Nauji valstybiniai numeriai.(kauno diena)

Nauji valstybiniai numeriai.(kauno diena)

O važiuojant į užsienį su vardiniais problemų nebūna? Ir ar nebus, jeigu bus ten visokių abra kadabra prirašyta?

ydomu ar bus galima koznam zmogeliukui isigyt "sviesos neatspindincius"
juodus kariskiu numeraicius? labai derintusi prie mano auto spalvos Cha cha

ir vel papildomos islaidos, juk reikes keisti ir tech pasus! o jei neklystu numerio pakeitimas su viskuo kainuoja apie 100-160lt,neatsimenu, seniai keiciau!

taciau ,kad bus galima uzsisakyti mazesnio formato nr kaip ,kad tai galima padaryt svedijoj neminima … o gaila

http://www.kaunodiena.lt/lt/?id=6&aid=7788

arba

Keičiamas transporto priemonių valstybinių numerių standartas panaikins kliūtis improvizuoti

"Bet kurį standartą papildyti naujais reikalavimais ar nuostatomis galima tik tris kartus. Jei prispiria reikalas ką nors taisyti ketvirtąjį kartą - tenka keisti visą standartą. Dabar tokia situacija kaip tik ir pribrendo", - dėstė įmonės "Regitra" vyriausiasis specialistas Liucijus Suslavičius, komentuodamas parengtą naują valstybinių numerių ženklų standartą.

Seimas nori išsiskirti

Lietuva drauge su Airija ir Portugalija buvo pirmosios Senojo žemyno šalys, dar 1996-aisiais įteisinusios numerius su mėlyna juostele ir joje esančia valstybine vėliava. Dabar tai daro visa Europa.

"Nors pirmasis lietuviškas valstybinių automobilių numerių standartas buvo kuriamas paskubomis ir laikantis gana griežtų principų, visgi lig šiol jis pakankamai sėkmingai tenkino tiek vairuotojų, tiek valstybės institucijų poreikius. Keitėme jį tik prisitaikydami prie autoverslo pageidavimų, įteisindami vadinamuosius prekybinius numerius bei prieš kelerius metus suteikdami galimybę automobilį papuošti vardiniu numeriu", - pasakojo L.Suslavičius.

Jo teigimu, poreikis keisti standartą atsirado norint išspręsti kai kurių markių amerikietiškus ar japoniškus automobilius įsigijusių žmonių problemas, nes jų gamintojai ant kėbulo rezervuoja kitokios (panašios į kvadratą) formos nišas valstybiniams numeriams tvirtinti. Panašių rūpesčių dažnai turėdavo ir motociklininkai.

"Kurdami naują standartą pasistengėme neįsprausti savęs į pernelyg griežtus rėmus ir atsižvelgti į visus esamus bei būsimus užsakovų pageidavimus. Neatsitiktinai projektas buvo derinamas tiek su Krašto apsaugos ministerija, tiek su Užsienio reikalų ministerija, tiek su Seimu. Todėl ateityje kariškiai naudos juodus, šviesos neatspindinčius numerius, diplomatai - žalius su raidėmis "CD" (lig šiol buvo tik "D&quotMirkt, taksistai - geltonus, kurie leis atskirti legaliai dirbančių bendrovių transportą nuo vadinamųjų "piratų", - dėstė "Regitros" vyriausiasis specialistas.

Beje, Seimas vėl pageidauja savo transporto parką žymėti specialia raidžių ir skaičių kombinacija.

Kokia ji bus, L.Suslavičius neatskleidė, tačiau prasitarė, jog įstatymų leidėjai buvo nepatenkinti, jog LRS raidėmis prasidedančiais numeriais važinėja visi norintieji ir galintieji už tai sumokėti maždaug 300 litų. Tokius numerius ir šiandien galima nesunkiai įsigyti, nes "Regitros" sandėliuose dulka daugybė numerių, besibaigiančių skaičiais nuo 500 iki 999. Išrankioti tik "ypatingesni" simbolių deriniai su trimis vienodais skaičiais, dviem nuliais ar panašiai. Dėl kuklesnių "nepaprastų" LRS numerių kombinacijų niekas nesivaržo.

L.Suslavičius prognozavo, jog, pakeitus valstybinių numerių ženklų standartą, šios serijos numeriai bus parduoti įprastine tvarka, po 38 litus.

Laisvių daugės

"Regitros" vyriausiasis specialistas taip pat pastebėjo, jog naujajame standarte bus apibrėžti tik patys svarbiausi numerių ženklų principai, smulkmeniškai nenurodant, kas kur privalo būti ir kaip ką naudoti.

"Tarkim, šiame dokumente bus užfiksuota, kad taksi automobilių numeriai turi būti geltonos spalvos. Tačiau ar ten bus tik T raidė, ar visas žodis TAKSI ar dar kokia kitokia simbolių kombinacija, nurodysime atskirais įsakymais. Lygiai taip pat liberalizuosime ir vardinių numerių gamybą nereikalaudami, jog ten būtų šeši simboliai. Tarkim, Latvijoje, galima įsigyti numerį vos su dviem raidėm ar skaičiais. Už valstybinį numerį 4000 litų sumokėjęs žmogus galės fantazuoti kiek tik tinkamas - kokią informaciją įvesti į kompiuterius nėra skirtumo", - sakė L.Suslavičius.

Jis taip pat patikino, jog kainodaros politika priėmus naująjį valstybinių automobilių numerių standartą liks tokia pati. Kaune veikiančios bendros Lietuvos - Vokietijos įmonės "Baltic Sign" vadovai taip pat patvirtino, jog numerių ženklų gamybos kaštai liks tokie patys, nes pati gamyba yra pakankamai nesudėtinga: ant specialia medžiaga padengtų aliuminio ruošinių tik įspaudžiama reikiama raidžių bei skaičių kombinacija ir nudažoma. Tiek spalvos, tiek numerio formos (priekyje gali būti tradicinės formos, o ant užpakalinio buferio - kvadrato) parinkimas šiems dalykams taip pat neturi didelės įtakos.

Tvarka, kurios laikomasi užsakant išskirtinius numerius, taip pat greičiausiai keisis nežymiai. Norimą simbolių kombinaciją galima užsisakyti susipažinus su gaminamų ar numatomų gaminti serijų sąrašais "Regitros" padaliniuose arba šios įmonės interneto svetainėje. Po to reikia pateikti atitinkamos formos prašymą ir gavus patvirtinimą, jog toks numeris nėra naudojamas ar užsakytas, per 15 dienų sumokėti nurodytą pinigų sumą. Pagaminti norimi numeriai saugomi 6 mėnesius kol klientas registruoja kokią nors transporto priemonę. Vėliau numeriai gali būti sunaikinami vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka. Tokiu atveju užsakovas prarastų "bliambaniems" numeriams išleistus pinigus.

Perkelti vardinius numerius nuo vienos ant kitos transporto priemonės ateityje taip pat bus galima be apribojimų.

Geografijos pamokos

Dar viena aplinkybė, paspartinusi naujo valstybinių automobilių numerių standarto gimimą - būtinybė atsisakyti principo, kai vidurinysis trijų raidžių kombinacijos simbolis nurodė, kokioje apskrityje automobilis registruojamas. Sumanymas numeryje užfiksuoti mašinos savininko gyvenamąją vietą prasmę prarado labai greitai, kai, tarkim, Vilniuje, Kaune ar Marijampolėje registruotą transporto priemonę įsigydavo žmogus iš kito šalies regiono. Jau po keleto metų nuo dabartinio standarto įsigaliojimo vidurinioji raidė greičiau klaidino, nei informavo, todėl dabar ketinama bet kurią naują numerių seriją išdalyti visiems 31 registravimo punktams. Kai tos serijos numeriai išdalijami - gaminama nauja partija, kuri platinama tuo pačiu principu.

"Be kita ko, tai leis išvalyti sandėlius nuo visų seniai pagamintų numerių ženklų, skirtų kariškiams bei kitoms valstybės institucijoms. Jie bus parduodami įprastą kaina už (38 litus), o nauji numeriai gaminami tik gavus atitinkamą užsakymą", - teigė L.Suslavičius.

"Regitros" vyriausiasis specialistas pastebėjo, jog Vilniaus apskrityje, kurioje registruojamiems automobiliams suteikiamuose numeriuose vidurinioji raidė buvo V, jau baigiama panaudoti visas įmanomas kombinacijas. Pirmoji nauja sostinės transporto parko numerių raidžių serija greičiausiai prasidės raidėmis ARA.

Elektronikos naujovės neskubinamos

Neseniai pradėjus išdavinėti naujo pavyzdžio variuotojo pažymėjimus, kurie yra tokio pat formato kaip ir daugeliui įprastos elektroninės mokėjimo kortelės, valstybinių numerių ženklų išdavimo praktikai greičiausiai įtakos neturės.

Pasak LSuslavičiaus, automobilio numerį galima perkabinti nuo vienos transporto priemonės prie kitos per kelias minutes. Tikrasis skiriamasis ženklas - pačios mašinos identifikacinis kodas. Lietuvoje jau dabar galima pasižiūrėti, ar visi pateikti duomenys (markė, modelis, spalva, pagaminimo metai) apie registruojamą automobilį sutampa, ar jis nėra įtrauktas į ieškomų mašinų duomenų bazes Vokietijoje ar Olandijoje. Tačiau ar techninės galimybės bus panaudojamos aktyviau ieškant vogtų transporto priemonių bent prie valstybinės sienos, "Regitros" specialistas prognozuoti nesiryžo.

"Panaši sistema veikia Austrijos - Vengrijos pasienyje, kur skenuojančios vaizdo kameros fiksuoja visus kontrolės posto link judančius automobilius ir analizuoja informaciją apie juos. Kol mašina pasiekia budintį pareigūną, šis jau būna gavęs informaciją apie kiekvieną atidesnio patikrinimo reikalaujantį atvejį. Kiek žinau, tai sudavė didžiulį smūgį minėtų valstybių organizuotoms automobilių vagių gaujoms, nes galimybės išgabenti automobilį per sieną sava eiga iš esmės baigėsi. Lietuvoje, be abejonės, galima pasinaudoti šia patirtimi, tačiau kol kas daugiau dėmesio tenka, švelniai tariant, abejotiniems eksperimentams su greičio matuoklių atėmimu, svaičiojimais apie stacionarių radarų įrengimą ir t.t.", - samprotavo L.Suslavičius.