Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Žmogaus teisių kino festivalis NEPATOGUS KINAS


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2007 04 25 d. 12:37 pradėjo  kertukas, peržiūrėta 12436 k.
Puslapiai: <pirmas 1 2 3 
kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 12863

2015-10-18 12:29 51 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
2015

Vienas programos akcentų – žiniasklaidos kasdien eskaluojama pabėgėlių tema. Trys filmai – Vestuvės kelyje (rež. Antonio Augugliaro, Gabriele Del Grande, Khaled Soliman Al Nassiry), Siriška meilės istorija (rež. Sean McAllister) ir Jaučiantys degančią ugnį (rež. Morgan Knibbe) skirtingais rakursais atskleidžia šią temą.

"Vestuvės kelyje" primena kelio filmus – inicijavę suvaidintas vestuves, keli italai leidžiasi su pabėgėliais iš Sirijos ir Palestinos į povestuvinę kelionę, jų tikslas – išsvajotoji Švedija.

"Siriška meilės istorija" – iš labai arti paprasta vaizdo kamera penkerius metus filmuotas, stambiais planais stebintis šeimos narių emocijas ir giliausius jausmus rodo vienos šeimos dramą, perteikiančią visos šalies tragediją.

"Jaučiantys degančią ugnį" – tai subjektyvia kamera nufilmuota iš valties iškritusio vyro kelionė po menamą rojų, Europą.

Kiekvienam festivaliui svarbi programa – tarptautinis konkursas.

Šįmet "Nepatogaus kino" konkurse dalyvauja pirmas ar antras režisieriaus pilnametražis dokumentinis filmas. Atrinkti 9 naujų režisierių kūriniai žavi drąsiomis idėjomis.
Debiutinis belgų režisierės Isabelle Tollenaere filmas Mūšiai ("Battles") išsiskiria lėtu ritmu ir įdėmiu žvilgsniu į įvairių karinių konfliktų paliestus daiktus ir vietas. Kaip žmonių kasdienybę veikia karinių objektų artumas? Prisiliesdama filosofinių idėjų, Tollenaere nesistengia pateikti atsakymų, bet palieka žiūrovams laiko apie juos pamąstyti. Apie tai su režisiere bus galima pasikalbėti spalio 23 dieną, po seanso kino teatre "Pasaka".

Režisierė Mor Loushy savo antrajame filme "Cenzūruoti balsai" ("Censored Voices", 2015) taip pat gilinasi į praeitį, tačiau pasirenka kitokį stilių – čia svarbiausi tampa balsai. Filme pirmą kartą galima išgirsti po 1967-ųjų Šešių dienų karo įrašytus, o vėliau cenzūruotus kareivių pokalbius. Archyvine medžiaga nesistengiama provokuoti ar šokiruoti, ji jautriai jungiama su pamirštais pokalbiais. Buvę kareiviai po daugelio metų sugrįžta klausytis savęs ir savo draugų. Jie iš dabarties požiūrio vertina tuometinę Izraelio politiką ir situaciją, lygina jas ir su šiandiena.

Filme Vokiečių jaunimas ("Une Jeunesse Allemande", 2015), pasitelkdamas tik archyvinę medžiagą, Jeanas-Gabrielis Périot rekonstruoja 7-ojo ir 8-ojo dešimtmečių įvykius Vakarų Vokietijoje. Pasakojama, kaip jaunų intelektualų, kino kūrėjų, žurnalistų iš

Raudonosios Armijos frakcijos (RAF) protesto akcijos perauga į teroristinius išpuolius. Tai garsaus trumpametražių vaidybinių ir dokumentinių filmų kūrėjo pilnametražis debiutas. Stebina režisieriaus sugebėjimas analizuoti gausią archyvinę medžiagą, gebėjimas sukurti išbaigtą dramaturginę liniją be papildomų komentarų bei taikliai atkurti tuometinę šalies atmosferą.

Režisierius Joris Lachaise’as filme Kas lieka iš beprotybės ("Ce qu’il reste de la folie", 2014) supažindina su psichiatrinės ligoninės Dakaro priemiestyje pacientais – vieno jų monologas jausmingai susumuoja bene visus baltųjų ir juodaodžių santykių aspektus bei stereotipus. Režisierius į ligoninę važiavo ne vienas, o su ypač svarbia visai Senegalo kino kultūrai režisiere Khady Sylla. Pacientų, gydytojų ir režisierių pokalbiuose išryškėja skirtingi požiūriai į beprotybę ir mediciną apskritai. Jie atspindi kultūrinius skirtumus. Lachaise’as pats ir filmavo gydyklos kasdienybę, jo pasirinktas vizualus sprendimas priartina prie vienišų, sutrikusių ir tuštumą patiriančių žmonių. Režisierius viešės Vilniuje ir Kaune ir galės atsakyti į klausimus.

Specialiuosiuose seansuose, kuriuos lydės diskusijos, bus galimybė pamatyti konceptualiu žvilgsniu į praeitį išsiskiriantį Görano Hugo Olssono filmą Apie smurtą ("Concerning Violence", 2014). Filmo struktūra atsispiria nuo psichiatro, filosofo, visuomenės veikėjo Frantzo Fanono (1925–1961), įkvėpusio ne vieną antikolonijinį judėjimą, knygos Žemės prakeiktieji. Ji buvo parašyta 1961-aisiais – Alžyro karo metais. Jungdamas filosofo teiginius ir archyvinę medžiagą, 7–8-ajame dešimtmečiais nufilmuotą įvairiose Afrikos šalyse radikalios švedų kino kūrėjų grupės su 16 mm kamera, režisierius nori suvokti, kaip veikia dekolonizacijos mechanizmai.

Kasmet rodomos Žaliosios programos filmai šįmet analizuos maisto pramonę ir jos poveikį aplinkai bei žmonėms. Iš jos išsiskiria Joaquimo Pinto ir Nuno Leonelio Žuvies uodega ("Rabo de Peixe", 2015). Filmo kūrėjai turėjo Portugalijos televizijos užsakymą sukurti filmą apie žvejų bendruomenę atokiame Azorų salyne. Bet prodiuseriams nepatiko režisierių požiūris į filmuojamą temą, tad projektas buvo sustabdytas. Po dešimties metų režisieriai grįžo prie filmuotos medžiagos ir dar kartą pažvelgė į nykstančią smulkią žvejybą. Šis režisierių filmas, kaip ir ankstesni, dienoraščio stiliumi pasakoja apie kasdienius žmonių rūpesčius. Nejučia istorija apie žvejus, jų bendruomenės problemas tampa giliausių žmogiškų vilčių ir siekių portretu. Jį papildo režisierių abejonės ir apmąstymai apie kino kūrimą ir globalizaciją.

Atkreipti valdininkų dėmesį į globalinį atšilimą imasi du režisierės Lauros Nix filmo Yesmenų maištas herojai. Du keistuoliai bendraminčiai apgaulės būdu patenka į svarbius ir uždarus valdininkų susirinkimus ir veda iš proto jų dalyvius. Tačiau viskas – dėl vieno tikslo. Užkirsti kelią klimato kaitai demaskuojant korumpuotus ir godžius politikus ir verslininkus, galvojančius tik apie pinigus.
Toronto kino festivalyje rodytą bei Berlyno kino festivalio "Panoramos" programoje antrąjį žiūrovų simpatijų prizą laimėjusį filmą išvys ir "Nepatogaus kino" žiūrovai.

