrisi ir prikausto prie fotelio (arba sofos), tai tikrai.



kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14640

2021-04-03 20:57 35 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Laila Pakalnina Veidrodėli, veidrodėli...

Gal ir yra pasaulyje panašus filmas. Bet jūs tokio, kaip sukųrė latvaiai, tikrai nematėte! Tiksliau garsi jų režisierė ir scenaristė LAILA PAKALNINA.
Gūdžią sniegingą žiemos naktį plikagalvis vyras ištiesęs ranką filmuoja asmenukę o fone toliau 6 sportininkai neša VW Golfą. Greita suvokiame, kad ištisai visi personažai filmuoja asmenukęs ir išvada aiški – filmas akivaizdžiai parodijuoja šiuolaikinę madą kurpti asmenukes. Vyriškis jau sekančiame kadre taip filmuodamas sulauks dukters, mirs gimdydama jo žmona, vėliau befilmuojant įvyks jo vestuvės su kita moterimi, jo sporto klubo narę jėgos gimnastę. Visą šį laiką fone aktyviai reikšis jėgos atletai, gimnastai, šiek tiek dviratininkai, o suauguisi dukra taps dailia blondine, taip pat sportininke. Akivaizdus sporto kaip savitikslio rekordų kvailuose skaičiuose parodijavimas...

Pusvalandis ptabėga išsižiojus dėl neregėtos filmo formos. Vėliau atrodo, jog viskas išvirsta į nesibaigiantį, gal ir patęsta klipą, kai daugybė pasirodančių personažų rodomi tik jiems patiems filmuojant, suprask, mobiliuoju, ištiesus ranką.

Ir kai atrodo, kad klipe siužeto kaip ir nelieka, vėl grįžta koncentracija prie minėtos šeimos. Skambant puikiai lietuvių kompozitorių Pauliaus Kilbausko ir Vyginto Kisevičiaus ritminei elektrononei muzikai buvęs tik rodosi laisvų improzvizcijų maniera vystomas vaizdas įgauna siužetą – akivaizdi pasakos Snieguolė ir 7 nykštukai savotiška parafrazė. Ne veltui toks filmo pavadinimas... Galima čia ir kokią nors pasaką apie lokį pritaikyt...

Pabaigoje reikšmingą modernaus meno muziejaus kuratoriaus vaidmenį ima vaidinti iš karto ekrane atpažįstamas mūsiškis Mykolas Vildžiūnas. Jis sugeba tapti net gražiosios blondinės sportininkės -Snieguolės vyru Šypsena...

Nors filmas atrodo kai toks stilius kiek ilgokas, bet jis neprailgsta. Baigiama poezijos deklamavimu...

Džiugu, kad šioje originalumo puotoje, reikšmingai sudalyvauja ir lietuviai. Vienas iš pagrindinių finansuotojų – Lietuvos kino centras, Dagnė Vildžiūnaitė yra kartu su Pakalnina filmo prodiuserės, montuotoja Ieva Veiverytė, apšvietėjai taip pat iš Lietuvos. Tik šiandien rodomas juodai-baltas filmas vertas pamatymo dėl unikalumo!


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14641

2021-04-04 10:38 36 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Oren Gerner Afrika

Žydai eilinį kartą įrodo, jog yra dideli šeimos gyvavimo filmų ekspertai, nors šį sukurė ir pradedantis kino autorius. Dokumentinio stiliaus filme, kur artėjantis prie 70-čio Meiras ir pajunta ir akivaizdžiai mato, kad po truputį yra "nurašomas" savo mylimojoje bendruomenėje ir jo įprastą veiklą perima kiti, kur kas jaunesni. Jis deda pastangas savo išgyvenimus laikyti viduje ir gyventi kaip yra įpratęs, bet emocijos neišvengiamai pratrūks...

Jaunas režisierius, nors jo trumpo metro filmai yra iškovoję prizus savo kategorijose ir Sundance ir San Sebastiane, parašė scenarijų apie savo tėvą. Suteikė vaidmenį ir mamai, ir savo vaikams, ir bendruomenės kaimynams – žodžiu sukūrė šeimyninį filmą. Filmavo buitine kamera. Gavosi išties jautrus pasakojimas apie sudėtingą vyresniųjų žmonių gyvenimo tarpsnį. Dirbtinų intrigų ir įtampų filme neieškoma. Tačiau jis paprasčiausiai yra labai šiltas.

Filmas gal įdomesnis vyrwsniems žiūroivams, nedaug jaunesniems už patį Meirą. Bet savuoju natūralumu ir neperspaudimu filmas neabejotinai žavus!


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14642

2021-04-04 23:02 37 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Merawi Gerima Tai kas liko

Nors visą filmą rodomas juodaidžių bendruomenė irimas, netgi savotiškas degradavimas jų gyvenamąjame rajone Masačiuseto valstijoje, tikiesi kad užsispyrusi sugrįžusio čia po 15-os metų Džėjaus pastangos susirasti vaikystės draugą Demetrijų, yra esminė filmo ašis. Galvoji, kad Džejaus aiškinimai, kad kurs filmą apie pažįstamą jam rajoną yra tik priedanga, o svarbiausias yra kažkoks detektyvinis stimulas surasti Demetrijų.

Istorija konstruojama įdomiai, tik labai ilgi Džejaus atminties užkaborių epizodai, kiek vargina ar nervina. Bet filmas konstruojamas tikrai vykusiai.

Tačiau kiek nustembi, kad ne Demetrijaus likimas bus finale reikiama ašimi, padarančią filmą arba vykusiu, arba ne, o juodaodžių ir baltaodžių priešprieša. Nors ši tema buvo aiški nuo pat pradinio kadro, kai Džėjus pakalbina senuosius gatvės pažįstamus, bet kad visa tai išvirs į filmo kulminacinę išvadą, stipriai gale nustebina. Aiškiai suvoki, kad gal ir nelauktai, kadangi filmas vis tiek buvo kuriamas anksčiau nei Black lives matter protestai JAV, bet filmas pataiko į šalies skaudulių dešimtuką. Ir dėl to jis tampa kur kas stipresniu, nei galima buvo galvoti įpusėjus filmui.

Deramas JAV nepriklausomo kino atstovavimas "Kino pavasaryje"


Praeive_vis
Nauja dalyvė

Klube: ne narė

Parašė žinučių: 9

2021-04-05 19:01 38 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Praeive_vis Įtraukti Praeive_vis Į adresų knygelę

"TAPYTOJA IR VAGIS". Geras kinas. Gera istorija. Ar gali išgyti sužaloto emociškai žmogaus asmenybė ir ar gali jis grįžti į "normalų" gyvenimą. Apie pagalbą žmogui, kuris su tavimi pasielgė bjauriai, bet tu matai jame ir kažką kito.

"QUO VADIS, AIDA". Sukrečiantis. Žmonių žiaurumas gali būti toks beribis ir toks beprasmis. O kova už savo artimuosius bei jų gyvybę nuožmi. Labai liūdna po šio filmo, tad puoliau žiūrėti kažką lengvesnio jau ne iš KP. Paskutinis KP filmas. Lauksim kokie liks archyve Telios jau pigesni Šypsena


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14643

2021-04-07 13:20 39 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Vakar mačiau, kad ir KP salėje jau 4,5 eur

kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14646

2021-04-20 21:06 40 žinutė iš 40 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Labai pritariu visų filmų čia pateiktoms recenzijoms:

https://www.7md.lt/kinas/2021-04-16/Eksperimentai-is-praeities-ir-su-j
a


Ypač apgailėtinas eilinį kartą komisijos sprendimas geriausiu konkursinės programos filmu pripažinti norvegų "GRITT". Pažiūrėjęs pusvalandį, toliau net nebegalėjau žiūrėti dėl nykumo...


Paskutinis puslapis. Atgal
Puslapiai: <pirmas 1 2 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.100 Žinučių forume 189.327 2.240 Narių klube 3.027 Banga.lt laikrodis 04:16 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Kino pavasaris 2021

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai