KINO PAVASARIS 2019

KINO PAVASARIS 2019

Deja, rumunų Sarga ir Rotaru Nežudyk irgi nebepamatysi jau festivalyje. Gaila, kad nepirktiems filmams seansų porą ir – sudiev.

O filmas garbingai pratęsia dideles Rumunijos kino Naujosios bangos tradicijas kuriant "medicininį" kiną. Norėjau pasakyti, jog filmas tęsia "Pono Lazaresku mirtis" ir "Baigiamieji egzaminai" pradėtas temas…

Yolande Zauberman M

Deja, valstybės “užrauktas” kaip dirbtinis, Garliavos pedofilijos skandalas, gal nebuvo toks ir “kvailių sugalvotas”. Šiame labai karčiame dokumnentiniame filme vėl atsigręžiama į uždarų bendruomenių skaudulius. Tokios yra religinės, kaip žymiai švelniau !!! rodo “KLERAS”, ir kur kas liūdniau konstatuoja žydai. Jų ortodoksinėse bendruomenėse, pasirodo, klęsti šie kriminalai. Aišku, filme tema neišvengiamai sutirštėja, nes pagrindinis veikėjas, aktorius Menahemas, nutaręs visiškai atvirai iškloti, kas buvo su juo vaikystėje. Jam ir filmo kūrėjams pavyksta prakalbinti daug išaugusių šiose ortadoksinėse aplinkose jaunuolių ir tiesa mums atsiskleidžia ypatingai liūdname kontekste. Belieka viltis, kad tokie filmai padės mažinti pasaulyje šį nusikalstamą iškrypimą. O šį Lokarno festivalio Didžiojo žiuri prizo laimėtoją pamatyti reikėtų! Nors tai ir nėra malonumo kinas…
https://kinopavasaris.lt/lt/programa/6742-m

Pradėsiu nuo Andrejos pagirto
Bi Gan Ilga dienos kelionė į naktį

Galima tik pritarti mūsų apžvalgininkei. Filmą "Kino pavasaris" yra įsigyjęs. Tai kodėl Vilniuje liko tik 1 seansas, paklausite? Aišku – komplikuotesnis rodymas! Visiems žiūrovams išdalinami 3D akiniai ir filmo pradžioje parašoma subtitruose: filmas yra 2D, bet kai protagonistas užsidės akinius, jūs užsidėkite taip pat…
Efektinga. Bet KP įtampoje dėl žiūrovų kiekių, daug tokių seansų užsiplanuoti yra sudėtinga.

Dviejuose filmuose miniu įžymųjį praeities detektyvinių filmų stilių film noir. Tačiau būtent šiame yra TIKRASIS film noir. Kas mažiau žiūrėjęs, būtrinai susipažinkite su šiuo stiliumi. Vyriškis, užsiimantis detektyvo misija, vien nakties glūdumuose, neiaiškiose erdvėse, skambant neeilinio įtaigumo muzika, visiškai individualiai sieka savo tikslo. Bariau save, jog turėjau kitų minčių, kai užkadrinis lyriškas vyriškas balsas dėstė, kas vyksta. Didžiąją filmo dalį vis kirbėjo neesminis neaiškumas, ko gi jis ištiesš ieško? Ar buvusios savo jaunystės draugės-meilužės, ar jo geriausio draugo Katino žudiko meilužės. Pasiguodžiau, kad, matyt, ne aš vienas toks neatidus aiškintojo tekstui. Iš seanso išėjo kokios 3 poros žiūrovų. Atvejis, kai labai keista, kad žiūrovas nejaučia malonumo žiūrėti tokį kiną! Juk šame kinų filme ir aiškios asociacijos į nepakartojamą korėjiečio Wan Kar-Way stilių (Meilės laukimas, Mano vaivorų naktys)! Labai rekomenduotina!
https://kinopavasaris.lt/lt/programa/6705-ilga-dienos-kelione-i-nakti

Luis Ortega Angelas

Ir aš nesitikėjau, kad argentinietiškas filmas bus toks intriguojantis, išlaikantis ir įtampą ir įdomumą. Didelis pliusas ir broliams ispanams ALMODOVARO, kurie prodiusavo šį filmą. Kaip bebūtų, šiuo laikotarpiu galima sakyti, jog tai naujausias Pedro darbas. Tiesa, jau Ispanijoje turėjo įvykti naujausio jo filmo, jau kaip režisieriaus, premjera. O gal palauks Kanų?..