Apie nepailstamą vieno žmogaus atsidavimą pasakos ir kitas "Nepatogaus kino" filmas – Saeedo Taji Farouky Bėgikas. Pagrindiniam veikėjui bėgimas yra daugiau nei sportas, profesija ir gyvenimo būdas. Daugkartinis ilgų distancijų čempionas bėga už valstybę, kurios nėra nė viename oficialiame pasaulio žemėlapyje – Vakarų Saharą. Kiekvienu bėgimu jis pasauliui ne tik primena apie šalies okupaciją, bet ir rizikuoja užsitraukti valdžios priešiškumą.

Gana dažnai socialiai angažuotų temų filmai redukuojami iki iliustratyvių reportažų, menkai tesirūpinančių meniškumu. Tačiau taip nutinka, kai žūtbūt norisi klijuoti etiketes. Kai festivaliai žiniasklaidos vis dažniau vadinami trumpais kodiniais apibūdinimais, pasimeta tikroji visų jų ašis – kinas. "Nepatogaus kino" programa siekia tai paneigti ir pasiūlyti žiūrovams įvairų dokumentinį kiną – nuo ribas tarp dokumentinio ir vaidybinio kino trinančių filmų iki originaliai archyvinę medžiagą pristatančių kino kūrinių.


Devintasis tarptautinis dokumentinių filmų festivalis "Nepatogus kinas" Vilniuje vyks spalio 15–25 d. kino teatruose "Pasaka", "Skalvija" ir "Multikino". Dalis festivalio programos keliaus į Kauną, Klaipėdą, Šiaulius, Panevėžį, Marijampolę, Anykščius ir Birštoną. Įėjimas – bent 1 centas.

Filmai: http://nepatoguskinas.lt/2015/filmai/

Programa: http://nepatoguskinas.lt/2015/kalendorius/vilnius-20151018/


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13208

2016-10-11 18:28 52 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
2016


Žmogaus teisių filmų festivalis "Nepatogus kinas"

http://nepatoguskinas.lt/2016/filmai/
-------------------------------------------------------

"Skalvijos" kino centro repertuaras (spalio 14 – 20 d.)

Iš miško
Me’kivun ha’yaar
Rež. Limor Pinhasov, Ben Yosef, Yaron Kaftori
(dokumentika, Izraelis, 2003, orig. k., angl., liet. subt., 94 min.)
22 d. – 18 val.

Panerių miške buvo nužudyta daugiau nei šimtas tūkstančių žmonių, kurių didžioji dalis – žydai iš Vilniaus geto. Filme atsiskleidžia, kaip skirtingai šie tragiški įvykiai prisimenami ir suvokiami jų liudininkų. (V)

Julija
Rež. Johanna Jackie Baier
(dokumentika, Vokietija, Lietuva, 2013, orig. k., angl., liet. subt., 89 min.)
14 d. – 17 val.

Klaipėdietė Julija Lietuvą paliko būdama aštuoniolikos. Ji yra transseksualė, dirbanti gatvės prostitute Berlyne. Daugelio metų pažintimi, nuotraukomis ir filmuota medžiaga paremta biografinė istorija – tai skausmingas, bet vilties kupinas pasakojimas apie vienatvę ir žmogiškosios šilumos troškimą. (N-16)
Po seanso vyks parodos pristatymas ir diskusija.

Vien dvelksmas
Doar o Rasuflare
Rež. Monica Lazurean-Gorgan
(dokumentika, Rumunija, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 67 min.)
14 d. – 19.30

Vaizdinguose, poetiškuose paveiksluose žiūrovas susipažįsta su Dobrino, jo žmonos Lios bei trijų jų vaikų vargais ir išbandymais. Dobrinas laukia stebuklo, pakelsiančio jo dukrą iš vežimėlio ir vėl leisiančio vaikščioti. Stebint, kaip auga vaikai, atsiskleidžia Dobrino ryšys su Dievu ir jo įtaka šeimos santykiams. (N-13)
Po seanso vyks susitikimas su režisiere.

Aminos profilis
The Amina Profile
Rež. Sophie Deraspe
(dokumentika, Kanada, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 85 min.)
14 d. – 21.15

Kanadietė Sandra Bagaria užmezga aistringą ryšį su Damasko tinklaraštininke Amina ir seka kiekvieną jos žingsnį besiplieskiančios Sirijos revoliucijos fone. Tačiau romanas netrunka peraugti į detektyvinę istoriją, kurioje veikia Izraelio ir JAV žvalgybos, tarptautinės medijos milžinai ir daugybė aktyvistų bei žmogaus teisių gynėjų. Filme klausiama – kiek tikras yra virtualus pasaulis? (N-13)

Havarie
Rež. Philip Sheffner
(dokumentika, Vokietija, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 93 min.)
15 d. – 15 val.

Pripučiama valtis pilna žmonių. Kamera traukiasi dešinėn ir parodo kruiziniu laivu plaukiančius poilsiautojus. Kamera juda atgal ir stebi jūroje besisupančią pripučiamą valtį. Tuo metu girdime gelbėtojų grupės radijo pokalbius, kuriuose prašoma palaukti, kol atskris sraigtasparnis. Airių turistai filmuoja, rusų ir ukrainiečių krovininio laivo darbininkai kalbasi apie migrantų valtį.
Filmo režisierius pasirinko radikalų sprendimą ir atskyrė didelį krūvį nešantį garso takelį nuo vaizdo.
(N-13)

Akinanti saulėlydžio šviesa
Daisis miziduloba
Rež. Salomé Jashi
(dokumentika, Gruzija, Vokietija, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 74 min.)
15 d. – 17 val.

Dariko – vienintelės mažo Gruzijos miestelio televizijos žurnalistė. Ji lekia nuo vieno reportažo prie kito, nuoširdžiai ir labai asmeniškai pranešdama apie įvykius, kuriančius jos aplinką. Tragikomiškose mizanscenose atsispindi visos šalies funkcionavimo modelis, kuriame įvaizdis svarbiau už turinį. (N-13)

Naktis ir rūkas
Nuit et brouillard
Rež. Alain Resnais
(dokumentika, Prancūzija, 1955, orig. k., angl., liet. subt., 32 min.)
15 d. – 19 val.

Praėjus dešimt metų po nacių koncentracijos stovyklų likvidavimo, režisierius A. Resnais dokumentuoja apleistas Aušvico ir Majdaneko žemes. Filmas "Naktis ir rūkas" – viena pirmųjų Holokausto refleksijų kine. Jungdamas apleistų stovyklų pastatų tylą su vaiduokliška karo medžiaga, režisierius tyrinėja žmoniją ir smurtą. (N-13)
Po filmo vyks paskaita apie Holokausto vaizdavimą kine.

Gylis 2
Dubina dva
Rež. Ognjen Glavonica
(dokumentika, Serbija, Prancūzija, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 80 min.)
15 d. – 21 val.

