Trine (1/2/3 dalys)

Trine (1/2/3 dalys)

Pagal tradiciją sukuriu temą dar vienam indie žaidimuiŠypsena Kai kurie klubo nariai gali prisimint tokį žaidimo priedelių laikų žaidimą “Lost Vikings”. Be smagaus humoro jis išsiskyrė žaidimo mechanika. Žaidėjas turėjo valdyti 3 vikingus, turinčius skirtingų sugebėjimų, bet tik vieną vienu metu. Tam, kad įveikti lygį ar priešus, dažnai reikėdavo visų trijų veikėjų pastangų. Kažkas panašaus, tik su šiuolaikine grafika ir realistiška fizika sukūrė suomių komanda Frozenbyte.

Iš tikrųjų vaizdas pasako daugiau negu žodžiai, todėl galima iškart susidaryt nuomonę bent jau apie grafinę ir fizikinę žaidimo dalį, pažiūrėjus gameplay vaizdo įrašą http://www.youtube.com/watch?v=TXILzS03HCo
Grafika galbūt nėra šių laikų rimtesnių žaidimų lygio, bet ji yra detali, spalvinga, nepasikartojanti. Tikrai malonu keliauti gražiai apipavidalintais lygiais, stebėti šviesos efektus, grožėtis lygių fonais (kriokliai, vaivorykštės, miškai, pilys, požemiai). Ranka nuolat juda prie Print Screen mygtukoŠypsena Aplinkos nesikartoja, labai įvairios. Matosi, kad į lygių dizainą įdėta nemažai darboGerai Taip pat viską dar labiau pagyvina realistiška fizika. Nerašau reali. Nes ji nėra visiškai reali, bet artima realybėj. Daiktai turi svorį (herojai irgi), nukauti priešai (o tiksliau jų griaučiai) ritasi žemyn (taip vadinama ragdoll technologija), numesta ant priešo galvos dėžė prispaudžia ir sutraiško jį, kai kas gali plaukioti vandens paviršiuje, bet atsistojus ant to daikto, jis pradeda skęsti. Tai yra puikus PhysX technologijos panaudojimo pavyzdys. Fizika tiesiogiai įtakoja žaidimo įveikimą, nes reikia galvoti kaip ką pastumti, ką ant ko padėti, kaip išnaudot inerciją, kaip geriau įsisiūbuot, nušokti ir pan. Filmuke matosi, kaip išnaudojant visus žaidimo fizikos ypatumus galima įveikinėti kliūtis. Aišku, šiame fizikos modelyje yra trūkumų. Skeletai kartais ne taip jau realistiškai ritasi žemyn, pradeda drebėti, užstringa lygioje vietoje, kartais būna sunku valdyti objektus, bet bendrai paėmus, visai neblogai realizuota, o ilgiau pažaidus, pripranti prie visų niuansų.

Kol kas gaunasi neblogas platforminis “scrolleris” su galvosūkiais. Bet kūrėjai nuėjo toliau ir pridėjo dar RPG elementą. Žaidimo metu galima rinkti įvairiuose vietose padėtus buteliukus (arba jie iškrenta iš nukautų priešų), kurie duoda patirties. Tiesa pasakius, 80% žaidimo ir užima “to, labai labai aukštai ar nepatogioj vietoj gulinčio buteliuko paėmimo įgyvendinimas”Šypsena Patirtis kaupiama ir pasiekus tam tikrą lygį galima paskirstyti taškus tarp veikėjų, suteikiant jiems tam tikrus sugebėjimus ar pagerinant senus.

Kadangi jau paminėjau veikėjus, tai reik ir apie juos pasakyt. Lyginant su Lost Vikings, čia gal yra didesnis įvairumas. Visgi ne 3 vikingai, o moteris vagišė, riteris ir burtininkas. Nors panašumų yra. Moteriškė gali šaudyt iš lanko ir siūbuot ant lino, riteris yra tankas traiškantis priešus ir kliūtis, bei gali užsidengti skydu. Tiesa, šiame žaidime vienu metu veiksme dalyvauja tik vienas herojus (vikingai gi likdavo stovėti savo vietoj, kol valdei kitą). Burtininkas gi. Ne, deja nešaudo ugnies kamuoliais, dėl ko ir jis ir aš labai pergyvenamCha cha Jis materializuoja dėžes, lentas, skraidančias platformas, žodžiu turbūt labiausiai prisideda prie įvairių kliūčių įveikimo (kaip rūgšties balos, prarajos, nepasiekiamos aukštos vietos ir pan.). Negalėčiau išskirti kurio nors vieno, kuris būtų labiausiai naudingas ar naudojamas. Kiekvienam būna savo laikas. Man asmeniškai galbūt patogiau su vagiše iš toli šaudyt priešus iš lanko, nors kartais neatsisakau patraiškyt skeletus su kūju. Nes tai atrodo įspūdingaiGeraiŠypsena Prie veikėjų sugebėjimų gerinimo prisideda ir įvairus skryniose randami daiktai, artefaktai.

Kokie gi trukumai? Man asmeniškai tos nuolat puolančios skeletų ordos (ir šikšnosparniaiKanda) pradeda įvaryt šiek tiek monotonijos, nes jie realiai niekaip negali pakenkti žaidėjui, bet tenka gaišti su jais laiką. Bet visai be jų būtų galbūt ne taip įdomu, ir netektų prasmės patirties rinkimas ir kovinių sugebėjimų gerinimas.

Istorija galbūt nėra tokia įtraukianti, kaip galėtų/turėtų būti kokiam nors RPG žaidime. Čia tiesiog pasakojamos tam tikros istorijos dalis prieš kiekvieną lygį ir kartais veikėjai pasikalba tarpusavyje (ne, jokių vaizdo intarpų). Bet tokio stiliaus žaidimui gal to ir pakanka.

Žodžiu iš paskutiniu metu išleistų indie žaidimų Trine atrodo tobuliausias ir dailiausias. Dar turbūt tik įpusėjau, pereidamas 1-3 lygius per dieną. Laukiu kokių dar naujovių parodys ir… gal visgi burtininkas sugebės kada nors, nors kartą išburti ugnies kamuolįCha cha

dar šiek tiek oficialios informacijos http://en.wikipedia.org/wiki/Trine_(video_game)