Vis dėlto Spilbergas - genijus

Vis dėlto Spilbergas - genijus

Ką tik peržiūrėjau dirbtinį intelektą. Tik pagal mane, reikėjo pavadinti dirbtinis gyvenimas. Idomi Pinokio istorijos interpretacija. Čiut neapsižliumbiau. Geresnis filmas negu visokie beždžionių planetos ar žiedų valdovai.
Tur būt Spilbergas vienintelis stengiasi parodyti žmogiškumą. Prisimint kad ir IT. O kiti (pvz. Nasrai, Jūros periodo parkas), tai tik pinigų surinkimas tikriems šedevrams sukurti. Tokie filmai pelno didelio neatneša, o sukurti juos būtina.

Foxsui. Sunku butu su Tavimi gincytis…

N Spielbergas gal ir genijus bet tas Dirbtinis Intelektas tai visiskai pravalas ir nieko gero. O ypac pabaiga visai be rysio. Na bet kam nepasitaiko nusigrybauti per karjera. Nors is kitos puses ziurint tai cia skonio reikalas

2 master

Neskaitau, kad mordabojai yra jėgiški filmai. Iš Van damo vaidmenų labiausiai vertinu Legionierių, švarco - vaikų darželio policininką. Bet ir tai sąlyginai. Gal būt aš esu užaugęs tokiu laiku, kai dar buvo gerbiami žmonės už švelnumą ir protą, o ne už raumenų kiekį.

Foxas rašė:

Ką tik peržiūrėjau dirbtinį intelektą. Tik pagal mane, reikėjo pavadinti dirbtinis gyvenimas. Idomi Pinokio istorijos interpretacija. Čiut neapsižliumbiau. Geresnis filmas negu visokie beždžionių planetos ar žiedų valdovai.

Pritariu, siuolaikiniai darzelinokai to niekada nesupras.
Yra tam filme nesamoniu, bet scenarijus ir ideja tai jega.

Taip, kadangi TV3 rodo Steven Spielberg trilogiją Indianą Jones , o “ant nosies” Minority Report (2002) premjera Lietuvoje, pažvelgim kiek plačiau į šį Holyvudo mohikaną. O ir tema sako, kad S.S. domina kinomanus.
Šis žmogus laikytinas HOLLYWOOD’o ikona, jo idealų įsikūnijimu. Jo filmuose daugybė privalumų, tačiau jie, kaip ir pats autorius, suteikia keistą įspūdį - nepilnai užbaigto/išbaigto produkto. Jo filmai pastoviai apdovanojami įvairiausiais prizais, bet tuo pačiu sulaikia nesibaigiančios kritikos srauto. Keritiką stebinančią, nes, pvz. jo bendražygis George Lucas - režisierius kur kas mažiau produktyvus ir “rimtas” yra tiesiog “laimės kūdikis” - jį myli, atrodytš, tik dėl to, kad jis yra. O SPIELBERGUI pastoviai reikia kažką įrodinėti… Štai ir TV3, reklamuodami Indianą nurodo, kad filmo autoriai - G.L.ir S.S. Ką jau ką, o vietas autorystėje tikrai reikėjo atvirkščiai nurodyti.
Sako, vaikystėje jam nustatė diagnozę - “Aspergero sindromą”. Tai viena iš autizmo rūšių, t.y. vaikai, kenčiantys nuo to normaliai vystosi protiškai, bet blogai prisitaiko prie jį supančio pasaulio. Sunku pasakyti, kiek ši diagnozė buvo teisinga, nes tais laikais psichiatrija buvo “pamišusi” dėl visokių diagnozių pritaikymo. Bet faktas, kad STEVE’as buvo labai uždaras vaikas - tikras.
Gimė jis 1946m pabaigoje Cincinatyje, žydo tėvo, kuris prardo visus artimuosius kare ir buvusios pianistės šeimoje. Buvo jauniausiuoju iš keturių vaikų šeimoje, ir dėlm savo uždarumo, kai kuriuos patirtus įspūdžiu vaikystėje “išlaikė” visą gyvenimą. Pvz.: kartą tėvas jį prižadino pasigrožėti “žvaigždžių kritimu” danguje. Reginys taip sujaudino mažąjį Spielbergą, kad žvaigždėtas dangus, ateiviai tapo pirmaisiais siužetais jo būsimiems filmams. Labai anksti jis susitaupė pinigų 8mm kamerai, ir ėmė “kurti” savuosius filmus. Filmavo traukinius, pridėdavo vaizdus iš “traukinių sąvartynų”, ir bandydavo sulipdyti katastrofų filmus. Jo aktyvumui nebuvo ribų - sklando legenda, kad jis buvio išvejamas iš filmavimo aikštelių asmenišku A.HICHKOCK’o nurodymu…
Mokykloje mokėsi prastai. Pažangumas universitete buvo dar prastesnis. Greitai jį ir metė tam, kad “panirtų” į filmų gamybą - darė TV bei trumpametražes juostas apie ateivių įsiveržimus, kurie vyko prie didelio juodo dangaus plano.
ALFREDUI HIČKOKUI jis tarsi “atsikeršijo” savo pirmuoju pilno metražo filmu Dvikova [Duel (1971) (TV)]. Būtent šis filmas - visiškas “siaubo karaliaus” kanonų įsikūnijimas. Ir dabar yra labai daug kritikų, kurie teigia, kad DVIKOVA - labiausiai išbaigtas SPIELBERGO filmas, t.y. geriausias jo darbas. 1,5 val. rodomas saulės iškaitinto kelio JAV dykynėse vaizdas, kuriame neįtikėtinu greičiu ir manevringumu stebinantis didžiulis sunkvežimis pasišauna susidoroti su lengvuoju automobiliu. Taip, tai ne žmonių dvikova, o automobilių. Ir kadangi grėsmingojo galiųno vairuotojas nerodomas, o lengvuoju važiuoja “paprastas vaikinas”, kritikai greit surado apibūdinimų šiai dvikovai: sunkvežimis - grėsminga KOMUNIZMO ataka, o paprastas amerikiečių vaikinas - įsikūnijimas nepalenkiamos amerikoniškos dvasios. Ir laimė, kad to visai nesistengė “išaiškinti” pats SPIELBERGAS" - manau, būtų jam taip “pasisekę”, kaip sekasi moralizuoti/auklėti propagandiškai naujuosiuose filmuose. Būtent, kada S.S. kūrė TIK PASAKĄ/NUOTYKĮ/VEIKSMĄ - jis “kietas”. Kada ima "varyti propogandą - sekasi prastai…
“DVIKOVA” tapo retu debiutui atveju, kada jį įsiminė. Tačiau šalia kito “UNIVERSAL” jaunimo (Georges Lucas,Frencis Ford Coppola, John Milius, Martin Scorcese, Braian de Palma, Steven Spelberg vis tik išsiskyrė “nachališkumu” - jam paskambino to meto Holyvudo žvaigždė Nr.1. - PAUL NEWMEN ,siūlydamas užsiimti jo projektu. Spielbergas atsisakė, nes jau galvojo apie savo kitą didelį projektą Nasrai [Jaws (1975)]. Nors baltojo ryklio istoriją pagal visas marketingo teorijas neturėjo “žiauriai” sudominti publikos, bet išėjo taip, kad S.SPIELBERG per vieną dieną tapo “stebuklu”. Niekas to nesitikėjo.
“Žvaigždžių karų” pasirodymo metais, STEVEN’as atsakė Artimaisias trečio laipsnio kontaktais . Kosmosas juose buvo tik anturažas, o filmo esmė - noro bendrauti tarp žmonių drama. Todėl ji ir nekonkuravo su SW, ir turėjo ne ką mažesnį pasisekimą.
Daugelis aiškina, kad 1982m pasirodžiusį Ateivį [ E.T.] Spielbergui “įkvėpė” tas vaikystės “autizmas”. Čia jau nebe drama, o melodrama, orientuota į tokio tipo centrus, kaip Akropolis, kur tėvai gali “pamesti” salėje savo mažylį, o patys ramiai porą valandų gurkšnoti alų šalia salės. Niekas “nepranašavo” filmui didesnės sėkmės. O kas gavosi?
Verkė visi - ir vaikai ir suaugę, kurie turėjo gerti Alus, bet likdavo su vaikais ir žiūrėjo filmą po penketą ir daugiau kartų. Filmas ilgai išlaikė pelningiausio kinematografo istorijoje “titulą”. Dabar jį aplenkęs ir TITANIKAS, ir “perleistos” Star Wars, bet dar ne viskas prarsta - 2002m po pasaulio kino teatrus ėmė “kursuoti” restauruota ir papildyta(!) E.T. versija, renkanti “kasą”, kurios gali pavydėti naujųjų “blockbasterių” autoriai.
O tarp NASRŲ IE ATEIVIO pasirodė amerikietiškas atsakas JAMES BOND’ui - archeologas su amžinąja skrybėle Indiana Jones - puikus nuotykio ir komedijos žanrų mišinys, kuris jau silpnesnis antrojoje dalyje(1984m) ir ryškiai prastesnis - trečiojoje (1989m). Bet jie yra kur kas geriau, negu tie lėkštokai tušti 1993m Juros periodo parko dinozaurai. Taip kvaila, jog kritika tik rankomis skėsčiojo. Matyt, režisierius jau mąstė tik apie savųjų “šaknų” filmą Šindlerio sąrašas [Schindler list 1993m]. Apie jį kalbėti keblu - apipiltas OSKARŲ lietumi, tirintis daugybę karščiausių gerbėjų, filmas gavosi Holyvudine drama tikrąja to žodžio prasme - su happy end, morale. Sako, kad O.šindleris buvo “gyvenimo perėjūnas”, sugebėjęs iššvaistyti tą žydų palikimą, kurį jam jie suteikė. Ir jo rodymas vien iš didvyriškos pusės, neleidžia “Sąrašui” tapti tikrai didžiu filmu. Gerai, kad patys žydai neleido kurti filmo AUŠVICE - filmuoti filmą apie mirties lagerį tikrame mirties lageryje, būtų per daug…
Po didžiausios savo nesekmės - “Šindlerio sąrašo negrams” Amistad (1997), Steven Spielberg vėl gana sėkmingai “gelbėjosi” Gelbėjant eilinį Rajaną [(Saving Private Ryan (1998)]. Vėl Oskarai, pripažinimas. Iki tol nebūta tokių žiaurių mūšių scenų - kai kas alpdavo salėje. Užtat įspūdis yra! Bet ir vėl neapsieita be moralizavimų, propogandos, net savotiško istorijos iškraipymo. Tai dar pateisinama šalyje, kuri tikrai kentėjo nuo II pas. karo. Bet JAV - prie tokių nepriklauso…
Dirbtinis protas - S.KUBRICK’o filmas, kuriame iš pastarojo teliko su meile piešiamas berniukas, vaidinamas talentingojo OSMENT’o.
Kritika vėl raukosi dėl Minority report. Atsieit, jame yra Spylberg klasė, bet režisierius būtent neįvertino, kad scenarijus - ir silpnas, ir ne jo. Sakoma, kad S.S. “įlindo” į DAVID FINCHER teritoriją…
Taigi, perfrazuojant garsųjį klausimą apie RIHARD ZORGE - kas Jūs, STEVEN SPIELBERG’ai?
Atsakymas galėtų būti ir toks: S.S. - Hollywood’o TITANAS, kaip niekas kitas sugebantis “operuoti” milijonais $. Bet Holyvudas, jei žiūrėsime į jį kaip į vientisą organizmą - turi ryškų trūkumą. Jame nėra sielos. Ir čia Holyvudo problema, jei nežiūrėsime vien tik į jį kaip į industrinį vienetą (Juk niekas nesidomi, ar yra “siela” - automobilių g-loje). Iš čia ir STEVEN SPIELBERG pradžioje nurodomo neišbaigtumo/nepilnavertiškumo problema.
Juk negi gali būti žmogus pilnavertišku be sielos?

P.S. Aprašyme pasinaudota užsienio publikacijomis

Man asmeniskai nieko blogesnio uz dirbtini intelekta rezisuros prasme nera… filmas tragiskai istestas, ir palyginus su kokiu smagiu italiuksciu ar prancuzu filmuku, yra visiskai silpnas. kas is to, kad ideja gera, idejos pas visus geros. bet ideja taip prastai realizuoti tik spilbergui gaunasi; biudzetas ir spec efektai savo padaro, bet is ziurovo puses ziurint ten nera jokio smagumyno, nes filmus visi susukti moka, bet gerus, nuotaikingus, dinamiskus, netiketus - tik keletas. spilbergas - ne tarp to keletos.

Styvenas Spielbergas geras ciuvas Šypsena Kai pazejau filma Austin Powers-“Goldmember” nuluzau Šypsena, o dar Tom Kruz, Deni De Vito ir panasiai…

Beje, jau nuo penktadienio pasirodys naujas Spielbergo filmas su Tom Kruz “Ispejantis Pranesimas”. Turetu buti neblogas Gerai trileris! Is kart siulau ji pazet…

Tarp paskutinio STEVEN SPIELBERG filmo Paskutinis pranešimas ir penktadienį rodomos antrosios Indiana Jones dalies yra netiesioginis ryšys - jei perskaitysite manąsias pastabas apie s.s. režisūrinį kelią bei ten nurodomą kritikų vertinimą filmui MINORITY REPORT bei pasižiūrėsite ( http://us.imdb.com/Credits?0087469 ), kas 1984m Indianos operatoriaus asistentas (matte photography) , suprasite, ką turėjau galvoje…

Atvejis, kada mokiniu ima sekti mokytojas…

Ir nevertėtų reto produktyvumo režisieriaus vieną iš prasčiausių filmų (Dirbtinis intelektas)laikyti kaip režisieriaus kokybės matu

susilaikau nuo komentaro,
nesuprantu kuo prasta realizacija…
reikejo daugiau knyguciu parskaityti, idomu kaip tavo nuomone ekranizuotum geriau sitokia ideja?
sitas filmas anaiptol nera prastas, tiesiog nepretenduojantis i dideli pelna ir placiasias mases, nes ne kiekvienas sugeba suvokti tokias idejas

Tuo, kad Spylbergas genijus, neabejojau niekada!

Spielbergas tikrai nėra PATS mėgstamiausias režisierius, bet jis tikrai - GRANDas!!!

Dirbtinis intelektas ir Ispejantis pranesimas tik irodo jo genialumo, taip ir lauki sekancio jo filmo nekantriai, po tokiu filmu reikia savaites atsigavimui Mirkt.

spilbergas tikrai nera genijus - bet sis jo filmas ko gero tikrai geriausiasMirkt

Eik, jau eik… slėptis Baisu

Jei Ispejantis pranesimas yra geriausias Spilbergo ar aplamai sio sezono filmas, tai tada as - astronomas. Arsba jei norit, belekoks filmas, na kad ir Starship Troopers yra vos ne to paties meninio, intelektualinio lygio ir turi lygiai tokia pat isliekamaja verte…

Po tokiu silpnu zinomo zmogaus darbu imi abejoti net ir garsiausiomis pavardemis, ir ar is viso renkantis filma, i kuri eisi, verta susivilioti garsiomis pavardemis…

Taip zinoma Taip

visi jo filmai verti demesio. jau vien tas faktas kad jo filmai uzkale 8 milijardus zalio kazka pasako ! Taip

nerealus bicaS !

"Kai Vietname vyko karas, armijos psichiatras turėjo nuspręsti, ar vaikinas (Spielbergas) tinkamas tarnybai. Jaunuolis apvaliais akinukais, nevalingai mosikuojantis rankomis, vis pasakojo gydytojui apie vienišą nežemišką būtybę, patekusią į mūsų nuodėmingą žemę. Medikui trūko kantrybė: "Dieve, nejaugi Holivude dirba vieni bepročiai ir nemokšos! Mokykloje mokėsi dvejetais, universitete neištvėrė nė metų, matyt, jaunuolis tikrai turi bėdų dėl galvos", - tarė gydytojas ir atleido Spielbergą nuo tarnybos armijoje."

Ši citata iš straipsnio apie S.SPIELBERG’ą :
http://www.press.lt/cgi-bin/Article_lz.asp?Lang=L&ID=454789&Width=640&amp ;BgColc…2002.11.14

Kam dar norisi apie jį pasiskaityti - prašau…

Man vaikysteje ir gi patikdavo "Keturi tankistai", "Tadas blinda"…
Apie nauju "geru, nuotaikingu, dinamisku, netiketu" filmu scenarijus ir idejas as patyliu. Be abejo yra isimciu - S.S. tarp ju.