Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Erik Poppe UTIOJA, LIEPOS 22-oji (2018 m.)


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2018 07 24 d. 13:13 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 1247 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13867

2018-07-24 18:08 1 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Bene stipriausias 2018 metais Lietuvos kino teatruose vasarą pasirodęs naujas filmas!

Norvegijos filmų režisierius, scenarijų autorius ir prodiuseris Erik Poppe gerai žinomas iš peržiūrų SCANORAMOS kino forume kaip įprastai gero lygio norvegų kino užtikrintas atstovas. Netgi prisimenantys tik 2 naujausius jo filmus – jausmingą, šiuolaikinių karų tarp katalikiško ir musulmoniško pasaulių fone besiplėtojančią melodramą TŪKSTANTIS KARTŲ LABANAKT(2013 m.) ir KARALIAUS NE (2016 m) pripažins ne tik aukštą filmų kokybę, bet ir įvertins, kokie jie skirtingi. Jeigu kiek patosinio jausmingumo pirmasis viliojo žiūrovus kaip melodrama su pačia Juliette Binoche, tai man didesnį įspūdį palikusi istorinė drama KARALIAUS NE labai paprusino Norvegijos istorinių peripetijų sužinojimo II pasauliniame kare prasme, kai tas parodoma puikiomis meninėmis priemonėmis.

Tokią įžangą "suskėliau", nes jei apie naujausią Erik Poppe meninį filmą Utioja, liepos 22 -oji, kurio siužetas visiškai remiasi konkrečia tragedija, įvykusia Norvegijoje lygiai prieš 7 metus, imsi vartoti tradicinius gero kino įvardijimo terminus "geras", "stiprus", "nepriekaištingas", etc., atrodysi kvailai. Įsivaizduokite, filmas padaro žiūrovui tokį įspūdį, kad 15 žmonių, žiūrėjusių kartu filmą, pakyla salėje iš krėslų visiškoje tyloje ir tik kažkur koridoriuose, lipant laiptais pritildytai ima tarpusavyje bendrauti. Filmas "pritrėškia" žiūrovą prie beprotystės realybės taip, jog šalia minčių, kad tokio siaubo meniniame kine dar nesi patyręs, galvoji apie Vakarų demokratijos supuvimą ar pasaulio ridenimąsį nežinia kur. Ilgai negalėdamas atsikratyti slogios nuotaikos po filmo ir vis pergalvodamas mintyse matytą siaubą, jau vėliau susimąstai, kad panašūs teroristiniai aktai, jeigu ne nuolatos, tai jau dažnai vyksta JAV mokyklose. Bet čia kiti mąstai, todėl norom-nenorom imi analizuoti žmogaus beprotybės temą.

Gamtoje nė plėšriausi ir bukiausi gyvūnai paprastai nenaikina savo rūšies. Dabartiniame pasaulyje mes, deja, jau įpratome, kad žmogiškajame pasaulyje ši taisyklė vis mažiau lieka galioti. Bet esame jau pripratinti, kad brutaliai žudomi dažniausiai nieko dėti žmonės dėl radikalių religinių idėjų ar etninių priežasčių. Čia gi 500 negalinčių pasipriešinti paauglių būrį (ar tiksliau, minią) ima medžioti tiesiogine žodžio prasme jų tautietis, bendrapilietis dėl jo įsikaltų politinių priežasčių su kuriomis nė vienas vaikas negalėjo turėti jokių sąsajų...

Ėmiau žiūrėti, turėdamas naivų klausimą, kodėl žadėję tapti labai tragiškais, Tailando paauglių futbolo komandos "nuotykiai", vos tik pasibaigė puikiausiu būdu, iš karto paskelbti, kad bus ekranizuoti. O Norvegijai prireikė 6,5 metų, kad būtų pristatyta Berlyno kino festivalyje filmo apie įvykius UTIOJOS saloje premjera. Po filmo tokio klausimo nebekėliau sau. Kurti filmą gana greitai po šios tragedijos būtų per sunki užduotis...
Ir dabar neturiu supratimo, kaip reikėjo norvegų tautai žiūrėti "UTIOJA, liepos 22-oji"!!!

Kadangi, kaip minėjau, ERIK POPPE – didelis menininkas, tai surado, mano supratimu, puikią Utiojos saloje tvyrojusio siaubo pavaizdavimo būdą lygiai tiek pat filmo trukmės laiko, kiek realiai vyko teroro aktas. Apie pasekmes informacija atskleidžiama filmo finale ir nenoriu jos cituoti. Kita filmo dalis (tik apie 15 min. trunkanti įžanginė dalis) skirta pristatyti laimingai vasarą leidžiančius paauglius su lokaliomis ir nereikšmingomis jų problemomis. Šaunu, kad ši dalis neužtrunka, kitaip jau čia galėtum konstatuoti, kad neapsieita be drąstiškų filmų klišių. "Medžiotojas" atsiranda gana greitai. Tiesa, apie minutę filmo pradžioje yra panaudojami sprogimo Oslo vyriausybės pastatų bloke vaizdai, nufilmuoti ant gretimų statinių esančių stacionarių kamerų. Siaubo čia nepatiri. Tik nustembi šio specialių tarnybų dėmesio atitraukimo akcijai skirto sprogimo galia! Mes po įvykių saloje, apie šią įžangą net esame pamiršę – labai kokybiškai ir, svarbiausia, trumpai tą dalyką Erik Poppe primena mums, visą dėmesį toliau koncentruodamas į salą. Tiksliau į paauglius, netikėtai tapusiais aukomis...

Žmogžudys nei karto neparodomas. Kaip nerodomi ir jaunuolių nušovimo momentai, netgi kraujo filme beveik nėra.
Tačiau siaubas toks įtaigus! Ir visu stiprumu užgriūva žiūrovą. Neslepiu tai, nors šiam aukštus kritikų vertinimus turinčiam reginiui, ir gal darau antireklamą.
Tiesiog noriu parašyti, kad kiekvienas privalo apsispręsti, ar įsitraukti jam į tuos išgyvenimus, kuriuos puikiai perteikė Erik Poppe jaunieji aktoriai.
Specialiai prismaigstyta įvairių charakterio pasireiškimų tragiškoje atmosferoje, įvesta seserų drama. Daugiau kaip ir jokių veiksmo posūkių. Tačiau, jeigu kitam filmui tai rašyčiau priekaištaudamas, šiam kinui jokiu būdu to negali daryti!!!. Rodosi kartu su paaugliais arba net vaikais esi įsukamas į beprotiškos baimės jausmą, nes vyksta nesuvokiama beprotybė...

Taip, filmas nufilmuotas rodant išgalvotus personažus, konsultuojantis su realiomis aukomis, kurioms pavyko ne tik išgyventi, bet ir galinčiomis perteikti buvusių įvykių atsiminimus. Vieną skaičių išduosiu – suskaičiuojama 300 jaunuolių, kuriems nepraeina psichologinės traumos pasekmės ir liko sutrikimai.

Minėjau Vakarų demokratijos "puvimą". Turėjau omenyje žiniasklaidos nesivaldymą, kai 1-2 metus po tragedijos buvo rodomi vaizdai iš kalėjimo apie žmogžudį Breiviką (galima vienintelį kartą paminėti pavardę), kuris drįso piktintis savo kalėjimo sąlygomis, dėstė savo pažiūras. Suprantama, žmogaus prigimtis tokia, kad domina skandalai ir aplinkybės. Bet laimė, pastaruosius 5 metus, rodosi, joks pasaulio dėmesys nebuvo nukreipiamas į šį ligonį, kuris ne tiek izoliuotas nuo visuomenės, kiek apsaugotas nuo jos kalėjime... Gal ir mūsų tokie antžmogiai, kaip exjonaitienės-bružaitės irgi galų gale nesipuikuos laikraščių vedamuosiuose, ne, mat, skaitytojams įdomu, kaip šioms "žvaigždėms", o tiksliau – monstrams einasi belangėje.

Belieka, laimei, mums konstatuoti, jog lietuviškos ir kitų šalių tragedijos pagal aukų skaičių, pražudytų ne religinio fanatizmo pagrindu, visiškai neprilygsta tam, ką suorganizavo išprotėjęs norvegas....


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13868

2018-07-26 09:23 2 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Daugiau įsigilinama į filmo autoriaus poziciją:

https://www.15min.lt/kultura/naujiena/kinas/sufabrikuota-e-poppes-ties
a-filme-utioja-liepos-22-oji-4-1005684


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14002

2018-12-19 14:43 3 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
2018-12-15 Europos kino akademija geriausio metų Europos kino operatoriaus prizas paskirtas Martinui Otterbeckui.

kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14693

2021-07-05 18:41 4 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
penktadienis, 07-09 LRT plius TV 21 val.

Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.109 Žinučių forume 189.330 2.245 Narių klube 3.025 Banga.lt laikrodis 06:16 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Erik Poppe UTIOJA, LIEPOS 22-oji (2018 m.)

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai