Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Ispūdingiausi 2001- 2020 m. matyti kino filmai Lietuvos kritikų akimis


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2001 11 16 d. 13:22 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 10924 k.
Puslapiai: 1 2 paskutinis> 
kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6449

2001-12-22 11:33 1 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Nesutikciau su patyrusios ir neprastos vertintojos NIJOLES ANDRIJAUSKIENES BILIO ELIOTO ishkelimu i 2-a vieta! Mano poziuriu sito filmas tikrai nevertas.

Nuvilia ir mano laikomomis puikiomis specialistemis RASA PAUKSHTYTE bei JURATE VISOCKAITE . Tvirtai stoju i greta tu, kurie prancuzu filma Zmonishkumas ivertino kaip nevykusi ir tuscia autoriaus ambiciju demonstravima. Jis turi "shoko terapijos", kaip kiti siemet matyti prancuzishki filmai - "Kriminaliniai meiluziai", "Intymumas", "Pianiste". Bet pastarieji - stipriai menishki filmai, o apie "Zmonishkuma" to nepasakyciau.
Zodziu, matote is anketu, jog profesionalai tikrai irgi ne vienodai priima filmus...


kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6449

2001-12-21 10:41 2 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Kino kritikų paprašėme prisiminti penkis šiemet didžiausią įspūdį palikusius filmus.


Nijolė Andrijauskienė
1. "Meilės laukimas" ("In the Mood for Love", Wong Kar-wai, Honkongas, 2000).
2. "Bilis Eliotas" ("Billy Elliot", Stephen Daldry, D. Britanija, 2000).
3. "Intymumas" ("Intimacy", Patrice Chéreau, Prancūzija, Italija, 2000).
4. "Amelija iš Monmartro" ("Le Fabouleux destin d'Amélie Poulain", Jean-Pierre Jeunet, Prancūzija, Vokietija, 2001).
5. "Mulen Ružas" ("Moulin Rouge", Baz Luhrmann, Australija, JAV, 2001).

Rūta Birštonaitė
1. "Atrastas laikas" ("Le Temps retrouvé", Roul Ruiz, Prancūzija, 1999).
2. "Idioto sugrįžimas" ("Navrat idiota", Saša Gedeon, Čekija, 1999).
3. "Auštant" ("Pered rassvetom", Jusup Azimov, Uzbekija, 1996-2000).
4. "Kino pakvaišėliai" ("Film freaks", Olle Mirme, Estija, 2001).
5. Namų video, kurį padarėme kartu su draugais.

Kostas Gintalas
1. "Intymumas".
2. "Pianistė" ("La Pianiste", rež. Michael Haneke, Austrija, Prancūzija, 2001).
3. "Amelija iš Monmartro".
4. "Meilė kalė" ("Amores perros", Alejandro Gonzales Inarritu, Meksika, 2000).
5. "Mulen Ružas".

Vaidotas Jauniškis
Galvoje košė kaip ir lauke, tad filmai - visai ne pagal svarbą ar naujumą. Tik tai, kas liko, nuo kompiuterio ekrano mintyse peršokus prie kino ekrano.
O liko Pasolini retrospektyva - kad ir trečiąkart matytas "Salo", Lango "Metropolio" rodymas su muzika, Kitano "Kikudžiro", "Maskva", "Amelija iš Monmartro", Lileikio "K+M+B", Kolleko "Fiona", Luhrmanno "Mulen Ružas".

Simonas Ližė
1. "Meilės laukimas".
2. "Auštant".
3. "Intymumas".
4. "Sėlinantis tigras, tūnantis drakonas" (Crouching Tiger, Hidden Dragon", Ang Lee, JAV, Honkongas, 2000).
5. Zbigniewo Rybczyñskio filmų programa.

Saulius Macaitis
1. Niekaip negaliu pamiršti Taivano menininko Tsai Ming-liango mistiškos juostos, matytos Kanuose, - "Kuri ten dabar valanda?". "Ten" gali reikšti ir skirtingus žemės pusrutulius (ne veltui veiksmas vis krypsta nuo Taivano į Paryžių), bet greičiausiai - skirtingus pasaulius, kuriuose egzistuojame mes ir tie, kuriuos laikome mirusiais.
2. Antras ryškus įspūdis - taip pat iš Azijos. Irano klasiko Mohseno Makhmalbafo "Kandaharas" (irgi Kanai) lyg nuspėjo, jog Afganistanas greitai taps dėmesio centru. Filmas - baisus, negailestingas, tačiau ir švelnus, ir net šiurpokai linksminantis...
3. Kad ir keista - meksikiečių temperamentingas filmas "Meilė kalė". Lietuvių distributoriai dar sykį parodė savo tamsumą, nes šis originalių meninių sprendimų kūrinys galėjo gerokai papildyti jų kišenes.
4-5-10... Kaip ir kiti lietuviai, pamėgau šiandien tokias geidautinas "pasakas suaugusiems": "Ameliją iš Monmartro", "Šreką", "Šokoladą". O dar - naują "Dogmos" "Italų pradžiamokslį", Kiros Muratovos žiaurią pasaką "Antrarūšiai žmonės", japonų klasiko Shohei Imamuros "Šiltą vandenį po raudonu tiltu".
Pastarųjų kūrinių tautiečiai greičiausiai nebeišvys. Įsitikinęs prognozuoju, kad patologinis Vilniaus savivaldybės godumas, naikinant "Lietuvos" kino teatrą, turės tiesioginių padarinių visos šalies kinematografiniam ūkiui, statomam ant ne tik neįdomaus, nemeniško, bet netgi demoralizuojančio konvejerio. Matyt, ir naujų lietuvių filmų, jei tokie kada bus, vyksime pasižiūrėti į užsienius.

Rasa Paukštytė
1. "Žmoniškumas" ("L'Humanité", Bruno Dumont, Prancūzija, 1999).
2. "Antrarūšiai žmonės" ("Vtorostepennyje liudi", Kira Muratova, Ukraina, 2001).
3. "Meilės laukimas".
4. "Auštant".
5. "Intymumas".
Živilė Pipinytė
1. "Antrarūšiai žmonės".
2. "Intymumas".
3. "Čiunkingo ekspresas ("Chunking Express", Wong Kar-wai, Honkongas, 1994).
4. "Slyvų žiedai" ("Chung Chun", Kwak Ji-kyun, Pietų Korėja, 2001).
5. "Pelkė" ("La Cienaga", Lucrecia Martel, Argentina, 2001).

Skirmantas Valiulis
1. Piero Paolo Pasolini filmų retrospektyva.
2. "Meilės laukimas".
3. "Motina ir sūnus" (Aleksandras Sokurovas, Rusija, 1996).
4. Piotro Dumaùos animacija
5. "Pornografinis ryšys" (Frederic Fonteynne, Belgija, 1999).

Linas Vildžiūnas
Mačiau per mažai, kad galėčiau ką nors išskirti. Geriausias lietuvių filmas - Algimanto Maceinos "Aš radau... arba Palakiojimai" - vaizdo ir garso montažu beveik iš nieko sukurtas daugiasluoksnis kino tekstas.
Metų įvykis, turėsiantis skaudžių padarinių, - Vilniaus kino teatrų laidotuvės, privačius interesus ciniškai pridengus liberalios privatizacijos idėja. Mėginimas Kalėdų išvakarių šurmuly panaikinti "Lietuvos" kino teatrą - paskutinis ir pats įžūliausias Vilniaus miesto tarybos spjūvis visuomenei į veidą. Seniai žinoma, kad sostinė nebepriklauso vilniečiams, kad šį didelį pyragą raiko saujelė "išrinktųjų" - kaip mafijos bosai tortą su Kubos žemėlapiu filme "Krikštatėvis II". Bet taip atvirai ignoruojant viešąją nuomonę ir miesto interesus iki šiol dar nebuvo daroma, - giedokite savo giesmelę, o mes padarysim kaip tinkami, juk demokratija mums ir įdėjo į rankas šią teisę, tik nesame amžini, užtat reikia nebaudžiamiems paskubėti. Nestebina ir diskretiška Kultūros ministerijos bei Vyriausybės tyla - demokratija gerbia valdymo sferų pasidalijimą. O kuo visa tai skiriasi nuo senosios A. Galičo dainos apie kultūros ir mokslo veikėjų susirašinėjimą su TSKP nomenklatūra - "CHTO ZE ETO DELAETCA, NESH RODNOJ CK?"- ir jos nemirtingojo refreno - "PISHITE NAM, PISHITE, A MY PROCHTIOM, PROCHTIOM..."

Jūratė Visockaitė
1. "Meilės laukimas".
2. "Žmoniškumas".
3. "Fani ir Aleksandras" (TV variantas "Fani och Aleksander", Ingmar Bergman, Švedija, 1982).
4. "Metropolis" (Fritz Lang, Vokietija, 1926).
5. Vieta lietuvių filmui, kurio nebuvo.


citizen x
Atkaklus dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 133

2001-11-29 12:45 3 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: citizen x Įtraukti citizen x Į adresų knygelę
nesu Lietuvos pastovus rezidentas, todel negaleciau komentuoti del geriausiu metu renginiu Lietuvoje. Bet aisku F.Lang'o filmu pristatymas musu publikai yra butinas - per pastaruosius 50 metu zmones buvo maitinami pagrinde tik rusisku kino "menu".

Manau, Lietuvos publika reiketu supazindinti ir su O.Welles, S.Kubrick, A.Hitchcock, E.Kazan, J.Ford ir kitu geniju kuryba. Gal tada maziau bus idealizuojami visokie riazanovai, michalkovai ir govoruchinai.


turtas
Nauja dalyvė

Klube: ne narė

Parašė žinučių: 14

2001-11-19 09:55 4 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: turtas Įtraukti turtas Į adresų knygelę
Nesu kino profesionalas, bet vienas geriausiu, ka dabar prisimenu, buvo "Meiles laukimas".

akiUSviesa
Atkaklus dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 134

2001-11-17 18:34 5 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: akiUSviesa Įtraukti akiUSviesa Į adresų knygelę
negaliu neisiterpti:

Gėlės Šarūno Barto "Laisvės" premjera dalyvaujant paciam Bartui su tuo jo "na.. as viska ka norejau pasakiau filme.." Tikras tikro kino rezisieriaus pasisakymas.

Gėlės dar veinas. susiformavo, issiplete, suklestejo ir truputuka pabrendo Kinomanu forumas. Svarbu, as manau.


kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6449

2001-11-16 13:22 6 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Ivertindamas, kad visiems patinka apklausose ishdestyti savo nuomones, ir tai, kad KALEDU proga tokia tema turetu buti CIA pateiktos KINO PROFESIONALU nuomones ir ir pasisakymai , prashau JUSU pasisakyti.

Suprantu, kad apklausa virs LABIAUSIAI MAN PATIKUSIU FILMU 2001metais, matytu Lietuvoje , bet as i ta klausima bandysiu atsakyti pateikdamas ir reishkinius. Taigi, prie darbo!

1. Ne kiek neabejoju, kad svarbiausiu kino ivykiu Lietuvoje siais metais buvo 1928metu FRITZ LANG "METROPOLIS" premjera Lietuvoje. Tuokart ivyko ir 1927m garsiojo F.W. MURNAU "SAULELYDIS" pristatymas. Sia mano teze iliustruoja ne vien akademinio jaunimo sukeltos ovacijos po seansu, bet ir neseniai paskelbtas faktas, kad "METROPOLIS" tapo vieninteliu is kino filmu, sukurtu per visa jo egzistavimo istorija (virsh 100 metu), kuri UNESCO organizacija itrauke i sarasa reishkiniu pagal tema " dalykai, paliekantys atminti apie zmonija"!!!!
Na, ir dar prie to prideciau seno lenku filmo RANKRASHTIS, RASTAS SARAGOSOJE pristatyma dabartinei publikai. Bet kuris ziurejes, mielai ziuretu dar kelis kartus shia fantasmagorija.
2. Nenuslugstantis pseudofestivaliu (Kino pavasaris, Tinklai, etc.), perziuru prancuzu , svedu, zydu, "reklamos naktis" ir kt. ir kt., retrospektyvu (Hercogo, Pazolini ir pan. srautas.
Blogai, kad jie persipina viens su kitu (pvz.spalis-lapkritis visai "tusti"!), bet pamatyti, oi daug gero galima...
3. Atrodo, kiek padidejes ne HOLIVUDO kinematografijos kiekis - pramcuzu, britu, na vokieciu, kinieciu ir pan. . Daugumoje atveju, tai siek tiek geresni filmai uz amerikonu. Ir ypac dziugina, kad nors ir prosvaistemis, bet "isdygsta" ir pas mus tokie dievinami pasaulyje, kaip WONG KAR WAI ("Meiles laukimas&quotMirkt

Neigiami dalykai

1. Jokios realios kino kurimo situacijos pagerejimo Lietuvoje.
2. Dar drastiskiau, nei ankstesniais metais uzsidare kino teatrai, spalyje pabrango bilietai.
3. Dar labiau smingant pasaulines masinio kino produkcijos kurejui - HOLIVUDUI, jaunas Lietuvos ziurovas ir toliau, kaip ir anksciau, turejo tenkintis vis prastejanciais "hitais" - Mumija-2, Pearl Harbor, Lara Kroft ir pan. Zodziu, ir toliau buvo "zlugdomas" jaunimo skonis...


kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6442

2002-12-20 15:39 7 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Vėl tradiciškai kultūriniame savaitraštyje 7 meno dienos Lietuvos kino kritikų pateikiami geriausių 2002m. jų nuomone filmų sąrašai. Kinas
Kaip kiekvienais metais, ir šiemet paprašėmė kino kritikų išvardyti po penkis labiausiai patikusius ir įsiminusius 2002-ųjų filmus.


Nijolė Andrijauskienė

1. \"Pasikalbėk su ja\" (\"Hable con ella\", rež. Pedro Almodovar, Ispanija, 2002).

2. \"Žmogus be praeities\" (\"Mies vailla menneisytta\", rež. Aki Kaurismäki, Suomija, 2002).

3. \"Migruojantys paukščiai\" (\"Le Peuple migrateur\", rež. Jacques Perrin, Jacques Cluzaud, Michel Debats, Prancūzija, Vokietija, Ispanija, 2001).

4. \"Žmogus, kurio nebuvo\" (\"The Man Who Wasn`t There\", rež. Joelis ir Ethanas Coenai, JAV, 2001).

5. \"Gegutė\" (\"Kukuška\", rež. Aleksandras Rogožkinas, Rusija, 2002).


Vaidas Jauniškis

1. \"Pasikalbėk su ja\".

2. \"Žmogus be praeities\".

3. \"Žmogus, kurio nebuvo\".

4. \"Kikudžiro\" (\"Kikujiro\", rež. Takeshi Kitano, Japonija, 1999).

5. \"Pianistė\" (\"La Pianiste\", rež. Michael Haneke, Austrija, Prancūzija, 2001).


Simonas Ližė

1. \"Malholando kelias\" (rež. David Lynch, JAV, Prancūzija, 2001).

2. \"Pasikalbėk su ja\".

3. \"Žmogus, kurio nebuvo\".

4. \"Monstrų puota\" (\"Monsters’ Ball\", rež. Marc Forster, JAV, 2002).

5. \"Pasveikink mirtį kitą dieną\" (\"Die Another Day\", rež. Lee Tamahory, JAV, 2002).


Saulius Macaitis

1. \"Žmogus be praeities\".

2. \"Voras\" (\"Spider\", rež. David Cronenberg, Kanada, 2002).

3. \"Sūnus\" (\"Le Fils\", rež. broliai Darnenne`ai, Belgija, 2002).

4. \"Oazė\" (\"Oasis\", rež. Lee Chang-Dong, Pietų Korėja, 2002).

5. \"Dingęs ginklas\" (\"Xun Qiang\", rež. Lu Chuan, Kinija, 2002).

Taip jau išėjo, kad geriausiųjų sąrašas susiklosto iš grynai šiųmečių filmų. Bet tai nereiškia, kad nevertinčiau į lietuvių kino teatrų ekranus truputį pavėlavusių šedevrų: amerikiečių brolių Coenų \"Žmogaus, kurio nebuvo\", japono Shohei Imamuros \"Šilto vandens po raudonu tiltu\", bosnio Deniso Tanovičiaus \"Niekieno žemės\", taip gėdingai sužlugdytos Vilniuje...


Rasa Paukštytė

1. \"Čechovo motyvai\" (rež. Kira Muratova, Ukraina, Rusija, 2002).

2. \"Malholando kelias\".

3. \"Žmogus, kurio nebuvo\".

4. \"Žmogus be praeities\".

5. \"Migruojantys paukščiai\".


Živilė Pipinytė

1. \"Žmogus be praeities\".

2. \"Pasikalbėk su ja\".

3. \"Pirmadienio rytą\" (\"Lundi matin\", rež. Otar Joseliani, Prancūzija, 2002).

4. Marcelio ir Paweło Łozińskių retrospektyva.

5. \"Migruojantys paukščiai\".

Ir dar keli filmai, be kurių šitas sąrašas tikrai nepilnas - Michaelio Haneke`s \"Pianistė\", Romano Polanskio \"Pianistas\", Atomo Egoyano \"Araratas\"...


Skirmantas Valiulis

1. Jono Meko \"Kai aš keliavau, retkarčiais šmėstelėdavo grožio fragmentėliai\".

2. \"Intymumas\" (\"Intimacy\", rež. Patrice Chereau, D. Britanija, Italija, 2001).

3. \"Kino bandymai\" (\"Odishon\", rež. Takashi Miike, Japonija, 1999).

4. Marcelio ir Paweło Łozińskių retrospektyva.

5. \"Žmogus be praeities\".


Linas Vildžiūnas

1. Paskutinis Ingmaro Bergmano filmas \"Klouno akivaizdoje\" (1997), rodytas metų pradžioje per Maskvos TV programą \"Kultura\", kol mūsų kabelinės kompanijos dar nebuvo sužlugdžiusios šio kanalo retransliacijos.

2. \"Pianistė\".

3. Marcelio ir Paweło Łozińskių retrospektyva.


Jūratė Visockaitė

1. \"Pianistė\".

2. \"Birželis, vasaros pradžia\" (rež. Raimondas Vabalas, 1968).

3. \"Viskas gali atsitikti\" (\"Wszystko może się przytrafić\", rež. Marcel Łoziński, Lenkija, 1995).

4. \"Šeimyna\" (rež. Rimantas Gruodis, 2001).

5. Vidinė ir išorinė \"Skalvijos\" kino centro rekonstrukcija.


Sonata Žalneravičiūtė

1. Marcelio ir Paweło Łozińskių retrospektyva

2. \"Labas, Tereska\" (\"Cześc, Tereska\", rež. Robert Glinski, Lenkija, 2001).

3. \"Pianistė\".

4. \"Malholando kelias\".

5. \"Pasikalbėk su ja\".


raison
Dažna gerietė

Klube: ne narė

Parašė žinučių: 503

2002-12-21 10:12 8 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: raison Įtraukti raison Į adresų knygelę

kertukas rašė:
.


O cia buvo asmenine dedytes Kertuko nuomone Cha cha


doxx
Gerietė

Klube: ne narė

Parašė žinučių: 56

2002-12-24 15:40 9 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: doxx Įtraukti doxx Į adresų knygelę
Ne jei jau kalbam apie 2002 tai gal antraste pakeist reiktu. klaidina kazkaip. Taip
ja pamacius beviltiskai stengiausi prisimint kas buvo matyta 2001.
o mano topas nors as ir ne kritikas (bendrai kodel ir ne):
1. Pasilabek su ja
2. mulholand drive


Saxum
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 7010

2002-12-24 19:23 10 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Saxum Įtraukti Saxum Į adresų knygelę
Kadangi geru filmu apskritai sunku rasti, tai negaleciau isvardyti 5 geriausiu matytu siais metais. Labai patiko \"Shrekas\", bet ji laikyti kokiu tai sedevru lievuvis neapsivercia. Kitas filmas buvo \"Nuostabu protas\", kuri laikyciau apskritai vienu geriausiu filmu (nebent \"Zalioji mylia\" didesni ispudi padare).

Jakudza
Dažnas gerietis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 242

2003-01-10 02:14 11 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Jakudza Įtraukti Jakudza Į adresų knygelę
Ot tai sarashiuka pasidariau!!!! Tūsas 2-ju trechdaliu filmu ishviso nemachiau.Dabar bus ka veikti...ieshkosim,pompuosim,bandysim gauti ar isigyti Šypsena
THANKS (didelis) Bučkis


kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6351

2004-12-25 23:35 12 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Liūdna, kad tai kas įsiminė kino kritikams 2003-iaisiais susidomėję galėjome nagrinėti internete:

http://www.culture.lt/7md/?leid_id=595&st_id=2778&txt=Kas+%E1s
imin%EB
+

tai, kas jiems svarbiausia vyko 2004-aisiais jau reikia domėtis nusipirkus kultūros savaitraštį 7 meno dienos (dabar yra kioskose iki sausio 7 d.).

Nes per mažai skaitoma, domimasi - panašūs leidiniai vos vos "gaivaliojasi" - štai ir šis nuo rugsėjo nebeturi finansų skelbtis internete Liūdnas


kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6321

2005-12-28 13:53 13 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
... betgi 2005m visą laiką būta internete!

Taigi ir vėl kritikų nuomonė apie geriausius metų filmus:

http://www.culture.lt/7md/?leid_id=689&kas=straipsnis&st_id=53
46




BuoZZe
Dažnas dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 750

2005-12-28 14:46 14 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: BuoZZe Įtraukti BuoZZe Į adresų knygelę
Keista, beveik kiekvieno kino kritiko sąraše yra "Sulaužytos gėlės", bet nė vieno sąraše nėra "Po meilės" Nekaltas Visgi pastarasis filmas man buvo geriausias iš matytų 2005-tais metais.

MrFroid
Geriausias banginis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 8409

2005-12-28 17:22 15 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: MrFroid Įtraukti MrFroid Į adresų knygelę

BuoZZe rašė:
Keista, beveik kiekvieno kino kritiko sąraše yra "Sulaužytos gėlės", bet nė vieno sąraše nėra "Po meilės" Nekaltas Visgi pastarasis filmas man buvo geriausias iš matytų 2005-tais metais.

Nesistebėk - kritikai nesilanko (LT vykstančiuose) kino festivaliuose. Aišku, aš čia gal kiek per daug apibendrintai skėliau.. Gal vienas kitas, bet didžioji dauguma ateina nebent į kažkokius GRAND filmus - ar tai pasaulyje, ar tai vietinių mužikų išreklamuotus. Gi dažnai nustebina būtent tie mažieji Mirkt Kad ir "Po meilės" - pas mus jis buvo rodomas kaip eilinis geras italų kinas, dabar gi žvilgtelk į imdb - buvo nominuotas Kanuose. Koks Macaitis turbūt ir išvis į CCP kojos nebekelia Cha cha


monoxide
Dažnas dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 423

2005-12-28 17:31 16 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: monoxide Įtraukti monoxide Į adresų knygelę
bless them, kad kai kurie nepamirsho Pier Paolo Pasolinio retrospektyvos ir neinkshte del vulgarybiu...

kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6321

2005-12-29 07:34 17 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę

MrFroid rašė:
... Kad ir "Po meilės" - pas mus jis buvo rodomas kaip eilinis geras italų kinas, dabar gi žvilgtelk į imdb - buvo nominuotas Kanuose....


...tai kad nebuvo...

2 seansai KINO PAVASARYJE 2005m.

Gal esmė kriterijų nebuvime, - matosi stengtasi vertinti repertuarinius dalykus. Nes, nė neabejotina, penketuką galimą sudaryti tik iš kokio vilnietiško Kino pavasario, priduriant kokias "Kavas ir cigaretes"...


Custom
Patyręs dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 1149

2005-12-29 08:43 18 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Custom Įtraukti Custom Į adresų knygelę

kertukas rašė:
... betgi 2005m visą laiką būta internete!

Taigi ir vėl kritikų nuomonė apie geriausius metų filmus:

http://www.culture.lt/7md/?leid_id=689&kas=straipsnis&st_id=53
46






Rafinuotas skonis tu LT kino kritikuNekaltas
Vos po viena kart pamineti "A History Of Violence","Sin City".
O stai tokie neeiliniai siu metu filmai,kaip tarkim "Constant Gardener" ar "Crash" ju demesio ,matote,visai nesusilauke.


MrFroid
Geriausias banginis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 8409

2005-12-29 11:20 19 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: MrFroid Įtraukti MrFroid Į adresų knygelę

kertukas rašė:

MrFroid rašė:
... Kad ir "Po meilės" - pas mus jis buvo rodomas kaip eilinis geras italų kinas, dabar gi žvilgtelk į imdb - buvo nominuotas Kanuose....


...tai kad nebuvo...

ačiū, miegojau gerai, bet tokių dalykų nesapnuoju:
http://www.imdb.com/title/tt0398883/awards

nebent.. jis nominuotas 2004 Nekaltas



kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6321

2005-12-29 12:46 20 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Atsiprašau, per neapsižiūrėjimą per didelę citatos dalį palikau ir tapo neaišku, ką turiu galvoje.
Domino tik ši minties dalies:



MrFroid rašė:
... Kad ir "Po meilės" - pas mus jis buvo rodomas kaip eilinis geras italų kinas,...




Diaboliq
Geriausias banginis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 21336

2005-12-29 13:24 21 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Diaboliq Įtraukti Diaboliq Į adresų knygelę
O paprastiems mirtingiesiams ar galima paskelbti geriausiu filmu sarasa???
Jei taip - tai stai jis:
2001
Sen to Chihiro no kamikakushi
2002
Cidade De Deus
Dolls
The Pianist
Hable con ella
2003
Oldboy
Mystic River
21 Grams
Dogville
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom
2004
Crash
Finding Neverland
2005
Sin City


P.S.
sarase yra tik tie filmai, kuriuos esu perziurejes, todel gali trukti keletos "grand'u" , kuriu, deja, dar nemaciauLiūdnas


MrFroid
Geriausias banginis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 8409

2005-12-29 15:37 22 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: MrFroid Įtraukti MrFroid Į adresų knygelę
kertuk, nesusišnekam Cha cha tau kliūva "buvo rodomas", lyg mintis, kad jis buvo rodomas nuolatiniame repertuare? ne, taip jis rodomas nebuvo.. turėjau omenyje, kad prieš festivalį nebuvo pagrindo jį liaupsinti kaip kokį "Povas" (kurio man nesinorėjo liaupsinti PO Cha cha), todėl dauguma kritikų jį ir aplenkė.. turbūt tik kokį Blyną ir Auksarankį buvo galima pamatyti kiek dažniau.. Mirkt

kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6321

2005-12-29 21:39 23 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Na, Valiulis, Keidošiūtė kaip visada labai daug žiūrėjo. Macaitis kiek leido jam aplinkybės. Bet daug teko bendrauti su juo apie filmus. Reiškia - buvo.Pipinytė labiau orientavosi į lietuvuiškas premjeras, bet vis dėlto lankėsi. Tik Paukštytė absoliučiai ignoravo. Be to, jie visada būna dalį matę Berlyno festivalyje...
Gal ir negerai, kad apklausiamieji nesusitarė, ar aptaria tai kas repertuare, ar tai kas vienkartiniam parodymui per renginius čia, ar tai, ką jiems teko matyti užsienyje... Lygiai tas pats su teatru...
O su muzika, tai tradiciškai "šakės" - vien klasikinė pakraipa. Vėl nesusitarimas - aktorinio meno atstovai vertina "užklydusius" gastrolierius, nuzikai ignoruoja ne tik atskirus koncertus, bet tiesiog žanrus... Aišku, bėda čia ir kitur - visiškai nėra profesionalios tos srities (jazz, rock, pop) kritikų. Aišku, kai kurių žanrų nėra Lietuvoje Cha cha


kertukas
Geras senbuvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 6321

2006-01-03 10:14 24 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
O štai dar viena nuomonė. Ir kadangi Omni.lt dažniausiai tekstai neišsisaugo, cituoju :

Balta varna. Saulius Macaitis apie 2005-aisiais Lietuvoje matytus filmus
| 2006 01 03 07:25:19 |

Kaip minėjau pačioje pirmojoje "Baltos varnos" atkarpoje, atskrįs ji nelabai dažnai, nes tam ir sumanytas toks pavadinimas. Kranksėdama apie nestandartinius, nekomercinius, žodžiu, kitokius filmus, kurie Lietuvoje ne tokie jau dažni, ji ir negali išvien čia plasnoti.

Dabar "Omni.lt" pasiūlė išrinkti 10 labiausiai – iš Varnos regėjimo taško - patikusių praėjusių metų filmų. Sutikęs, paaiškinsiu principą. Iškart atsiribojau nuo svetur, per televizijas ar kaip nors ne visai legaliai matytų juostų. Visi čia suminėti filmai 2005-aisiais metais buvo rodyti Lietuvos kinuose, ir į jų – tegul kartais ir vienintelį – seansą galėjo ne tik pro kaminus landžioti varnos, rizikuodamos akinančiu savųjų plunksnų baltumu, bet ir kiekvienas žiūrovas, turėjęs tas porą laisvų valandų ir truputį daugiau nei porą litų.

00.Žinoma, pradžiai – kad vėliau nebegadinčiau jums nuotaikos, norisi prisiminti ne vien pozityvą, bet ir labiausiai kine liūdinusius dalykus. Pirmiausia – tai kino monopolizmo, uždariusio "Lietuvos" kiną ir besikėsinančio net į "Skalvijos" salikę – abejotina pergalė, kuri anksčiau ar vėliau atsisuks prieš pačius tuos "triumfatorius". Monopolis žeidžia mūsų teises, bet Lietuvos krašte kitaip turbūt ir būti negali. Su kino teatrais susidorota, o kai visi važinėsit vien tik "Martono taksi", dar prisiminsit šiuos žodžius.

Pašleikštino mėgėjiško popsinio kino (AXX, "Paskutiniai Bremeno muzikantai"Mirkt reanimavimas, negrabiai maskuojamas rūpesčiu dėl lietuvių... kultūros: net įtikinamai veidmainiauti nemokame. Laimė, šioje sferoje dar egzistuoja stipri profesionalų priešprieša.

Visai nebesuvokiu, ką būtų galima vadinti distributorių politika, – net komercine prasme, nes jeigu išleidžiama tik antroji rusų dilogijos dalis – "Dienos sargyba", tampriausiais saitais susieta su pirmąja, Lietuvoje nedemonstruota "Nakties sargyba", vadinasi, pirkėjų proteliuose vyksta kažkokie mutaciniai procesai. Tiesa, distributoriai kaip klasė pamažu apskritai dingsta, šioje sferoje irgi įsigali monopolis, turintis savų kaprizų, visai neadekvačiai mums pristatantis kad ir tą patį šiandienos rusų kiną, spjaunantis į tuos kino procesus, kurie šiandien pasaulyje yra ir madingi (vadinasi, pelningi), ir gerbtini.

Tiek jau to, pereikime prie linksmesnių dalykų. Tik dar įspėsiu, kad manoji didžiausią įspūdį padariusių metų filmų numeracija bus ganėtinai sąlyginė, daugiau dėl patogumo įvesta.

1.Tiems, kurie laikas nuo laiko paskaitinėja mano rašinėlius, turbūt seniai aišku, kad labai myliu senąjį kiną. Ta meilė iš dalies ir palengvina profesines užduotis, nes pats laikas jau daug ką atseikėjo, o dėl šiandieninio filmo kartais gali ir skaudžiai apsirikti. Tęsiant šventinio graudulio potemę, tenka konstatuoti, kad iš senųjų šedevrų šiandien vagia visi, kas tik netingi, nes sraute pasimiršta, ką matei prieš dvejus metus, jau nekalbant apie dvidešimt. Plagiatai, kaip taisyklė, būna subanalinti, nes autoriai – arba patys ne feliniai, ar tiesiog labai prastai galvoja apie šiuolaikinį žiūrovą.

Bet pabandyk tu kaip nors apvogti japonų meistro Kono Ichikawos 1958 metų filmą "Liepsnose" (rodytą Vilniaus "Lietuvos" cikle "Japonų kino meistrai", kurį tinkamai bei masiškai įvertinti taip negailestingai sukliudė šaltame gegužyje visų išsiilgtas staigiai pagerėjęs oras...). Iš to paprasčiausiai nieko neišeis, nes ir reali jauno budistų vienuolio, iš geriausių dvasinių paskatų 1950-aisiais sudeginusio žavią Kioto šventyklą, istorija, ir apie ją parašytas Yukio Mishimos romanas, ir minimas filmas savo beprotiškais paradoksais yra vien tik gerokai šifruotos, ne itin noriai įsileidžiančios japonų kultūros faktas.

Maždaug tuo pačiu metu į Vilnių atvyko ir teatro Noh trupė. Kai kuriems žurnalistams tai buvo vien tik proga pasijusti aristokratų luomo, nes spektaklis buvo uždaras. Mane ir spektaklis, ir filmas gal kokiu milimetru priartino prie nepaprastai dominančios šalies. Niekad nepamiršiu nei to idealisto vaikino, negalinčio leisti, kad šventyklą terštų pokarinės Japonijos nešvarumai, nei tų plėnių, tarsi gyvų, besiraitančių po ekraną ilgai ilgai, lyg kokio nebylaus vaizdinio šauksmo. Apsišvarinimas liepsna... Bet šventykla, nepaisant nieko, baigmėje vėl iškyla visu savo nepaliestu grožiu. Pasirodo, nedega ne tik rankraščiai. Buvo ar tik prisisapnavo?

2. Senų puikių filmų pavėluotų premjerų per metus pasitaikė ir daugiau. Bet, negalėjęs neprisiminti juostos "Liepsnose", dabar jau nersiu tik į nūdieną.

Didžiulį įspūdį paliko lietuvių – pripažįstamo ir dažnai erzinančio – meistro Šarūno Barto naujausias kūrinys "Septyni nematomi žmonės" ("Coca Cola Plaza", nesuvokdama, ką reiškia sava premjera ir dar autoriams dalyvaujant, "pagerbė" ją tuo, kad prieš filmą parodė didžiulį reklaminių nuokarpų bloką).



Naujoji juosta irgi baigiasi liepsnomis – tik vargu bau apšvarinančiomis, gal tik galutinai, fiziškai įteisinančiomis tą žmogaus būklę, kurią Bartas vadina "nematoma". Pastebėjau tam tikrą ironišką sutapimą, kad "Mūzų malūno" tradicinis naujametis vakarėlis, kuriame buvo pažymėti ir "Septyni nematomi žmonės", vyko "Vartų" galerijoje, eksponavusioje Sauliaus Vaitiekūno naują parodą "Nimbomanija". Susirinko šitiek visuomenėje regimų, nimbais apvainikuotų ar jų dar tik trokštančių žmonių ir še tau – "nematomi". Vien tik Barto masuotė...

3. Per metus, ypač prieš jų pabaigą pasirodė visa šūsnis vertingų lietuvių dokumentinių filmų – iš tų, kurie, kaip minėjau, pačiu savo egzistavimu, aukščiausiu profesiniu lygiu priešinasi mėgėjiško popso srautui. Didžiausią tarptautinį pripažinimą pelnęs meditatyvinis Arūno Matelio kūrinys "Prieš parskrendant į Žemę", kaip ir "Septyni nematomi žmonės", tik kitomis priemonėmis, kita medžiaga stoiškai išaiškina: nėr tokios teisės -- inkšti dėl niekų.

Įspūdingas ir nelauktas buvo Aloyzo Jančoro filmas apie aktorių Laimoną Noreiką, o pirmiausia – apie tikros asmenybės kančią ir laimę – "Ištraukos iš dienoraščio", Audrius Stonys tyčia diskusinėmis priemonėmis prisiminė kitą meno žmogų, pavadindamas juostą "Tas, kurio nėra". Juntat sąšauką tarp šio pavadinimo ir "...nematomų žmonių"? Dar ji labai juntama Algimanto Maceinos juostoje apie biologinį, bet nuo to nemažiau džiugų egzistavimą "Šalia jūsų". O Agnės Marcinkevičiūtės subtilus Jurgio Kunčino – nebesančio ir tebegyvuojančio – portretas, karčiai įvardytas "Beveik laimingas"? O keisčiausias lietuvių dokumentikoje atvejis, kai Giedrė Beinoriūtė važiavo paskui Barto filmavimo grupę, tačiau sukūrė nei reportažinį, nei juolab reklaminį, o visai savarankiškai ir labai meistriškai sprendžiamų problemų kūrinį "Vulkanovka. Po didžiojo kino" (premjera – "Lietuvoje"Mirkt? Nors visa čia suminėta dokumentika – vertinga, prabylanti galbūt net apie kokią naują bangą, būtent Beinoriūtės filmas, neišvengęs autorei būdingų ir anksčiau sarkastiškų intonacijų (maždaug: reikia dar gerai pagalvoti, kas tas Rojus, o kas Pragaras), man pasirodė – nesakau, kad geriausias, bet artimiausias tai jau tikrai.

4. Nors visur esama ir aukštumų, ir nuokalnių, vis dar nepabosta Rytų kinas, tik ne koks Jackie Chanas, matyt, besisklaidysiantis ir šimto metų būdamas, ir apskritai ne tie gražieji koviniai filmai – pasidžiaugei vienu kitu, ir gana. Vis dar nauja ir įvairi korėjiečio Kim Ki-duko vaizduotė (mūsų krašte po 2004-ųjų favorito "Pavasaris, vasara, ruduo, žiema... ir vėl pavasaris" parodė jo naujus "Tuščius namus" bei "Samarietę"Mirkt. Bet maloniausia dėlioti gigantišką Honkongo autoriaus Wong Kar-wai kino pasjansą, pavadintą "2046" (premjera – "Lietuvoje" per "Kino pavasarį 2005"Mirkt. Kiekvieną kartą išeina kažkas kita – tikra fantastika.

Tony Leungas, "Meilės laukime" buvęs toks subtilus, čia, kad ir nešiodamas tą pačią personažo pavardę, lyg pavargsta nuo to vyriškojo subtilumo, atsiskleidžia patinu – bet sugebančiu įvairuoti savo gyvenimą ne vien lovos žaidimais, sutremptais likimais, o ir kelionėmis laiku, vaizduotės paslankumu, gebėjimu vertinti praeities bei ateities akimirkas. Autoriaus rodomos gausios ir gražios moterys desperatiškai bando nekartoti svetimų likimų, bet joms ne visuomet tai pavyksta. Nors dinamikos ekrane ir daug, vis knieti susistabdyti diską, logiškai pasiaiškinti bent tą vieną akimirką, ką dažnai ir darau, pasiduodamas formaliai europinei logikai ir tardamasis atsitiktinai surasiąs vienintelį filmo raktą. Tačiau rytietiška magija bei mistika aktyviai ir net pašaipiai priešinasi.

5. Kinų "Kekeksilis: kalnų patrulis" (premjera be tęsinio – toje pačioje "Lietuvoje" per "Kino pavasarį 2005"Mirkt – vėl visai kitoks Rytų kinas. Vyriškas, be "2046" apgaulingai užsupančio švelnumo, rūstus, keistai kaitaliojantis socialines personažų roles – antai, gamtos saugotojas gali tuo pat metu pasirodyti ir brakonieriumi. Skausmas dėl visaip skriaudžiamo Tibeto – štai jau ir retos vietinės antilopės baigia išnykti, kad savo kailiu puoštų kokio "nematomo" idioto, turtingo Vakarų turisto būstą. Gamta dėl tos žmonių intervencijos gedi ir gedi agresyviai – šiurpiomis sniego pūgomis, liūlančiais smėlynais, įtraukiančiais ir mirksniu sunaikinančiais įsibrovėlį. Bet žmonių daug, jie dauginasi kaip parazitai, o natūrali gamtos užtvara per šimtmečius ir tūkstantmečius vis dyla ir trupa.

6. Labai vyriškas ir britų menininkės Antonios Bird, anksčiau taip pat keldavusios rimtas problemas, tačiau šiek tiek emocionaliau, filmas "Hamburgo grupuotė" ("Kino pavasaris 2005"; dėl tęsinio nesu įsitikinęs). Gali kam pasirodyti net sausas, bet kitokio jo neįsivaizduoju. Mat filmas, besiremdamas dokumentalia medžiaga, pirmąsyk rimtai analizuoja psichologines rugsėjo 11-osios tragedijos, po kurios – nepamirškime to! – pasaulis tapo šiek tiek kitoks, ištakas.

Ne, tiesa, buvo įvairių šalių kinematografininkų almanachas, užfiksavęs pačių menininkų baisų pasimetimą, nesugebėjimą per trumpą laiką naujai įvertinti naują pasaulio situaciją. Buvo graudžiai poetinės užuominos į katastrofą Spike'o Lee juostoje "25-oji valanda", kai žmonių likimai griūna, jiems ramiai besikalbant prie lango, už kurio, kažkur žemai, geltoni mažyčiai kranai lygina Pasaulio prekybos centrų liekanas. Bet A.Bird kūrinys tuo ir skiriasi nuo visų kitų, kad jis – negailestingai analitinis, jis nieko nesmerkia – net tų simpatiškų jaunuolių, patikėjusių nauja doktrina ir finale besisėdančių į mirtininkų lėktuvus. "Hamburgo grupuotė" bando suprasti. Tuo pačiu paskatinti ir mąstymui. Man regis, tik po šio filmo miglotai supratau, kodėl nešioju iš Maroko parsivežtą musulmonišką amuletą.

7. "Balta varna" per "Kino pavasarį 2005" jau krankė, koks šaunus filmas yra vengrų "Kontrolieriai". Kad nesikartočiau, tarsiu tik, kad mielai jį tebeprisimenu iki smulkiausių detalių. Ir apskritai, man regis, tai kol kas ar ne vienintelis toks filmas iš buvusios socialistinės Rytų Europos, įspėjantis nepasiduoti naujai nevilčiai, net leidžiantis gardžiai pasikvatoti. Žinoma, tas juokas dviprasmis, kadangi gyvenimas metro, po žeme, nėra pati žaviausia alternatyva, bet ir finalinis herojaus kilimas eskalatoriumi, su baisia nuostaba palydimas protingos pelėdos žvilgsniu (maždaug: vaiki, ir ką tu darai?!), vargiai liaupsina politinį korektiškumą, nes visai nežinai, kaip žmogus pritaps prie visokių NATO, ŠMATO, ES, BŪPP ir kitų laisvę varžančių abreviatūrų. Požemy bent klestėjo mielas anarchistinis individualizmas.

8. Kartais baisiai norisi ne pasišlaistyti po dulkiną muziejų, o būtent pačiam pagyventi nuslinkusiuose laikuose. Iš dalies tokią galimybę suteikia britų "Venecijos pirklys", tačiau bene talentingiausiai naują, nebe mokykliškai pedantišką, o laisvesnę praeities vaizdavimo kine tendenciją perteikia anglų ir Liuksemburgo drauge sukurta "Mergina su perlo auskaru" ("Coca ColaPlaza"; berods, rodyta dar ir populiarioje parduotuvėje, bet juk jų neimsi vadinti kino teatrais).

Filmas, kuriame lyg nieko nevyksta. Žmonės gyvena savo XVII amžiaus rutina, tiesa, lyg tarp kitko, gimsta Johanneso Vermeerio tapybos šedevras, bet juk tais laikais niekas nė neįsivaizdavo, kad tai šedevras, – gal kad dar nebuvo nė užgimus dailės kritikų profesija. Manė – tiesiog mielos tarnaitės (šaunioji Scarlett Johansson) portretukas, ir tiek. Ir asmeninės linijos šiame filme visai nemelodramatinamos, o juk dar prieš keliolika metų kinas tikrai būtų padaręs iš Grietės dailininko meilužę, nors jai kur kas mielesnis – jaunas mėsininko padėjėjas. Pasistumdžius šio fimo specialiai nepoetizuojamoje kasdienybėje, tikrai tariesi pagyvenęs senojoje Olandijoje.

9. Amerikiečių žilasis (turbūt užgimė toks) ir nepriklausomasis Jimas Jarmuschas po fragmentinių "Kavos ir cigarečių" vėl džiugina nauju filmu, pasiekusiu Lietuvą gana greitai po Kanų prizo (premjera – "Coca Cola Plaza"Mirkt. Tai "Sulaužytos gėlės", jau pavadinimu apeliuojančios į negarsinio kino genijaus Davido Warko Griffitho melodramą "Sulaužytos lelijos". Billas Murray po "Pasiklydusių vertime" vėl kuria po truputį senstantį, bet vargiai kada subręsiantį personažą, šįkart besitąsantį tarp buvusių savo draugių ir bandantį išsiaiškinti, kuri galėjo parašyti rožinį laiškutį ir painformuoti apie jau suaugusį sūnų.

Bet lygiai kaip melodrama, taip ir detektyvinės paieškos – visai klaidingi keliai, kuriuos Jarmuschas pateikia žiūrovui visai ne tam, kad tas kankintųsi dėl nežinios (nežinia – ji savimi ir išliks), o kad galbūt prisimintų kažką panašaus iš savo audringo ar, atvirkščiai, nepaprastai padoraus gyvenimo. Šypsena švelni, baimė dėl būsimos vienatvės – reali, malonumas stebėti nelauktai išsisprendžiančias situacijas – didžiulis. Matyt, su Jarmuschu ir dirbti visiems gera, nes žvaigždės čia sutinka vaidinti epizodus, o Tilda Swinton netgi aukoja savo pastovųjį androgininį įvaizdį ir ją tiesiog sunku atpažinti.

10. Kine yra komiksų ir komiksų. Kad visi – vien tik šedevrai, manęs neįtikins nė Lietuvoje, pasirodo, egzistuojantys tegul negausūs žanro maniakai (viešpatie, kokį turtingą interesų foną turi mažytis mūsų kraštas, ir kaip neleistinai menkai jį tiria biurokratinėmis idėjomis apsikrėtę sociologai). Tačiau komiksų meistro Franko Millerio ir žinomo pachuliganaujančio režisieriaus Roberto Rodriguezo bendrai pasirašytą "Nuodėmių miestą" (premjera – "Coca Cola Plaza"Mirkt į geriausius metų filmus įtraukiu be jokių abejonių.

Kaip Tildą Swinton sunkiai atpažįsti Jarmuscho juostoje, taip ir čia su Mickey Rourke; "Angelo širdies" ar "Baro musės" personažai buvo tikri kūdikiai, palyginus jį su "Nuodėmių miesto" Marvu, beje, turinčiu gražių pateisinimų savo žiaurumui, – sutryptą Meilę iš didžiosios raidės. O ką veikti amžinajam Bruce'o Williso policininkui, kai jis atsiduria situacijoje tarp dviejų šiurpių ugnių?

"Nuodėmių miesto" žiaurumas sąlyginis: neveltui gorilą Marvą viena panelių vadina: "Mažiuk", nukirstos galvos prabyla, kaip tai darė ir Michailo Bulgakovo paaukoto Berliozo galva, o kompiuteriniai efektai – tokie įmantrūs ir išraiškingi, kad žiūri neatsižiūri juodo tviskančio kadro, kurio tolumoje šmėžuoja vos užuomina į ryškiai raudoną suknelę. Tiesa, mano mėgiama geltona spalva čia skirta jau visiškai beviltiškiems nedorėliams (ką tai galėtų reikšti?), bet juostos estetinis rafinuotumas toks, kad 2006-aisiais nekantriai lauksiu tebekuriamo "Nuodėmių miesto-2" ir draugams pakranksnosiu, kad nueitų. Taigi, naujosios technologijos jau bus pasiekusios tą lygį, kai nebeerzina, kai be jų, be tos dvispalvės komikso grafikos nebūtų ir filmo.

Metai buvo įvairūs, klestėjo ne vien kinematografinės muilo operos (nors jų lyginamasis svoris, aišku, lieka pastebimiausias). Jei ateinantys bus bent kiek panašūs, manysiu, kad Lietuvoje dar yra, ką veikti, ir sinefilui, ir kritikui.

http://www.omni.lt/?i$9359_16017$z_330776


ramios.bites
Geriausia banginė

Klube: VIP narė

Parašė žinučių: 14746

2006-01-17 14:57 25 žinutė iš 48 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: ramios.bites Įtraukti ramios.bites Į adresų knygelę
tomas auksarankis ishlaiko ore rashymo stiliu
http://whatson.delfi.lt/news/film/article.php?id=8525397


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.107 Žinučių forume 189.324 2.245 Narių klube 3.025 Banga.lt laikrodis 08:43 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Ispūdingiausi 2001- 2020 m. matyti kino filmai Lietuvos kritikų akimis

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai