Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Kristina Grozeva, Petar Valchanov PAMOKA (Urok, 2014)


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2015 09 06 d. 12:58 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 1299 k.
Puslapiai: 1 
kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12804

2015-09-06 12:58 1 žinutė iš 2 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Nesuspėjau pamatyti festivalio "Kino pavasaris" programoje NAUJA EUROPA-NAUJI VARDAI rodytą žinomų Bulgarijoje trumpų ir televizijos filmų režisierių ir scenaristų dueto šį debiutinį ilgo metro filmą. Pirmas signalas, jog derėjo jo nepraleisti buvo, kad tarptautinė žiuri PAMOKOS pagrindinę aktorę Margitą Goshevą pripažino geriausia filmų konkurso aktore.
Dar stipresniu akstinu dabar grąžintą į ekranus filmą pamatyti yra tai, kad EUROPOS PARLAMENTO prieš 8 metus įsteigtą kasmetiniam LUX kino apdovanojimui PAMOKA ne tik nominuota, bet jau iš 17-os kitų kandidatų, palikta trijulėje geriausių. Kuris iš jų gaus LUX prizą, 754 europarlamentarai išrinks balsuodami ir lapkričio 25 dieną iškilmingai įteiks Strasbūre.

Kadangi Kino pavasaris rugsėjo 11d. 14.10 val. kviečia visus galinčius atvykti į nemokamą filmo seansą k/t Vingis mokytojus (susidomėję pedagogai gali paklausti el. paštu [email protected], ar reikalinga registracija, ar organizatoriai tik paprašys darbo pažymėjimo), tikėjausi, jog PAMOKA bus kažkuo panašios tematikos filmas, kaip garsioji Kanų kino festivalio laureatė prancūzų Laurent Cantet "KLASĖ".
Pradinis PAMOKOS kadras, kai anglų kalbos mokytoja principingai, matosi, pasitelkusi visą savo pedagoginę patirtį, bando išsiaiškinti iš klasės suoluose sėdinčių auklėtinių, kuris pavogė bendramokslės piniginę ir ši lieka be pietų. Neabejoji, jog filmas ir riedės pedagoginių problemų bėgiais, taip kaip apie šią aktualią visuomenės gyvenimo dalelę ir šneka žymioji KLASĖ. Tačiau gana greitai supranti, kad filmo scenarijaus pagrindas nebus pedagoginių problemų ir niuansų narpliojimo kinu. PAMOKA yra apie mokytoją, o ne apie mokinius. Apie mokytoją, kurią gyvenimas tokioje Europos Sąjungos šalyje kaip Bulgarija priverčia išgyventi stresinę situaciją, kai ji susiduria su žiauria ekonomine situacija.
Nežinau, ar iš 3 kandidatų būtent PAMOKA gaus LUX prizą rudens pabaigoje (prezentacijoje filmą pristatęs europarlamentaras PETRAS AUŠTREVIČIUS teigė, kad bulgarai – rimti pretendentai), bet Europos parlamento konkurso taisykles, kad apdovanojami filmai, kurie pateikia bei analizuoja politines ir socialines šiandienės Europos problemas, europinių tradicijų įvairovę, Europos integracijos procesą bei prisideda kuriant stipresnį europinį identitetą, filmas tikrai atitinka. Beje, nors mes laikome save toliau pažengusiais Europoje už bulgarus, filme rodoma situacija yra įmanoma ir pas mus. Mažai tikėtina, kad į tokią bėda (gal neišduosiu esmės, nes bus mažiau įdomu žiūrėti) patektų mūsų išsilavinusi pedagogė, tačiau ir bulgarę įklampina neatsakingas, arba tiesiog tiesiai-šviesiai sakant, prastas mokytojos vyras...
Taigi, matydami ryškų mokytojos principingumą, atsakingumą už šeimą, PAMOKOJE regime ekstraordinarius moters siekius išsisukti iš didelės bėdos, netgi kai ji priversta paminti savo žmogiškuosius principus...
Kristina Grozeva ir Petaras Valchanovas šauniai sustyguoja savo pasakojimą. Pastebėjau šiokią tokią debiutantišką nepatirtį, kai mokytojai genda automobilis "kada reikia filmo kūrėjams", kada prie banko kaip tik yra tas ją gelbstintis fontanas, kada herojė kiek nenatūraliai laikosi principų ir pažiūrų kontaktuodama su tėvo šeima (komiškiausios filmo scenos ten, matant tą Bulgarijos "nuvorišo" gyvenseną). Realybėje kita būtų "nurijusi kartėlį" ir slėpusi savo principus. Tiesiog panašūs sutapimai, labai reikalingi filmui ir kūrėjai to nepaslepia. Bet tokie profesiniai "viražai" tikrai negadina bendro filmo konteksto.
Ir jei A klasės kino festivalio San Sebastiane prizas "Geriausiems naujiems režisieriams" iš šono žiūrint gal ir ne toks geidžiamas kaip geriausios režisierės prizas SANDANCE Alantei Kavaitei už "Sangailės vasarą", bet bulgarų filmas objektyviai sprendžiant, yra tikrai geresnis. Lietuvių filmų kūrėjams, iki šio bulgarų dueto lygmens, deja, paprastai yra toloka.
Aktorė Margita Gosheva nė akimirkai nedingsta iš ekrano. Kino pavasario prizas jai – didžiai logiškas, nes žiūrovas tiesiog susigyvena su mokytojos siekiais gelbėti šeimą ir save nuo pažeminimo ir pragyvenimo sąlygų sunaikinimo. Esu tikras, kad nepyksite, jeigu aš nepasakosiu siužeto. Jį tikrai verta pergyventi pačiam žiūrinčiajam šią gyvenimišką istoriją kartu su labai "nepėsčia" mokytoja, kurią likimas priverčia atlikti žygdarbį, net jeigu toks yra ir prieš jos visas moralines normas. Jos situacija man priminė psichologų pavyzdį apie žmogaus galimybes.
– Ko čia stovi ir žiūri į tą tvorą? – klausia kaimynas kaimyno.
– Negaliu patikėti, kad vakar aš ją peršokau, kai užpuolė didžiulis vilkšunis, – atsako šis....

Tikrai taip, filme PAMOKA mokytoja patirs tokią stresinę gyvenimo pamoką, kurią verta pamatyti.


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14380

2019-12-05 12:52 2 žinutė iš 2 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Jonas Ūbis:

Galimybę išgirsti vargšus suteiks bulgarų kūrėjai Kristina Grozeva ir Petaras Valchanovas. Jų filmą "Pamoka" ketvirtadienį ("LRT Plius", gruodžio 5 d. 21.30) parodys, žinoma, "Elito kinas". Filmo herojė Nadežda, anglų kalbos mokytoja, gyvena Bulgarijos provincijoje ir patenka į padėtį be išeities, mat nevykėlis vyras paėmė paskolą ir užstatė šeimos namus. Apie tai mokytoja sužino tik ant namų slenksčio sutikusi antstolį. Nadežda negali sau leisti panirti į neviltį, nes ant jos pečių – ketverių metų dukrelė ir infantilus vyras. Ji elgiasi taip, kaip esant panašiai situacijai, matyt, pasielgtų kiekvienas neturtingas žmogus: ima paskolas skolai mokėti, užstato šeimos sidabrą, bet galiausiai jai teks parduoti ir idealus.

Realistinis "Pamokos" stilius iškart primena slegiančią Rytų ir Vidurio Europos tikrovę vaizduojančius jaunų rumunų ar kroatų filmus. Kita vertus, "Pamokos" kūrėjai taip spaudžia savo heroję į kampą, kad realistinis vaizdas pradeda aižėti ir į paviršių ima kilti brolių Coenų filmų pasaulį primenantis absurdas. Kuo labiau filmo veikėjai bando vaidinti atsakingus žmones, tuo labiau savo elgesiu primena vaikus. Todėl vis dažniau kyla noras šūktelėti: "Tik nedaryk to", bet tai, žinoma, nepadės. Aktorė Margarita Gosheva beveik visą laiką lieka kadre ir iš tikrųjų laiko filmą ant savo pečių. Tik gaila, kad filmo kūrėjams pristigo humoro jausmo, nes jis galėtų užglaistyti tą distanciją, kuri "Pamokoje" atsiranda tarp realistinės konvencijos ir herojų poelgių absurdo.



Puslapiai: 1 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.105 Žinučių forume 189.303 2.241 Narių klube 3.025 Banga.lt laikrodis 18:40 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Kristina Grozeva, Petar Valchanov PAMOKA (Urok, 2014)

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai