Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Andrius Blaževičius ŠVENTASIS, 2016


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2017 09 18 d. 10:23 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 3576 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13529

2017-09-18 10:23 1 žinutė iš 7 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Geriausias metų filmas, geriausias režisierius ir scenaristai, geriausi pagrindinių ir antraeilių vaidmenų atlikėjai – tokie 2017 metais šiam filmui skirti lietuviški "Oskarai", – SIDABRINĖS GERVĖS.

Bet, kas išmano prizų įteikimą ne vien išoriška, šventine prasme, supranta, jog tai dar nieko nesako. Dažnai būdavo, kad per metus mūsų gimtinė sukrapšto vos porą ilgo metro naujų filmų, ir geresniam iš jų, gervės ir atskrenda. Šįkart – nieko panašaus. ŠVENTASIS turėjo konkurentų! Vien ko vertas Audriaus Stonio dokumentinis pilnametražis, visus metus skynęs laurus tarptautiniuose festivaliuose...

Drąsiai teigiu, jog po "EKSKURSANTĖS" (maždaug 5 metų tarpas) sulaukėme lietuviško kino, apie kurį galima pasakyti, jog jis ne tik gyvas, bet ir kokybiškas.
Kūrinys, kuriam sunkiai gali surasti priekaištų. Gi tokia tezė visiškai nebūdinga aptariant nestokojančius baltų dėmių lietuviškus filmus.
Didžiulė neabejotinai talentingo režisieriaus ANDRIAUS BLAŽEVIČIAUS sėkmė, kad į jo grupės komandą įsitraukė dar labai jaunos, bet jau patirties turinčios sesės Teklė ir Marija KAVTARADZĖS. Joms priklauso filmė sėkmės didžiulė dalis!
Įvyko retenybė – filmo scenarijus jokiu būdu nėra silpniausioji filmo dalis (jeigu tų silpnųjų, kaip sakau, rasime). Nuostabus "kastingas" – net čia vaidinantys populiarūs Lietuvos teatro aktoriai yra visiškai "nenuvalkioti" kine. Ir jie nevaidina teatrališka maniera, neporina "medinių" dialogų, kurių nieku gyvu neišgirsi realiame gyvenime! Taip, Marius Repšys yra labai išgarsėjęs teatralas po Koršunovo-Ivaškevičiaus IŠVARYMO triumfo. Bet ar masinis kino žiūrovas taip jau jį ir matė kine? Čia jis – filmo vinis, kuriam labai tinka būdinga vaidybos maniera. O kas prisimena Marių iš pirmųjų "Išvarymo", spektaklių bus nustebinti dėl pasikeitusio jo kūno. Šaunu, kad šiuo metu aktorius išsilaisvino iš liguistų būsenų ir vėl grįžo į įprastas kondicijas, kitokias nei regėsite filme.
Fenomenaliai suvaidinusi puikiąjame Oskaro Koršunovo spektaklyje "ŽUVĖDRA" jaunutė Gelminė Glemžaitė čia virsta tikru atradimu kino žiūrovui. O, atleiskit, Vyto žmoną suvaidinusios Indrės Patkauskaitės, kuri pasak režisieriaus, buvo patvirtinta filme be išlygų, ar geriausio Vytauto Kazlausko draugo, filme PETRO vaidmens atlikėjo, Valentino Krulikovskio ir aš jau visai neatsekčiau, ar esu ką nors girdėjęs apie juos... Ir visi čia šaunūs !!!.

Neįvardytame Lietuvos provincijos mieste vykstanti netekusio darbo šeimos galvos istorija nėra prisotinta daugybės naujų įvykių, jo tema superbuitinė, rodosi tokia įkyrėjusi, kad, atrodo, nieko nauja čia nebepasakysi, bet ir labai aktuali.

Ekonominė krizė. Jaunas, turintis žmoną ir dvi dukras bedarbis ieškosi darbo. Paieškų kelią nepadaro varginantį, bendrauja su draugais (užtikrintai taiklus minėto Valentino Krulikovskio vaid­muo), su kirpėja, įkritusia į akį (gal pernelyg panaši į žmoną simpatiška aktorė Gelminė Glemžaitė), ir savimi pačiu, nes anksčiau tam neturėjo nei laiko, nei progos. Visą filmą herojus išraiškingai prisitraukinėja ant skersinio tarpduryje, daro atsispaudimus ankštame bute. Kūnas trykšta sveikata, bet kelia abejones sielos gelmės.
Aktorius Marius Repšys, vedamas režisieriaus iš dūšios suvaidina herojų, kuris mažai kalba, bet daug pasako, paklusniai, bet ir užsispyręs ieško vietos, kur galėtų įtaisyti tą savo didelį, prikačialintą kūną. Tragikomiškas filmas sugeba priversti žiūrovą mąstyti apie gyvenimą, užminti egzistencinių mįslių. Filmo jėga, kai jau, rodosi, taps nuobodi herojaus kasdienybė, staiga atsiranda populiarusis teatralas (vėlgi kine neeksploatuotas gausiai) Darius Meškauskas ir talentinga mizanscena tiek išjudina žiūrovus salėje, kad gražu pastebėti jų emocijų proveržį!!!. Režisierius Andrius Blaževičius sako, kad vėl pamatęs šią sceną, negali susilaikyti nesikvatojęs...

Vytauto dukrelės "suskelia" tokį karaokinį show tėvams, kad didžiausio Azijoje Busano kino festivalyje, kur įvyko pasaulinė kino premjera lygiai prieš metus, tenykščiams žiūrovams tai tampa įsimintiniausia filmo scena! Galų gale aktyvusis rusiškos kilmės Petras užsiima patarnautojo darbu mišiose! Gana melancholiškame siužete šie humoro perliukai itin išraiškūs ir reikalingi ir neutralizuoja melancholiško, aiškiai neapdovanoto intelektu, pagrindinio veikėjo tylų ir uždarą "atsivėrimą" mums.

Taigi, siūlau būtinai apsilankyti kino seansuose ir pasidžiaugti lietuviško kino sėkme !!!.



kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13533

2017-09-25 14:36 2 žinutė iš 7 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Režisierius Andrius Blaževičius, aktoriai Valentinas Krulikovskis, Indrė Patkauskaitė, Gelminė Glemžaitė, Lukas Malinauskas, scenaristė Teklė Kavtaradzė, montažo režisierė Silvija Vilkaitė, prodiuserė Marija Razgutė atsako į klausimą - kokiam žiūrovui skirtas jų sukurtas ŠVENTASIS. Jų atsakymai apibendrinti vaizdo klipe.

https://www.youtube.com/watch?v=JdthEI-2Ejk

Po šio savaitgalio seansų filmas tapo lankomiausiu kino teatrų filmu.


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13537

2017-09-25 22:24 3 žinutė iš 7 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Interviu su geriausiomis metų scenaristėmis:

"Šventasis" – plačiai auditorijai skirtas filmas"

Šiemet "Sidabrinė gervė" už geriausią scenarijų įteikta filmo "Šventasis" scenarijaus autoriams Andriui Blaževičiui ir sesėms Teklei ir Marijai Kavtaradzėms. A. Blaževičius tą vakarą atsiėmė Lietuvių kino akademijos apdovanojimus ir už geriausią filmą bei režisūrą. Marijai Kavtaradzei taip pat jau teko būti šioje scenoje: jos režisuoti trumpametražiai filmai "Paskutinis žmogus, su kuriuo kalbėjau" (2010) ir "Man dvim keli" (2014) buvo pripažinti geriausiais studento darbais.

Interviu vyksta dieną prieš naujausio Marijos filmo "Vasara" filmavimo darbų pradžią. O rašytoja Teklė atskubėjo iš teatro, kur, kaip dramaturgės asistentė, drauge su lenkų režisieriumi Łukaszu Twarkowski stato spektaklį "Lokis".

Kalbino Dovilė Raustytė

Rašymas dažniausiai siejasi su darbu vienumoje. "Šventojo" scenarijų rašėte trise. Papasakokite, kaip tai vyko.

Teklė: Gali būti ir taip, kad susitinki su režisieriumi, apsitari ir rašai vienas. Tačiau su Andriumi darbas vyksta drauge. Kad mes galime rašyti trise, rodo, jog esame gera komanda, tikrai galime kartu dirbti. Atsispyrėme nuo krizės temos, Mariaus Repšio įkūnytas personažas Vytas, galima sakyti, atėjo iš Andriaus trumpametražių filmų "Bergenas" ir "Dešimt priežasčių", visa kita atsirado procese. Scenarijaus rašymas – schematiškas darbas: iš pradžių tikslinama istorija, rašomas treatmentas, scenų planas ir tik tada išrašinėjamas scenarijus.

Marija: Taip, ilgiausiai dirbome prie scenų plano. Kai jis buvo aiškus, pradėjome vystyti scenarijų. Ilgiau užtruko jo taisymas, nei pats rašymas.

Teklė: Ir pabaiga keitėsi kelis kartus.

Gyvenate Vilniuje, bendraujate su kultūros, meno žmonėmis. Kuo rėmėtės kurdamos provincijoje gyvenančius personažus?

T.: Ar tikrai provincijoje gyvenantys žmonės kitokie nei mes? Žmonių psichologija yra ta pati, skiriasi tik aplinkybės ir tam tikri aspektai, detalės. Žinoma, reikia specifinės informacijos, kurią turi išsiaiškinti, pavyzdžiui, kokia situacija provincijos gamyklose (pagrindinis veikėjas Vytas dirbo mechaniku gamykloje – aut. past), ir pan.

M.: Jei galvosi, kad personažas kitoks nei tu, jis toks ir bus. Tačiau mes neskirstome žmonių. Tiek Vilniaus hipsterių, tiek provincijos mechanikų problemos yra tos pačios. Ir jausmai tie patys. Šiuo metu su Andriumi rašome scenarijų jo naujam filmui apie vilnietę merginą, tačiau nors aplinkybės skiriasi, personažų jausmai ir problemos išlieka panašios.

Galima sakyti, kad "Šventasis" – filmas kiekvienam?

M.: Tai labai universalus filmas, nes jis apie santykius. Krizė – tik kontekstas, fonas. Nematau priežasties, kodėl žmonės į jį neitų. Filmas skirtas tikrai plačiam ratui: nei per lėtas, nei per rimtas. Žiūrisi lengvai, daug humoro. Nesvarbu, koks žiūrovo socialinis statusas, gyvenama vieta, turėtų jį įtraukti, būti įdomu žiūrėti. Meilės personažams nepagailėjome, kad jie būtų kuo arčiau paprasto žmogaus.

T.: Tik po filmo seanso "Kino pavasaryje" aš suvokiau, kokiai plačiai auditorijai jis skirtas. Kaip sakė Marija, centre yra santykių problemos, žmogaus pasimetimas krizės akivaizdoje, taip pat meilės trikampio situacija – visa tai yra universalu ir svarbu nepriklausomai nuo socialinio žiūrovo statuso ar kitų aspektų.

Ar kuriant personažą padeda žinojimas, koks aktorius jį vaidins?

T.: Dirbant su Andriumi labai svarbi taisyklė yra realistiškumas, personažai privalo būti kuo arčiau gyvenimo. Todėl galvoji apie visumą – kaip aktorius, kaip personažas, kaip žmogus realybėje, konkrečioje situacijoje elgtųsi, kalbėtų. Kuriant personažą, svarbiau ne jį vaidinsiančio aktoriaus žinojimas, o realybė.

"Šventajame" labai natūraliai skamba dialogai, nebėra to nuolat lietuviškame kine kritikuojamo teatrališkumo. Tai aktorių, režisieriaus, scenaristų nuopelnas?

M.: Ko gero, visų. Rašant dialogus, negali remtis konstrukcijomis, kurias girdi realybėje, jos kine tiesiog neskamba. Dialogą iš gatvės perkėlus į ekraną, bus nenatūralu. Ekrane vykstantis pokalbis turi būti kažkas tarp literatūros ir gatvės.

Ar žiūrovai kelia išskirtinių reikalavimų realistiškam kinui?

M.: Daug kas režisieriaus ar jo pažįstamų išgyventa tikrovėje žiūrovui gali sukelti įtarimą, kad taip nebūna. Jei taip nutiko gyvenime, dar nėra argumentas, kai tai suveiks kine. Labai svarbu išmokti tai atskirti. Kino tiesa – kiek kitokia nei gyvenimo. Kartais istorijas reikia pastiprinti, pasukti, kad atrodytų įtikinamos, bet neperspausti, nes tada vėl manys, kad taip nebūna.

T.: Realistiškame kine žiūrovas labai jautriai gali atskirti tikrumą nuo neįtikinamumo. Realybės perkėlimas į fikciją yra labai subtilus dalykas. Grįžtame į pokalbio pradžią, kodėl labai gerai rašyti trise: trys žmonės dalijasi nuomone, taip tiksliai išgrynindami tiek personažą, tiek jo kalbą, tiek situacijų paveikumą.

Kaip greta Vyto asmeninės dramos atsirado linija apie Jėzų Kristų?

M.: Nuo pat pradžių žinojome, kad filme bus paliesta tikėjimo tema, pavyzdžiui, personažas Petras bus mišių patarnautojas, klapčiukas. Vienas draugas parodė vaizdelį "Youtube", kuriame kažkoks fanatikas Eimutis kalba apie tai, kad visi žmonės degs pragare. Palaipsniui iš to išsivystė Luko Malinausko suvaidintas personažas, kuris matė Jėzų Kristų. Rašant trise labai sunku atsekti, kas ką sugalvojo.

Ar daug laiko praleidote "Šventojo" filmavimo aikštelėje?

T.: Filmavimuose nedalyvavome. Teatre dažniau pasitaiko, kad režisierius, statydamas spektaklį, konsultuojasi su dramaturgu. Kine – kiek kitaip. Filmavime dalyvauji, jei turi konkrečias pareigas.

M.: Kai su Tekle žiūrėjome "Šventojo" pirmąjį montažo variantą, labai maloniai nustebome, kad, galima sakyti, viskas buvo nufilmuota pagal scenarijų, nepakeistas nė vienas dialogas. Montuojant, žinoma, šiek tiek pasitarę, keitėme kai kurias vietas.

T.: Andrius turi labai konkretų matymą, tad rašymas yra tvirtas pagrindas. Žinoma, kitas dalykas, kuris ir yra svarbiausias, – pasitikėjimas vienas kitu. Didžiulė laimė dirbti su žmonėmis, kuriais pasitiki, tada ir nejauti poreikio "prižiūrėti" procesą.

Taigi, jūsų parašytas scenarijus pripažintas metų geriausiu. Ką jums, kaip jaunoms kūrėjoms, reiškia šis apdovanojimas?

T.: Žinoma, tai svarbu. Tačiau lygiavertiškai svarbu, kad apskritai sukūrėme pilnametražį filmą. Profesiškai svarbu, ne dėl šlovės.

M.: Ar tikrai? Per apdovanojimus buvo sunku gauti iš tavęs gervę palaikyti (juokiasi).

T.: Taip pat labai svarbu, kad apskritai yra tokia, kaip geriausio scenarijaus, nominacija, juk seniau nebuvo.

Papasakok, Marija, apie savo naujausią filmą. Ar rašydama scenarijų konsultavaisi su seserimi?

M.: Pamenu, įsibroviau pas pavargusią Teklę į vonią, skaičiau jai garsiai pataisytą scenarijų ir prašiau, kad pasakytų – blogai ar gerai.

T.: Marijai visuomet prireikia komentarų, kai man nuo nuovargio neveikia galva (juokiasi). Mes visada tariamės, bet Marija rašo pati.

M.: Kadangi filmas dar nenufilmuotas, galiu tik pasakyti, kad tai – komiškas kelio filmas.

Ar gali geras scenarijus išgelbėti režisierių?

M.: Gali. Yra toks pasakymas, kurio niekad tiksliai neprisimenu (juokiasi): "Pagal blogą scenarijų kuriamas filmas gali išeiti geras, bet pagal gerą scenarijų, filmas negali išeiti blogas" .


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13592

2017-11-03 22:01 4 žinutė iš 7 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Šiame radijo interviu ALGIS RAMANAUSKAS pareiškia, kad ėjo žiūrėti ŠVENTĄJĮ, būdamas tikras, kad iš pusės seanso išeis. Bet išbuvo iki pabaigos...

https://www.ziniuradijas.lt/laidos/greiti-pietus/kas-senesnis-jus-ar-t
v?video=1




kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13610

2017-11-16 22:48 5 žinutė iš 7 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
LIETUVIŲ FILMAS "ŠVENTASIS" – "TELIA" IŠMANIOSIOS TELEVIZIJOS VIDEONUOMOJE IR UŽSIENIO KINO TEATRUOSE.

Išsamiau: http://kinopavasaris.lt/lt/naujienos/lietuviu-filmas-sventasis-telia-i
smaniosios-televizijos-videonuomoje-ir-uzsienio-kino-teatruose




kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13853

2018-06-06 22:51 6 žinutė iš 7 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
2018

"Šventasis" triumfavo 47-ajame Kijevo tarptautiniame kino festivalyje "Molodist", kur tarptautinėje konkursinėje programoje laimėjo Grand-Prix (10 000 JAV dol.) kaip geriausias festivalio filmas

Tarptautinėje konkursinėje programoje iš viso varžėsi 12 ilgametražių kino filmų, taip kurių buvo ir Kanų kino festivalio paralelinėje konkursinėje programoje "Dvi režisierių savaitės" rodyta drama "The Load" (rež. Ognjen Glavonić) bei praėjusių metų Lokarno tarptautinio kino festivalio konkursinėje programoje rodytas filmas "Winter Brothers" (rež. Hlynur Palmason). Gegužės 27 – birželio 3 dienomis vykęs Kijevo tarptautinis kino festivalis "Molodist" yra didžiausias kino festivalis Ukrainoje. Pagal tarptautinės filmų prodiuserių asociacijų federacijos FIAPF (International Federation of Film Producers Associations) reitingus, "Molodist" yra aukščiausios kategorijos festivalis, kaip Kanų, Berlyno, Venecijos ir kiti festivaliai.



kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14306

2019-09-13 22:21 7 žinutė iš 7 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
https://banga.tv3.lt/lt/2content.content_view_club/2434284-=(263886653
0


Versti kitą puslapį
Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.109 Žinučių forume 189.331 2.245 Narių klube 3.025 Banga.lt laikrodis 00:07 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Andrius Blaževičius ŠVENTASIS, 2016

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai