Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti

Dienoraščiai

2012 Gegužė


02
trečiadienis (64)

2011 Spalis


18
Rudeninis dienorastis (111)

2011 Liepa


12
Ataskaita (netaisyta aukstaiciu tarme) (147)

2010 Gegužė


27
Gyveni tam kad gyventum... (181)

2009 Gruodis


16
Prisimenu ta vasara.. (18)

11
Ziemos tustuma... (12)

2008 Spalis


02
Savaitgaliai kaime... (38)

2008 Rugsėjis


22
Awdi - 2 :) (15)

19
Barbaru salis... (4)

09
Awdi :) (119)

2008 Sausis


21
Mintys. Tu. Lietus. (33)

2007 Lapkritis


09
Liudnos eiles... (35)

2007 Spalis


25
Gimtadienis vakar buvo... (26)

2007 Rugpjūtis


27
Apie rali, "maironiskai"... (45)

16
Rugpjucio zvaigzdes. (24)

08
Apie jura, laime ir audra. (31)

2007 Liepa


17
Banalu, bet kaip kitaip? (13)

2007 Balandis


05
Pamastymai. (49)

2007 Vasaris


09
Ieskau moteriskes ar tai panikes kokios... (43)

2006 Gegužė


31
Kazko lauki... (151)

31
Baznycios... (55)

30
Jo... vadinas mokytis reik. (51)

28
Fsio!.. (60)

21
Tipo rytas... (54)

17
17 Mai in Norway... (136)

12
Prazuvo kaip sapnas... (98)

06
Rytas ble... (165)

2006 Balandis


29
Kai as jaunas buvau... (138)

26
Aluntos dvaras... (192)

24
Toks gyvenimas... (50)

23
Nemiegi? As taip pat... (50)

20
Biski isgeriau... (116)

19
Seniai seniai... Ir kada nors... (54)

17
Ar pameni... (48)

16
Sventas rytas... (46)

14
Mintys lietuje... (94)

09
2 masiniukai... (82)

04
Ieskau zmonos!.. (164)

03
Pirmoji meile... (18)

2006 Kovas


31
Ir papy... tu juodu kati!.. Ble.. (34)

29
Tu- zmogus... (55)

28
Xujakt per gaza i paneslo pakatylo... (46)

24
Kur pavasaris ble??? (83)

23
Gyva legenda... (13)

22
Durniau nebuna... (11)

21
Pavasario margumynai... Blt. (26)

16
Nusipirkti meile...? - Taip. (33)

15
Nebera...? (14)

13
Ne tik danguje gyvena angelai... (35)

09
Labas rytas.:) (37)

08
Moteriskiu diena... (27)

07
Per anksti dar... (21)

03
Afygiet... (92)

2006 Vasaris


27
Uzmige svajones... (39)

22
Sex...? (29)

22
Svetima... (135)

21
Apie meile... (103)

19
Vaiduokliu sala... (13)

15
Mano Mazytei... (29)

13
Meiles balti aitvarai... (47)

13
Saule sviecia... Jopstararai... (103)

12
Aina peklon... (60)

09
Dienos aktualijos ble_ (69)

09
Dviese... (4)

07
Muzikos zavesy... (3)

02
Persikrausciau... (54)

2006 Sausis


31
Sunki diena buvo... (53)

29
Angeliukas (16)

28
Kai nieko neturi... (17)

27
Kai istarsi sudie... (12)

25
Tiems, kas netiki... (30)

23
Kai nebuna linksma... (4)

20
Rukaliaus kupletai... (11)

19
Suradau... (2)

16
Me back... (6)

2005 Gegužė


04
Anksti (o gal velai) (136)

2005 Balandis


30
Taip atrodo pavasaris... (24)

11
Pavasario lietus (46)

08
Pavasaris blt... (17)

05
"Kapeika" (25)

2005 Kovas


13
Pavasaris.:) (31)

2005 Vasaris


26
Radau kaskur i-neto platybese, labai nustebau :) (35)

16
Masinytes :) (39)

2005 Sausis


23
Norvegiska ziema (58)

Visi autoriaus dienoraščiai


Skaityti dienorat RSS formatu
Kas yra RSS ir kaip j skaityti?

Pavasaris.:)

Paskelbė: lorenso-007, paskelbta 03-13 01:27, vizitų: 542, komentarų: 31 .

Baigiasi ziema snieguota,
Saules spinduliai-
Nes pavasari sparnuota-
Cia jam bus namai.

Tirpsta sniegas, traska ledas
Mariu melynu...
Ir pirmu geliu paradas
Sviecia grazumu...

Sniokscia upes, staugia vejas-
Nesdamas ledus
Senis Saltis suskubejo
Isigyt ratus... Laimingas









Floidas | 03-13 01:29
aha. pavasaris.

gandija | 03-13 01:59
...Labai laukiu pavasario ir pirmuju geliu...

lorenso-007 | 03-13 02:06
Šypsena
Va tau nors virtuali Gėlė

gandija | 03-13 02:20
Dekoju,nors tai nepavasarine gele,bet malonuLaimingas

voice | 03-13 02:35
toli dar iki pavasario.

(a) | 03-14 00:57

senis saltis suskubejo isigyt ratus

Mirkt

lorenso-007 | 03-14 01:12
Šypsena

PingvinLokys | 03-14 13:35
MeškaDrovus:

gražus eilėraštis Šypsena
O žiema iš mūsų nesitraukia, prisnigo kalnus ir dar sninga Angelas.

lorenso-007 | 03-14 16:57
Gerai tik kad meskutes sniego nebijo Laimingas.

Bet jau tuoj tuoj prades upeliai begt, pamatysi Gėlė.

MrMiau | 03-14 17:31
Sveikinu nepripazinta poeta.Šypsena Cia tau sis tas apie polutarkas.Mirkt Miau


AUTOMOBILIS "GAZ-AA" (POLUTARKA)

Ar neteko kada girdėti frazės "Velkasi, kaip "polutarka"? Paprastai tam žodžiui suteikiamas neigiamas atspalvis, ir prieš mūsų akis iškyla lėtas griozdas, trukdantis šiuolaikines "Audi", "Mercedesus", "BMW" bei kitokią importinę techniką pasikinkiusiems vairuotojams.
Iš tikrųjų tai buvo masinės gamybos pusantratonis sovietinis automobilis, pradėtas gaminti 1932 m. sausyje. Iš čia ir jo liaudiškas pavadinimas – "polutarka". Tiesa, pirmosios mašinos vadinosi NAZ, nes buvo renkamos tuometiniame Nižnij Novgorode, vėliau pervadintame į Gorkį. Iki tol čia ir Maskvoje iš importinių detalių buvo renkami "Ford AA" automobiliai, kurie ir buvo "polutarkų" prototipai.
"GAZ-AA" mašinos buvo komplektuojamos keturių cilindrų 3,3 litrų darbinio tūrio varikliais, galinčiais išvystyti iki 40 AG (vėliau – 42 AG) ir 4 pavarų greičių dėže. Sunkvežimis įsibėgėdavo iki 70 km/h ir garsėjo savo nereiklumu bei paprastumu remontuojant. Po eilinio modernizavimo 1938 m. (nedideli automobilių konstrukciniai pokyčiai buvo atliekami nuolatos), variklio galingumas išaugo iki 50 AG, o pats automobilis gavo indeksą GAZ-MM. Tačiau "buityje" ir netgi milicijos dokumentuose mašina ir toliau buvo vadinama senuoju pavadinimu – "polutarka", t. y. galinti vežti pusantros tonos. Ketvirtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje Sovietų Sąjungoje GAZ automobiliai buvo paplitę labiausiai. Vien Raudonoji armija 1941 m. turėjo 151 tūkstantį "polutarkų".
Polutarka sulaukė nemažai modifikacijų: tai savivarčiai GAZ-410, 17-os vietų autobusai GAZ-03-30, sanitariniai furgonai GAZ-55, ir GAZ 42, turintys įmontuotus dujų generatorius. Norint važiuoti tereikėjo tik apsirūpinti malkomis. Geriausiai tam tikslui tiko lapuočių – beržo ir uosio mediena, kuri išskirdavo daug šilumos ir turėjo mažai dervų. Užkūrus "pečių" buvo laukiama, kol sukils dujų slėgis, o paskui užvesdavo variklį. Malkų atsargų pakakdavo nuvažiuoti 80 kilometrų, o išvystomas greitis laikėsi apie 40 km/h.
GAZ-MM bazėje (iki 1942 m.) būdavo gaminamos pusiau vikšrinės mašinos bei triašis GAZ-AAA, kurio pagrindu buvo sukurtas štabo karininkams skirtas vežioti autobusas GAZ-05-193.
Karo metu gamino supaprastintas "polutarkas" su fanerinėmis kabinomis, vienu priekiniu žibintu, arba netgi visai be durų.
Gorkyje GAZ-MM mašinos buvo gaminamos penkioliką metų – iki 1947 m. Jų daliai teko apsčiai išbandymų, tiek karo keliuose, tiek vėliau, atstatant sugriautą šalį. Nuo 1947 iki 1950 m. šituos automobilius gamino Uljanovske. "Polutarkų" buvo galima pamatyti iki pat 7-o dešimtmečio pradžios, palyginus nemažai jų sulaukė ir mūsų dienų. Vien karo metais buvo pagaminta 102 tūkstančiai, o per visą gamybos laikotarpį – apie milijoną šitų automobilių.

Mr. Miau
>>^. .^<<

lorenso-007 | 03-14 17:42
Dekoju ponas Miau, uz straipsni Alus. Zinok ne syki taip ir nebuvau susimastes kas ta polutarka, nors vaikystej tekdavo isgirst si 'varda' daba zinosiu ne tik kas tai per masiniukas bet ir jos istorija Laimingas.

O kelintais metais sitas straipsniukas parasytas (bent jau mazdaug)?

-zuviuke- | 03-15 12:42
jo gera kurybaTaip

nnniaura6 | 03-15 13:14
JooooooNekaltas
o pas mus iki pavasario dar toli gražu.
Vis sninga ir sninga.
Gal šiemt išsyk nuo žiemos ant vasaros ooooooop
Cha cha

lorenso-007 | 03-15 23:27
Šypsena

Labas zuviuke Gėlė, Mr.Miau juk profesionalas tokiuose dalykuose Taip.

nnniaura-- o but biski gaila pavasario grozio nepamatyt Nekaltas, bet jis tikrai bus, ir tikekimes greit Tūsas.

DarPo1 | 03-16 10:23
Taurė Laimingas

Pavojinga | 03-16 12:57
Taip pavasaris, pas mus irgi, tik lietus va nereikalingaNe beje, mes atvaziuojam, siaubti OsloCha cha

MrMiau | 03-16 14:12
As ji isverciau ir parengiau spaudai vos pries kelias dienas (su nuotraukomis), o originalas, manau, parasytas pusmecio begyje...

lorenso-007 | 03-16 22:54
Pavojinga--- o pas mane vel ziema prasidejo, sniego apie 15cm priverte per pusdieni Pavargęs. Oslas visai nieko bet nuobodoka jei sniego bus.

MrMiau--- jei nepaslaptis i kokius leidinius auto-tematika rasai?
Gret darbuojiesi kad per kelta valadu taip sklandziai isverti ir sudelioji tekst Mirkt.

MrMiau | 03-16 23:00
I vietinius. Šypsena O viskas priklauso nuo teksto sandaros, kiek jis man idomus, jo ilgio etc. Na, vidutiniskai prasedziu kokias 2-4 valandas. Buna ilgiau ir trumpiau. Nevienodai. Dabar susiradau medziagos apie viena Cevrolet modeli, sena, berods 1952 m.

MrMiau | 03-16 23:02
SIAURASIS MOTOMOBILIS "NARO" PRAŠO PASISPAUSTI
Prieš septynerius metus britų inžinierius Damianas Hartis (Damian Harty) susimąstė apie transporto priemonę, turinčią motociklo gabaritus ir jo "landumą", tačiau be būdingų motociklams trūkumų. Šiandien jau galime pamatyti, kas yra sukurta, tik iš pradžių reikėtų pristatyti patį konstruktorių.
Damianas Hartis yra firmos "Prodrive" vyriausiasis inžinierius ir vienas iš perspektyviausių jos dizainerių. Firma jungia apie 900 specialistų visame pasaulyje, kurie nuolat tobulinai ir kuria naujus sportinius automobilius bei sportinius motociklus. Jie bendradarbiavo su "Subaru" komanda pasaulinėse ralio pirmenybėse, kūrė "Perrari 550 GTS", padėjo "Fordui" Australijoje ir "Hondai" "Formulės 1" etapuose... Trumpai drūtai sakant, tai garsi, tvirtos reputacijos firma.
Ir taip, 2004 gegužę Hartis su savo kolegomis pasiūlė radikalų, transporto priemonėmis perpildytų miestų, problemos sprendimą. Didelio triukšmo tada ši žinia spaudoje nesukėlė, ir vis dėlto, šiokia tokia informacija pateko į laikraščių bei žurnalų automobilių mėgėjams puslapius.
Transporto priemonė pavadinta "Naro" (nuo anglų k. žodžio "narrow" – siauras), jeigu tikėtume jos kūrėjais, derina savyje tokias savybes, kaip motociklo vikrumą ir greitį, bei miestui skirto automobilio patogumą, saugumą ir talpą. Kitaip sakant, dvivietis keturių ratų motociklas su stogu, saugančiu vairuotoją ir keleivį nuo prastų oro sąlygų, yra gerokai saugesnis avarijose, o jam būdingas siaurumas leidžia sėkmingai manevruoti transporto kamščiuose. Stabilumo ir lankstumo motomobiliui suteikia specialus mechanizmas, leidžiantis jam, kaip ir motociklui, pakrypti posūkiuose.
Mašinukės ilgis 2,5 metro, o plotis – 1 metras. Sveria 300 kilogramų – perpus mažiau nei mažylis "Smart". Su nedidelio darbinio tūrio, tačiau efektyviu benzininiu arba dizeliniu varikliu šis motomobilis 100 kilometrų suvartoja tik 2,8 l kuro. Ateityje numatyta "Naro" motomobiliams pritaikyti variklius dirbančius su vandenilio dujomis.
"Aštrėjant miestų transporto problemoms, tokioms kaip kamščiai, parkavimo vietų stygius, oro užterštumas, tokie "siaurukai", – sako Hartis, – turi dideles perspektyvas. O bandymų – sukurti mažą ekonomišką automobilį, būta ir anksčiau. Tačiau dėl transporto priemonės stabilumo, kūrėjai jos vairuotoją sodindavo palyginti žemai, dėl ko labai susiaurėdavo matymo laukas bei atsirasdavo nemalonus pažeidžiamumo pojūtis".
Supratęs, kad niekas nenori sėdėti žemai, nors tai ir padeda išsaugoti svorio centrą bei sumažina darbo projektuotojams, Hartis nusprendė, kad "Naro" vairuotojo akys turėtų būti 1,5 – 1,6 metro aukštyje – panašiai, kaip važiuojant sportiniu motociklu, Reikia pridurti, jog inžinierius yra didelis motosporto gerbėjas, pats važinėja "Honda Blackbird", ir savo ieškojimuose kuriant "Naro" daug kur rėmėsi motociklininko patirtimi. Dar daugiau, jis tvirtai tiki, kad techniniu požiūriu, "perkeliant" kai kurias motociklų kūrimo idėjas automobiliams, rizikos nėra. "Pati koncepcija gana novatoriška, bet visos technologijos jau egzistuoja ir yra plačiai taikomos transporto priemonėse. Svarbu ir tai, kad mes pasitikime ir remiamės ne kažkokias stebuklingais dalykais ar nematytais mechanizmais. Taip, kažkurios technologijos buvo sukurtos palyginus neseniai, bet jos jau yra įdiegiamos ir jas galima pamatyti, pavyzdžiui, BMW koncerno produkcijoje".
Damiano Harčio nuomone, priklausomai nuo paskirties, galima sukurti skirtingus "Naro" variantus: taksi, picos išvežiojimui, kurjerio kelionėms, asmeninėms reikmėms, ir t. t.
Tačiau pakeliui į rinką mašinukė turi įveikti ir nemažai kliūčių. Viena iš tokių – gerai žinomas žmogiškasis faktorius. Naujo nepažįstamo aparato valdymas turi būti lengvas ir intuityvus, bet kaip to pasiekti?
Kokią reikėtų įdiegti valdymo sistemą? O gal būsimuosius "Naro" vairuotojus pirmiausia reikia apmokyti specialiuose stenduose-treniruokliuose? Bet ir dar tai būtų ne pats sunkiausia dalykas.
Kita problema – kur kas rimtesnė: norint įsitvirtinti rinkoje, "Naro" motomobilis privalo būti "kultinis", t. y. mašinėlė turi taip traukti pirkėją, kad tas degtų noru ją įsigyti. Tame glūdi gamintojo sėkmės laidas. Techninis pranašumas jokių garantijų neduoda. "Klasikinis to pavyzdys, – sako Hartis, – videomagnetofonų VHS ir "Betamax" karas. Nors paskutiniojo vaizdo kokybė gerokai aukštesnė, tačiau rinką užkariavo VHS".
Siekdama toliau vystyti projektą, kol tas pateks į rinką, "Prodrive" įkūrė dukterinę kompaniją "Narrow Car Company", kurioje Hartis neužima jokių oficialių pareigų. Tačiau inžinieriui tai nė kiek netrukdo pareikšti: "Aš tampriai susijęs su "Naro". Tai mano kūdikis". O firma jau sukaupė pakankamai lėšų tolimesniems būsimojo motomobilio tobulinimo darbams, iki bus pradėta jo serijinė gamyba.
Didžiausios viltys dedamos į Europos rinką, kadangi Azija ir taip per daug prikimšta dviračio transporto, o JAV nuo didelių transporto kamščių kenčia tik nedaugelis miestų – čia dar pakanka erdvės "įprastiniams" automobiliams.
Nepatvirtintais duomenimis, "Naro" projektu domisi ir kitos kompanijos, nors ne visos jos užsiima automobilių gamyba. Bet, reikia pastebėti, "Naro" ateitis dar labai miglota, kaip, beje, ir jos gimtojo Albiono krantai. Matyt todėl motomobilio kūrėjai kol kas vengia kalbėti apie savo būsimojo kūdikio kainą. Tačiau vienaip ar kitaip išlieka tikimybė, kad "Naro" pasirodys dar iki šio dešimtmečio pabaigos.
Parengė Mr. Miau

lorenso-007 | 03-16 23:07
Aisku... O '4 ratus' ar kazka tokio nerasai?Nekaltas. Ir is kokiu kalbu verti? (apie rusiska technika tai turbut is rusu Šypsena)

Idomios temos, man apie naujas masinas kazkaip nuobodoka butu skaityt (visusr tas pats) o apie sena klasika labai smagu Taip.

lorenso-007 | 03-16 23:10
Sita straispniuka jau esi man atsiuntes i vasario 16 dienorasti - apie sovietinio limuzino kurima ir tobulinima Laimingas.

MrMiau | 03-17 22:33
Aisku, ieskosiu ka kita... O siandien isverciau ir parengiau dar viena - apei "Chevrolet Corvette" istorija. Bet ja gausi veliauMirkt

lorenso-007 | 03-17 23:51
Suprantama, lauksiu Šypsena...

MrMiau | 03-18 14:25
Lauksi ko??Nekaltas Juk jau seniausiai idejau...Mirkt

lorenso-007 | 03-18 14:40
Kad zioplys as tai niekam nuostabos jau nebekelia Cha chaNežinau Drovus(nepastebejau kad i ta pacia vieta idejai).

Butu smagu toki moto-auto hibrida savo kailiu isbandyt, bet itariu kainele irgi bus atitinkama Taip...

*vilkiuke* | 03-18 15:53
xi nius geras eilerastuxTaip

ir tavy su pavasariuGėlėGėlėGėlė

MrMiau | 03-18 15:55
Taip, naujienos kastuoja nemazai. Bet po kiek metu ir mums tai bus prieinamaTaip
Sakei, isleki? Linkiu gero pasivazinejimo ir smagiu Velyku svenciu Alus MiauŠypsenaIki!

lorenso-007 | 03-18 21:48
Dekui 'vilkiuke' Apkabinimas


MrMiau- jo uz 20minuciu autikas, islekiu Tūsas...
Dekui uz linkejimusŠypsena

Džaba | 04-05 17:04
Džaba atvyko pasisveikinti su senokai matytu šio dienoraščio šeimininku Žvaigždėlorenso-007Žvaigždė Labas ! Atsigabenau lauktuvių: tikro lietuviško midaus Girtas !
Beje, užsukau čia pačiu laiku, nes žiūriu, kad šeimininkas prisijungęs Taip, ir kažką paslaptingai veikia savo asmeninių dienoraščių valdymo puslapyje. Visiškai galimas daiktas, kad netrukus pasirodys naujas puslapis Mirkt.

lorenso-007 | 04-05 17:49
Dekui uz miduti Niam niam ir apsilankyma. Buvai teisus, ir naujas puslapiukas atsirado pas mane Mirkt


Komentuoti gali tik užsiregistravę lankytojai. Užsiregistruokite, arba jei esate užsiregistravęs, prisijunkite.

Visa "Banga.lt" klubuose ir forumuose paskelbta draudžiama informacija bus šalinama, o duomenys apie asmenis, paskelbusius tokią informaciją gali būti perduodami Lietuvos Respublikos specialiosioms tarnyboms.

Pastebėjusius draudžiamą informaciją "Banga.lt" klubuose ir forumuose, prašome informuoti apie tai portalo redakciją el. paštu [email protected]


lorenso-007

Geriausias banginis

Apie
Dienoraščiai
Pradėtos temos klubuose

Veiksmai

Rašyti privačią žinutę
Įtraukti į adresų knygelę
Dienoraščio prenumerata
Klubų žinučių prenumerata
Į garbės pakylą
Ant gėdos stulpo
Kiti Banga.lt vartotojai

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Pavasaris.:)

Prisijungę draugai

Visi draugai