Kūrėjai efektingai parodo tarsi dvi gyvenimo išmintis: jeigu genai užprogramavo būti banditu, kaži ar to pavyks išvengti. Nepriklausomai, kaip atrodai, kokia kilmė…
Antra, parodaksaliai parodoma ką reiškia posakis “žudikas angelo veidu”. Pasakot daugiau neverta – reikia pamatyti. Tiesa, turi būti poreikis kai kada matyti ir kriminalinį kiną. Čia nėra lyrika su ypatingos išvaizdos pagrindiniu veikėju. Vėl nuostabus retro stiliaus garso takelis…
https://kinopavasaris.lt/lt/programa/6716-angelas

Didžiulis nusivylimas, kad nebegaliu ypatingai rekomenduoti labai išgarsėjusio rumuno Radu Jude "Man nerūpi, jei į istoriją įeisime kaip barbarai". Deja, deja – nebėra seansų…
O taip reikėtų, kad pamatytų populiaraus mūsuose istorinio-propogandinio kino žanro kūrėjams, ką galima nuveikti su šiuo žanru…

Kad iš mano aiškinimo būtų kokia nors nauda, sakau – laikykitės toliau nuo pastraruoju metu išgarsėjusio dėl pagrindinio Oskaro gavimo už man “nepraėjusią” “MĖNESIENĄ”, Barry Jenkins JEI BYLO GATVĖ PRABILTŲ. Po daugybės festivalio filmo, žiūrėti tokį HOLYVUDĄ yra tioesiog kančia!! Ištvėriau valandą…
Ir problema ne vaidybos, siužeto konstravimo JAV tradicijų. Kur kas akivaizdesnė problema – režisierius Dženkinsas. Aiškiai įčiuožusį į aukščiausią lygą per savo juodaodžių kiną. Nesiplėsiu…
Tikrai nepatariu trečiadienį rinktis tokį kiną…
P.S. festivalio užkulių diskusijose susidūriau ir su priešingomis nuomonėmis apie šiuos įeinančius į geriausių metų sąrašus filmus Amerikoje. Šalininkų medžiaga:
https://www.7md.lt/kinas/2019-03-29/Dziazo-ritmu-apie-meile

https://kinopavasaris.lt/lt/programa/6758-jei-bylo-gatve-prabiltu

Gerai, kad nebeliko festivalyje kito Holyvudiečio, neprilygstamai talentingesnio SPIKE LEE Juodaodis iš Kukluksklano
Šiame dar toliau pasistūmėjusiame link Oskarų nei Bylo gatvė komedijoje, Spike Lee visiškai neatpažįstamas. Štai ką daro, kai "per jėgą sunkiama" tema apie juodaodžių skriaudimą JAV. Gaunasi silpniausias filmas Spike Lee filmografijoje. Jokiu būdu negelbėja efektinfga dokumentinė pabaiga. Reikėjo ir kurti dokumentinį kiną apie šiuolaikinį Ku Kluks Klaną…

Lee Chang-dong Degantis

O štai šį koriejiečių darbą patarčiau rinktis pirmadienį. Nors šalia sėdėjusi garbi kino kritikė pareiškė, jog tai vienintelis jai likęs neaiškus (siužetiškai) filmas “Kino pavasaryje”. Niekaip negaliu su tuo sutikti. Pagal HARUMI MARUKAMI sukurtas filmas man aiškus. O jei norėtasi dar detaliau parodyti Hae-mi likimą – ar tai nebūtų subanalinę filmo?
Vėlgi, skambant įspūdingam garso takeliui, labai lėtai vystoma kriminalinė istorija. Veikėjai būdingi Azijos kinui, todėl neemocingas pagrindinis Lee Jong-su, mūsų protui yra keistas. Tačiau savotiškai išrišęs įvykius, jis nebebus mėmė… Vertas dėmesio, nors festivalinėje “maišatyje” gali nervinti jo lėtumas. Bet autoriaus stilius, yra autoriaus stiliumi…
https://kinopavasaris.lt/lt/programa/6704-degantis

ANGELAS. Kažkaip nieko iš jo nesitikėjau, atrodė, nelabai jis išskiriamas festivalio programoje, tad buvau išties maloniai nustebinta. Labai gerai susižiūrėjo, tikrai mielai eičiau į tokį ir eiliniam repertuare. Patiko viso filmo metu išlaikytas tam tikras stilius, pagrindinio herojaus tam tikri linksmi “pasamprotavimai” apie savo veiklą, su kuriais kartais sunku ir pasiginčyt. Cha cha
VASAROS PAUKŠČIAI. Vėlgi, maniau, bus man įkyrus. Pamenu, prieš kelerius metus tikrai buvau sužavėta tų pačių kūrėjų “Gyvatės apkabinimo”, bet tuo metu toks periodas buvo, kad patiko viskas iš eilės, o dabar, maniau, kažkas panašaus stiliaus žiūrėtųsi žymiai sunkiau. Bet šis filmas visiškai kitoks, paprastesnis, labai įtraukiantis. Filmas tiesiog gerai padarytas, įdomu stebėt vietos gyventojų papročius, tradicijas.
DIDŽIOJI TAMSA. O čia jau tikėjausi labai daug ir tai pasiteisino. Šypsena Numaniau, kokio stiliaus bus šis filmas, ir, kadangi, labai tokį mėgstu, laukiau su nekantrumu. Labai psichodeliškas, nepasakyčiau, kad žiūrisi lengvai ir maloniai (nebent filmo gerumo prasme), daug akcentavimo karo paliekamų traumų, bet aš savo interpretaciją pritaikiau ir bendrai gyvenimui. Vienas iš tų dalykų, kuris neliks tik šio festivalio patirtimi, bet kurį įsiminsiu. Tokio žanro gerbėjai tikrai neturėtų likt nusivylę.
ILGA DIENOS KELIONĖ Į NAKTĮ. Vėlgi, buvau nusiteikus didžiam malonumui, kurį ir gavau. Nebuvau mačius ankstesnio visų išgirto režisieriaus filmo, bet dabar žinau, kad būtinai pamatysiu ir džiaugiuosi, kad vėl galėsiu kažką tokio patirt. Šypsena Man šis filmas buvo lyg ramiai tekanti upė, trukmė - beveik pustrečios valandos, o aš buvau dar pasirengus žiūrėt ir žiūrėt. Šypsena Mėgstu tuos dalykus tarp realybės ir sapnų, kai dar taip meistriškai visa tai pagaminta.

Taigi kol kas man šiųmetis festivalis itin nusisekęs, o dar laukia DEGANTIS paskutinę dieną. Nežinau, ko tikėtis, įtraukiamas į daug apžvalgų ir "dešimtukų", kas leidžia manyt, kad bus gerai, bet man ne visad limpa azijietiškas kinas, tad nežinia kaip bus šįkart.

Po festivalio dar nusiteikus nemažai ką pažiūrėt, o ir čia paliekami atsiliepimai tą sąrašėlį papildo. Ačiū už juos. Šypsena

Nuri Bilge Ceylan Laukinė kriaušė

Ne tik pritariu pirmame puslapyje Preive_vis nuomonei dėl Laukinės kriaušės. Pasakysiu daugiau – pagal mano asmenišką kino pomėgį, skonį ir suvokimą, koks kinas geriausias, tokiu “Kino pavasaryje” patapo šis garsaus turko kūrinys. Kai aplink šneka, kad gerų dialogų, bet lėtas, ilgas tai filmas, man – visiškas idealumas. Gal lietuvio mentalitetui pakarpyčiau protagonisto ir bendraamžio imamo su draugu pokalbį prie obels. Filmas iš 3 val. 08 min. liktų 3 val. Daugiau absoliučiai jokių priekaištų neturiu. Ankstesni Ceylano filmai “Kino pavasaryje” sudarydavo kiek kuklesnį įspūdį. Šitas – išties kapitalinis filmas viskuo. Laimė, jo dar seansų Lietuvoje bus daug…
https://kinopavasaris.lt/lt/programa/6706-laukine-kriause