PREMJERA! G.Varnas "Nusikaltimas ir bausme"

PREMJERA! G.Varnas “Nusikaltimas ir bausme”

Taigi, Lietuvos nacionalinis dramos teatras savo nauja teatro sezona atidare siek tiek anksciau nei iprastai. Rugpjucio 27 -28d. siame teatre sveciavosi Kauno dramos teatras su savo vienu is naujausiu Gintaro Varno spektakliu “Nusikaltimas ir bausme”. Tad teko spersti dilema, ka rinktis savaitgali – si neeilini spektakli ar pasitusinima “Kulturos tvarte” Tūsas. Visgi pasirinkau – teatra Šypsena. Bandysiu aprasyti sviezius ispudzius. Kaip jau eina suprasti is pavadinimo, spektaklis pastatytas pagal viena meniskiausiu ir stipriausiu F. Dostojevskio kuriniu “Nusikalatimas ir bausme” . Kazkaip visa laika, pries eidama i tokiu stipriu rusu klasikos kuriniu kaip “Meistras ir Margarita” arba, kad ir sio Dostojovskio romano - inscenizacijas, jauciu viduje kazkokia nepaaiskinama baime, gal net fobija. Bijau siuolaikiniu rezisieriu interpretacijos, bijau, kad jie nesugebes uzgriebti taip giliai ir jaudinanciai, kaip tu kuriniu autoriai. Arba jei trumpiau – bijau nusivilti. Korsunovas - nenuvyle, kaip bus – si karta…?! ŠypsenaPradesiu gal nuo scenografijos kuri jau nuo pat iejimo patraukia aki. Vos suskambus skambuciui, vienas is spektaklio personazu visus palydejo pro kitas nei iprastai duris. Zinau, kur sios durys veda – i scena. Nepasakyciau, kad sis triukas labai nustebino, nes scenoje sedejome jau I.Jonyno spektakliuose. Bet turiu pripazinti, kad sale isnaudojo rezisierius gana originaliai. Netradicines erdves meistras G.Varnas neapsiriboja vienaprasmiu sprendimu. Jis vaidybos aikštelę praplečia šviesomis ir į bemaz keturias dalis suskaido salę. Naudodamas dvi uzdangas ir nuolat besikeiciancias sviesas, jomis suformuoja visiskai naują optinį scenos sprendimą. Dar kas smagu, kad musu rezisieriai teatre pradeda naudoti tokias siuolaikines meno priemones kaip video projekcijas. Tuo galedami papildyti scenografija ir sustiprinti scenoje bekunkuliuojancias nuotaikas, herojaus isgyvenimus, netgi nuolat augancia kurinio kulminacija. Rodos teatras ima draugauti su kinu. Nes ir baigiantis spektakliu isvysime ekrane titrus, nurodancius apie spektaklio autorius, kuribine grupe ir pan. Juk taip buvo iki siol tik kine Mirkt. Si karta vaizdines priemones kuria A. Jakucionis ir kiek pamenu teatre jis tai daro jau ne pirma karta. Pereisiu pamazu prie aktoriu vaidybos. Pagrindini R.Roskolnikovo vaidmeni sukure jaunosios kartos, (o dar tiksliau Korsunovo kartos Cha cha) aktorius – Gytis Ivanauskas. Apie sio aktoriaus vaidyba negaleciau pasakyti nieko blogo, tikrai bicas gerai vaidina. Bet nors duokite jus man kuolu per galva – jis ne Dostojevskio Roskolnikovas Ne. Penkias valandas stebedama sio aktoriaus vaidyba vis bandziau juo patiketi ir ne velnio Nežinau. Gal per daug as jo prisiziurejusi Korsunovo “Shopinguose ir *bliamba*inguse”, gal per daug ji iki siol regedavome siuolaikiniu dramaturgu pastatymuose, nezinau, bet as juo nepatikejau Ne. Truksta gylio, juk čia rusų klasikos šedevras. Rusu teatro arba Tumino spektakliu senieji aktoriai žino tokį terminą kaip “Ruskaja Toska”, o Gytis Ivanauskas - ne. Man, G. Ivanauskas iki siol sudares neaiskios pakraipos, apsiuosciusio trapaus grazuoliuko amplua ir niekaip negalejau jo isivaizduoti kitokio, dostojevskisko. Nors sako, kas pamate ji apskritai pirma karta siame spektaklyje – rodesi visai normaliai. Kiekvienas mato savaip… NekaltasAntro zmogaus vaidyba likau nepatenkinta, tai Roskolnikovo sesers Dunios vaidmeniu. Pasakysiu atvirai, net nezinau tos Kauno aktores pavardes (berods D. Stubraitė), maciau ja pirma karta. Mergyte matosi, kad dar jauna, nelabai patyrusi, bet kaip G.Varnas ryzosi imti ja tokiam svarbiam vaidmeniui – niekaip negaliu suprasti Nekaltas. Pas Dostojevski toks stiprus Dunios paveikslas, jog jam atskleisti, manau reikejo tikrai neeilines aktores, o tikros profesionales. Sitoje vietoje mano manymu G. Varno – ne pats geriausias pasirinkimas buvo Nežinau. Cia gal pats aktores ivaizdis ir tinkamas buvo parinktas, bet vaidyba… NežinauTaciau su didziausiu malonumu ir susizavejimu galiu sneketi apie tokius aktorius kaip Dainius Kazlauskas ir Jurate Onaityte Šypsena. Tiek D. Kazlauskas, tiek Onaityte jau ne viena karta publika zavi savo organiska vaidyba. Rodos jie iseina i scena ir tik tada prasideda spektaklis. Scena atgyja, kaip ir ziurovas bestebedamas spektakli. D. Kazlauskas sukure tardytojo vaidmeni, bet rodos si karta jis buvo stipresnis negu pacio Dostojevskio. Savo visus bisus atiduodu pirmiausia jam Apkabinimas. Is aktoriu dar noreciau pagirti Viktorija Kuodyte ir senuosius scenos vilkus: V. Sinkariuka, R. Vitkaiti, Lauceviciu, Racki, Liucija Rukšnaitytė ir kt. Kalbant apie spektaklio rezisura sakyciau, kad pats rezisurinis sprendimas tikrai mane suzavejo. Inscenizacijos autorius ir režisierius Gintaras Varnas, kaip niekad anksčiau, “Nusikaltime ir bausmėje” atsisakė savarankiškų, savanaudiškų kurinio interpretaciju – visas demesys sukoncentruotas į Dostojevskio nusikaltimo, bausmes ir atgailos motyvus. Penkių valandų spektaklyje mes regime ne vien Raskolnikovo kančių kelią, bet ir jo augimą, prilygstantį naujam gimimui. Kuris apvainikuojamas gaiviu lietumi trykstanciu is vandens purkstuvo. Rodos sukuriama nauja ode – zmogaus kanciai ir skausmui. Idomiai rezisierius panaudojo sale, kurioje iprastai sedi ziurovai Cha cha. Dabar ten vienas po kito sedo visi spektaklio eigoje mirstantys veikejai. Lyg tai scena atsiranda viduryje tarp dvieju “rusies ziurovu” – tikruju (musu) ir “mirusiuju”. Tik matyt “mirusiesiems” reikia daugiau erdves, todel jie keliese pasodinami didesneje saleje, nei mums gyviesiem Mirkt, kurie sedime susispaude ir vos gave bilietus Juokiasi. Tikriausia reiktu pamineti ir Puskunigio kurta muzika spektakliui. Kazkaip is karto eina atpazinti, kad ji kurta buten sio kompozitoriaus. Gal pasakysiu kitaip, rodos, kad tai tesinys is kitu spektakliu jo kurtu muzikiniu takeliu. Bet siam spektakliui ji buvo visai tinkama, taciau nieko ypatingo Nekaltas. Dizaineris J. Statkevicius jau ne pirma karta G. Varno spektakliams kuria kostiumus. Si karta, jie nebuvo tokie ispudingi pvz. kaip spektaklyje “Gyvenimas tai sapnas”, bet ir nereikejo. Jie buvo paprasti, bet labai atitinkantys Dostojevskio laikmeti ir jo dvasia. Pabaigai noreciau pasakyti, kad visi mes turesime skirtingas nuomones apie si spektakli, apie aktoriu vaidyba, rezisura, visi ji matuosime pagal savo prizme, bet tikriausia visi sutiksime, kad tai spektaklis apie ESME. G. Varnui pavyko atskleisti gana sudetinga Dostojevskio zmogaus vidiniu priestaravimu ir issilaisvinimo tema. Si spektakli reikia stebeti labai isijautus, isigilinus, nes tik tada kažką gali suprasti ir nelikti pavirshiuje. Dar svarbu buti perkskaicius pati kurinio originala, nes tik taip gali suprasti kai kuriuos rezisieriaus sprendimus. Rekomenduoju butinai aplankyti sita spektakli, manau, siuo metu tai vienas is brandziausiu siu dienu spektakliu, dar karta iskelenciu i virsu rusu klasikos lobynus, zmogu i auksciausius dvasinius lygmenis Gerai

nu ir privariau Pavargęs O atrodo apie viska tik po truputi Juokiasi

imogen, pagirtina Mirkt

Jau turiu du bilietus rugsejo 3 dienai… Laimingas Labai laukiu… Taip

Paskutini rugsejo ketvirtadieni nuejusi ispirkti bausmes uz padaryta nusikaltima, visiskai nenustebau. Tiesa sakant, nenustebino niekas: nei traukinio begiai netradicineje scenoje, nei dramatiski Puskunigio akordai dostojevskiska tema, nei Gycio lankstumas bei istverme, nei penkis valandos visisko iskritimo is gyvenimisko konteksto. Viso to buvo ir tiketasi einant i “varniska vakara”. Gintaro Varno stilius pamazu tampa lengvai nuspejamas - kelio motyvai(beje, kaip ir David Lynch kuryboje), ribines situacijos, nenutrukstamas mirties-prisikelimo motyvas, devynios menulio pilnatys(!?). Nustebino tik epizodiniai paties Varno, apsiredziusio dzinsiniu svarkeliu bei orandzine maike, smeksciojimai per pertraukas ir jo apverktos akys. Susumavus rezultata, teigiami atsiliepimai ima virsu - 9 su pliusu.

joa. geras. tik labai ilgas. tad paskutinio veixmo nesulaukiau ;/

nu ash galvojau galvojau ir nusprendziau visdelto nueiti kadanors irgi Mirkt

Toks geras, kad net nesulaukei kulminacijos? ApakęsNepaliauju stebejusis siandieniniais “teatromanais” Pavargęs

atsizvelgiant y aplinkybes, jog buvo pakankamai velu [pradzia 17 val] + kvietimas nueiti buvo expromtu, todel namiskiai neispeti + kvietimas buvo nemokamas; tad zinant ta zmogaus bruoza - kad kas uz dyka - tas nevertinama; NESULAUKIAU KULMINACIJOS. labai liudna. tikrai. o tu nesistebek. gyvenime dar ne to pamatysi. Liežuvis

tai kita karta pirksi bilieta uz 40 lt, kad pasiziuretum pabaiga? TaipIs tikruju esu viena karta isejusi is spektaklio po pirmo veiksmo. Bet tas spektaklis buvo toks prastas Pavargęs, kad siandien net neprisimenu nei jo pavadinimo, nei rezisieriaus Drovus, (kazkoks ne is tu zymiuju ) Bet “Nusikaltimas ir bausme” tikrai vertas pabaigos sulaukimo spektaklis Taip. Beje jis tau bent patiko, kazkaip atsiliepimu nesupratau Nekaltas

prikalk mane prie kryziaus, kad neislaukiau, ir pasijusi geriau.

labai labai norejau nueit i ta spektakli Taip bet kai nuejus suzinojau kad bilietas 35lt Baisu Apakęs tai ir nenuejau Žliumbia knyga tai labai patiko Gerai

Man sis spektaklis, labai labai patiko… Gerai Gytis Ivanauskas taip gerai vaidino… Myliu Ir seip labai gera scenografija, kitu aktoriu vaidyba, rezisura ir t.t… Bet ka as cia pasakosiu, geriau nueiti savom akim pamatyti… Taip Myliu

Greičiausiai šį “šposą” pirmasis būtent sugalvojo G.Varnas Lietuvoje. Deja, jau kokius 3-is sezonus nerodomas jo Nacionaliniame teatre pastatytas spektaklis PUBLIKA. Labai puikus spektaklis! Jame ne tik žiūrovai sėdėjo Akademinio scenoje, bet ir gaudavo dovanų originaliai apipavidalintą dėktukų dėžutę! Esu ją išsaugojęs…

Viesai biesai… Žliumbia Žliumbia Kaip as noriu i ta spektakli… Liūdnas cia dar visko prisiskaiciau…jau buvau suplanavus kada eisiu, bet…Kai paskaiciau kaina tai pasinorejo nusisaut Nežinau Is kur as gausiu bent jau 30 lt? Suprantu, kad geri spektakliai kainuoja ir tikrai sutikciau moket tiek jei tureciau ,bet… IS KUR GAUT??? Pavargęs Nustebęs

premjera jau kada buvo… Nustebęso as tik sio menesio pabaigoje susiruosiau nueiti Šypsenageda man…

o kodel tiek brangiai bilietas?

todel kad labai mazhai vietu.

Va, čia ir problema! Kad skaitome, baisimės, o tingime nueiti ir pasidomėti realią kainą už teisę patekti į salę. O po to kur atsisėsti, jau rans vietą kiekvienas… Ir dar sakoma, jog reklama neturi įtakos gyvenime… Mirkt.