apie GPS kainas USA

apie GPS kainas USA

o man kur?..gal ten tik tai, ką pas rusus galima iš nuorodos gaut? ar dar ko pridėjai?..

O tai ką aš tau į CD įrašinėjau? Pavargęs

bet reik turėt tam pritaikytus žemėlapius…

Tas bbz yra spec super duper programulka dirbti kompe su zemelapiais ir siuntineti duomenis (maršrutus ir pan.) iš/į GPS.

bbz kas tas tavo ozis

We with Daine are enjoingTaip. Let’s have gps receiver and enjoy you, too. Labas
Aš tau į CD kaip tik Ozį įrašiau.

http://www.gpsnow.com/

enjoy Labas

Na prisidedu ir ash prie DAINes ir vk_ Šypsena. Priesh pora dienu ysigijau (achiu turistukui) GARMIN GPS 72
http://www.garmin.com/products/gps72/
http://www.fedingas.lt/gps.php?id=garmin&show=gps72
Taigi prisiskaites visokiu tokiu puslapeliu:
http://www.rus-roads.ru/gps/index.htm
atsisiunchiau Ozi (tikrai ydomus dalykas), paskui atsisiunchiau jo instrukcija
http://www.realbiker.inc.ru/OziExplorer/Contents.shtml
susiradau GPSo pajungimo prie kompo kabeliu schemas:
http://www.badger.ru/doc/Garmin_PC.pdf
Visos ishvados apie aparato naudojima: mieste jo pateikiamas tikslumas apie 12-6 m, satelitus pameta retai ir tik siaurose gatvese tarp aukshtu namu, pazhymejus tashka ir link jo einant, aparatas apie "atvykima y vieta" pranesha likus 25-15 metru iki realios vietos (neaishku, ar skaichiuoja pklaida, ar jam taip gaunasi, bet ish kurios puses beprieidinetum prie tashko- signalizuoja ishanksto). Pasivazhinejus po miesta, tapo aishku, kad pravazhiuotas trasas atkartoja ganetinai tiksliai, tik kokiu 5% buvo neatitikimas apie 20-30m (ties tom vietom, kur prarasdavo satelitus).
Na ir liudniausias dalykas- batareikiu valgymas: jeigu nenustatytas y "batery save" rezhima, tai baterijos seda per kokias 3-5 val (bet chia navigacijos rezhime, o va Simuliatoriaus rezhime aparatas veikia dar vos ne para, jeigu neyjungta padsvietke). Na, bet vakar pasiemes lituokly susikonstravau maitbloky ish mashinos prikurkes- buvo papjautas Erikson pakrovejas (ytampa 8V). Uzhdegtas tokios sekmes, gryzhes namo susikonstravau ir kabely pajungimui prie kompo- kadangi darbus baigiau apie 22.00, tai prijungus visa ta technikos stebukla prie kompo ir paleidus Ozi, zhaidimelio turejau iki pirmos valandos nakties…
Zhodzhiu zhaislas ydomus- bet vairuoti mieste, labai trukdo- vis norisi y jy dybalinti, o ne y kelia…
Mirkt

Na va darashau apie GPSa ir apie yspudzhius jy naudojant:

Apie paty aparta: dezhe su aštuoniais mygtukais, vienu keturių krypčių mygtuku ir ekranu (tiesa nugaroje yra dangtelis slepiantis baterijas ir PC ir išorinio maitinimo jungtį). Ekrane galima pasirinkti vieną iš penkių puslapių-
"GPS info",
ir kagi mes čia matom… ogi-
Lokacijos tikslumą- tiksliau kaip 4,2m nemačiau…
Aukštį virš jūros lygio- čia atrodo lokacijos tikslumas negalioja- rodo pievas su dešimt ar daugiau metrų paklaida… Nors ir nėra tas aukštis labai aktualus, bet norėtūsi didesnio tikslumo Liūdnas;
Režimą- kokiose dimensijose nustatomos koordinatės- 2D ar 3D, ar naudojamas WAAS tikslinimas ir t.t
Dangaus skliautą su palydovų pozicijomis.
Palydovų numerius ir priimamo signalo stiprumus.
Datą ir laiką.
Einamasias koordinates…
"Žemėlapis",
Matosi nueitas kelias, o esant reikalui, galima išsikviesti nuo vieno iki šešių info laukelių, kuriuos butų galima sukustomaizinti, kad juose butų pateikiama betkuri GPSo turima ar apskaičiuojama informacija- oi, ko tik ten nėra (cia daugkas aprashyta http://www.gpsinfo.ru/articles/gloss.php ), visko nespausdinsiu, o tuo labiau neversiu į liet kalbą… (Tokius pat laukus galima sukustomaizinti ir "Kompaso" bei "Highway" puslapiuose- taigi gaunasi, kad galima pastoviai trijuose puslapiuose tureti nuo nulio, iki aštuoniolikos informacinių langų…)
"Kompasas",
Jeigu judi į konkretų tašką, kompasas visada rodo judėjimo kryptį, pasaulio šalių kryptis… Nejudant rodo pievas.
"Highway" (tiesus kelias, ar kaip?)
Matosi kažkas panašaus į kelią, kai judama kink pažymėto taško. Mano galva, mažiausiai informatyvus puslapis, bet tai tik IMHO.
"Aktyvuotas maršrutas"
Kai yra iš atskirų taškų sudėliojamas maršrutas, čia eilės tvarka matomi visi taškai su atstumais tarp taškų, atvykimo į taškus laikas, laikas reikalingas kelionei, degalų sanaudos (įvedama degalų suvartojims per valandąŠypsena) ir dar kažkokia info…
O per pagrindinį meniu puslapy galima pamatyti (nu ir konfigūruoti) sekančius langus:

  1. "Trip compiuter" (kelionės kompiuteris… Beryšio skamba), čia yra:
    Kelionės odometras, Bendras odometras, Max greitis, Vid judėjimo greitis, Vid kelionės greitis, Kelionės lakas, Judėjimo laikas, Stovėjimo laikas.
  2. "Tracks" (Trekai- praeiti keliai), na čia yra trekai ir tiek- galima užsiseivinti einamajį treką, galima atsidaryti jau užseivintą treką (beje butent čia padėti mano sukurti ant žemėlapio trekai, kurie eina upe, t.y pažymėti upeliai su orientaciniais taškais, tipo brastos, tiltai, poilsiavietės, kaimai ir pan.)
  3. "Points" (Taškai, žymekliai- kaip pavadinsi- taip nepagadinsi), galima peržiųrėti esančius taškus ir juos konfigūruoti, arba žiūrėti pažymėtus mistus (Vilnius ir Kaunas- iš lietuviškų)…
  4. "Maršrutai"- Sujungtų taškų eilė, kuria aktyvavus ir keliaujant nuo taško iki taško GPSas praneša apie artėjantį tašką, kurį jis pavadina posukiu (logiška, kad reikia sujunginėti taškus esančius ant sankryžų…), nebandžiau aš tų taškų jungti pačiame GPSe- kompe daug paprasčiau- susikūriau maršrutą "Vilnius-Alytus-Druskininkai-Trasninkas- Varėna- Žagarinė- Vilnius" ir pravažiavau… Aišku kelias žinomas (tik ties Trasninku apie dvidešimt nebuvau važiavęs), bet ydomu, kai artėjant pažymėtam taškui (sankryžai, tiltui…) aparačiukas apie jy primena.
  5. "Proximity" (įvedi tašką ir pasirenki kokiu atstumu priartejus aparačiukas papypsės apie jo priartėjimą),
  6. "Celestial" (Dangus?) - čia galima gauti info apie potvynius-atoslūgius (artimiausia potvyniu-atoslūgių stebėjimo stotis yra JAV), geriausią žvejybos-medžiioklės laiką (juokinga funkcija… Bet kartais pasižiūriu) ir saulėlydžius-saulėtekius bei mėnulėlydžius-mėnulėtekius Šypsena; (jokios naudos, bet įdomu ir tiek…)
  7. "System info"- pamatai savo GPSo ID numerį ir Softo versiją (kurią atsisiunčiau naują jau kitą dieną po to, kai pasidariau PC kabelį- pagerėjo baterijų lygio indikacija).
  8. "Setup"- na čia yra tokie nustatymai:
    "General" ("Režimas"-batery save, normal ir simulator; "WAAS"- on ar off; "Pašvietimo laikas"- 15 sek, 30 sek, 1 min, 2 min ar Stays on; "Pypsenimas"- mygtukai ir pranešimai, tik pranešimai ar visai atjungtas; "Kalba"- lietuvių nerasta.),
    "Time" (laiko formatas- dvylika ar dvimketurios valandos, laiko zona ir koks laiko santykis su Griviču),
    "Units" (na tipo metrai-pėdos-mylios-jūrmylės ir t.t.),
    "Location" (Visados maniau, kad konkretus taškas turi visiem suprantamas koordinates išreikštas laipsniais, minutėmis ir sekundėmis, o pasirodo, kad pasaulyje egzistuoja dešimtys kordinačių sistemų, lokacijos formatų ir dar bala žino ko- visa tai galima čia pasirinkti; dar galima įvesti magnetinį kompaso nuokrypį, kuris yra nurodytas karinių žemėlapių apačioje, ar nustatyti, kad GPSas rodytų tikrają, o ne magnetinę šiaurę),
    "Alarms" (nustatoma, kada aparatas pradės cypsėti- "Nuplaukus nuo inkaro" (t.y pajud’jus iš vietos), atvykstant prie taško (galima pasirinkti "kokiu atstumu" ar "likus kiek laiko&quotMirkt, nukrypus nuo kurso ir kai gylis pasidaro didelis arba mažas (čia jau reikia jungtis su echolotu Mirkt,
    "Interface"- nustatytas GARMIN- daugiau nieko kaitalioti nebandžiau…

Dabar, kam visas šitas equipmentas naudojamas.
Na pribumbasų daug, tačiau realiai naudingi ne visi. O naudos galima išpešti stai tokiose žvejybinėse situacijose:
Gryžimas į pradinį tašką- ar tai būtų išplaukimo vieta ežere (tarkim esant rūkui, sutemus ar kai ežero pakrantė labai vingiuota ar reikia rasti plyšį tarp nendrių), ar automobilis, kuris paliekamas upės pakrantėje, o žvejys nublūdija jos pakrantėmis pakankamai toli (tokiu atveju reikia arba pažinoti vietovę, arba turėti žemėlapį ir jame gerai orientuotis, arba grįžti upės pakrantėmis). Pažvejojęs Šalčioj skambtelėjau tėvui, kuriam pasakiau, kurioj vietoj ir už kiek minučių (tai man irgi patarė GPSas) būsiu- paprasta ir patogu, nei tėvui manęs laukti reikėjo, nei man stovėti po lietum ir jo laukti…
Atstumo ir maršruto iki konkretaus taško nustatymui- na, gal tai aktualiau važiuojant į žvejybos vietą- prisėdus prie kompo sudaromas maršrutas ir važiuojama jau pagal GPSą, kuris praneša apie artėjantį posūkį- čia viskas priklauso nuo žemėlapio tikslumo…
Savo buvimo vietos nustatymui- kartais net ir turint žemėlapį nusimušama nuo kursu ir nelabai aišku "kur aš dabar esu"… Mokant skaityti žemėlapį ir pamačius GPSo ekrane savo koordinates viskas tampa gerokai aiškiau…
Beabejo dar praverčia ir kelionės kompiuteris- kiek nueita ar nuplaukta kelio, kiek laiko keliauta ir t.t…
Taip pat manau, kad galima pasižymėti ir ežere esantį kalniuką, duobę ar šiaip kibią vietą , o po kažkiek laiko į ja grįžti (arba persiūsti koordinates draugui, kuris net ir pirmą kartą atvykęs prie telkinio ras nurodytą vietą), tačiau, kaip ten bebūtų- GPSas nepakeis echoloto (o pastarasis GPSo), tačiau derinant abu šiuos aparatus gautūsi tikrai naudingas ežerinei žūklei tandemas.

Apie GPSo ekspluoatavimą.
Na naudojuosi aš juo dar neseniai ir nelabai ką turiu parašyti.
Pirkdamas GPSą nepirkau nei PC kabelio, nei maitinimo nuo automobilio "prikūrkės" kabelio, nei papildomų akumuliatorių. PC kabelį pasidariau iš RS 232 jungties kabelio ir rusiškos audio jungties (čia yra plačiau), viskas nekainavo dešimties litų ir pusvalandžio darbo. Maitinimui nuo prikūrkės pritaikiau kažkokio Ericson telefono pakroviklį išėjime duodantį apie aštuonis voltus (priminsiu- GPSas gali būti maitinamas nuo 8-35 V). Akumuliatorių dar nenusipirkau, bet planuoju naudoti Nikelio-Kadmio (NiCd) ir Nikelio metalo hidrido (NiMH) po du AA tipo akumus. Priežastis? NiCd- daugiausiai pakrovimo ciklų, NiMH- didžiausia talpa. Ličio jonų (LiIon) akumų naudoti neplanuoju- brangūs patys ir pakrovėjas ir mažiau pakrovimų ciklų. Ir nors litiniai akumai patogūs tuo, kad galima dakrovinėti betkada (tiek NiCd, tiek NiMH akumai reikalauja vadinamojo "treniravimo"- pilno iškrovimo prieš pakraunant), yra lengvesni, tačiau labiausiai neatsparūs šalčiui- taigi mano nuomone jie labiausiai tinka mob telefonamas, o ne GPSams… Bet tai tik IMHO, ar ji liks tokia pati, ar keisis ateitis parodys.
Pats GPSo tvirtinimas kelionėje yra gana yvairus- automobilyje tinka toks didelis mob telefono laikiklis- ir aparatas laikosi ir vairuojant gerai matosi ekranas. Valtyje galima aparatą padėti ten, kur jis mažiausia trukdys ir matys dangų. Einant pėsčiomis, kolkas aparata pasinešioju rankoj, bet manau, kad patogiausia būtų jam pasiūti kišenėlę ant kuprinės petnešos (striukės kišenė ar kelnių diržas netinka- nelabai matosi dangus, kuprinės kišenė- nepasiekiama, na ant kaklo pakabintas gal irgi neblogai butų).
Mishke prietaisiukas veikia gana neblogai, tik, reikia luktelti, kad jis pirma stabiliai prisirishtu prie palydovu, o jau poto net jeigu palydovai ir pametami, tai kontaktas su jais atstatomas pakankamai greitai ir be dideliu nesusipratimu- svarbiausia yra kantrybe pradzioje, kol nustatomos pradines koordinates…
Nai ir galų gale naudojant OxiExplorer programėlę GPSas tampa gerokai funkcionalesniu, jau vien dėl to, kad gali Waipoint’us, Trekus ar Maršrutus perkelti į kompą (GPSe telpa iki 500 Waypoint’ų, 20 maršrutų, kiekviename iki 50 taškų ir 10 trekų kiekviename iki 250 treko tškų) ir palikti laisvą navigatoriaus atmintį. Kitas variantas- "nutaškuoti" upelį kaip treką žemėlapyje, pažymėti orientacinius taškus ir visatai iš kompo perkelti į GPSą- upėtakių žvejyba nežinomame upelyje tampa žymiai patogesnė. Beto ir šiaip būna pakankamai smagu, kai perkėlus nuvažiuotą treką į žemėlapį trekas atitinka žemėlapyje esančius kelius. Yra aišku ir galimybė įsimesti laptopą į auto ir prijungus navigatorių matyti savo važiavima žemėlapyje- dar neišbandžiau.
Reziumė: GPSas naudojantis reikia mokėti orientuotis žemėlapyje ir naudotis kompasu, nei žemėlapio, nei kompaso GPSas nepakeičia- jie vieni kitus tik papildo. Ir apskritai navigatorius yra viso labo žaislas, kaip echolotas, mob telefonas barzdaskutė- jie neduoda jokio konkretaus pelno, jie tik padaro gyvenimą paprastesnį ir patogesnį- echolotas žuvų negaudo, visų reikalų telefonu nesutvarkysi, GPSas neiišves pasiklyduio žmogaus iš miško, jeigu jis sėdės po egle ir niekur neis…

o kiek suplojai?

Aš ir sakiau, kad iškart reikia pirkti pakraunamas baterijas. Arba pakraunamas Ni-Mh tipo baterijas, jos gana pigios ir jų visur pilna, arba Dainė gali padaryti blokelį iš dviejų ličio baterijų. Tai bus brangiau, bet laikys ilgiau ir krausis daug greičiau. Beje, šio ličio baterijų blokelio fotkes Dainė yra įmetęs į Bangos IT fotogaleriją, kiek pamenu.

Prie mano GPSo iškart buvo kabelis, kuris skirtas ir prie kompo jungti ir nuo "prikurivateliaus" maitinti.

Dabar su GPSu važiuodamas mašina gali patikrinti mašinos spidometro tikslumą.

Beje, jei neklystu, tai galima pačiam nustatyti tą atstumą, per kurį priartėjus prie užduoto taško gaunamas perspėjimo signalas.
Šiaip GPSai turi daug visokių techninių galimybių. Pvz.: panašų perspėjimo signalą GPSas gali duoti, kai eidamas perdaug nukrypsi nuo teisingos krypties.

153.90 $

http://www.cabelas.com galima nemokama kataloga parsisiust siaip gana brangu bet jei turit pazystamu JAV tai labai patogu rinktis jus issirenkat pasakot o zmogus JAV nuperka.
jei tiesiai is katalogo siusti i lietuva tai : EXPRESS (nuo 5-14 dienu)40% kainos min 35$ ; SURFACE (nuo 8 iki 12 savaiciu) 20% kainos min 15$
Bet katalogas tikrai nemokamas (patikrinta)

Truputy papildzhiau info apie savo GPSa ir jo ekspluotavima…

nu belieka mum sujungti echolota ir GPS i viena sistema Šypsena

Yra pardavinėjamos jau gatavos tokios sistemos.
O mano bendradarbis sukūrė sistemą iš GPSo + echoloto + spec. duomenų kaupiklio + turi spec. programas duomenų apdorojimui. Rezultate turėtų būti taip: paplaukioja per ežerą, duomenis apdoroja kompu ir gauna batimetrinį ežero planą realiose koordinatėse…

Kazhi kuri jungtis geresne- Starka, ar Trejos Devynerios? Ar abi kartu Mirkt

Obana… Nu chia tai kruta… Tokiam dalykui, manau vertetu kazhkoky spec GPS ysigyti, kur paklaida buna centimetru eiles (berods karinis dazhnis kazhkoks turi buti naudojamas)…
Bet tai kiek plaukioti reikia- uuuuu…

vodke - juk conecting people