Eksperimentuojant su šviesa ir garsu, jungiant liudininkų prisiminimus ir vietų, kuriose vyko nusikaltimai, vaizdus, filme "Gylis 2" kuriamas jautrus ir įtaigus pasakojimas apie masines kapavietes Belgrado priemiesčiuose. (N-13)

Donžuanas
Don Juan
Rež. Jerzy Sladkowski
(dokumentika, Švedija, Suomija, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 92 min.)
16 d. – 14.30

22-ejų intravertas Olegas neatitinka mamos Marinos įsivaizdavimo, koks turėtų būti tikras vyras. Siekdama užtikrinti sūnui geresnį, padoresnį gyvenimą ir mėgindama padaryti jį "normalesniu" žmogumi, motina užrašo Olegą į gydymo ir tobulinimo procedūras, įvairiausius būrelius ir konsultacijas. Kiekvienas užsiėmimas atrodo vis netradiciškesnis ir keistesnis, ir kartais sunku atskirti, kas juose yra labiau "nenormalūs" – Olegas ar jį supantys žmonės.
Po filmo vyks diskusija apie autizmą.

Kambarinė kiekvienam
Makhdoumin
Rež. Maher Abi Samra
(dokumentika, Libanas, Prancūzija, Norvegija, Jungtiniai Arabų Emyratai, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 67 min.)
16 d. – 17 val.

Vos 4 milijonams Libano gyventojų tenka daugiau nei 200 tūkst. namų darbininkų iš užsienio, pasamdytų prekybos vergais laikus primenančiomis sąlygomis. Vienos agentūros biuras tampa režisieriaus Mahero Abi Samros filmavimo aikštele. Metodiškai nagrinėjami valstybės sankcionuotos sistemos komponentai – darbuotojų teisės, agentų komerciniai įgūdžiai ir moterų, parduodančių savo darbą, objektyvizavimas, kol galų gale atsiskleidžia detali prekybos žmonėmis industrijos schema. (N-13)

81-asis smūgis
Ha’makah ha’shmonim ve’ahat
Rež. David Bergman, Haim Gouri, Jacques Ehrlich, Miriam Novitch, Zvi Shner
(dokumentika, Izraelis, 1975–1977, orig. k., angl., liet. subt., 115 min.)
16 d. – 18.30

Filmas prasideda berniuko Michaelo Goldmanno-Gilado iš Pšemyslio geto Lenkijoje pasakojimu: gete vokiečių kareivis jam sudavė 80 smūgių, kurie vos nenusinešė jo gyvybės. Tačiau niekas juo nepatikėjo – tai tapo 81-uoju smūgiu. Gausi archyvinė medžiaga, sujungta su išgyvenusiųjų liudijimais, filmuotais kadrais, nuotraukomis ir muzika, įgauna giesmės formą, o dokumentą paverčia paminklu. (N-13)

Prisijaukinti liūtą
Shoulder the Lion
Rež. Erinnisse Rebisz, Patryk Rebisz
(dokumentika, JAV, Lenkija, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 74 min.)
16 d. – 21 val.

Šio vizualiai įspūdingo dokumentinio filmo centre – trijų menininkų istorijos, skatinančios permąstyti visuomenėje įsitvirtinusią negalios sampratą, pažvelgti į individualų kūrėjo santykį su menu, savirealizacijos svarbą žmogaus gyvenime. (N-13)

Išmuštas iš vėžių
Off the Rails
Rež. Adam Irving
(dokumentika, Kanada, JAV, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 87 min.)
17 d. – 15 val.

Daugiau nei tris dešimtmečius Darius sąžiningai ir saugiai vairavo traukinius bei autobusus, protestavo dėl geresnių darbo sąlygų transporto sistemoje, nors niekada nebuvo profesinės sąjungos narys ir apskritai neturėjo teisės vairuoti. Dariaus manija traukiniams jam kainavo 32 suėmimus ir daugiau nei 20 metų kalėjimo.
"Išmuštas iš vėžių" – tai neįtikėtina istorija apie ypatingą žmogų ir nepaslankią teisinę sistemą, atsisakiusią suprasti ir priimti jo kitoniškumą. (N-13)

Žmogus su kamera
Cameraperson
Rež. Kirsten Johnson
(dokumentika, JAV, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 102 min.)
17 d. – 19 val.

Kirsten Johnson šiandien yra viena garsiausių dokumentinio kino operatorių, dirbusi prie tokių filmų kaip "Pilietis Edwardas Snowdenas", "Farenheitas 9/11", "Laimingas slėnis", "Priesaika", "Nematomas karas" ir daugybė kitų, palikusių įspaudą šiuolaikinio dokumentinio kino istorijoje.
"Žmogus su kamera" – vizualiai radikalūs jos memuarai iš kelionių, į kurias nuvedė darbas kine. Ką reiškia filmuoti kitą? Kaip tai veikia filmuojantįjį ir filmuojamąjį? (N-13)

Tamsios lopšinės
Dark Lullabies
Rež. Irene Lilienheim Angelico, Abby Jack Neidik
(dokumentika, Kanada, 1985, orig. k., angl., liet. subt., 82 min.)
18 d. – 17.30

"Tamsios lopšinės" – vienas pirmųjų filmų, vaizduojančių Holokausto įtaką antrajai kartai – išgyvenusiųjų ir kaltininkų vaikams. Režisierės Irene Lilienheim Angelico tėvai pergyveno Vilniaus getą ir po karo emigravo į Kanadą. "Tamsios lopšinės" – itin jaudinantis ir unikalus dokumentinis filmas, atveriantis dvigubą antrosios kartos perspektyvą. (N-13)
Po seanso vyks susitikimas su filmo autoriais.

Apsėsti džino
Possessed by Djinn
Rež. Dalia Al Kury
(dokumentika, Vokietija, Jordanija, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 75 min.)
18 d. – 19.30

Tikėjimas demonais ir džinais – mažai žinomas islamiškosios kultūros aspektas. Šiame intymiame filme tiriama ketverių metų jordanietės Ayos mirties istorija. Ją nužudė tėvas, tikėjęs, kad Aya buvo apsėsta džino. Nagrinėdama šią bylą režisierė pasineria į tamsų tradicijų ir ritualų pasaulį. Trikdantys ir intriguojantys susitikimai su džinų egzorcistais ir apsėstaisiais atveria režisierės stebimos visuomenės prieštaras ir priverčia susidurti su savo pačios baimėmis bei vidiniais demonais. (N-13)

Sonita
Rež. Rokhsareh Ghaem Maghami
(dokumentika, Iranas, Vokietija, Šveicarija, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 90 min.)
19 d. – 17.30

Jeigu aštuoniolikmetė Sonita turėtų laisvę rinktis, jos tėtis būtų Michaelas Jacksonas, o mama – Rihanna. Talentinga mergina svajoja tapti garsia repere, bet moterims Irane dainuoti neleidžiama. Iš Afganistano pabėgusi Sonita bando susidoroti su traumine patirtimi ir mokosi planuoti savo ateitį. Tačiau šeima jau viską suplanavo – išleisti ją į nuotakas už 9 tūkst. dolerių. (N-13)
Po seanso vyks susitikimas su režisiere.

Kalėjimas dvylikoje vietų
The Prison in Twelve Landscapes
Rež. Brett Story
(dokumentika, Kanada, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 86 min.)
19 d. – 19.30

Šiuo metu JAV įkalintų žmonių skaičius didžiausias per visą šalies istoriją, tačiau paradoksalu tai, kad kalėjimas dar niekada neatrodė toks nutolęs ir nepastebimas. Režisierė leidžiasi į kelionę per dvylika JAV vietovių, kurios buvo ar yra veikiamos greta įsikūrusių įkalinimo įstaigų: nuo Kalifornijos kalnų, kuriuose miškų gaisrus gesina moterys kalinės, iki Bronkso sandėlio, kuriame artimieji gali nuteistiesiems užsakyti įkalinimo įstaigų standartams pritaikytas prekes. (N-13)

Audra
Tempestad
Rež. Tatiana Huezo
(dokumentika, Meksika, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 105 min.)
19 d. – 21.15

Vieną rytą Miriam be jokių įrodymų buvo suimta už prekybą žmonėmis. Smurtas, kurį tuomet patyrė, paliko gilų randą jos gyvenime. Adela dirba kloune keliaujančiame cirke. Prieš dešimt metų jos gyvenimas negrįžtamai pasikeitė. Kiekvieną naktį prieš pasirodymą ji prisimena savo dingusią dukterį Moniką.
"Audra" – tai dviejų moterų paralelinės kelionės, reflektuojančios smurto, korupcijos ir savivalės išplitimą šių dienų Meksikoje. (N-13)

Blykčiojanti tiesa
A Flickering Truth
Rež. Pietra Brettkelly
(dokumentika, Naujoji Zelandija, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 96 min.)
20 d. – 18.45

Ibrahimas Arify turėjo palikti gimtąjį Afganistaną dėl Talibano džihadistų smurto. 2012 m. jis grįžta iš Vokietijos į Afganistano kino instituto vadovo postą siekdamas prikelti ir restauruoti tai, kas po karo liko iš kadaise gausaus Kabulo kino studijos archyvo. Kelionė per apdulkėjusias 8 tūkst. valandų trukmės kino juostas kasdien atneša staigmenų, o archyvo darbuotojams iš naujo atrasta medžiaga sukelia nostalgiją matytiems ir kurtiems filmams bei prarastai visuomenei. (N-13)
Po seanso vyks susitikimas su režisiere.

Pasirinkimas ir lemtis
Ha-Behirah V’Hagoral
Rež. Tsipi Reibenbach
(dokumentika, Izraelis, 1993, orig. k., angl., liet. subt., 118 min.)
20 d. – 21 val.

Režisierė Tsipi Reibenbach klausia savo tėvų: "Kodėl leidotės perkeliami iš vienos stovyklos į kitą? Kodėl nieko nedarėte?" Ji bando suprasti Holokaustą išgyvenusius tėvus stebėdama jų kasdienio gyvenimo ritualus viename Izraelio daugiabučių. (N-13)

Trumpa išsilaisvinimo instrukcija
Bref manuel de libération
Rež. Alexander Kuznetsov
(dokumentika, Prancūzija, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 80 min.)
21 d. – 17.30

Ina, Olga ir Katia – trys aštuoniolikmetės – auga uždarų institucijų globoje tolimame Sibiro kaime. Atimtos iš asocialių tėvų ar giminaičių perduotos į vaikų namus šios merginos iš paskutiniųjų stengiasi susikurti asmeninį gyvenimą. Režisierius 6 metus sekė merginų kelią į laisvę ir sukūrė itin nuoseklų filmą, perteikiantį kafkišką kovą su brutalia Rusijos institucinės globos sistema. (N-13)
Po seanso vyks susitikimas su režisieriumi.

Kieno šalis?
Balad Meen?
Rež. Mohamed Siam
(dokumentika, Prancūzija, Egiptas, JAV, 2016, orig. k., angl., liet. subt., 57 min.)
21 d. – 19.30

Režisierius Mohamedas Siamas fiksavo savo bendravimą su grupe Kairo policininkų daugiau nei trejus metus – nuo diktatūrą nuvertusios revoliucijos iki to momento, kai kariuomenė nuvertė išrinktą prezidentą Morsi. Iškilusios detalės apie korumpuotų ir negerbiamų policijos pareigūnų veiklos metodus priverčia režisierių paklausti savęs, kodėl tėvas niekada su juo nesidalino mintimis apie komplikuotą pareigūno darbą Egipte. (N-13)

Behemotas
Beixi Moshuo
Rež. Zhao Liang
(dokumentika, Kinija, Prancūzija, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 90 min.)
21 d. – 21.15

Senajame Testamente sakoma, kad kalnai yra mitinės pabaisos valdos; šiandien Kinijoje pabaisos vietą užėmė milžiniška kalnakasybos industrija. Griausmingai riaumodamas ir leisdamas pragariškus dūmus kalnas išspjauna geležies rūdą ir anglį, palikdamas ten dirbančius žmones kovoti su dusuliu ir nuovargiu, o žalią rojų kalnuose paversdamas industrine dykyne, apsupta vaiduokliškų miestų su visiškai naujais, tačiau jau apleistais blokiniais namais. (N-13)

Alisa karo lauke
Alisa w krainie wojny
Rež. Alisa Kovalenko, Liubov Durakova
(dokumentika, Lenkija, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 74 min.)
22 d. – 14 val.

Alisa – 26-erių kino studentė iš Kijevo. Jos gyvenimas klostosi įprastai iki dienos, kai sostinėje susirinkusi minia pareikalauja prezidento atsistatydinimo. Alisa tampa šių įvykių liudininke ir noras suprasti konflikto priežastis ją nuveda į Rytų Ukrainą, kur Alisa pamato karą iš arti.
"Alisa karo lauke" – tai atviras ir drąsus jaunos moters, ieškančios atsakymų karo lauke, autoportretas. (N-13)
Po seanso vyks susitikimas su filmo autorėmis.

Prancūzija – mūsų gimtinė
La France est notre patrie
Rež. Rithy Panh
(dokumentika, Kambodža, Prancūzija, 2015, orig. k., angl., liet. subt., 74 min.)
22 d. – 16 val.

Šokių muzikos aidai rezonuoja su užžėlusiais griuvėsiais. Tada – nebylūs ir nespalvoti vaizdai su šokančiais prancūzų kolonistais, kai Kambodža buvo okupuota Prancūzijos (1863–1953) ir inkorporuota į kolonijinę Indokinijos imperiją. "Oskarui" už filmą "Trūkstama nuotrauka" ("The Missing Picture") nominuotas Rithy Panhas kritiškai tyrinėja "broliškas" prancūzų intencijas, permontuodamas nebylius propagandinius filmus ir jų pavadinimų užsklandas. (N-13)

Šoa
Shoah
Rež. Claude Lanzmann
(dokumentika, Prancūzija, 1985, orig. k., angl., liet. subt., 566 min.)
23 d. – I dalis (266 min.) – 11 val., II dalis (284 min.) – 16.30

Dvylika metų kurtas monumentalus Claude’o Lanzmanno filmas apie Holokaustą apmąsto ir perteikia šį reiškinį per pokalbius su arčiausiai jo buvusiais asmenimis: išgyvenusiais, kaltininkais, stebėtojais. 9,5 val. trukmės filme nėra jokios archyvinės medžiagos: tragedija "reinkarnuojama" kalbantis su liudininkais ir vaikščiojant po įvykių vietas.

Bilietai nuo 1 cento, perkant bilietą internetu (http://www.tiketa.lt) – 2 eurai.



kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13210

2016-10-13 07:56 53 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Geros rekomendacijos:

http://www.15min.lt/kultura/naujiena/kinas/7-nepatogaus-kino-filmai-ku
riu-vertetu-nepraleisti-4-696249


Nepasirodė, kad patogus yra repertuaro išdėstymasLiūdnashttp://nepatoguskinas.lt/2016/filmai/)

Gal būt paprasčiau rinktis, kas rodoma pagal datą:
http://nepatoguskinas.lt/2016/kalendorius/

KINO PAVASARYJE esu matęs garsaus lenkų režisieriaus Jerzy Sladkowski, šįkart Švedijos ir Suomijos kinematografui atstovavusio, šmaikštaus buitinio siužeto iš Rusijos glūdumos filmą Donžuanas. Toks buvo nuostabus įspūdis apie pagrindinį herojų, kad tarptautinė KP žiuri, skyrė tam herojui OLEGUI geriausio aktoriaus prizą. Sprendimas nevykęs, nes Olegas – ne aktorius. Autizmo sindromą turintis jaunuolis tiesiog yra filme ir elgiasi, kaip jį provokuoja situacija. Mat juo besirūpinanti mama, nutaria, jog studentas sūnus neleistinai tūno namie prie TV, nesidomi merginomis ir elgiasi nevyriškai. Ji užrašo Olegą į gydymo ir tobulinimo procedūras, įvairiausius būrelius ir konsultacijas. Kiekvienas užsiėmimas darosi vis netradiciškesnis ir gerokai keistesnis už ankstesnį, o jaunos dėstytojas vis žavesnės ir žavesnės....
Pasiektas kūrėjų toks subtilumas, jog niekas nepyksta, kad šypsomąsi iš autizmo sergančio vaikino. Jis tiesiog trykšta gera nuotaika ir tuo užkrečia visą salę....


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13212

2016-10-18 09:41 54 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Pasižiūrėjau Salos ir banginiai. Tikrai vertingas filmas pažintine prasme.

http://nepatoguskinas.lt/2016/filmas/salos-ir-banginiai/

Revoliucijos netransliuos televizija ( http://nepatoguskinas.lt/2016/filmas/revoliucijos-netransliuos-televiz
ija/
) gal kiek mažiau intriguojantis už ekologinę temą apie Europą "Salose ir banginiai", nes SENEGALAS kiek toliau nuo mūsų, bet irgi įtraukiantis. Pradžioje dirgina aštrus kalbančiųjų tembras, bet vėliau įpranti. Muzikiniai intarpai tikrai efektingi. Galėtų jų būti ir daugiau...


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13215

2016-10-19 08:05 55 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Lietuviškas Šaltos ausys – tikrai pavykęs filmas.

42 min. apie būtį vienoje sodyboje Lietuvos "apendikse" Dieveniškėse žiūrisi puikiai. Atkreipi dėmesį į operatorės KRISTINOS SIREIKAITĖS vaizdų planus, nors, atrodytu, ir pasikartojančius. Tačiau geriausios operatoės prizai Bosnijoje Argentinoje kalba patys už save.
Filmo idėja išsirutuliavo, kai viešėdami pas pažįstamus šiame lietuviškai nekalbančių piliečių užkampyje, Linas Mikuta su žmona Kristina ėmė domėtis, kokią neordinarią šeimą būtų galima nufilmuoti. Parodė vieną. Bet po 2 filmavimo sesijų pora taip susipyko, kad tęsti darbų buvo neįmanoma. Išsinuomoję techniką, filmininkai negalėjo paprastai atsisakyti projekto. Jiems pasakė, jog yra greta 2 keistuoliai, bet jie nieko neprisileidžia. Sunkiai, bet kurčnebylys alų gale sutiko leisti filmuoti (jis su Linu susirašinėjo raštu). Tėvas iki pabaigos liko įtarus, kad čia kažkokie "nešvarūs" dalykai – gal filmuotojai tik apsimeta, o iš tikrųjų skaičiuoja jų gyvulius ir pan. Ir bumbėjo visą laiką, ką daro ir filme...
Neįlgas, bet vizualiai paveikus filmas buvo filmuojamas net 4 metus – 2 sesijos vasaromis, po vieną rudenį ir žiemą. Nusiraminantis gamtoje, prie medžių kurčnebylys pats kviesdavosi paskui save ir rodydavo, kur jis mėgsta pabūti pats su savimi. Mat santykiai su tėvu išties sudėtingi...

Labai vertas dėmesio filmas. Ne veltui tarptautiniai festivaliai nepaliaudami prašo suteikti filmą parodymui. Paskutinis prašymas atskriejo iš Peru...

Teliko seansai Rokiškyje, Varėnoje, Panevėžyje


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13555

2017-10-09 18:50 56 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
2017

Filmai ir repertuaras čia:

http://nepatoguskinas.lt/2017/repertuaras/

Reikia pasirinkti iš 12 miestų...

Apie filmus spręskime pagal SKALVIJOS repertuaro aprašą:

Du pasauliai
Dwa światy
Rež. Maciej Adamek
(Lenkija, 2016, lenkų k., angl., liet. subt., 51 min.)
13 d. – 11 val. Reikalinga išankstinė registracija: mailto:mailto:[email protected]">[email protected]</A>">[email protected]</A>
14 d. – 15.30

Vienoje šeimoje – du būdai suvokti pasaulį. Dvylikametė Laura tampa savo tėvų lūpomis ir ausimis. Kurtiems tėvams mergaitė padeda susikalbėti su likusiu pasauliu, nemokančiu gestų kalbos. Laura užsakinėja anglis žiemai, padeda tėvams nusipirkti mobiliuosius telefonus, nors dažnai ji tenori pievoje plepėti su draugėmis ar žaisti "The Sims". Filme ji tampa jautria tarpininke, leidžiančia žiūrovams priartėti prie kitokios kasdienybės. (V)

Akimui
For Akheem
Rež. Jeremy S. Levine, Landon Van Soest
(JAV, 2017, anglų k., liet. subt., 1.30)
13 d. – 21 val.

Septyniolikmetės Daje Shelton istorija, regis, niekuo nesiskiria nuo daugelio juodaodžių paauglių bet kurioje JAV valstijoje. Režisieriai pradeda sekti Daje gyvenimą likus metams iki lemtingojo policininko šūvio į juodaodį paauglį. Filmo kūrėjai fiksuoja, kaip Daje auga, keičiasi, yra perkeliama į alternatyviąją mokyklą ir jaudinasi dėl socialinės neteisybės. Tačiau ji nepraranda vidinės šviesos ir vilties. Daje kovoja ir dėl geresnės savo kūdikio Akimo ateities. (N-13)

Normalus autistinis filmas
Normal Autistic Film
Rež. Miroslav Janek
(Čekija, 2016, čekų k., angl., liet. subt., 1.30)
14 d. – 17 val.

Kas turi teisę pasakyti, kad vienas ar kitas dalykas yra normalus šiame išprotėjusiame, nuolat skubančiame, absurdiškame pasaulyje? Originalią viziją turintis režisierius nusprendžia visiems laikams pakeisti mūsų požiūrį į autizmą kaip sunkiai suprantamą medicininę diagnozę. Šiame dinamiškame, gyvenimo džiaugsmo ir puikaus čekiško humoro prisodrintame filme atsiskleidžia penkių išskirtinių vaikų charakteriai. (V)

Cemento skonis
Taste of Cement
Rež. Ziad Kalthoum
(Vokietija, Libanas, Sirija, Jungtiniai Arabų Emyratai, Kataras, 2016, arabų k., angl., liet. subt., 1.25)
14 d. – 19.15

Darbininkai iš Sirijos stato dangoraižį Beirute, o tuo metu jų pačių namai gimtinėje bombarduojami. Jie negali ištrūkti iš statybvietės, nes Libano valdžia paskelbė komendanto valandas pabėgėliams. Atskirti nuo savo šalies, naktimis jie susirenka prie mažo televizoriaus sužinoti, kas dedasi Sirijoje. Draskomi sielvarto ir nerimo, neturėdami pagrindinių žmogaus teisių, jie vis vien viliasi geresnio rytojaus. "Cemento skonis" tampa poetišku šių žmonių vilčių ir skausmo atspindžiu. (N-13)

Kita pusė
The Other Side
Rež. Roberto Minervini
(Prancūzija, Italija, 2015, anglų k., liet. subt., 1.32)
14 d. – 21 val.

Visuomenės paribiuose, nematomoje teritorijoje, anarchiškai ir beveik nelegaliai gyvena sužeista bendruomenė. Didžiausia grėsmė, su kuria ji kovoja – būti užmirštiems politinių institucijų ir prarasti jiems priklausančias pilietines teises. Beginkliai veteranai, meile besigydantys narkomanai, su visu pasauliu tebekovojantys buvę specialiųjų pajėgų kariai, motinos – tai žmonijos saujelė, tūnanti šiandieninės Amerikos prarajoje. (N-18)

Lagūna
La Laguna
Rež. Aaron Schock
(Meksika, JAV, 2016, angl. k., liet. subt., 40 min.)
15 d. – 15 val.
16 d. – 12.15 Reikalinga išankstinė registracija: [email protected]

Brolių majų Yu’uk ir José pasaulis atrodo magiškas – dienas jie leidžia žvejodami ir žaisdami atogrąžų miškuose, pietinėje Meksikoje. Surasti šeimai maisto berniukams vieni juokai, palyginus su ispanų kalbos pamokomis. Šeimai susiduriant su sunkumais, vienintele šeimos viltimi tampa Yu’uk kelionė į nepažįstamą ir menkai suprantamą šiuolaikinį pasaulį. Tai įtraukiantis ir vizualiai pribloškiantis pasakojimas apie laisvę ir į užribį nustumtos kultūros vertę. (V)

Pavainikė
The Bastard Child
Rež. Knutte Wester
(Švedija, Norvegija, 2016, švedų k., angl., liet. subt., 57 min.)
15 d. – 16 val.

XX a. pradžios Švedijoje nesantuokiniam vaikui lengvai priklijuodavo "pavainikio" – paleistuvės vaiko etiketę. Vienišai motinai gimusi mergaitė keliauja iš vienų vaikų namų į kitus. Režisierius Knutte Westeris debiutiniame filme atskleidžia savo senelės gyvenimo istoriją. Pasitelkus ranka pieštas iliustracijas ir šeimos archyvą, sukuriamas įtaigus pasakojimas apie tai, kaip mažos mergaitės socialinės atskirties patirtis tampa brandžios asmenybės socialinio teisingumo siekiu. (V)

Birmos posmai
Burma Storybook
Rež. Petr Lom
(Nyderlandai, Norvegija, 2017, mjanmų k., angl., liet. subt., 1.21)
15 d. – 17.15

Birmoje sakoma, kad kiekvienas yra poetas. Tačiau šioje Pietryčių Azijos šalyje (dabar žinomoje kaip Mianmaras), kurioje pusšimtį metų truko diktatūrinis režimas, o dar ilgiau – svetimšalių priespauda, poezija tapo vienintele laisva išraiškos forma. Poetas ir aktyvistas Maung Aung Pwintas už subtilų maištą kalėjime praleido 30 metų. Šis poetiškas filmas byloja apie save iš naujo atrandančią šalį, jos žmones ir vaikystės stadijoje užstrigusią demokratiją. (V)

Saitas 2
Site 2
Rež. Rithy Panh
(Kambodža, Prancūzija, 1989, khmerų k., liet. subt., 1.30)
15 d. – 19 val.

1979 m. vietnamiečių armija iš valdžios išstūmė Raudonuosius khmerus. Pasinaudodamas suirute, Rithy Panhas pabėgo į Tailandą, kur atsidūrė pabėgėlių stovykloje. 1989 m., būdamas 25-erių, jis grįžta į Tailando ir Kambodžos pasienį, į didžiausią pabėgėlių stovyklą "Saitas 2". Tik šįsyk – filmuoti savo debiutinio filmo, kuriame atskleidžia pabėgėlių stovyklos kasdienybę, persmelktą nostalgijos ir apatiško laukimo.

Džo smuikas
Joe’s violin
Rež. Kahane Cooperman
(JAV, 2016, angl. k., liet. subt., 24 min.)
16 d. – 11 val. Reikalinga išankstinė registracija: [email protected]

Paauglės Briannos ir septyniasdešimtmečio Džo likimus suveda smuikas ir meilė muzikai. Lenkijoje gimęs Džo Feingoldas išgyveno karą ir prieš emigruodamas į JAV 1947 m. sendaikčių turguje nusipirko smuiką, kuriuo grojo ligi sušlubavo sveikata. Nebegalėdamas ilgiau naudotis instrumentu, Džo padovanoja jį organizacijai, dirbančiai vargšų rajonuose. Išskirtinis smuikas atitenka Briannai, kuri greitai pajunta ypatingą ryšį su instrumentu ir jo istorija. (V)

Suaugėliai
Grown-ups
Rež. Maite Alberdi
(Čilė, Nyderlandai, Prancūzija, 2016, isp. k., angl., liet. subt., 1.22)
16 d. – 15 val. (Seansas senjorams)

Šio jautraus filmo herojai yra klasiokai jau daugiau kaip 40 metų. Tačiau kai tau keturiasdešimt penkeri, sausainių gaminimas mokyklos kepyklėlėje nebėra džiaugsmingas iššūkis. Dešimtmečius besitęsianti vaikiško pasaulio rutina stumia į nuobodulį ir neviltį. Filmo herojams labai trūksta asmeninės laisvės: kai kuriems reikia meilės ir šeimos, kitiems – mėgstamo užsiėmimo ar tiesiog kampo, kur galėtum ramiai pabūti vienas. (V)

Nėra kur slėptis
Nowhere to Hide
Rež. Zaradasht Ahmed
(Norvegija, Švedija, 2016, arabų k., angl., liet. subt., 1.26)
16 d. – 18.45

Filme praleidžiame penkerius dramatiškų pokyčių metus su slaugytoju Nori Sharifu vienoje pavojingiausių ir sunkiai pasiekiamų teritorijų – "mirties trikampyje" centriniame Irake. Nuolatiniams konfliktams tęsiantis didžioji dalis gyventojų, taip pat ir medicinos darbuotojai, priversti palikti vietovę, – čia lieka tik Nori. Tačiau 2014 m., kai ISIS užima Jalawlos miestą, Nori turi bėgti kartu su šeima. Tuomet jis ir atsuka kamerą į save. (N-16)

Ledo ir nikelio mėnulis
Sur la lune de nickel
Rež. Francois Jacob
(Kanada, 2017, rusų k., angl., liet. subt., 1.50)
16 d. – 21 val.

Nikelio kasyklos miestas Norilskas įkurtas Arktinės Sibiro dalies širdyje vietoj buvusio Gulago. Tai labiausiai užterštas miestas pasaulyje – vėjai neišsklaido nuolat virš miesto kybančios dūmų ir sieros uždangos. Kol paaugliai svajoja apie pabėgimą, o nikelio kasyklos darbininkai, tarp jų ir lietuvis, apmąsto miesto sovietinę praeitį, Gulago kalinių palikuonys ir teatro artistai stengiasi atidengti tamsiąją Norilsko praeitį, palaidotą po ledu ir cenzūra. (V)

Šmėklos klaidžioja po Europą
Fantasmata planiountai pano apo tin Evropi
Rež. Maria Kourkouta, Niki Giannari
(Graikija, Prancūzija, 2016, graikų, arabų, anglų k., angl., liet. subt., 1.39)
17 d. – 17 val.

Debiutiniame režisierės Marios Kourkoutos ir rašytojos Niki Giannari filme atveriama sirų, kurdų, pakistaniečių ir kitų tautybių pabėgėlių kasdienybė Idomeni stovykloje. Žmonės rikiuojasi į eiles prie maisto, arbatos, gydytojų kabinetų laukdami, kada galės kirsti Graikijos ir Makedonijos sieną. Vieną dieną Europos sienos jiems uždaromos. Idomeni gyventojai nutaria okupuoti traukinio bėgius, kuriais į Europą važiuoja pilni vagonai gėrybių. (V)

S21: Raudonųjų khmerų mirties mašina
S-21, la machine de mort Khm&#232;re rouge
Rež. Rithy Panh
(Kambodža, Prancūzija, 2003, khmerų k., liet. subt., 1.41)
17 d. – 19 val.

S21 – kalėjimas, veikęs Pnompenyje, valdant Pol Potui. Per ketverius metus, siekdami išgauti netikrus prisipažinimus, kalėjimo prižiūrėtojai (daugelis jų – nepilnamečiai) nukankino ir nužudė daugiau nei 10 tūkst. žmonių. Visgi keliems kaliniams pavyko išsigelbėti. Du iš jų – Van Nathas ir Chum Mey’us – filme grįžta į buvusią kalinimo vietą (dabar – genocido muziejų) ir stoja akistaton su kankintojais, kurie šiandien save laiko aplinkybių aukomis. (N-16)

Rytojaus jūra
More zavtra
Rež. Katerina Suvorova
(Kazachstanas, Vokietija, 2015, rusų, kazachų k., angl., liet. subt., 1.28)
17 d. – 21 val.

Žemėlapiuose Aralo jūra matoma kaip didžiulis vandens telkinys, tačiau viskas, ką ten randa režisierė Katerina Suvorova, tėra tvenkinys, dykuma ir surūdiję laivai, laukiantys metalo supirkėjų. Ambicinga sovietinė pramonė, pajungusi Aralo vandenis savo reikmėms, pavertė šią vietovę beveik negyvenama. Tačiau likę gyventojai stebina stipria valia: jie tikisi, kad jūra sugrįš, ir laukdami geresnio rytojaus kovoja už jos išsaugojimą. (V)

Kada nurims šis vėjas
Kiedy ten wiatr ustanie
Rež. Aniela Astrid Gabryel
(Lenkija, 2016, rusų, ukr. k., angl., liet. subt., 66 min.)
18 d. – 17.30

Ukrainą krečiant suirutei, įsiplieskusiai po Maidano įvykių, Rusija okupavo Krymą. Ten gyvenantys totoriai atvirai pasisakė prieš okupaciją. Tai lėmė jų persekiojimą, nuolatinę baimę ir netgi priverstinį bėgimą iš Krymo. Filmo centre – kelios totorių šeimos, menančios Stalino trėmimus. Negi istorija kartojasi? Pagrindinis šio filmo motyvas – ne režimas, o jo pasekmės žmonėms, norintiems gyventi savo gyvenimus. (V)

Neregio užrašai
Notes on Blindness
Rež. Peter Middleton, James Spinney
(Jungtinė Karalystė, Prancūzija, 2016, anglų k., liet. subt., 1.26)
18 d. – 19 val.

9 dešimtmetyje rašytojui ir akademikui Johnui Hullui ėmė prastėti rega, galų gale jis visai apako. Norėdamas geriau suvokti savo patirtį, jis pradėjo vesti garso dienoraštį. Per trejus metus J. Hullas sukaupė 16 valandų medžiagos. Režisieriai James Apinney ir Peteris Middletonas išsikėlė sudėtingą užduotį – vizualiai užfiksuoti aklumo esmę atkuriant nepaprastą Hullo patirtį. (V)

Rezistencijos būgnai
Daullet e rezistences
Rež. Mathieu Jouffre
(Kosovas, 2016, albanų k., angl., liet. subt., 65 min.)
18 d. – 21.15

Pradėjus irti buvusiai Jugoslavijai, serbų režimas uždraudė Kosovo albanams dalyvauti viešame gyvenime. 1990-aisiais Kosove veikė rezistencinė švietimo sistema – vaikai mokėsi privačiuose butuose ar rūsiuose. Šiame filme žmonės noriai dalijasi atsiminimais apie vieną įdomiausių, tačiau ir tragiškiausių Kosovo istorijos periodų, kai segregacija buvo tapusi norma. Filme atskleidžiamos visuomenės pastangos jai priešintis. (V)
(Rodomas kartu su filmu "Sienos".)

Sienos
Borders
Rež. Damjan Kozole
(Slovėnija, 2016, be dialogų, 10 min.)
18 d. – 21.15

2015 m. spalio 24 d. Graži rudens diena. Policininkų ir kareivių lydima imigrantų ir pabėgėlių grupė pereina Šengeno sieną tarp Kroatijos ir Slovėnijos. Jų laukiama Brežicės miesto registracijos centre. (V)
(Rodomas kartu su filmu "Rezistencijos būgnai".)

Žarijos nevyniojamos į popierių
Le papier ne peut pas envelopper la braise
Rež. Rithy Panh
(Kambodža, Prancūzija, 2007, khmerų k., liet. subt., 1.30)
19 d. – 19 val.

Nors prostitucija Kambodžoje uždrausta, šis nelegalus verslas kasmet įtraukia daugybę moterų, į Pnompenį atvykusių ieškoti laimės. Kas dėl to kaltas? Plačiai paplitęs skurdas, Raudonųjų khmerų tironija, o gal pabėgėlių stovyklos? "Liežuvis rangosi, o tu gyveni arba miršti", – daugiaprasmiškai atsako viena filmo veikėja. (N-16)

Diena prie Drinos
Jedan Dan Na Drini
Rež. Ines Tanović
(Bosnija ir Hercegovina, 2011, bosnių k., angl., liet. subt., 17 min.)
19 d. – 20.45

2010 m. rugpjūtį, tvarkant hidroelektrinės turbinas dirbtiniame Perućac ežere, buvo rasti 250 kūnų. Didžioji dalis palaikų – bosniai, kurie 1992–1995 m. Višegrade buvo žudomi Serbų Respublikos armijos. (V)
(Rodomas kartu su filmu "Flotelis Europa".)

Flotelis Europa
Flotel Europe
Rež. Vladimir Tomić
(Danija, Serbija, 2015, bosnių k., angl., liet. subt., 1.10)
19 d. – 20.45

1992 m. tūkstančiai žmonių iš karo alinamos Bosnijos ir Hercegovinos rado prieglobstį Kopenhagoje prišvartuotame laive "Flotel Europa". Režisierius Vladimiras tuomet buvo dar vaikas, bet kartu su kitais pabėgėliais siuntė artimiesiems filmuotus "laiškus". Praėjus daugiau nei dviem dešimtmečiams, jungdamas skirtingų žmonių archyvinę medžiagą, jis sukuria jautrų pasakojimą apie nežinios persmelktą kasdienybę ir nesantaiką tarp kitados taikiai sugyvenusių tautų bei tikėjimų. (N-13)
(Rodomas kartu su filmu "Diena prie Drinos".)

Bilietai nuo 1 cento, perkant bilietą internetu ( pvz.: http://www.tiketa.lt/LT/as_nesu_tavo_negras__i_am_not_your_negro_17362
) – 2 eurai.


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13579

2017-10-24 07:49 57 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Vilniuje baigėsi, bet vyksta kitur:

http://nepatoguskinas.lt/2017/repertuaras/



abrval
Dažnas dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 934

2017-10-30 21:08 58 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: abrval Įtraukti abrval Į adresų knygelę
Panevezyje sale nebuvo pilna,bet ir nebuvo lakstanciu pirmyn atgal.Gaila,kad prasaravojau ,,Paskutini zmogu Alepe''.
Ziurejau ,,Amzinai tyras" apie Jeruzales futbolo kluba.Filmas apie rasizma.Apie buka neapykanta.Man jis buvo labai patogus Laimingas tiksliau idomus,itraukiantis.
Antras filmas ,,Suaugeliai'' apie zmones su Dauno sindromu.Sis jau buvo nepatogus.Maciau vienas zmogus is sales isejo.I siuos zmones pradzioje sunku ziureti buna,nelabai grazus tokie,bet po kiek laiko pradedi nebepastebeti ju netobulu fizionomiju,bet pradedi pamatyti ju geruma,nekalta tyruma,naivuma,toki miela juokinguma,pradedi matyti kokie jie protingi,tik tormazai tokie biskuti.Pats turiu toki sunu.


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 13908

2018-10-06 22:03 59 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
2018 m. Rekomendacijos:

https://www.15min.lt/kultura/naujiena/kinas/5-nepatogaus-kino-filmai-k
uriu-vertetu-nepraleisti-4-1039154


https://www.7md.lt/kinas/2018-10-05/Nepatogaus-kino-programos-sudaryto
jai-rekomenduoja


ĮSPŪDŽIAI:

https://www.7md.lt/kinas/2018-10-12/Oportunizmo-pamokos


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14329

2019-10-09 08:51 60 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
2019

Apie festivalį:

https://nepatoguskinas.lt/2019/repertuaras/


Apie šių metų festivalio geriausius filmus:

https://www.15min.lt/kultura/naujiena/kinas/5-nepatogaus-kino-filmai-k
uriuos-verta-pamatyti-4-1214052


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14330

2019-10-11 21:06 61 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
Žiūrėjau italų moterų-politikių filmą, pavadintą kito linksnio ABBA dainos žodžiais: "I had a dream". Šiek tiek nuvylė – apdovanojimai ir rekomendacijos bylojo apie filmo išskirtinumą, o toks jis nepasirodė man. Įdomioje temoje paprasčiausiai trūksta "druskos ir pipirų". Per daug vienodas tonas...

Kadangi yra el. bilietai berods už 3 €, o salė buvo apytuštė, galvojau festivalis ėmė normaliai bilietuoti žiūrovus, o ne išvengti mokesčių valstybei ir vadinti pinigų kaulijimą iš žiūrovų "parama" grynaisiais. Va, būtent be tų grynųjų gi dabar skatinami gyventi. Teko popieriniu pinigėliu paremti, kas šiaip jau prabanga. Taigi, neapsigaukite – tvarka ankstesnioji likusi. Reiki turėti plieninių monetų tai paramai...
Ir vėl pažįstamos situacijos – nenusipirkus elektroniškai bilieto ir matant, kad jie neišpirkti, atėjęs "pabučiuosi spyną" – nėra vietų... Taip atsitiko su filmu apie lietuvį misionierių Brazilijoje. Išdalinta tiek pakvietimų, kad pritrūko vietų salėje... Reikės sekti vertinimus, nes, panašu, jog filmas "El padre medico" įsigytas repertuarui...


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14337

2019-10-18 20:51 62 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
paskelbti 2019 m. laureatai:

https://www.15min.lt/kultura/naujiena/kinas/paskelbti-kino-festivalio-
nepatogus-kinas-nugaletojai-4-1218756


Vilniuje ir Kaune festivalis tęsis iki savaitės pabaigos, spalio 23 d. "Nepatogus kinas" prasidės Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Ukmergėje, o lapkričio 13 d. toliau keliaus per Lietuvą į Uteną, Anykščius, Marijampolę, Rokiškį, Tauragę, Biržus.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/kultura/naujiena/kinas/paskelbti-kino-festivalio-
nepatogus-kinas-nugaletojai-4-1218756?copied


kertukas
Banginis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 14547

2020-10-11 10:18 63 žinutė iš 63 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: kertukas Įtraukti kertukas Į adresų knygelę
2020

Šiemet festivalis prasideda diskusijomis. Štai viena jų:

https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000124539/nepatogus-kinas-2020-vi
rtualios-diskusijos-dokumentika-tarp-poezijos-ir-televizijos


Filmų rekomendacijos:

https://www.7md.lt/kinas/2020-10-09/Klausimai-apie-dabarti

Galimybė žiūrėti namuose:

https://nepatoguskinas.lt/2020/?gclid=Cj0KCQjw2or8BRCNARIsAC_ppyb9qEha
gaeNmcGDdrZMkbK1ENomU3V71i2gQPERWcf5pR-0QYIq_YwaAqeBEALw_wcB






Paskutinis puslapis. Atgal
Puslapiai: <pirmas 1 2 3 
Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos

Statistika

Kinomanai: 3.105 Žinučių forume 189.303 2.241 Narių klube 3.025 Banga.lt laikrodis 19:28 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Kinomanai

Moderuoja: Diaboliq, BangaLT, kertukas, Froidas
Statusas: ne narys (Įstoti)
Filmų archyvas
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Žmogaus teisių kino festivalis NEPATOGUS KINAS

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai