Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Kirilas Serebrenikovas VASARA (2018 m.)


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2019 05 03 d. 07:52 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 1606 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14213

2019-05-03 07:52 1 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Aštuntas garsaus Rusijos teatro ir kino autoriaus Kirilo Serebrenikovo filmas Vasara nepaliko abejingų salėje, kai pirmą kartą Lietuvoje buvo parodytas "Kino pavasaryje".
Filmavimo metu režisierius tėvynėje buvo suimtas, vėliau daugiau kaip 2,5 metų nubaustas namų areštu. Šis įkalinimas panaikintas tik dabar, balandžio mėnesį. Kartu su juo kaltinami dar penki žmonės dėl finansinių išeikvojimų jo vadovaujamame teatre.
Anksčiau "Kino pavasaryje" buvo rodomi 2 puikūs K.Serebrenikovo filmai – "Mokinys" (2016) ir "Neištikimybė" (2012).

Vizualia raiška ir santykiu su muzika Vasara primena populiarųjį, nominuotą šiemet 3 OSKARAMS Pawel Pawlikowski "ŠALTASIS KARAS" (galima jį pasižiūrėti per https://www.zmonescinema.lt/lt/filmas/saltasis-karas). RETRO stiliumi ir tarp režimo gniaužtų besivystančiomis meilės, jausmų istorijomis, filmai yra artimi. Jei užsiimtume lyginimais, įžiūrėčiau esminius skirtumus akcentuose.
"Šaltąjame kare" jų reikšmingumas ir svarba dėstomi taip:
1. Meilės istorija.
2. Retro aplinka
3. Muzika

"Vasaroje":
1. Retro.
2. Muzika.
3. Jusminiai meilės niuansai.

Akcentų skirtybė filmuose akivaizdi. "Vasaroje" pagrindiniu tikslu matau norą "įklampinti" žiūrovą į aštuntą praėjusio amžiaus dešimtmetį. Klampinama giliai. Jaučiasi teatro režisierius, kai individualūs ir grupiniai vaidybos elementai yra teatrališki. Kiek pasiklystama laike: visas daugybės Vakarų rock grupių ir atlikėjų citavimas rodo į 70-80 metus (išskyrus kartą paminimus Duran Duran), net besibaigiant filmui matome viso namo dydžio anuometinio kulto – LEONIDO BREŽNEVO agitacinį plakatą, kai rodomas veiksmas apima grupės Zoopark (lyderis Maikas (Michailas Naumenko)) draugystę su Viktoru Cojumi. Netgi realybėje išties koncerte naudotos drum-machine galima buvo turėti tik 9-ame dešimtmetyje. Į tokias detales leidžiuosi, nes retro gaivalas ekrane akivaizdžiai pats svarbiausias dalykas autoriui: rado apšnerkštą butą Peterburgo gatvelėje, "nušlavė" blusturgį, panaudojo atrastą apleistą kultūrnamio salę Kronštadte, kad tik mus nukeltų į paminėtus filmo titruose 80-uosius. Vietomis net atrodo, kad jau "per negaliu", kaip rusai turi priežodį, kiek daug pastangų išgauti tą Retro...

Bet Kirilas Serebrenikovas nebūtų didis talentas, jei "neatmieštų" tokio įspūdžio kūrybingais netikėtumais. Trys kadrai "išverčia" iš koto. Siurrealistinis susigalvotas veiksmas ir jo komentaras traukinyje, troleibuse ir prie telefono budelės, "nukelia" žiūrovą nuo "persivalgymo" retro jausmo į netikėtą žaismingumo nuotaiką. Plačiai išsišiepęs žiūri į tas fantasmagorines herojų transformacijas...

Muzika, žinoma, daro įspūdį. Man netgi daugiau patiko Maiko grupės ZOOPARKAS muzikavimo priminimas, negu bandymas įmituoti VIKTORĄ COJŲ. Korejietis aktorius Teo Yoo, gyveno prieš filmavimąsi dar dabar atrastoje Peterburge "komunalkėje", darė kitus asketiškumo į atšiaurę praeitį "atsivertimus", bet muzikine prasme jo bardiško stiliaus muzikavimas man girdėjosi kiek pilkas. Anuometis muzikos kultas Viktoras Cojus, koncertavęs ir Vilniuje (ne veltui 2010 m. jam Vilniuje buvo pastatytas laikinas paminklas, galvojant įkūnyti herojų panašiai kaip Frenką Zapą, bet taip ir nepavyko) tikrai buvo ne "pilko" skambesio muzikos atstovas. Reikia žinoti, kad filme vietoje korėječio kalba aktorius rusas, o Cojaus dainas įdaiuoja kitas dubliažo specialistas, jakutas. Kai neoriginalu, tai ir ne taip išraiškinga.

Kaip minėjau meilės trikampis filme yra trečioje plotmėje ir labai prislopintas. Gal meilėje ir galėtų taip būti tarp slavų, bet kelia abejones. Žiūrovams imponuoja, kai meilė rodoma tokiame lygmenyje, kaip "Šaltajame kare"...

Bet pamatyti labai kokybišką RETRO, prisiminti anų laikų MUZIKĄ ir sekti kuklios, neperspaustos raiškos meilės istoriją "VASAROJE", sveikintina pamatyti. Ką čia bediskutuosi...
Kaip įprasta, rusiški filmai yra nesunkiai prieinami žiūrėti namuose. Šalis visiškai negerbia autorių. Bet pasinaudoję prieinamumu, jūs negausite reikiamo įspūdžio jau vien dėl muzikos skambesio!

Priminsiu filmo pagrindinių personažų likimus realiame gyvenime.
VIKTORAS COJUS žuvo autokatastrofoje Latvijoje 1990 metais. Oficiali versija – užmigo už vairo. Menininko motina galvoja kitaip: kelias buvo per trumpas, kad sūnus būtų užmigęs. Jis tuo metu įrašinėjo naują albumą, ir mintys apie muziką jos nuomone taip užvaldė sūnų, kad jis "atsijungė" nuo vairavimo...
Beveik lygiai po metų savo bute dėl kraujo išsiliejimo į smegenis mirė MAIKAS NAUMENKO. Atsirado liudininkų, kurie matė, kad kieme muzikantas lyg buvo sumuštas (sunkiai kėlėsi nuo žemės), dar sugebėjo nueiti į savo butą ir ten jis prarado sąmonę.
Kaip sakoma, tikri "prarastosios kartos" atstovai...

Prancūzų žurnalas "Cahiers du cinema" tarp geriausių 2018 m. sukurtų filmų "Vasarai" skyrė Nr.9.


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14220

2019-05-03 23:33 2 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Filmas susilaukė ir kritikos. Į diskusijų sūkurį pirmiausia pateko dėl autentiškumo klausimo – amžininkai ir buvę Viktoro Cojaus bendražygiai supeikė filmą kaip neatitinkantį 8 deš. Leningrado dvasios ir, juo labiau, tikrųjų herojų asmenybių.

Borisas Grebenščikovas, pavyzdžiui, teigė, jog filmas esą suprastina personažus iki Maskvos hipsterių lygio.
Filme nuolat atsiranda į žiūrovus tiesiogiai besikreipiantis personažas, kuris skeptiškai tarsteli, jog aktorius Teo Yoo į V.Cojų visai nepanašus, ar informuoja – žodžiu arba raštu – jog ką tik matyta scena tikrame gyvenime niekada neįvyko? Tai kur tada lieka apeliavimas į autentiką? Prašmatnūs animuoti intarpai taip pat disonuoja su dokumentiškumo siekiais...

Dėl Kirilo Serebrenikovo arešto.

2015 ir 2019 metų Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai pažiūrėjo į susiklosčiusią situaciją iš skirtingų kampų.
Geras ruso draugas rašytojas Marius Ivaškevičius aprašė savo potyrius Maskvoje:

https://www.delfi.lt/news/ringas/lit/marius-ivaskevicius-maskvos-sp
indesys-ir-siaubas.d?id=77658897


Rašytoja Giedra Radvilavičiūtė, pasitelkė Vakarų publikacijas ir situaciją:

"Tačiau daugelis intelektualų režimo kalinį K. Serebrenikovą, kaip M. Ivaškevičius Žemaitį, vertina nevienareikšmiškai. Provokatyvus avangardistas išgarsėjo dosniai dotuojamas vieno iš artimiausių ilgamečių Vladimiro Putino patikėtinių Vladislavo Surkovo. Taip, to paties pilkojo kardinolo V. Surkovo, kuriam priklauso terminas "suvereni demokratija". Dabar jis yra V. Putino padėjėjas Abchazijos, Pietų Osetijos ir Ukrainos reikalams. Paskutinis V. Surkovo kūrinys – "Nezavisimaja gazeta" paskelbtas straipsnis "Ilgaamžė Putino valstybė", neseniai perspausdintas Lietuvos žiniasklaidoje. Apie 2000-uosius V. Surkovas buvo Kremliaus, kuris nusprendė pabūti modernesnis, ideologu. K. Serebrenikovo talentas tiko erudito V. Surkovo skoniui ir tuometei Kremliaus kultūros politikai. O režisieriui, atrodo, tiko nemenkos dotacijos, kai kas teigia – šūsnys pinigų. Klasikinis atvejis: malonumas derinamas su nauda. Pinigai nekvepia. Režisierius K. Serebrenikovas 2011 m. pastatė spektaklį pagal V. Surkovo romaną "Okolonolia" ir tais pat metais jau dalyvavo antiputiniškose demonstracijose. Vėliau dar buvo, kaip suprantu iš žiniasklaidos, sąmoningų kompromisų su Dmitrijaus Medvedevo valdžia ir režisierius toliau, bene trejus metus, garsėjo įdomiais spektakliais valstybės dotuojamame (su V. Putino parašu?) festivalyje "Platforma". Jis ėjo ir festivalį rengusio centro direktoriaus (vieno iš kelių) pareigas. Tapo sėkmingu Maskvos Gogolio centro teatro meno vadovu. K. Serebrenikovą draugai buvo įspėję nesibičiuliauti su V. Putino aplinka – valdininkais, ideologais, oligarchais, ministrais, – nes jo laukia sunaikinimas, tačiau jis, matyt, dotacijų iš artimiausių Kremliaus patikėtinių nelaikė susisaistymu. 2016 m. Kremliaus politikai nuo tolerancijos Vakarams pasukus į antivakarietiškumą, naujas kultūros ministras nutraukė "Platformos" finansavimą. Sulaukęs fiktyvių kaltinimų ir galbūt iš tiesų pažeidęs kokį įstatymą režisierius buvo apkaltintas biudžeto pinigų pasisavinimu ir suimtas (plačiau apie K. Sereb­renikovą, V. Surkovą: Yoshua Yaffa. "The Rise and Fall of Russia’s Most Acclaimed Theatre Director", "New Yorker", 2017-12-11 ("inosmi.ru" – rusų k.); Olegas Kašinas. "Esli dolgo vgliadyvatsia vo vlast’", "znak.com"; Algirdas Narbutas. "Trečioji Roma? Trečiasis Reichas? Trečioji Šventykla", "Naujasis Židinys-Aidai", 2014, Nr. 5)".

Literatūra ir menas


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14262

2019-06-28 23:17 3 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Seansas po atviru dangumi prie Kauno pilies 21:45 val. Filmą pristato po Lietuvą keliaujantis kino projektas "Kino karavanas".

Penktadienį, 2019-08-09


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14606

2021-02-07 10:08 4 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
JONAS ŪBIS:

"Kažkas filmą "Vasara" ("LRT Plius", 11 d. 21.33 val. ) pavadino kolektyviniu sapnu apie praėjusią epochą – jis kupinas tos nepatirtos nostalgijos, kurios ilgisi filmo kūrėjai. Jie iš kito laiko. Kirillas Serebrennikovas buvo suimtas tik pradėjęs filmuoti, ir "Vasara" gimė bei jo premjera Kanuose įvyko režisieriui esant nubaustam namų areštu.

Tai pasakojimas apie dvi svarbias 9-ojo dešimtmečio pradžios rusų roko pogrindžio figūras – Maiką Naumenką ir Viktorą Cojų. Beje, pastarojo dainą "Permainų!" buvo galima girdėti per mitingus Baltarusijoje, o dabar ir Rusijoje. Filme koncentruojamasi į meilės trikampį, kuris, kaip ir visas filmas, sukėlė nemenką filmo herojus pažinojusiųjų pasipiktinimą. Ypač "Vasara" nepatiko Borisui Grebenščikovui, kuris filmo veikėjuose įžvelgė "pigius Maskvos hipsterius, orientuotus tik į seksą ir pinigus", ir visą filmą pavadino melu, nors rodomo meilės trikampio dalyvė Natalija Naumenko buvo filmo konsultantė.

Žinoma, kurti biografinius filmus, kai dar gyvi įvykių liudininkai, – nedėkingas užsiėmimas. Bet Serebrennikovas ir teatre, ir kine mėgsta provokuoti, tad arba priimi jo žaidimo taisykles, arba ne. Regis, režisierius sąmoningai stengiasi atsiriboti nuo istorinių faktų ir pripildo "Vasarą" prasimanytų įvykių, stilizuotų muzikos klipų, romantiškos laiko dvasios (kaip ją įsivaizduoja). Filme net yra personažas Skeptikas, pabrėžiantis kino pasakojimo sąlygiškumą.

Retkarčiais vis prisimenu filmus, kuriuose vaidino Cojus, ypač Rašido Nugmanovo "Adatą", tad Vokietijoje užaugęs korėjietis Teo Yoo (filme jis kalba Deniso Kliavero, o dainuoja Piotro Pogodajevo balsu) – ne man, bet Naumenką suvaidinęs šių dienų muzikos žvaigždė Roma Zveris – kitas reikalas. Jis puikiai dainuoja ir yra tikrai organiškas, bet abu jie neprilygsta Irinai Staršenbaum. Regis, jos keistą grožį pamilsta net kino kamera. Bet bijau, kad filmo detalės ir užuominos didžiajai daliai "LRT Plius" žiūrovų – tamsus miškas. Kita vertus, jiems turėtų patikti romantiškas pasakojimas apie sovietų roko Atlantidą. Tikiuosi, "Vasara" nebus taip katastrofiškai įgarsinta kaip "Černobylis", kur garsintojas stengiasi "pervaidinti" visai kita intonacija vaidinančius ir kalbančius aktorius."



Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.098 Žinučių forume 189.323 2.240 Narių klube 3.027 Banga.lt laikrodis 19:45 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Kirilas Serebrenikovas VASARA (2018 m.)

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai