Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti
Rėmėjai:

Labas Straipsniai...


Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje

Atsakyti Kitos temos Nauja tema Temą 2003 01 21 d. 09:54 pradėjo  MT-Grafas, peržiūrėta 148327 k.
Puslapiai: <pirmas 3 4 5 6 7 paskutinis> 
sHARKs
Patyręs dalyvis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 340

2006-06-29 16:32 101 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: sHARKs Įtraukti sHARKs Į adresų knygelę
"Mirtininkai, pamišėliai, žmogaus organų donorai", - taip varšuviečiai vadina motociklininkus, kurie kvapą gniaužiančiais greičiais laksto Lenkijos sostinės gatvėmis. Tvarkos sergėtojai buvo kone bejėgiai pažaboti taisyklių nepaisančius motociklininkus, nes jie gali lėkti iki 200 km per valandą greičiu, tačiau padėtis pasikeitė gegužės mėnesį, kai kelių policija pasitelkė civiliais drabužiais persirengusius pareigūnus.

Patruliuodami gatvėse automobiliais be policijos ženklų jie ėmė tykoti nieko neįtariančių pažeidėjų. Pamatę pro šalį švilpiantį motociklininką, patruliai iškviesdavo dvi policijos mašinas.
Reklama




Vienoje jų esantys pareigūnai nustatydavo greitį, kuriuo važiuojama motociklininkas, o kitoje esantys policininkai artimiausioje sankryžoje užtverdavo pažeidėjui kelią.

Sulaikytajam būdavo skiriamos didelės baudos.

Kaip rašo "Zycie Warszawy", vien birželį policija per tokius reidus patikrino 480 motociklininkų. Iš 24 motociklininkų buvo atimti vairuotojų pažymėjimai, o trys neblaivūs pažeidėjai ir dar 20 vairuotojų, neturėjusių reikiamų dokumentų, buvo sulaikyti.

Kaip dienraščiui sakė Varšuvos policijos komendantūros Kelių policijos skyriaus atstovas spaudai Jacekas Zalewskis, sugriežtinus kontrolę padėtis sostinėje stabilizavosi.

Tai patvirtina ir statistika: jei nuo sausio iki gegužės mėnesio motociklininkai padarė septynias avarijas, pareikalavusias šešių žmonių gyvybių, tai birželyje buvo užregistruotos tik trys avarijos, kurių dalyviai atsipirko sužeidimais.

Panašiai buvo "sutramdyti" ir automobilių vairuotojai, kurie sostinės gatvėse buvo pamėgę rengti lenktynes.

komentarai:

http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=9980981


sHARKs
Patyręs dalyvis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 341

2006-06-30 13:35 102 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: sHARKs Įtraukti sHARKs Į adresų knygelę
Kai gyveni kaip inkstas taukuose, tai ir mirti visai nesinori.

Dobradziejus Kozjė ogly
Landynės turėtojas

Raiteliai be galvų

Jau pats laikas tramdyti kaip be galvos lekiančius miesto gatvėmis motociklininkus.

Geriausias tramdymo būdas – apskritai uždrausti Klaipėdoje važinėti motociklais. Nėra motociklininkų – nėra problemų! Kaži kas būtų, jeigu miesto taryba vieną dieną paskelbtų, kad Klaipėda – miestas be motociklų? Turbūt ne vienam miestelėnui iš nuostabos plaukai piestu atsistotų, nes taryboje, atrodo, tik Jelizaveta Daugininkienė gali ką nors radikalesnio ar esmingesnio pasiekti. Bet miesto autobusams turbūt motociklininkai netrukdo, nors kraupu žiūrėti, kaip jie siaubingai burgzdami lenkia autobusus, šoka iš vietos ir pėsčiųjų perėjoje gąsdina moteris su vežimėliais arba baisiu greičiu nardo tarp mašinų.

Kitas pasiūlymas būtų toks: motociklais leisti važinėti tik šalutinėmis gatvėmis ir šunkeliais.

Koks tau save gerbiantis brangaus ir blizgančio motociklo turėtojas kriokins savo žaisliuką palei kokius šiukšlynus, šabakštynus, padangų kalnus ar besiganančias ožkas! Motociklas tam ir kaukinamas, kad į kaukintoją būtų atkreiptas aplinkinių dėmesys. O daugiausia žmonių paprastai būna centrinėse miesto gatvėse. Tai kaip čia nepamandrausi! Tokiam darbui pusgalviams proto dar užtenka.

Dar trečias siūlymas – jau iš fantastikos srities. O būtent: reikia jėgos, kuri priverstų Herkaus Manto gatvėje budėti policininkus. Dabar gi transporto eismo prižiūrėtojai dažniausiai prasižengėlių tyko netoli Klaipėdos universiteto, vos ne po geležinkelio viaduku palindę. Monkės biznis! Ten baudų daug nepririnksi. Katino ašaras!

Ir paskutinis vaistas – rengti specialias begalvių motociklininkų gaudynių akcijas. Juk rengiamos akcijos gaudyti brakonierius, tai kodėl negali būti jos surengtos ir raitelių be galvų labui?

Išvadėlė daroma tokia: joks pusgalvis nelėks kaip pamišęs, jei žinos, kad jis bus nutvertas, kad už greitį reikės mokėti didelę baudą.

Versija spausdinimui

Atsiliepimai (5)


siero
Senbuvis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 2167

2006-06-30 13:39 103 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: siero Įtraukti siero Į adresų knygelę
kox dalbajobas tokias nesamones parase?

o tai gal ir mashinas uzdrausti reiketu. totali nesamone, noreciau pasiziureti i akis tam pusgalviui. raso belekad rasyt


sHARKs
Patyręs dalyvis

Klube: VIP narys

Parašė žinučių: 342

2006-06-30 13:54 104 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: sHARKs Įtraukti sHARKs Į adresų knygelę
Cha cha cia siandienos Klaipedos dienrasti Cha cha

MrGorgeous
Senbuvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 1839

2006-08-29 09:05 105 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: MrGorgeous Įtraukti MrGorgeous Į adresų knygelę

sHARKs rašė:
Cha cha cia siandienos Klaipedos dienrasti Cha cha


man atrodo baxuras galva persikaitino ant saulytes


Ambi
Dalyvė

Klube: ne narė

Parašė žinučių: 59

2006-10-30 20:15 106 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Ambi Įtraukti Ambi Į adresų knygelę
Ant kokios dar saulytes,MG, jam net ner ka perkaitint Liežuvis Bo itariu kad jei pabarbentum i jo makaule ir i stala, tai toks pats aidas butuCha chaJuokiasi Tustuma totali...

inlove
Ultra gerietė

Klube: narė

Parašė žinučių: 23

2006-11-19 13:31 107 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: inlove Įtraukti inlove Į adresų knygelę
jau vien straipsnio pavadinimas koksBaisusPavargęs o apie tai, kas parashyta tai tik viena ishvada padaryt galima- tamsta pats be galveles Kvankt?

sk8e
Atkaklus dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 46

2006-11-26 14:08 108 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: sk8e Įtraukti sk8e Į adresų knygelę
ji gal kokia vaikystes trauma kankina, gal koks blogas dede su uralu nutrenkeKlasta



WooDooMan
Patyręs dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 1183

2006-12-11 10:23 109 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: WooDooMan Įtraukti WooDooMan Į adresų knygelę
nu zhurnalistas bihski nushnekejo .. auto vairuotojai lygiai taippat buna pavojingi sau ir kitiems .. taigi ishvada .. gatves palikt tik viesham transportui ir pestiesiams .. WTG!

klapis
Dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 34

2007-01-19 20:56 110 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: klapis Įtraukti klapis Į adresų knygelę
dienrastyje "VAKARU EKSPRESAS" skyrelyje "BULVARAS" uzmaciau toki straipsneli kuris pakele nuotaika ir prisiminimus apie tuos senus gerus sovietmecio laikusŠypsena


Sigitas Parulskis: XX amžiaus prisiminimai

Motociklai. Motociklais daugiausia važinėdavo mentai - motociklai būdavo su priekabom, vadinamom lopšeliais. Tie motociklai vadindavosi emkomis (MK-750 ir kt.). Išsilavinę žmonės pirkdavo čekiškas JAWA's, o nuostolingų smegenų piliečiai važinėdavo rusiškais IŽ'ais. Tais laikai motociklai būdavo labai gera priemonė užsimušti, nes saugos šalmai ir oro pagalvės dar nebuvo išrastos, todėl jaunesni vyrai labai mielai išsitaškydavo smegenis į pakelių stulpus, kadangi elektra tais laikais jau būdavo, ir kas keliasdešimt žingsnių galėdavai atsitrenkti į kokį nors elektros ar telefono stulpą, nes telefonai tais laikais taip pat jau būdavo.

http://www.ve.lt/?data=2007-01-18&rub=1065924819&id=1169052994


Skoo
Dažnas dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 593

2007-03-21 18:31 111 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Skoo Įtraukti Skoo Į adresų knygelę
Šis straipsnelis išverstas is vieno moto tematikos forumo, kuriame jis atsirado iš beginnerbikes.com ir bcsportbikes.com. Atrodo, jog šitos informacijos tuose internetiniuose puslapiuose nebėra, todel perteikiu ją išvertęs. Versta laisvu stiliumi tikintis, kad bus naudinga pradedantiesiems motomanams



Atrodo, jog naujas sezonas jau nebe už kalnų, ir vel daugeliui kyla klausimas, kaip ir ką rinktis, kas geriausia pradedančiajam, kur geriau laikytis teises (A kategoriją). Viena grupė klausimų yra uždavinėjama ypač dažnai, iš nedidelio skaičiaus naujų busimųjų baikerių/raiderių, kurie trokšta pirkti 600cc ir didesnės variklio kubatūros motociklą kaip pirmąją dviratę transporto priemonę.

Kelerius pastaruosius metus įvairiuose forumuose buvo sprendžiami šie klausimai, daugelis patyrusių motociklų vairuotojų kantriai kartojosi aiškindami kokį motociklą rinktis pradedančiajam racionaliausia. Kadangi šie klausimai visada kažkam yra aktualūs, visada yra naujų klausinėtojų su tais pačiais klausimais, todėl nepatingėjau - vardan Lietuvos motomanu - skyręs tam šiek tiek laiko išverčiau, tai kas man atrodo neblogas skaitalas naujokui renkatis moto.

Pirmiausia leiskite pastebėti, jog laikau save 'greitu' sportinio stiliaus motomanu. Mano pirmas baikas buvo Ninja 250R ir aš su ja sukoriau apie 11000 km. per dvejus jos ekploatavimo sezonus iki kol ją pardaviau. Šiuo metu ieškau sau naujo motociklo ir tai neabejotinai bus sportbaikas (aka britva) arba sportoureris su 600-1000cc kubatūros varikliu. Taip pat šiuo metu savo garaže ruošiu lenktyninį motociklą (FZR600), paruošimo darbus tikiuosi pabaigti dar ši sezoną. Nors ir negaliu teigti esantis didelis ekspertas, tačiau esu gana daug patyręs, nemažai domėjęsis, kalbėjęs su kitais motomanais, todėl galiu autoritetingai kalbėti šia tema.

Ši tema yra padalinta į dvi dalis. Pirmoje dalyje norėčiau panarinėti bendrus argumentus renkantis 600cc motociklą: už ir prieš. Antrojoje - atskleisti, kodėl patyrę motomanai nepataria galingų aparatų motonaujokams.

Klaidinga logika

Pataruoju metu kyla nemažai klausimų susijusių su moto pasirinkimu naujokams, kur daugiausia tie patys naujokai bando įtikinti kitus, jog 600cc yra geras pirmo moto pasirinkimas ir tada pratęsia temą pasakodami kokie ir kaip jie (naujokai) yra išskirtiniai. Galbūt naujokai, bando suklaidinti motomanu bendruomenę ir taip gauti padrąsinimą pirkti galingą motociklą?
Tiems kurie tikisi to patvirtinimo iš motomanų bendruomenės tegaliu pasiūlyti tokius atsakymus:
• Aš tegaliu leisti sau vieną motociklą, todėl tegu būna jis toks kokio aš noriu
• Aš nenoriu papildomų rūpesčių perkant ir parduodant motociklą (pirkti mažiau galingą ir keisti jį į galingesnį etc.)
Šie du argumentai yra vieni dažniausių. Pirmiausia aš siūlyčiau pasitelkti išmintį, kuri vis tik nėra reta formuose:

Tai tavo pirmasis motociklas, ne paskutinis.

Motomanai yra linkę gana dažnai keisti motociklus, vidutiniškai kas dvejus-trejus metus. Jeigu tai tiesa (o, atrodo, jog tai tiesa, bent jau pagal mano turimus duomenis ir stebėjimus), tai motociklas su kuriuo mokysiesi važiuoti, dveju-trejų metų bėgyje vis tiek nebestovės Tavo garaže, nesvarbu ar pirksi jį brangų ((apy)naują) ar ne. Greičiausiai Tu jį parduosi, nes norėsi kažko kito, naujesnio, galingesnio, patogesnio etc.

Taip, motociklo pirkimas reikalauja pastangų ir tam tikrų finansų. Dauguma iš mūsų tiesiog negali paprasčiausiai mestelėti vienu mostu keliolika tūkstančių litų kiekvieną kartą kai užsinorime kažko naujesnio. Tapti motomanu, tai daug laiko ir nemažu pinigų reikalaujantis sprendimas, kuomet visi mes norime gauti maksimaliai daug ir geriausios vertės dalykų.

Jeigu gali sau leisti pirkti 600cc ar daugiau britvą kainuojančią nuo 15 iki n tūkstančių litų, tai greičiausiai galėsi sau leisti pirkti naudotą motociklą už 5000 lt. mokytis važiuoti (kaip pirmą motociklą). Dauguma pradedantiesiems rekomenduojamų motociklų (GS500, CB500, ER-5 etc.) kainuoja palyginti nedaug ir yra puikūs 'mokytojai'.

Iš tikrųjų, pirmojo motociklo pirkimas ir pardavimas yra ganėtinai neskausmingas dalykas. Pirkti naudotą motociklą nėra sudėtinga, o kaip tai padaryti: informacijos galite prašyti iš labiau patyrusių savo kolegų.
Parduodant pradedančiojo motociklą yra dar paprasčiau. Norite žinoti kodėl? Kadangi tokie motociklai yra nuolat paklausūs (autorius įspėja, jog rinkos skirtumai tarp JAV ir LT gali egzistuoti!). Šie motociklai savo gyvenimus praleidžia migruodami iš vienų naujokų rankų į kitas, kaip mokymosi ir tobulinimosi priemonė. Yra nemažai žmonių laukiančių nebrangių, patikimų motociklų (naujokams rekomenduojamų) pasirodymo antrinėje rinkoje.
Jeigu perki vieną iš šiu motociklų ir naudojiesi juo metus-dvejus gali būtų ganėtinai užtikrintas jog motociklas bus nupirktas su minimaliu nuostoliu pardavėjui (žinoma, tai labai priklauso nuo motociklo priežiūros eksploatavimo metu). Įdomumo dėlei, galima paminėti, jog toks motociklas JAV parduodamas per dvi-tris dienas nuo skelbimo pasirodymo. Autorius turėjo penkis pasiūlymus dėl Ninja 250R per pirmas keturias valandas!
Taip pat verta pastebėti, jog tie kurie važineja tokiais motociklais vieną-du sezonus (vėliau parduoda), neskaičiuojant eksploatacijos išlaidų, kurios yra bet kokiu atveju neišvengiamos, piniginės lėšos išleistos motociklui yra labai mažos, nes iš esmės tai motociklo nuoma porai metu, tuo tarpu galingi ir brangus motociklai nuvertėja kur kas sparčiau. Žinoma čia kalba neina apie naujus motociklus... Tai paprasčiausia ekonominė logika su kuria negalima nesiskaityti.

Tuštybės argumentai:
• Motociklai rekomenduojami pradedantiesiems yra pasenę ir baisūs
• Aš noriu ko nors kas yra modernu ir stilinga
• Aš noriu motociklo, kuris geai atrodo ir ant kurio gerai atrodyčiau aš

Aš vadinu tai tuštybės argumentais. Tai, turbūt, pačios blogiausios priežastys norėti to ar ano motociklo.
Aš negalėčiau prieštarauti, kad grožio supratimas vaidina svarbų vaidmenį mums renkantis patinkantį motociklą. Tai yra žmogaus skonio išraiška technikoje. Skirtingai net nei mašinos, motociklas turi labiau asmeninį ir intymesnį ryšį su vairuotoju. Ant motociklo tu esi dalis jo, nebeesi tiesiog pasyvus keleivis.

Kadangi naujokai tik įeina į motomanų gretas ir konkretus motociklo modelis pradedančiojo motomano garaže yra laikinas dalykas, motociklo išvaizda turėtų rūpėti mažiausiai. Motociklo tinkama priežiūra, stovis ir pilnas techninis funkcionavimas turi būti pakankamos priežastys naujokams būti patenkintiems ir laimingiemsMirkt Dauguma motomanų yra laimingi galėdami važiuoti ir jie važiuotų bet kuo, jei galėtų rinktis tarp važiuoti ir nevažiuoti.

Jeigu Tu nori motociklo dėl to kaip jis atrodo ar kaip Tu atrodysi ant jo ar kaip kiti į Tave žiūrės, tuomet vertėtų iš naujo įvertinti kodėl tu nori būti motomanas. Nemažai yra žmoniu, kurie renkasi daiktus pagal tai, kaip jie atrodys kitų akyse. Tai tuščia ir paviršutiniška, tačiau tai - gyvenimo faktas. Toks dalykas neturėtų būti vienas iš kriterijų renkantis savo pirmąjį motoviklą, bet taip yra/būna (to negaliu paneigti).

Skirtumas toks: BMW ar Mercedes praktiškai neturėtų kelti didelės grėsmės Tavo gyvybei, jei Tu stipriau spustelėsi akceleratorių, taip pat neturėtų trėkšti Tavęs ant žemės jei stipriau nuspausi stabdžius. Iš esmės kiekviena britva pagaminta per paskutinius 10-15 metų butent taip ir elgsis jei bus duota bent mažytė galimybė (priežastys bus vėliau įvardintos).

Vėlgi, dauguma aplinkinių gali manyti, kad atrodai krutai ant to naujo sportbike'o ir aikčios Tave pamatę, taciau susižavėjimo šuksniai gali greitai peraugti į pasibaisėjimo klyksmus, kai, norėdamas sužavėti kitus, nesuvaldysi galingos britvos čiuoši asfaltu. Ar dar atrodysi kietai su n litų žala buvusiam nuostabiam motociklui ir su geriausiais linkejimais nuo draugų išpaišytais tvarsčiais/gipso įtvarais kuriuos turėsi dėvėti menesius po įvykio? Tau spręsti.

• Aš esu didelis žmogus, todėl man reikia didesnio motociklo
• Aš aukštas, todėl visi tie pradedančiųjų motociklai netinka man taip kaip galingi moto.
• Atrodau per didelis ir kvailas (kvailai) ant tokio mažo motociklo.
• Mano draugai juoksis iš manęs dėl tokio mažo moto.

Šie argumentai galingam motociklui yra bemaž tokie pat blogi kaip ir tuštybės agumentai. Skirtumas tik tas jog šie žymi žinių apie motociklizmą trūkuma. Tik tiek.

Nebent esi virš 190 cm. ūgio arba turi DAUG antsvorio (svoris virš 130 kg.), žinoma, tokiu atveju jau rimtai reiktų atsižvelgti į motociklo išmatavimus. Jei neesi toks didelis, tuomet ir mažiausias 250cc motociklas bus tinkamas važineti be didesnių rūpesčių. Pailiustravimui pateiksiu pavyzdį: Ninja 250R svorio riba yra 158 kg. tai daugiau nei pakankama sunkesniam motomanui su pilna apranga ir dar lieka vietos 'uodegos' ir bako krepšių turinio svoriui. Arba šis 'pradedančiųjų' moto gali 'pakelti' du vidutinio svorio motomanus.

Populiari įdėja, jog siek tiek didesniam motomanui reikia ir didesnio baiko yra juokinga. Tai lyg teigti, jog mažiems vairuotojams reikia Hondos Civic, bet didesniems vairuotojams, taciau tik 45 kg. sunkesniems reikia vairuoti Hummer'ius kad jaustųsi patogiai. Arba Corvette'čių su pakankamai galios vežti jų sunkius kūnus (tokios analogijosŠypsena. Panašus mastymas ir panašūs argumentai atsiranda dėl motociklų mažo fizinio dydžio, lyginant su vairuotojais/naudotojais. Ir tai patvirtina įvairi detali informacija ir net moto instrukcija (owner's manual).

Aukštiems motomanams ūgis sudaro daugiau rūpesčių nei (gali kelti) per didelis svoris. Ir tai tikrai gali būti problema renkantis mažesnį motociklą. Aš esu aukštas motomanas (186 cm.), taciau aš nesunkiai ir tikrai patogiai įsitaisau ant savo Ninja 250, kuris laikomas maža ir negalinga britva. Man jis tinka puikiai, kitiems - ne. Kita vertus mano keliai liečiai lankus sėdint ant tokių motociklų kaip Rebel 250 ir Buell Blast. Skirtinga jų ergonomika man netinka.

Aukštesniems pradedantiesiems vairuotojams, labiau nei britvos tinka dual-sport motociklai. Galimybė reguliuoti sėdynės aukštį suteikia galimybę patogiai važiuoti ir jų galios resurso pilnai pakanka smagiai leisti laiką kelyje, net neišnaudojant visų variklio galimybių. Forumuose galima surasti gausybe infomacijos apie šio tipo motociklus ir apie jų eksploataciją iš pirmųjų lūpų, tereikia paminėti, jog šie motociklai lygiai taip pat gerai susidoroja su vingiuotu keliu kaip ir tikri sportbike'ai. Tas pačias savybes, kurios suteikia britvoms tiek galimybių posūkiuose, lemia aukštas gravitacijos centras.

Teisybę sakant, reikia prisipažinti jog aš vis tik sulaukiu daugiau nei pakankamai paerzinimų iš 600cc važinėjančių draugų. Kai kurie jų tai daro iš geros dūšios, kai kurie - ne. Galiausiai šis argumentas vis tik būtų tuštybė - kas svarbiau: Tavo saugumas ir patogumas (ypač moralinis) ar draugų nuomonė?

Kaip priimti tokį galimą draugų elgesį? Paprasčiausiai pasakyti jiems važiuoti taip kaip jie nori ir kur nori važiuoti, o pačiam važiuoti sau, savais keliais, nesilygiuojant į draugus su greitesniais motociklais. Galiausiai tai malonumas Tau. Dauguma motomanų priims kitus motomanus nepaisant kuo jie važiuoja. Tik manekenai ir luzeriai (nemotomanai) didelį dėmesį skiria kuo kas važiuoja ir kad kažkieno baikas neatitinka jų 'standartų'. Jei taip, ar Tu tikrai vis dar nori su jais važinėti? Vis tiek smagiau išsiskirti nei būti tik vienu iš būrio. O jei jie vis tiek nesupranta kodel nepaklausus: ''Jei nepatinka mano arkliukas, kodėl Jums nenupirkus man kažko kito?''. Tai tikrai užtildys juos greitai. Ir tai tikrai veikia. Bent jau iki tol kol Jums bus perkamas baikas mokant su vieno iš jų korteleMirkt

O jeigu draugai vis negali susitaikyti su Tavo pasirinkimu, gal jau būtų laikas pasieškoti naujų draugų... Galiausiai jeigu negali susitvarkyti su spaudimu, vadinasi Tavo saugumui kyla pavojus vien dėl kitų nuomonės. Peržiūrėk tuštybės argumentus aukščiau ir pagalvok kodėl nori važineti.

Sprendimo pateisinimo argumentai

• Elgsiuosi atsargiai ir ''priaugsiu'' iki motociklo.
• Aš atsargus vairuotojas, būsiu ir atsargus motomanas, todėl nepakliūsiu į bėdą.
• Vairuoju greitą mašiną, todėl sugebėsiu suvaldyti ir greitą motociklą.
• Kiti motomanai pradėjo su 600cc britvomis ir viskas buvo gerai, kodėl tuomet aš negaliu?

Šie argumentai yra keturi dažniausi ir kartu sunkiausiai paneigiami. Šie argumentai skatina ''fleimą'', nes reikia įtikinti naujoką, jog pradedančiųjų baikas yra geresnis už jų dažniausiai įsivaizduojamą britvą.

Tokios diskusijos dažnai virsta į ką aš vadinu ''sprendimo pateisinimo argumentais''. Daugybė motonaujokų jau yra nusižiūrėję konkretų motociklo modelį ir dažnai ateina i forumus klausti ne norėdami gauti tikrų patarimų, o gauti patvirtinimą, jog jų pasirinkimas teisingas. Kruizerių, klasikinių, mopedų ir sport-tourer'ių atvejais dažniau nei 3/4 klausinėtojų išankstiniai pasirinkimai yra tinkami. Sportbike'ų, daugiau nei 3/4 naujokų bando gauti motomanų formumuose patvirtinimą jog jų 600cc britvos (kaip pirmo motociklo) pasirikimas - teisingas. Ir jie tikrai būna smarkiai nustebę, kuomet pasipila pamokomi atsakymai, neatitinkantys jų lūkesčių ir tada prasideda klampi diskusija...

Panagrinėkime kiekvieną iš reguliariai pasikartojančių forumuose argumentų atskirai.

• Elgsiuosi atsargiai ir ''priaugsiu'' iki motociklo.

Pirmojo motociklo tikslas yra leisti vairuotojui įvaldyti pagrindinius važiavimo įgudžius, suteikti pasitikėjimą ir leisti tobulėti keliuose. Tu neaugsi ''į motociklą''. Tu vystysi įgudžius su juo. Kuomet vystomi įgudžiai, didėja pasitikėjimas savimi ir kartu noras patirti/ištirti motociklo galimybes.

Tuo pačiu pasikeičia santykis su motociklu. Jis - dvipusis. Tu tikiesi tam tikros motociko elgsenos prie tam tikrų savo veiksmų, motociklas reaguoja. Problema: tavo įgudžiai dar tik formuojasi, tačiau motociklas to nežino. Jis daro kas jam sakoma. Tau reikia partnerio, kuris elgtųsi nuolaidžiai. Juk nenori kovoti sėdėdamas ant motociklo kiekviename žingsnyje. Kaip ir daugumoje santykių, problemų nebūna, kai kas nors nepablogėja (nesupratimas ar nepatyrimas).

Sportbike'uose skirtumas tarp nepatyrusio vairuotojo įgudžių ir technikos reakcijos yra labai didelis. Idealiu atveju Tu nori, jog motociklas elgtųsi taip kaip jam sakoma ir būtų paklusnus. Tu niekada nenori ginčytis su motociklu. Šiuolaikines britvos, nepaisant jų rafinuoto valdymo dažnai nelauktai reaguos naujokui kaip tik tuo momentu, kai jis to labiausiai nesitikės.

Prisimink, važiavimo motociklu yra išmokstama. Daugumai tai nebūna įgimta (išimtis galėtų būti tik broliai Haydenai, kurie buvo auginti ant krosiniu motociklų, nuo tada kai pradėjo vaikščioti). Tai reikalauja praktikos ir kartojimo, praktikos ir kartojimo... Važiavimas motociklu nėra važiavimas instinktyviai, jis neveikia taip, kaip tikisi dauguma naujokų. Pavyzdžiui, kai greitis yra didesnis nei 40 km/h norint pasukti į dešinę reikia iš tikrųjų sukti į kairę. tai vadinami counter-steering'u ir tai tampa įprasta tik pasipraktikavus. tačiau naujokams tai tikrai nėra paprasta.

Tu nori, jog tavo įgudžiai vystytusi prograsyviai ir tinkamai. Tau pakanka jau bijoti važiavimo intensyvaus eismo sąlygomis. Paskutinis dalykas, kurio Tau reikia, tai bijoti/nežinoti kaip motociklas elgsis esant situacijoms, kurioms Tu neesi pasiruošęs. Tai niekada nebūna palankios Tau situacijos.

Įdomu pastebėti, jog vienintelis motociklų gamintojas Suzuki, akcentuoja savo reklaminėje medžiagoje, jog jo GSX-R motociklų šeima yra skirta patyrusiems motomanams. Taip pat tai yra akcentuojama ir keliuose kituose motociklų modeliuose kaip GSX-1300R Hayabusa etc. Jeigu Suzuki taip pažymi (įspėja vartotojus) savo galingiausius modelius, būtų logiška, jog taip elgtųsi ir kiti panašių charakteristikų motociklų gamintojai.

• Aš atsargus vairuotojas, būsiu ir atsargus motomanas, todėl nepakliūsiu į bėdą.

Tai galima apibūdinti kaip ''aš suaugęs ir elgiuosi atsakingai'' poziciją. Tai viena bendriausių priežasčių perkant galingesnį motociklą ir tikrai nedažniausiai vartojama diskutuojant apie britvos pasirinkimą.

Pastaruoju metu atlikti tyrimai parodė, jog vidutiniškai 90% vairuotojų mano, jog jų pačių vairavimo sugebėjimai ir žinios yra aukščiau vidutinių lyginant su kitais eismo dalyviais (vairuotojais). Taip pat šie vairuotojai nurodė, jog jų manymu 60% eismo dalyvių vairavimo sugebėjimai yra menkesni. Tai įdomus faktas, iliustruojantis nuomonę, jog bendru atveju kiti vairuotojai yra menkesnių vairavimo įgudžių nei vertintojas. Palyginus procentus tampa aišku, jog kažkas realybėje klysta.

Tinkamas požiūris į vairavimą yra nemažiau svarbus už patį vairavimą. Tie vairuotojai, kurie laiko save 'profais' dažniausiai pratę vairuoti ''džigito'' stiliumi (agresyvus važiavimas, neleistinų kirsti juostų kirtimas, atstumo nelaikymas, neatsižvelgimas į kelio/eismo sąlygas etc.). Tikrovėje yra labai nedaug varuotojų, kurie vairuoja adekvačiai savo suvokiamiems įgūdžiams.

Motomanų problema yra ne suvokimas, jog vairuodamas turi būti atsakingas, o privalėjimas būti atsakingu ir atsargiu. Tai arba išmokstama/įsikalama į galvą, arba gresia greitas pakliuvimas į didelę bėdą. Bendraudamas su kitais motomanais supratau, jog už motociklo vairo jie tampa kur kas atsargesniais ir labiau susikoncentruoja į eismo sąlygas.

Praktikoje, atsargumas ir buvimas suaugusiu nėra susiję su vairavimo įgudžiais. Iš esmės tai įtakoja tik požiūrį į vairavimą. Paprasčiausi požymiai padedantys identifikuoti subrendusį motomaną: (ati)tinkama apranga, važiuodami kreipia galvą į 'blind spots' - nematomas zonas kelyje, atsargiai ir sklandžiai manevruoja palikdami pakankamą ir saugią erdvę aplink save, taip pat stengiasi būti matomi, lengvai pastebimi kitiems vairuotojams.

Dabar atkreipkime dėmesį į vairuotojus aplink mus. Kiek iš jų pasuka galvas, kad pažvelgtų į nematomas zonas (blind spots), visada laiku rodo posūkius, palaiko tinkamą atstumą, keičia juostas vingiuodami intensyviame eisme, netikėtai kitiems ''įšoka'' į tarpą ir pan.? Ar didelis skaičius taisyklingai vairuojančiųjų? Lažinčiausi, kad ne. Dabar įsivaizduokime juos ant motociklų. Galiu garantuoti, jog lengvai sugebėtum pastebėti bent porą iš jų su vasariniais marškinėliais ir sandalais lekiančiais ir lenkiančiais visus.

Požiūris į vairavimą lemia patį vairavimą. Dėmesys į vairavimą yra nr.1 siekiant išvengti nelaimių. Studijuok savo vairavimo įpročius. Geri įpročiai, žinoma, labai padeda, tačiau dar negarantuoja puikaus motociklo vairavimo. Nedėmesingi mašinų vairuotojai dažnai tampa žymiai geresniais vairuotojais po to, kai įgyja patirties vairuodami motociklą. Žymiai rečiau pasitaiko atvirkščiai.

• Vairuoju greitą mašiną, todėl sugebėsiu suvaldyti ir greitą motociklą.

Iš visų argumentų, šis yra mano mėgstamiausias. Tai vienas iš trijų populiariausiųjų ir iš kart parodantis, jog asmuo neturi net menkiausio supratimo apie motociklus. Šis argumentas greičiausiai sakomas iš naivumo.

Dauguma tokio mąstymo jaunuolių važinėja greitomis/galingomis mašinomis (Prelude, Celica, Coupe, GTI etc.) arba bent jau taip manoŠypsena Jų tikėjimas: jei vairuoju greitą mašiną, sugebėsiu valdyti ir greitą motociklą. Panašiau į tiesą būtų vieninteliu atveju - jei jie būtų tikri lenktyninkai lenktyniausjantys tikromis lenktynių mašinomis. Jie supranta kaip valdyti automobilį prie didelių greičių, turi stabdymo ir stabilumo žinių. Bet ir šios žinios ir įgudžiai yra beverčiai, nes:

Motociklai nėra automobiliai.

Stabdymas, stabilumas, akceleracija ir valdymas yra absoliučiai skirtingi. Mašinos nepakrypsta posūkyje. Motociklai 'guldosi'. Kai motociklas 'guldomas', pasikeičia padangos dalis besiliečianti su žeme, taip kaskart keičiasi stabilumas ir dinamika. Motociklo fizikinė kontrolė yra unikali ir netgi sugebėjimas lenktyniauti automobiliais iškart nepadarys tavęs visažiniu motociklų pasaulyje.

Ar žinai, kad posūkyje sportiniai motociklai (bet kuris 600cc šiandieninis supersport'as) žemę liečia vos poros pašto ženklų dydžio padangos plotu? Tas pat galioja ir street'ams 'imant' posūkį, skirtumas tik tas, kad pastarieji paprastai neturi labai lygios važiuojamosios dangos ar labai gerą sukibimą garantuojančių sportinių padangų. Dabar įsivaizduok, jog reikia kontroliuoti motociklo galią ir stabilumą tokiose sąlygose.

Nors ir būnant atsargiu, tačiau negalima lyginti automobilio ir motociklo valdomumo esant dideliam greičiui. Motociklas neturi dviejų, papildomų ratų, kėbulo ir saugos diržu. Posūkis, važiuojant 110 km/h, motociklu atrodo visai kitaip nei važiuojant jį mašina. Taip pat ir stabdymas. Juk pakankamai sunku, užgulant stabdžius, automobilį priversti verstis per priekį. Tai galima atlikti su dviem pirstais, pakankamu greičiu ir šiek tiek panikos važiuojant britva. Vienintelės mašinos (pagamintos per pastaruosius 10 metų), turinčios panašius arba geresnius stabdžius už sportbike'us yra Formules 1 bolidai.

Geriausias mokytojas, išmokantis valdyti staigios akceleracijos ir stabdžių kombinaciją atitinkamoje situacijoje, nėra britva. Tik išmokus to su silpnesniu bike'u bus galima naudoti savo įgudžius tramdant gerokai 'piktesnius' motociklus. Automobilio vairavimas to neišmokys - tik praktika su moto.

• Kiti motomanai pradėjo su 600cc britvomis ir viskas buvo gerai, kodėl tuomet aš negaliu?

Tai daugelio mėgstamas ir dažnai kartojamas sakinys, tačiau tai, iš esmės, labiau pastebėjimas, nei argumentas. Teisingas. Kiekvienais metais, daug pradedančiųjų motomanų įsigyja 600cc britvas ir dauguma įsigijusių sugeba sėkmingai jas eksploatuoti.

Pirmiausias ir svarbiausias pirmo motociklo tikslas yra sumažinti galimą riziką naujokui per vienerius-dvejus pimuosius metus. Juk pradedančio motomano poreikis yra turėti kuo labiau klaidas atleidžiančią dviratę priemonę. 600cc britva tokį poreikį patenkina LABAI mažai. Žinoma, 600cc britva yra gana švelni vairuojant protingai, tačiau užtenka tik sukteletį akceleratorių ir variklio apsukos smarkiai šokteli. Motociklo krestelėjimas dėl kelio dangos nelygumo/išgraužos, gali priversti naujoką netyčia truktelėti akceleratorių kas per akies mirktelėjimą kilstels motociklo apsukas 4000 rpm. (pavyzdys iš asmeninės patirties). Patyrusio motomano rankose tokia situacija yra pavojinga, bet suvaldoma. Tinkamas akceleratoriaus ar lengvas sankabos panaudojimas leistų nesunkiai išgelbėti situaciją. Pradedančiojo reakcija tokiose situacijoje gali būti netinkama (pvz., panikiškas stabdžių užgulimas), o pasekmės mažų mažiausia nepageidaujamos.

Naujokas gali pradėti nuo 600cc britvos, tačiau tai NEREKOMENDUOJAMA. Kiekvienas naujokas jaučiasi esąs kitoks, išskirtinis, lyginant su kitais pradedančiais, tai - natūralu. Juk nelengva jaustis vidutinybe, eiliniu. Kaip motomanas aš žinau turintis vidutinius įgudžius. Nors ir turiu lenktynių trasos patirties, aš neabejoju, jog mano sugebėjimai nebuvo ir nėra ''išskirtinių pradedančiųjų 600cc'' grupėje.

Galiausiai, su visomis pasirinkto motociklo pasekmėmis ir ypatybėmis teks tvarkytis tam naujokui, kuriam reikia patarimo. Niekas jam nesutrukdys pirkti to ką jis nori - 600cc pirmojo motociklo. Galbūt jam pasiseks ir jis tik pasišaipys iš rekomendacijų pradėti motomano kajerą nuo kažko mažesnio. Tuomet puiku! Jis yra išskirtinis.

Ko mes negirdime, tai eilinių naujokų patirties pradedant 600cc britva. Itin mažai naujokų, pradėjusių nuo galingų britvų, vėliau grįžta pasidalinti įspūdžiais forumuose, nebent jie - iš ''nebuvo jokiu problemų'' grupės. Kai kuriuose forumuose, buvo ne vienas motomanas, kuris prisipažino, jog pradžia su galinga britva nebuvo idealus pasirinkimas naujokui. Toks viešas sąžiningumas yra pakankamai retas, todėl jo negirdi kiti naujokai (kaip pamokos).

Dažniausiai mes niekada nesužinome tų motomanų patirties, kurie pradėjo ant 600cc britvos. Dalis jų sėkmingai išmoksta eksplatuoti motociklą ir nesivargina rašinėti forumuose, nebent papasakoja apei savo patirtį savo draugams. Kita dalis būna nesėkmingi - seka avarijos, traumos, nuostoliai, kiti įvykiai - parduoda motociklą ir meta motomano karjerą. Patvirtinimų apie tai galima rasti reklaminiuose skelbimuose, kuriuose parduodamos ((su)daužytos) britvos su maža rida ir vieninteliu šeimininku; dažnai tokie naujokai tampa 'atgimusiais saugumo advokatais'. Tokie buvę motomanai, kuriuos nuo tolesnio motomano gyvenimo atgrasė baimė kartais tampa garsiai rėkiančiais ir kiekvienai progai pasitaikius pasakojančiais, kad ''motociklai yra pavojingi ir turi būti uždrausti''. Ko jie nepasako klausytojui, tai kaip jie tokį požiūrį ''atrado''. Kartais sunku sutikti su bendra visuomenės nuomone (kuri, dažnai net neįsivaizduoja kas tas motociklizmas), tačiau dar sunkiau būti propagandos auka tų, kurie kažkada tai patys patyrė ir dabar taip elgiasi.

Dar yra paskutinė grupė naujokų pradėjusių karjerą ant 600cc britvų. Jie niekada nesidalija savo patirtimi. Nesidalija, nes negali. Vietoj to, jie geriausiu atveju tenkinasi sterilia aplinka ir reguliariais draugų bei giminių vizitais. Jie padarė tą vienintelę klaidą, kurioje lemiamas faktorius buvo patirtis. Šie niekad nepasakys mums kokia klaidą jie padarė, kad galėtume pasimokyti iš jos, taip pat, kad jiems vertėjo pradėti nuo kažko mažesnio. Jiems sekėsi ir viskas buvo gerai iki tol kol sėkmė nusigreže ir nebeužteko sugebėjimų. Tai gali nutikti kiekvienam mūsų. Bet, visgi, naujokui galinga britva gali būti tik bilietas į katastrofą.

Būk sąžiningas su savimi. Labai sąžiningas ir nuoširdus. Kreipk dėmesį į patarimus ir patirtį tų, kurie yra labiau patyrę. Jie gali duoti labai gerų patarimų, kuriuos verta apgalvoti. Bet jei tu visgi perki 600cc britva, būk ramus, jog kiti tave priims į motomanų gretas ir važiuok maksimaliai saugiai visada.

Pabaigai

Jau panagrinėjome, kuo pradedantieji motomanai grindžia savo norą turėti 600cc britvą. Tačiau yra dar vienas neatsakytas klausimas: kodėl ir kas padaro tokį motociklą blogu pasirinkimu naujokui?

Sportbike'ai yra gaminami kaip tikri lenktyniniai motociklai. Jie yra gaminami pagal gaires, principus, kurie apibrėžia konkrečias lenktyninių motociklų klases. Sportbike'ai skirti laimėti lenktynes savo klasėje. Pavyzdžiui, Ducati didžiumą savo gyvavimo praleido gamindama motociklus, skirtus lenktynėms. Nuo 1950, Ducati vardas - tai pirmiausia lenktynėms, žiedui skirtų motociklų gamintojas ir jų Ducati produkcija atspindi gamintojo filosofiją. Žmonės, kurie mato lenktynės ir laiminčius sportbike'us taip pat nori jais važiuoti (o turint galimybę jais važiuoti, norisi išnaudoti visą potencialą). Nepraėjus daug laiko, motociklų gamintojai suvokė, jog yra rinkos paklausa tokiam produktui ir reagavo į tai atitinkamai.

Sportbike'ai reprezentuoja naujausias lenktynių technologijas, tai itin pastebima pastaruosius 5-10 metų, kai naujesni modeliai, keičiantys senesnius, ''apdovanojami'' geresnėmis charakteristikomis kiekvienais metais. Net nėra prasmės lyginti 1989 Honda CBR600F Hurricane (originalųjį CBR) su kokiu 2003 CBR600RR. Nėra iš esmės jokiu panašumų, išskyrus giminišką dizainą, žymintį tolimą giminystę. Naujesnis CBR yra lengvesnis mažiausiai 23 kg. ir yra 30% galingesnis, valdymas ir stabdžiai senąjį CBR daro panašų į atgyvenusį dinozaurą. Bet vien tai, kad senasis CBR yra atsilikęs technologine prasme, jo nepadaro negalingo ir nepavojingo. Senesni sportbike'ai yra kur kas temperamentingesni nei dabartiniai.

Galima paminėti, kad jau prieš porą metų nepriklausomas lenktyninkas nusipirkęs Yamaha YZF-R1 salone, nuėmęs lempas ir veidrodėlius, pridėjęs sportui skirtą apatinį spoilerį, išmetimo sistemą ir padangas dalyvavo AMA Superbike Daytona lenktynėse ir užemė 10 vietą. Motociklas buvo pirktas įprastame salone prieš dvi savaites ir praktiškai serijinis (visi pakeitimai, išskyrus išmetimo sistemos, yra privalomi AMA lenktynėse). Nuo tada, kai gamintojų remiamos komandos užima aukščiausias vietas, tik labai sėkmingas nepriklausomas sportininkas gali pretenduoti į TOP-10.

Sportbike'ai (ir ypatingai 600cc, nes jie dalyvauja populiariausioje klasėje) yra pirmiausia projektuota kaip sportui skirta technika su ypatingu dėmesiu akceleracijai, valdomumui ir greičiui. Visi pastarieji dalykai yra vienodai svarbūs sporte. Masės centravimas ir svorio balansavimas (center of gravity - CoG) taip pat prideda technikai stabilumo. Vairuotojo pozicija ir sėdėsena (dėl tos pačios CoG) taip pat suteikia galimybė patogiai ''guldyti'' motociklą posūkiuose.

Valdymo geometrija ir trumpa ratų bazė yra projektuojamos dėl galimybės greitai keisti judėjimo kryptį. Kartu su aukštesne CoG ir masės centravimu, valdymo nustatymai yra tai kas suteikia sportbike'ams tokias nuostabias savybes posūkiuose.

Varikliuose yra skirtumų, tačiau nusistovėję yra V-Twin ir Inline Four kaip populiariausi. Sportbike'u V-Twin yra aušinami skysčiu, aukštų apsukų ir pasižymi dideliu sūkio momentu (akceleracija), taip pat galia vidutiniose apsukose. Geras šiu variklių savybes iliustruoja Nick'io Hayden'o ir Miquel'io Duhamel'io pasiekimai (važiuojant Honda RC51 - AMA Superbike lenktynėse). Tarp V-Twin ir Inline Four yra tokie skirtumai, jog AMA net pakeitė sekančio sezono taisykles, kad sumažintų akivaizdžius vieno pranašumus ir kito trūkumus. Inline Four varikliais 'ginkluoti' baikai paprasčiausiai nespėdavo paskui V-Twin trasose su daug posūkių.

Inline Four yra dažniausiai komplektuojamas į sportbike'us, įskaitant ir 600cc klasę (nors pvz., Ducati 620SS turi oru aušinamą V-Twin tipo variklį, tačiau pati motociklo koncepcija nėra sportinė), taigi šie varikliai yra labiausiai naujokų trokštamuose spotbaikuose. Auštos apsukos (11k-16k rpm.), aušinimas skysčiu ir konstrukcija suteikia didžiausią galią didžiausių sūkių diapazone, taip pat šis variklis pasižymi progresyviai tolygiai didėjančia galia (pagal apsukas). Galia didėja sulyg apsukomis iki didžiausios ribos (peak point), vėliau ją peržengus - krenta. Negalima net lyginti su lenktynėms ruoštais dvitaktačiais (kuriuose arklio galios padvigubėja esant aukščiausiam sukimo momentui), variklis akivaizdžiai rodo savo lenktynių prigimtį.

Net mažiausias rankos krustelėjimas ant akceleratoriaus gali lengvai sukelti 2000-4000 rpm šuoli. Galima ramiausiai važiuoti prie 4000rpm, kai pasitaikys kelio duobutė ir motociklas pasvirs priekin kartu apsukoms šoktelint iki 7000 rpm. Tai tikrai neįkvepia, ypač patiriant panašų jausmą pirmą kartą.

Stabdžiai. Stabdymo technologijos padarė milžinišką pažangą per pastatruosius 10 metų. Netgi senesni sportbaikai turi dvigubus stabdžių diskus su dviem/keturiomis apkabomis suprojektuotomis efektyviai sumažinti greitį nuo 250 km/h iki 100 km/h. Naujų motociklų charakteristikos nerealios. Dabartinių motociklų stabdžių sistema išaugo iki 6 apkabų ir didžiųlių stabdžių diskų, kurių pagrindinė užduotis: per kuo trumpesnį kelią sustabdyti 290 km/h skriejančią raketą prieš posūkį. Jei kada stebėjote superbike lenktynes, turbūt pastebėjote, kad stabdyti motociklą sportininkams tereikia poros pirštų; dauguma avarijų atsitinka dėl neteisingo ar pavėluoto stabdymo.

Dėl tokių 'aštrių' charakterisitikų, tai - išskirtinė mašina. problema yra ta, jog sportbike'ai projektuoti ekstremaliam važiavimui, tuo tarpu mieste sąlygos kitokios, todėl neretai pasitaiko dėl to kilusių problemų (overkill). Stiprus priekinių stabdžių paspaudimas nesunkiai gali 'pastatyti' baiką ant priekinio rato, staigus akceleracijos šuolis - ant galinio rato. Bet kuriuo atveju, bet kokia vairuotojo klaidelė gali būti skausminga.

Galingas variklis per akies mirksnį įgalina motociklą skrieti 70 km/h pirma pavara. Antra pavara su menku rankos judesiu, galima net nepajusti kaip pasiektum 120 km/h greitį, dar šiek tiek - 150 km/h - ir britva tik pasiekia savo maksimalius perdavimus. Tokiu atveju geriau nepanikuoti, staigus stabdžių užgulimas ar pavarų mėtymas čia greitai iššauktų problemą.

Valdymo savybės sportbike'ą daro nuostabia mašina vairuotojui, kuris yra prie jos pripratęs. Pagal valdymo aštrumo - tai tobulas motociklas pradedančiajam, tačiau esminis dalykas (ir pats neigiamiausias naujokui) - milžiniška galia ir galingi stabdžiai.

Galiausiai, 600cc sportbaikai yra iš esmės lenktynių mašinos (su keliomis modifikacijomis reikalingomis važiuoti gatvėmis). Jie nėra pritaikyti važinėti gatvėmis. Gali nusipirkti tą patį R6, GSX-R600, ZX-6RR ar CBR600RR salone, vakare šiek tiek modifikuoti ir kitą dieną sėkmingai laimėti žiedines lenktynes. Prieš dešimtmetį pagaminti sportbaikai buvo savo dienų R6, Gixeriai, Ninjos ir CBR'ai. Jie turi tas pačias savybes ir bruožus, kaip šiandieniniai, tik skirtingus maksimumus, limitus. Netgi šiandiena gatvėje 15 metų senumo sportbaikas mažai besiskirs nuo apynaujo/naujo. Naujas gali būti greitesnis, turėti trumpesnį stabdymo kelią ar geriau greituose 'elgtis' posūkiuose, tačiau mums, paprastiems mirtingiesiems, tai bus nedidelis skirtumas.

Per pastaruosius 20 metų sportinių motociklų technologijos padarė milžinišką pažangą. Per tą laiką motociklų sugebėjimai ir galimybės praktiškai padvigubėjo. Tačiau motomanų įgūdžiai - ne, todėl ir šiandienis motonaujokas apžergęs sportbaiką susidurs su tais pačiais iššūkiais kaip ir motonaujokas prieš 20 metų. Sportbaikai buvo ir yra tobulinami vieninteliam tiklui - varžyboms, todėl ir susilaukia tiek dėmesio iš motomanų. Ar gali pradėti motomano karjerą ant tokios mašinos? Taip. Bet pretenduoti į Moto GP sportininką gali ir mažesniu motociklu, kuris nenusileidžia britvoms (ten kur dažniausiai iš tiesų važinėjama). Visada malonu 'pastatyti į vietą' 600cc ar 1000cc sportbaikus ant posūkių su Ninja 250, GS500 nei su didesniu motociklu.

Ir kada Tu jau supranti Supersport'ą, tegu jie palaukia Tavęs, Tavo įgūdžių, kol tu juos vystysi su mažesniu baiku. Supersport'ai nėra pradedančiųjų motociklai, tačiau jie yra puikūs antrieji ar tretieji motociklai.

Pasirinkti Tau.


bandito
Dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 20

2007-05-18 08:58 112 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: bandito Įtraukti bandito Į adresų knygelę
Motociklai - mada ir neapykanta

http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=13240678


Ambi
Atkakli dalyvė

Klube: ne narė

Parašė žinučių: 99

2007-05-19 21:04 113 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Ambi Įtraukti Ambi Į adresų knygelę
http://www.delfi.lt/news/daily/hot/article.php?id=13252324

Ir niekas nuo nieko nera apsaugotas Apakęs


yellow_n
Dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 72

2007-06-06 08:36 114 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: yellow_n Įtraukti yellow_n Į adresų knygelę
http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=13429071

motas
Dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 30

2007-06-07 14:03 115 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: motas Įtraukti motas Į adresų knygelę
Vilniaus miesto bei užmiesčio gatvėmis riaumojantys motociklai, nepaisydami draudžiamųjų kelio ženklų, okupuoja ir seniausios bei jautriausios miesto dalies - Senamiesčio - gatves.
"Gyvenu centre ir dažnai vaikštinėju Senamiestyje, stumdama vežimėlį su mažu kūdikiu. Tačiau prasidėjus baikerių sezonui, ramų pasivaikščiojimą tenka pamiršti. Mažoji keliskart prabunda ištikta šoko, pro šalį "pražviegus" liaudiškai vadinamai "britvai" ar "čioperiui". Man ausys plyšta, o ką išgyvena dukra..." - "15min" skundėsi vilnietė Rita.
Pilies gatvėje automobilių ir motociklų eismas draudžiamas, išskyrus įmones aptarnaujantį transportą. Tačiau šiltais vakarais "britvų" ir "čioperių" burzgimas nuolat drebina šios gatvės pastatų sienas. Kone kas vakarą 7-10 motociklininkų grupė, nepaisydama draudimų, išdidžiai prabirbia Pilies gatve ir išrikiuoja savo plieninius žirgus greta "Pilies menės" kavinės.
Čioperį" vairuojantis Mantas paklaustas, kodėl į savo maršrutą įtraukė Senamiestį, aiškino, jog čia puiki vieta ne tik į žmones pažiūrėti, tačiau ir save parodyti. "Kodėl turiu nesilankyti mėgstamose vietose, jei vairuoju motociklą? Žmones erzina jo burzgimas, o mane - vaikų cypimas. Tai gal užkimškime jiems burnas?" - replikavo motociklą vairuojantis Mantas.

"Mes nevažiuojame gilyn į Pilies gatvę, tik iki šios kavinės, tad nelabai daug ir triukšmo sukeliame. Toliau lekia tie, kurie visiškai sąžinės neturi", - draugui antrino motociklininkas Dainius.

"Jie gan dažnai atlekia, pavalgo, alaus išgeria ir išrieda", - pasakojo Pilies gatvės pradžioje įsikūrusios kavinės "Pilies menė" padavėja. Greta kavinės lauko paviljone prekiaujanti moteris teigė, jog kartą bandė triukšmadarius drausminti, tačiau reakcijos nesulaukė. "Esu kreipusis į policijos pareigūnus, neabejoju, kad jie sulaukia ir gyventojų skundų, tačiau, kaip matote, niekam tai nerūpi", - piktinosi prekeivė.

Senamiesčio policijos nuovados vadovo Aido Triaušio teigimu, užfiksavus pažeidimų, rašomas protokolas, pagal kurį skiriama 100 - 150 litų bauda.

"Šiuo metu ties Pilies gatve pastatytas ženklas, draudžia važiuoti motociklais, išskyrus aptarnaujantį transportą, tad sugavus pažeidėją įrodyti tikruosius jo atvykimo tikslus būtų keblu. Be to, į Pilies gatvę galima įvažiuoti iš šalutinių gatvelių. Tad pareigūnams būtinai reiktų užfiksuoti kaip pravažiuojamas draudžiamasis ženklas, - situaciją aiškino A.Triaušys. - Jei prie įvažiavimo į gatvę stovėtų "plyta", pažeidėjus gaudyti ir bausti būtų kur kas lengviau." Pareigūno teigimu, į gyventojų skundus reaguojama, tačiau rengiami reidai tik laikinai sutramdo pažeidėjus.

Savivaldybės Viešosios tvarkos ir bendrųjų reikalų departamento Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Tamošiūnas sakė: "suprantu, kad pareigūnai turi kur kas svarbesnių darbų, nei drausminti Pilies gatve lakstančius motociklininkus, tačiau niekas kitas už juos to nesutvarkys. Tik policijos pareigūnai turi teisę bausti pažeidėjus".

Anot G.Tamošiūno, teisinių problemų bausti pažeidėjus nėra. "Keletas reidų, ir viskas, motociklininkų maršrutas pasikeistų labai greitai. Visai kas kita - žmonių kultūra, kurios neįskiepysi", - tikino G.Tamošiūnas.

"Gyventojų pageidavimu, ateityje žadame Pilies ir Aušros Vartų gatvėse pastatyti eismą ribojančius stulpelius, kaip Gedimino prospekte, tačiau, kada bus įgyvendintas šis projektas, kol kas neaišku. Tačiau tai, greičiausiai, nesulaikytų motociklininkų, nes jie pravažiuotų pro tarpus tarp stulpelių", - teigė savivaldybės Miesto ūkio skyriaus Eismo organizavimo poskyrio vedėjas Vidutis Cemnolonskis.


yellow_n
Dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 75

2007-06-14 09:04 116 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: yellow_n Įtraukti yellow_n Į adresų knygelę
http://www.alfa.lt/straipsnis/140342



motas
Dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 42

2007-06-22 11:10 117 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: motas Įtraukti motas Į adresų knygelę


DELFI
Ketvirtadienio vakarą skaudi eismo nelaimė įvyko Rokiškio rajone. 20.30 val. kelio Biržai-Pandėlys-Rokiškis 37-ame kilometre dviračiu važiavęs 80-metis išvažiuodamas iš šalutinio kelio, nepraleido ir susidūrė su pagrindiniu keliu važiavusiu motociklu "Yamaha FZR 500", kurį vairavo vairuotojo pažymėjimo neturintis 17-metis vaikinas.

Dviratininkas žuvo vietoje, motociklininkas dėl sužalojimų paguldytas į ligoninę.
Dėl įvykio pradėtas ikiteisminis tyrimas, jo aplinkybes aiškinasi Rokiškio rajono teisėsaugininkai


Stinger
Dažnas dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 181

2007-08-30 07:21 118 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Stinger Įtraukti Stinger Į adresų knygelę
Nu ir cia gal dar numesiu Mirkt
Kam idomu yra biski magazinu Cha cha kuriuos rasite cia:
http://siero.supermoto.lt/stinger/Superbike_Magazine/


Cwekas
Dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 116

2007-09-13 14:57 119 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Cwekas Įtraukti Cwekas Į adresų knygelę
Siūlo išduoti laikinus vairuotojų pažymėjimus

Justina Juršytė
justina.jursyteatcharvzinios.lt 2007.09.13 12:12
Skaityti komentarus(3)

Seimas ketvirtadienį po pateikimo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams. Čia siūloma pradedantiesiems vairuotojams pažymėjimą išduoti tik dvejiems metams, o motociklininkams tapti organų donorais.
Praėjus dvejiems metams po pažymėjimo gavimo į nuolatinį jis būtų pakeistas tik užbaigus tęstinius mokymus. Pataisų rengėjai aiškinamajame rašte teigia, kad tokia tvarka "sudarys prielaidas vairuotojų vairavimo įgūdžių patikimumui užtikrinti".

Įstatymo projekte taip pat siūloma visiems norintiems gauti motociklo vairuotojo pažymėjimą pasiūlyti tapti organų donorais.

"Liaudyje motociklininkus vadina potencialiais organų donorais. Gal susimąstys žmonės. Neabejotinai motociklininkai važinėja neatsakingiau nei kiti vairuotojai ir sukelia daugiau avarijų. Pati esu į tokią vieną pakliuvusi", - VZ.LT sako Birutė Vėsaitė, Ekonomikos komiteto pirmininkė ir šio pasiūlymo autorė.



http://vz.lt/Default2.aspx?ArticleID=a02dcaf1-d233-41ff-9ef3-5a748f50f
4c8


Ciuju kokiu 80 proc. avariju, kuriose dalyvavo moto, sukelia moterys... Tai spekit del ko pataisas siulo seimo narĖ...? Juokiasi


yellow_n
Dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 90

2007-10-03 09:01 120 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: yellow_n Įtraukti yellow_n Į adresų knygelę
http://www.lrytas.lt/?data=20071003&id=akt03_a1071003&sk_id=99&view=2&
p=1


mindaugasa
Patyręs dalyvis

Klube: ne narys

Parašė žinučių: 643

2007-10-05 08:22 121 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: mindaugasa Įtraukti mindaugasa Į adresų knygelę
http://motorcyclebloggers.com/tech-talk-articles/twins-versus-inline-f
ours/


vienas geresniu techniniu straipsniu apie varikliu konfiguracijas (V twinai versus I4)


Prikolas
Dažnas dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 110

2007-10-09 22:35 122 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Prikolas Įtraukti Prikolas Į adresų knygelę
Seimo nariai susirūpino motociklininkų gyvybe ir atsakingumu. Po socialdemokratės Birutės Vėsaitės siūlymo rekomenduoti motociklininkams tapti organų donorais, jos kolega, buvęs finansų ministras Zigmantas Balčytis siūlo leisti ant motociklo išlaikius specialius egzaminus sėsti nuo 21 metų.

Tai reglamentuojančios jo pasiūlytos Saugaus eismo automobilių keliais pataisos turėjo būti pateikiamos Seimui antradienį, tačiau jis jas atsiėmė ir tvirtino teiksiąs kartu su kitomis to paties įstatymo pataisomis.
Reklama




Dabar vairuoti motociklus, kurių galia didesnė kaip 25 kW (34 AG), suteikiama teisė tik turintiems ne trumpesnį kaip dvejų metų motociklų su žemesnėmis charakteristikomis vairavimo patirtį ir reikiamą vairuotojo pažymėjimą.

Taigi pagal dabar galiojantį įstatymą, ant galingesnio motociklo galima sėsti anksčiausiai 20 metų.

"Aš manau, kad ir vieneri metai tokiame jauname amžiuje yra svarbu, kad suprastų, jog gyvenimas yra kabantis ant pernelyg plono siūlo", – DELFI antradienį sakė Z. Balčytis.

Seimo posėdyje taip pat buvo pradėtos svarstyti minėto įstatymo pataisos, mopedus, lengvuosius keturračius motociklus ir keturračius motociklus priskiriančios motorinėms transporto priemonėms ir draudžiančios jais važiuoti dviračių takais.

Taip pat vidaus reikalų ministro Raimondo Šukio pristatytos pataisos sudarys sąlygas registruoti šias transporto priemones ir atlikti jų techninę priežiūrą, privalomai drausti civilinės atsakomybės draudimu.




delfi zinios


MaMbood
Patyręs dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 236

2007-11-15 20:34 123 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: MaMbood Įtraukti MaMbood Į adresų knygelę
Nesamone.Tj tegul padaro ir automobilio teises nuo 21 ir islaikius specialius egzaminus.Betkokiu atveju visi vazinesime nelegaliai dar ilgiau.RESPECT seimui!

Cwekas
Dalyvis

Klube: narys

Parašė žinučių: 124

2007-11-21 22:26 124 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: Cwekas Įtraukti Cwekas Į adresų knygelę

Kaip atrodo policininkas ant motociklo?


Dauguma lietuvių greičiausiai tokį egzotišką vaizdą yra matę tik filmuose. Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos (LPEPT) garaže šiuo metu yra 12 motociklų.

Tiesa, prieš porą savaičių Marijampolės policijos komisariatas įsigijo keturis naujus japoniškus motorolerius "Yamaha Cygnus 125". Dar keletu motorolerių naudojasi kurortų policininkai. Tačiau akivaizdu, kad to per maža atsižvelgiant į sudėtingą padėtį keliuose.
Reklama




Pirko prieš penkmetį

Pastarąjį kartą naujus motociklus policija pirko dar 2002 metais, prieš JAV prezidento George'o Busho vizitą Lietuvoje. Tada plačiai nuskambėjo, kad policija įsigijo 8 naujus BMW motociklus. Mūsų šalies "angelai sargai" didžiavosi, kad turės "ne tik patikimų reprezentacinių automobilių, bet ir juos lydinčiam eskortui gėdos nedarančių motociklų".

Prieš penkerius metus šiam pirkiniui Policijos departamentas išleido daugiau nei pusę milijono litų. Be to, policijai BMW motociklus pardavusi bendrovė "Krasta Auto" vieną motociklą perdavė kaip paramą. Tačiau atrodo, kad šie pirkiniai naudojami daugiau "dėl grožio".

Kaltas blogas oras

LPEPT viršininkas Saulius Skvernelis tvirtina, kad praėjus penkeriems metams motociklai yra techniškai tvarkingi, atitinka reikalavimus ir paruošti važinėti. Vis dėlto motociklai iš garažų išrieda tik ypatingomis progomis.

"Motociklai naudojami iš esmės dviems funkcijoms – kasdieniam patruliavimui keliuose ir eskortavimui bei palydai. Pastaroji funkcija yra pagrindinė. Gatvėse policininkų ant motociklų ir nepamatysi, nes jie dažniausiai pasirodo magistraliniuose keliuose per reidus. Na, o eskortavimui motociklai naudojami gana dažnai", – kalbėjo eismo priežiūros tarnybos vadovas.

S. Skvernelio teigimu, turimiems motociklams vairuotojų užtenka, tačiau kvalifikuotų specialistų stygius jaučiamas. Kitąmet planuojama šią problemą pradėti spręsti – Klaipėdos policijos mokykloje žadama rengti specialius policijos motociklų vairuotojų kursus. Vis dėlto ši mokymo programa tėra parengties taške – reikia kompetentingų dėstytojų, tinkamo inventoriaus.

Į klausimą, ar planuojama plėsti policijos motociklų garažą, S. Skvernelis negalėjo tiksliai atsakyti.

"Motociklų naudojimo laikas yra palyginti trumpas dėl nepalankių oro sąlygų Lietuvoje. Žiemą, ankstyvą pavasarį ir rudenį būna drėgna ir šlapia, todėl tokiu oru policininkai nevažinėja motociklais. Tad sunku spręsti, ar motociklų daugės, ar mažės, tačiau reikia pripažinti, kad poreikis didelis, ypač eskortuojant jie yra nepakeičiama priemonė", – įsitikinęs S. Skvernelis.

Užsieniečių pavyzdys

Prieš penkmetį su policija bendradarbiavusios įmonės "Krasta auto" atstovas Regimantas Raguotis sako, esą jei būtų motociklų poreikis, ši įmonė turėtų ką pasiūlyti.

"Motociklai policijai tampa vis reikalingesni. Pažiūrėkite į padėtį mieste – spūstys, avarijos, o su motociklais privažiavimas prie įvykio vietų būtų kelis kartus paprastesnis. Laikui bėgant motociklai bus ne prabanga, o būtinybė", – optimistiškai į ateitį žvelgė R. Raguotis.

Kodėl kelių patruliai nevažinėja motociklais intensyviau?

"Pagrindinė priežastis – netinkamos oro sąlygos", – pirmą priežastį vardija "Krasta auto" atstovas. Su tuo tik iš dalies sutinka motociklų "Yamaha" pardavimo vadybininkas Petras Keparutis.

Jo teigimu, lietuviai pareigūnai galėtų pasimokyti iš kolegų užsienyje ir eksploatuoti motociklus net vėsesniu oru.

"Kitose šalyse, pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje ar Airijoje, kur oro sąlygos panašios į Lietuvos, policininkai motociklais važinėja, galima sakyti, tol, kol yra pliusinė temperatūra, o mūsų pareigūnams jau ir +15 laipsnių yra kritinė riba. Tačiau manau, kad nerukus panaši kultūra ateis ir pas mus", – įsitikinęs P. Keparutis.

Motociklas – tik pramoga?

Dar vienas stabdys policijos motociklų garažui plėsti – mūsų šalyje vyrauja požiūris, kad motociklas yra pramoga, o ne darbo priemonė. Vis dėlto užsienyje motociklai yra neatskiriamas policijos atributas, o tokie patruliai sulaukia pagarbos.

"Daug kas priklauso nuo to, kaip dirbama su šia transporto priemone. Jei avarijos vietoje nereikėtų laukti pusantros valandos ir viskas išsispręstų per 15-20 minučių, kitokia nuomonė susiformuotų ir Lietuvoje", – neabejoja R. Raguotis.

Pašnekovai sutaria, kad greičio atžvilgiu motociklai yra nepakeičiama priemonė. Jie siūlo apie tai pagalvoti ir saugos tarnyboms.

"Manau, kad Lietuvoje turi būti smarkiai padidintas policijos motociklų skaičius. Jeigu šiandien turime 12, tai reikėtų turėti bent 150-200 motociklų, kurių darbas nesiribotų tik patruliavimu mieste. Jie padėtų ir magistraliniuose keliuose tramdyti "britvininkus", kurių kol kas nesustabdo nei radarai, nei fotokameros", – policijai patarimus žarstė "Yamaha" motociklų atstovas.


http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=15079250




^Ambi^
Dažna dalyvė

Klube: narė

Parašė žinučių: 233

2007-12-16 16:19 125 žinutė iš 184 Atsakyti forume: visiem Atsakyti privačiai: ^Ambi^ Įtraukti ^Ambi^ Į adresų knygelę
http://www.posh.lt/Ivairenybes/PrabangusMotociklai/

Tikrinti, ar yra naujų atsakymų temoje
Atsakyti Kitos temos Nauja tema



Pranešti apie naujas žinutes šioje temoje
Mano prenumeratos
  Tema skraiduolė - svarbiausia forumo tema, kuri nuolat matosi virš naujausių temų.

Statistika

Motomanai: 6.336 Žinučių forume 225.074 578 Narių klube 1.061 Banga.lt laikrodis 17:36 Dažnai užduodami klausimai ir atsakymai



Motomanai

Moderuoja: rockas, nobodyyy, BangaLT, OTPABA
Statusas: ne narys (Įstoti)
Forumas
Naujienos
Nariai
Foto
Nuorodos

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: (h) Straipsniai...

Prisijungę draugai

Visi draugai

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai