S. Kubrick "Kovos diena" ("Day of the Fight" )

S. Kubrick "Kovos diena" ("Day of the Fight" )

Dirbdamas žurnale “Look” fotografu, Stenlis Kubrikas susidomėjo boksininku Volteriu Karteriu (Walter Cartier), kuris buvo tarp kovotojų, papuolusių į jo foto sesiją 1949-ųjų sausio 18d. žurnalo straipsniui “Prizefighter” (Prizų kovotojas). Po metų Kubrikas susisiekė su Volteriu ir pasiūlė sudalyvauti jo dokumentiniame filme. Karteris sutiko, o Kubrikas 1951-aisias jau džiaugėsi pirmuoju savo video kūriniu.**(spoiler)**Filmas susideda iš trijų, po penkias minutes trunkančių dalių. Pirmoje dalyje garsus JAV žinių pranešėjas Daglasas Edvardsas (Douglas Edwards) pasakoja apie boksą, supažindina su tikrais šios sporto šakos fanais. Surinktas nuostabus nock down`ų archyvas. Kovotojai varžosi tik dėl pergalės, kiekviena jų - fiksuojama. Ši dalis baigiasi bokso istorikui Netui Fleišeriui (Natt Fleischer) stebint boksininkų statistikos knygą, kurioje žiūrovo akį iškart patraukia Volterio Karterio pavardė. Štai tas vyrukas, kurį pasirinko Kubrikas. Tas, kurio kovos diena ilgam įsirėš į kino istoriją, kaip pirmasis Kubriko filmas. Kitos dvi dalys skirtos 1950-ųjų balandžio 17-ąjai, kai minėtasis airių sportininkas susikaus su juodaodžiu vidutinio svorio boksininku Bobiu Džeimsu (Bobby James). Antroji filmo dalis trunka nuo 6val. iki 20val., kai Karteris atvyks į kovos vietą. Diena prasideda būsimos kovos reklama kabančia jo rajone ant stulpo. Karteris atsikelia savo trijų kambarių bute, kuriame gyvena su savo broliu dvyniu Vincentu Karteriu (Vincent Cartier), bei teta. Vincentas visą dieną šalia brolio, jis kovotojo vadybininkas. Kartu eina į rytines pamaldas, pusryčiauja , žaidžia su savo šuniu. Įpusėjus dienai - medicininė apžiūra, jei kovotojas nėra tinkamos sveikatos, kova gali būti atšaukta. Paskutininis pasižiūrėjimas į veidrodį prieš kovą, “tai metas pamąstyti, ką jame gali išvysti rytoj”. Trečioji dalis prasideda Volteriui atvykus į Niu Džersi kovos vietą (Laurel Gardens). Karterį pasveria Niu Džersio sporto komisija ir jis įžengia į rūbinę. Dėmesys sutelkiamas į laukimą. Stebime kovotojo dvasinę transformaciją, kaip jis iš jautraus vaikinuko, ką tik žaidusio su mažyčiu šuneliu, virstą į kovos mašiną. Kogero tai ir yra pati svarbiausia šiame filme dalis. Stenlis tikrai linkęs “lysti žmonėm į smegenis”. Pagaliau Volteris pakviečiamas į ringą, pagaliau ir tikras veiksmas. Reali, nesurežisuota kova truko mažiau nei vieną raundą. Gerai įsižiūrėję, kovos metu galime pamatyti patį Kubriką ir jo padėjėją Aleksandrą Zingerį (Alexander Singer). Kovai pasiekus nokautą kameros nukrypsta į minios žiūrovų reakciją (tarp kurių, beje, galime pamatyti ir Singerio sužadėtinę). Filmas baigiasi žodžiais: “Jam, tai darbo dienos pabaiga”. Groja nuostabi Geraldo Freido (Gerald Fried) muzika. Tai pirmasis Stenlio Kubriko kūrinys, kuris jau pranašavo didžiulę režisieriaus karjerą ir pasisekimą. Šis filmas, po 29-erių metų įtakojo Martiną Skorsezę (Martin Scorsese) pastatyti “Įniršusį bulių” (“Raging Bull” ).kinas.info____________________ Gal kas matė kitus du Kubriko dokumentinius filmus?

Geras yra kubriko “skrydis virs gegutes lizdo” Gerai

O kuo Kubrikas susijes su “skrydžiu virš gegutės lizdo”? p.s. pats viena “sąsają” radau Laimingas1976m. Kubriko “Baris Lindonas” ir Formano “Gegutės lizdas” “pykosi” dėl oskarų Šypsena