Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Paul Thomas Anderson NEMATOMAS SIŪLAS (Phantom Thread, 2017)


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2018 03 11 d. 20:28 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 2586 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13782

2018-03-11 20:28 1 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Filmas yra stipriai išskirtinis kino pasaulyje daugiau ne todėl, jog buvo nominuotas gauti net 4 pagrindinių kategorijų Oskarams (apie kurį dar filmą būtų galima taip teigti?!), o dėl dviejų pačių talentingiausių kino pasaulyje asmenybių bendro kūrybinio darbo. Ogi šalia jų, randame dar keletą didžiai išsiskiriančių savo kūrybingumu menininkų!

Taigi, filmo scenarijaus autorius ir režisierius Paul Thomas Anderson. Kas matė šio 47 metų kaliforniečio filmus ("Pašėlusios naktys"(1997); "Magnolija" (1999); "Apgirtę nuo meilės" (2002)[deja, tik šiuos filmus yra rodę LT kino teatrai iki šio, naujausiojo]; "Čia bus kraujo" (2007); "Mokytojas" (2012) [šiuos parodė KINO PAVASARIS anšlaginiuose seansuose]; savo gėdai, nepasivarginau atssiųsti "Žmogiška silpnybė" (Inherent vice, 2014 m.)) patvirtins, kad mažai kurie kino autoriai prilygsta P.T. Andersonui kadro didingumo, išbaigtumo, ryškumo bei pačio filmo įdomumo prasme. Vien tai, kad iš šių filmų tik PUNCH-DRUNK LOVE ir TEACHER nebuvo nominuoti geriausių metų filmo kategorijoje !!! Oskarui, pasako viską... Deja, 5-ios nominacijos jo naujausiam filmui NEMATOMAS SIŪLAS, ir OskarAS tik už kostiumus...
Tokį nesusipratimą galima paaiškinti nebent tuo, kad tarp 6 tūkst. JAV kino Akademijos narių, balsuojančių už Oskarus, yra daugybė Pauliaus Tomo profesijos kolegų, darančių analogišką darbą, bet suprantančių, kad jų rezultatai toli neprilygsta jam. Pavydo jausmas gal čia ne paskutinis?

Pats PAUL THOMAS ANDERSON ryžtingai teigia, kad nominacija Oskarui yra kur kas svarbesnis dalykas, negu statulėlės gavimas. Mat, pačia nykiausia kino filmo gamybos ir gyvavimo stadija jis laiko jo reklamavimą. Sako, kad filmas būtų gavęs 2 savaites JAV kino teatruose, o nominacijos suteikė mažiausiai 2 mėnesius NEMATOMO SIŪLO rodymo periodą kino teatruose.

Kitas naujojo filmo koziris – anglas aktorius Daniel Day-Lewis. Nežinau, ar yra daugiau kino aktorių pasaulyje, turinčių 3 Oskarus už geriausius pagrindinius vaidmenis. ("Mano kairė koja", minėtas "Bus kraujo", "Linkolnas"). Būtų gavęs 4-ą už suknelių dizainerio Reinoldso Vudkoko vaidmenį NEMATOMAME SIŪLE, būtų jau tikrai absoliučiai vienintelis.
O filmo trauka jį pamatyti dar atsirado ir dėl praktiškų, netikėtų priežasčių – balandžio pabaigoje aktoriui sukakus 60-imt, neeilinis menininkas pareiškė, kad palieka kiną ir daugiau nebesifilmuos. Liūdniausia, kad jo bičiulis Paulius Tomas tvirtina, kad tiki šiuo sprendimo realumu...

Šių pagrindinių NEMATOMO SIŪLO autorių dueto (o Danielius Dey Liuisas derino ir aptarė kiekvieną scenarijaus sakinį su Andersonu!) kūrybos objektu tapo pokario dešimtmečio Anglijoje pradėjusi formuotis mados industrija, suformavusi dabar plačiai žinomus modelių namų pavadinimus. Tiesa, tuos pirmuosius dizainerius, kuriuos mini Andersonas kaip galimus filmo įkvėpėjus, žino tik giliai mados istorija besidomintys – Cristobal Balenciaga, Charles James, Norman Hartnell, Hardy Amies. Dauguma iš jų mirė dar aštuntąjame dešimtmetyje, bet yra padėję pamatus tokiai galingai šių dienų mados industrijai. Danielis del Liuisas taip įsijautė į jų biografijų ir veiklos studijas, jog net pasklido gandas, jog filmas bus skirtas Čarlio Džeimso atminimui, nes aktorius labai suartėjo su dizainerio palikuonimis, stengdamasis įsijausti į šią sritį...
Nežinant konteksto, pirmas 10 filmo minučių atrodo, kad žiūrėsi labai jau standartinį kostiuminį filmą. Tačiau po to, visi supranta, kad ne kostiumai čia esmė (už kostiumus filmas ir gavo vienintelį Oskarą!), o atskleidžiami charakteriai. Tas dirbtinai sukurtas pagal realiai gyvenusių prabangių rūbų siuvėjų prototipus filmo protagonistas Reynolds Woodcock labai greitai žiūrovui atskleidžiamas kaip tiesmukiško charakterio ir elgesio suknelių kūrėjas, nesugebantis normaliai mylėti bei elgtis su artimais jam. Galima įtarti psichologinę priklausomybę nuo darbo, net homoseksualumą, bet matome nemalonų, nors ir tapusį visuomenės grietinėlės žvaigžde, tipą. Filmas tiesiog skirtas apsupto moterų vyriškio charakterio deklaravimui. Manau, daliai žiūrovų toks ne veiksmo principais dėliojamas pasakojamas bus nepakankamas, tačiau tiems kurie nestato pirmon vieton siužetą, filmas, besikoncentruojantis į asmenybių atskleidimą joms tarpusavyje konkuruojant, ar vienam ignoruojant kitą, bus viršūnė!

Paulas Tomas Andersonas sako, kad praeito amžiaus vidurio rūbų dizainerių charakterių susiformavimui ypatingą reikšmę suvaidina jų motinos, kažkada išmokiusios juos siūti. Tikėdamos, kad sūnūs kilstels šeimos socialinę padėtį keliais laipteliais, motinos lepino tuos sūnus, net kitų savo vaikų sąskaita. Taip paruošti būsimajai profesijai sūnūs tapdavo nuteigti būsimai nuolatinei kovai dėl išlikimo ir nesugebėdavo megzti normalius santykius. Filmo muzikos autorius papasakojo režisieriui apie Anglijos istorijai svarbų George Bryan Brummell, gyvenusį XIXa. pirmoje pusėje, kuris pradėjo šalyje dendizmo madą ir buvo vienas pirmųjų drabužių mados sampratos pradininku. Taip filme atsirado daug šios asmenybės bruožų, kuriuos pagal išlikusius rašytinius dokumentus režisierius su aktoriumi stengėsi suteikti savo pagrindiniam personažui...

Taigi, filme negalėdamas nei pamilti, nei prisirišti prie savo mūzų, suknelių dizaino žvaigždė suranda naują, dirbančią kavinėje emigrantę ALMĄ. Čia būtina išskirti aktorę Vicky Krieps. Filmuojantis Berlyne gyvenančiai iš Liuksemburgo kilusiai aktorei buvo 43-eji. Jos išvaizda tokia, kad ji gali vaidinti kur kas jaunesnę panelę. Mergina papuola į nepavydėtiną padėtį: ji nori prisirišti ir akivaizdžiai tampa neabejinga savo patronui, bet šis yra toks... koks yra. Mums atrodo, kad Alma neturi jokių šansų ir ateis laikas, kai Vudkokas būtinai ją išspirs iš savo mados namų ir atras sau naują mūzą. Bet neskubėkime...
Ne veltui, P.T. Andersonas savo herojei suteikia klasiko Hitchcocko legendinės žmonos vardą Alma – abu su Liuisu beatodairiškai žavisi "saspenso tėvo" palikimu. Žodžiu, laukia mūsų netikėtas situacijos "išrišimas"...

Didele sėkme Andersonas laiko ir Vudkoko sesers Cyrilės, valdančios visą jo verslą, vaidmens atlikėjos Lesley Manville pasirinkimą. Jis sako, kad D.Britanijoje galime iš karto rasti 20 tokio amžiaus aktorių, kurios tinkamai atliks vaidmenį. Tačiau šimtą vaidmenų savo filmografijoje turinti aktorė idealiai tiko ir "faktūriškai" – prie stabilaus stoto brolio, ji tarsi priešingybė yra nedidukė ir judri, sugebanti įtikinti, kad svarbiausia biznyje yra ji, nors dizaineris niekada su tuo nesutiktų. Aktorę taikliai pasiūlė Danielis del Liuisas. Nominacija Oskarui nepagrindinio moters vaidmens atlikėjai, puikus Leslės Manvil pastangų įvertinimas!

Ir neįmanoma filme negirdėti muzikos! Despotiškai besielgiančio Vudkoko tironija taikliai ryškina fortepijoninė partija su orkestru. Ogi tai vieno iš pagrindinių britų kultinės grupės Radiohead nario, gitaristo Jonny Greenwood kūryba. Pasirodo, jis ir P.T. Anderson yra geri draugeliai! Grynvudas kūrė muziką paskutiniams 5-iems Andersono filmams. Režisierius džiaugiasi rezultatu (muzika taip pat buvo nominuota Oskarui, bet nugalėjo "Vandens formos" kompozitorius), o muzika įrašyta į CD jau tampa populiari, kurios klausosi ir nežiūrėję filmo melomanai...

Net nereikia pabrėžti, kad būtinai rekomenduoju nepraleisti šio filmo...


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13794

2018-03-19 09:40 2 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Profesionali recenzija:

https://www.7md.lt/kinas/2018-03-16/Pazadinti-fantomai


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14011

2018-12-24 22:11 3 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Kino apžvalgininkas Vladas Rožėnas įrašo filmą į labiausiai įstrigusių 2018 metų filmų penketuką:

P.T. Andersonas, kaip visuomet, sukūrė kažką neįtikėtina. Grakštumas narpliojant smulkiausius charakterių bruožus jo filmuose nebestebina. Bet net ir įspūdingoje filmografijoje tai turbūt pirma drama, kurioje su tokiu supratingumu žiūrima į neįmanomus suprasti dalykus. Labai žmogiškas filmas apie žmogiškas klaidas, ydas ir baimes.
----------------------------------------

Solidarizuojasi ir kritikė Ilona Vitkauskaitė:

"Nematomas siūlas" – už stambaus plano malonumą ir subtilų Jonny Greenwoodo garso takelį. Naujausias Paulo Thomaso Andersono filmas nušlifuotas kaip deimantas. Čia, kaip įprasta režisieriui, mizanscenos, kameros judesiai ir aktoriai (puiki Vicky Krieps ir, žinoma, Danielis Day-Lewisas) režisuojami tiesiog siūlo dygsnių tikslumu, o stambūs planai verčia dūsauti. Šiame savotiškame Alfredo Hitchcocko "Rebekos" perdirbinyje su siaubo pasakos elementais režisierius toliau plėtoja meilės temą, kuri vienaip ar kitaip paliečiama visuose jo filmuose. Andersono personažams mylėti gali būti lengva, tačiau būti mylimiems – itin sunku. Nors jo filmuose meilė tiesiogine to žodžio prasme gali būti stebuklas. Visuose filmuose režisierius pabrėžia žmogiškųjų ryšių svarbą, nes individualizmas, finansinė sėkmė nieko gero neduoda. Tik prisiminkite Danielio Pleinvju likimą filme "Bus kraujo"."Nematomas siūlas" – už stambaus plano malonumą ir subtilų Jonny Greenwoodo garso takelį. Naujausias Paulo Thomaso Andersono filmas nušlifuotas kaip deimantas. Čia, kaip įprasta režisieriui, mizanscenos, kameros judesiai ir aktoriai (puiki Vicky Krieps ir, žinoma, Danielis Day-Lewisas) režisuojami tiesiog siūlo dygsnių tikslumu, o stambūs planai verčia dūsauti. Šiame savotiškame Alfredo Hitchcocko "Rebekos" perdirbinyje su siaubo pasakos elementais režisierius toliau plėtoja meilės temą, kuri vienaip ar kitaip paliečiama visuose jo filmuose. Andersono personažams mylėti gali būti lengva, tačiau būti mylimiems – itin sunku. Nors jo filmuose meilė tiesiogine to žodžio prasme gali būti stebuklas. Visuose filmuose režisierius pabrėžia žmogiškųjų ryšių svarbą, nes individualizmas, finansinė sėkmė nieko gero neduoda. Tik prisiminkite Danielio Pleinvju likimą filme "Bus kraujo"."Nematomas siūlas" – už stambaus plano malonumą ir subtilų Jonny Greenwoodo garso takelį. Naujausias Paulo Thomaso Andersono filmas nušlifuotas kaip deimantas. Čia, kaip įprasta režisieriui, mizanscenos, kameros judesiai ir aktoriai (puiki Vicky Krieps ir, žinoma, Danielis Day-Lewisas) režisuojami tiesiog siūlo dygsnių tikslumu, o stambūs planai verčia dūsauti. Šiame savotiškame Alfredo Hitchcocko "Rebekos" perdirbinyje su siaubo pasakos elementais režisierius toliau plėtoja meilės temą, kuri vienaip ar kitaip paliečiama visuose jo filmuose. Andersono personažams mylėti gali būti lengva, tačiau būti mylimiems – itin sunku. Nors jo filmuose meilė tiesiogine to žodžio prasme gali būti stebuklas. Visuose filmuose režisierius pabrėžia žmogiškųjų ryšių svarbą, nes individualizmas, finansinė sėkmė nieko gero neduoda. Tik prisiminkite Danielio Pleinvju likimą filme "Bus kraujo".
---------------------------------------

Kino kritikė Živilė Pipinytė lakoniška:

2018 m. man labai svarbūs Christiano Petzoldo "Tranzitas", Paulo Thomaso Andersono "Nematomas siūlas" ir Lucrecios Martel "Zama", nes šių filmų autoriai, griaudami įsivaizdavimą apie ribotas tradicinio kino pasakojimo galimybes, suteikia jam visiškai naują kvėpavimą. Bet kartu primena, kad gebėjimas vaizdais perteikti veikėjų mintis ir jausmus, su kuriais gali (nori, bijai, dvejoji) susitapatinti, išlieka kino pagrindu.
----------------------------------

15 min. kino kritikės Monikos Gimbutaitės gražūs žodžiai:

"Paulo Thomo Andersono "Nematomas siūlas" yra filmas, pasiekiantis elegancijos viršūnę. Ir ne tik todėl, kad pasakoja apie mados namų dizainerį, kurio rafinuotą kūrybą aukština visos miesto ponios, ar dėl to, kad preciziškai konstruoja sudėtingus savo personažų charakterius bei dar sudėtingesnę jų meilės istoriją, kupiną kaprizų, ydų ir baimių. Užvis svarbiausia, jog "Nematomas siūlas" yra vizualiai pritrenkiantis, tačiau drauge santūrus ir savo meistrystės nemanifestuojantis filmas: kūrinys, kurio estetinis kūnas tobulai atliepia jo dvasią, ją papildydamas, bet nei kiek neužgoždamas. Retas perlas šiuolaikinio kino jūroje."



kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14424

2019-12-25 19:31 4 žinutė iš 4 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
PASAKA

http://www.kinopasaka.lt/lt/filmai/phantom-thread-2


Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.105 Žinučių forume 189.303 2.241 Narių klube 3.025 Banga.lt laikrodis 18:46 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Paul Thomas Anderson NEMATOMAS SIŪLAS (Phantom Thread, 2017)

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai