Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti

Dienoraščiai

2012 Gegužė


02
trečiadienis (64)

2011 Spalis


18
Rudeninis dienorastis (111)

2011 Liepa


12
Ataskaita (netaisyta aukstaiciu tarme) (147)

2010 Gegužė


27
Gyveni tam kad gyventum... (181)

2009 Gruodis


16
Prisimenu ta vasara.. (18)

11
Ziemos tustuma... (12)

2008 Spalis


02
Savaitgaliai kaime... (38)

2008 Rugsėjis


22
Awdi - 2 :) (15)

19
Barbaru salis... (4)

09
Awdi :) (119)

2008 Sausis


21
Mintys. Tu. Lietus. (33)

2007 Lapkritis


09
Liudnos eiles... (35)

2007 Spalis


25
Gimtadienis vakar buvo... (26)

2007 Rugpjūtis


27
Apie rali, "maironiskai"... (45)

16
Rugpjucio zvaigzdes. (24)

08
Apie jura, laime ir audra. (31)

2007 Liepa


17
Banalu, bet kaip kitaip? (13)

2007 Balandis


05
Pamastymai. (49)

2007 Vasaris


09
Ieskau moteriskes ar tai panikes kokios... (43)

2006 Gegužė


31
Kazko lauki... (151)

31
Baznycios... (55)

30
Jo... vadinas mokytis reik. (51)

28
Fsio!.. (60)

21
Tipo rytas... (54)

17
17 Mai in Norway... (136)

12
Prazuvo kaip sapnas... (98)

06
Rytas ble... (165)

2006 Balandis


29
Kai as jaunas buvau... (138)

26
Aluntos dvaras... (192)

24
Toks gyvenimas... (50)

23
Nemiegi? As taip pat... (50)

20
Biski isgeriau... (116)

19
Seniai seniai... Ir kada nors... (54)

17
Ar pameni... (48)

16
Sventas rytas... (46)

14
Mintys lietuje... (94)

09
2 masiniukai... (82)

04
Ieskau zmonos!.. (164)

03
Pirmoji meile... (18)

2006 Kovas


31
Ir papy... tu juodu kati!.. Ble.. (34)

29
Tu- zmogus... (55)

28
Xujakt per gaza i paneslo pakatylo... (46)

24
Kur pavasaris ble??? (83)

23
Gyva legenda... (13)

22
Durniau nebuna... (11)

21
Pavasario margumynai... Blt. (26)

16
Nusipirkti meile...? - Taip. (33)

15
Nebera...? (14)

13
Ne tik danguje gyvena angelai... (35)

09
Labas rytas.:) (37)

08
Moteriskiu diena... (27)

07
Per anksti dar... (21)

03
Afygiet... (92)

2006 Vasaris


27
Uzmige svajones... (39)

22
Sex...? (29)

22
Svetima... (135)

21
Apie meile... (103)

19
Vaiduokliu sala... (13)

15
Mano Mazytei... (29)

13
Meiles balti aitvarai... (47)

13
Saule sviecia... Jopstararai... (103)

12
Aina peklon... (60)

09
Dienos aktualijos ble_ (69)

09
Dviese... (4)

07
Muzikos zavesy... (3)

02
Persikrausciau... (54)

2006 Sausis


31
Sunki diena buvo... (53)

29
Angeliukas (16)

28
Kai nieko neturi... (17)

27
Kai istarsi sudie... (12)

25
Tiems, kas netiki... (30)

23
Kai nebuna linksma... (4)

20
Rukaliaus kupletai... (11)

19
Suradau... (2)

16
Me back... (6)

2005 Gegužė


04
Anksti (o gal velai) (136)

2005 Balandis


30
Taip atrodo pavasaris... (24)

11
Pavasario lietus (46)

08
Pavasaris blt... (17)

05
"Kapeika" (25)

2005 Kovas


13
Pavasaris.:) (31)

2005 Vasaris


26
Radau kaskur i-neto platybese, labai nustebau :) (35)

16
Masinytes :) (39)

2005 Sausis


23
Norvegiska ziema (58)

Visi autoriaus dienoraščiai


Skaityti dienorat RSS formatu
Kas yra RSS ir kaip j skaityti?

Masinytes :)

Paskelbė: lorenso-007, paskelbta 02-16 08:13, vizitų: 1137, komentarų: 39 .

Jo... vadinas idejau keleta masiniuku foto. Kodel butent tokiu? Ogi velnias zino... Patinka man ju formos, isvaizda... Ne maziau idomi ir ju praeitis... Šypsena
















Džaba | 02-16 08:31
Aš pirmas Tūsas !!!
Gražios Taip mašinėlės, netgi labai. Man irgi patinka Niam niam rusiškos. Nieko keisto, kad jos atrodo tokios savos: juk anksčiau visi tik tokias ir turėjo. Bet dabar jas jau baigia išstumt užsieninės Liežuvis.
Bet labiau už mašinėles man patinka tavo bunkeris, kurį mačiau Nekaltas praeitame puslapyje. Dar geresnis už manąjį ApakęsCha cha !

lorenso-007 | 02-16 08:33
malonu Mirkt

As pas tamista seniai buves, einu paziuret kas naujo Dzablandijoj Niam niam.

silta_KEPURE | 02-16 08:38
as noriu tos pirmos, jau uzsirezervavau jej kaCha cha

lorenso-007 | 02-16 08:46
silta-Kepure ----
Rezervuota Mirkt.

Džaba | 02-16 09:34
O man prašom rezervuot "Nivą". Mat, mėgstu trankytis po įvairius sunkiai pravažiuojamus užkampius, o toks automobilis tam labai tinkamas Taip, o gal ir ne Liežuvis.

lorenso-007 | 02-16 09:39
Rezervuota Taip... Bekelei ji puikiai tinkama Mirkt. Pravaziuoju ten kur praeit iki klyno nesuslapus neimanoma Laimingas. Gaila kosmolekiu jokiu neturiu pasiulyt Nekaltas...

salam_miglius | 02-16 09:41
Hm...geriausia transporto priemone, peskomobilis Taip Laimingas

domenica | 02-16 10:10
o aš tokių tikrai nenorėčiauNekaltas

Direktorius | 02-16 11:00
2101
2105 geriausios masinos is situ fotkiu.

lorenso-007 | 02-16 17:55
Direktorius - pilnai sutinku Taip

domenica --- o ka panelem tik naujos ir 'apvalios' patinka? mmm? Flirtas

domenica | 02-16 19:00
..ir mažytėsTaip

noss | 02-16 19:19
2101 gereusia! Cha cha

lorenso-007 | 02-16 19:22
Domenica- o kuom dideles blogos Nekaltas... As tai mazu nemegstu Ne

noss- joa sita kapeika tai nespetna Laimingas

PingvinLokys | 02-16 20:49
Meska Drovus:

pati viršutinė tai gražiai atrodo Gerai, bet kitos - senos ir neįdomios Veee

MrMiau | 02-16 21:23
Uzvakar pagaminau staripsni, kaip sovietai kure pirmaji visureigi...Cha cha

E-i-m-a-S | 02-16 23:52
va pirmas maskvicius geras Šypsena

lorenso-007 | 02-17 12:17
Meskute- virsutine pati seniausia ir yra Taip. Tai moskviciukas 412, -69metu Šypsena.

M.Miau - tai ir tamistai masinytes 'prie dusiai'?

Eimas - galetumei ir pasipasakot apie savo moskviciu, laukia visi... Mirkt

MrMiau | 02-17 12:33
Lorenso, na, zinoma, kodel turetu buti kitaip. Beje, imetu tau mineta straipsni. Tik be paveikslu.


NELYGI KOVA ARBA IŽ-14 ISTORIJA


Siauroje ankštoje muziejaus salėje, kur vieni prie kitų prisiglaudę stovi skirtingu laiku pagaminti Iževsko gamyklos automobiliai, į akis krinta aukštesnis nei kiti, truputį kampuotas eksponatas. Tiesa sakant, prieš trisdešimt metų jis atrodė gana moderniai, nors ir neįprastai. IŽ-14 karjera buvo tik beprasidedanti, o ilgame kelyje iki konvejerio jis būtų patyręs dar ne vieną modifikaciją, jeigu įvykiai tai naujienai nebūtų susiklostę taip nepalankiai. Bet... Iževsko visureigiui dar reikėjo išsikovoti vietą po saule, ir toje kovoje jam teko susigrumti ne tik su garsiąją "Niva", bet ir su... tanku. Žinoma, nelygią kovą visureigis IŽ-14 pralaimėjo...
Iževsko automobilių gamyklos idėja priklauso D. Ustinovui – Politbiuro nariui, o vėliau – SSSR gynybos ministrui, kuris nepritarė Toljačio gamyklos-milžinės statybai ir manė, kad lengvųjų automobilių gamybą reikia plėtoti labiau apgalvotai ir labiau ekonomiškai. Kartu su VAZ gamykla Toljatyje, Ustinovo iniciatyva nutarta pastatyti gamyklą Iževske – šalia didžiulės gynybinio profilio įmonės, kur būtų gaminami AZLK modelių analogai.
Tokiu būdu nutarimas dėl Iževsko automobilių gamyklos statybos buvo priimtas 1965 m. birželio mėnesį, o tų pačių metų rugpjūtyje buvo įkurtas konstruktorių biuras, vadovaujamas N. Slesarenkos bei jo pavadotojo V. Abramiano. Vadovai nutarė atiduoti "vadeles" jauniesiems specialistams, kurių dauguma čia atvyko tikėdamiesi rasti įdomų bei perspektyvų darbą. Jau 7-ojo dešimtmečio pabaigoje Iževske "Moskvič 412" bazėje pradėtas projektuoti furgonas, o prioritetine visų darbų kryptimi tapo priekiniu arba abiem tiltais varomi automobiliai. Beje, kelių gausa ir kokybe nepasižyminčioje šalyje tokie automobiliai buvo ypač svarbūs. UAZ'ų tada privatiems asmenims faktiškai nepardavinėjo, o Lucke dar tik buvo pradedama įsisavinti visureigių "Zaporožec" bazėje gamybą.
1970-aisiais, po tuometinio SSSR Ministrų Tarybos pirmininko Kosygino vizito į Toljatį, VAZ gamykloje prasidėjo darbai kuriant visureigį "Niva", o tuo pat metu Iževske jau buvo praktiškai pasirengta abiem tiltais varomo automobilio gamybai.
Iževsko visureigio kūrime dalyvavo žinomi specialistų grupė, vadovaujama A. Kondraškino, kuris, prieš ateidamas į Iževsko automobilių gamyklą, gavo diplomą už automatinės transmisijos idiegimą "Moskvič 412" automobiliui.
Naujojo automobilio konstruktoriai atsisakė tarpinio veleno tarp paskirstytojo ir greičių dėžės, tuo sumažindami triukšmą ir transmisijos vibravimą. Iževsko visureigyje stovėjo "Moskvič 412" variklis, kuris iš pradžių netilpo po gaubtu. Tam konstruktoriams teko pakeisti kai kuriuos variklio mazgus bei sumontuoti horizontalų "Soleks" karbiuratorių.
Be jokios abejonės, kampuotas automobilio kėbulas nebuvo dizaino viršūnė, bet vienintelis IŽ-5 prototipas buvo tik važinėjantis konceptinis modelis. Be to, jo kūrėjai buvo priversti orientuotis į gamyklos galimybes ir kėbulo dalis projektuoti taip, kad gaminant būtų galima apsieiti be galingų presų ar didelių metalo konstrukcijų tampymo.
Pirmasis prie IŽ-5 vairo sėdo pats Kondraškinas, tuo pat metu dirbęs dar ir bandytoju. Patys bandymai apsiribojo vos keliais apvažiuotais ratais aplink gamyklą. Daugiau nė nereikėjo, nes to pilnai pakako suprasti, kas pavyko naujajame automobilyje, ir kas – ne. O prieš akis laukė darbas jau su kitu modeliu.
IŽ-14 turėjo kur kas geriau atrodantį kėbulą, o paskirstymo dėžė leido vienu svertu įjungti priekinį arba galinį tiltą, arba abu kartu. Priekinė pakaba, kaip ir pirmtake, buvo "pasiskolinta" iš "Moskvičiaus", nors brėžiniuose buvo numatytas ir "Mak-Fersono" variantas. Taip pat buvo padaryti kiti konstrukcijos pakeitimai.
IŽ-14 prototipas buvo baigtas 1972 metų vasarą – Ustinovo atvykimo į gamyklą proga. Kažkuris generolas iš nemažos Ustinovo svitos, lydimas nerimaujančių konstruktorių žvilgsnių, sėdo į dar nepravažinėtą visureigį ir smagiai pasivažinėjo gamyklos teritorijoje. Generolui automobilis patiko, bet kas jo laukia toliau, vadai buvo linkę nutylėti...
Iževsko konstruktoriai truputį aplenkė savuosius Toljačio kolegas. 1972 m. gegužę egzistavo tik 1:5 mastelio būsimosios "Nivos" maketas. Tiesa, balandyje buvo išbandyti du atviri VAZ E2121 "krokodilai", kaip jie buvo vadinami gamykloje, ir taip sukaupta nemaža patirtis tolimesniems darbams.
O IŽ-14 dar reikėjo daug tobulinti, ruošti gamybai. Iževsko gamykla nebuvo pavaldi automobilių pramonės ministerijai, bet kariškiams – gynybos ministerijai, kuriai lengvosios mašinos atrodė esąs antraeilis dalykas. Pasakojama, kaip per vieną pasitarimą ministras tiesiai pareiškė, kad jam svarbiausias uždavinys yra pradėti gaminti naujo pavyzdžio tanką, o ne lengvuosius automobilius. "Moskvič 412" mazgai reikalavo tolesnio tobulinimo, o tuo metu VAZ gamyklos direktorius Poliakovas įtikino vyriausybę, jog Toljačio gamykla turi visas galimybes pabaigti ruošti ir sėkmingai pradėti modelio VAZ 2121 serijinę gamybą.
Ir jis buvo teisus. Nuo 1974 m. vasario 16 d. iki spalio 16 d. Dmitrovo poligone vyko VAZ 2121 ir IŽ-14 bandymai. Sulyginimui taip pat buvo paimti UAZ 469, LuAZ 969, "Land Rover" ir "Range Rover" automobiliai. Aišku, IŽ-14 daug kuo nusileido "Nivai", kuri išvystė maksimalų 130 km/h greitį, o Iževsko gamintojų visureigis tik 120 km/h (nors projektui buvo keliama tik 115 km/h maksimalaus greičio riba). Pasiekti 100 km/h greitį "Nivai" prireikė 22,1 sekundės, o jos varžovui – 30,5 sekundės. Ir valdomas IŽ-14 buvo sunkiau, bet, jo kūrėjų garbei reikėtų pasakyti, kad daugeliu parametrų IŽ-14 lenkė UAZ mašinas, pasižymėjo neprasta ergonomika bei praeinamumu.
Vis dėlto 1974 m. niekam jau nebuvo paslaptis, jog, nepriklausomai nuo bandymų rezultatų, IŽ-14 likimas yra nuspręstas – jis nebus gaminamas. Gamyklai neskyrė lėšų, o dviems vienos klasės visureigiams planinės ekonomikos sąlygomis išgyventi buvo neįmanoma.
Tuo metu vyriausybė griežtai apibrėžė kuri gamykla gamins kokį automobilį. Iževskas gavo "palaiminimą" toliau leisti "Moskvičius". Netgi "Iž Kombi" ir "Iž 2715" tik per vargus išvydo konvejerį. O priekiniu tiltu varomas IŽ-13 aštuntojo dešimtmečio vidury iš viso buvo pamirštas...
Nedaug kas iš sukurtojo visureigio pravertė ateities modeliams. Šiandien būtų beprasmiška rimtai lyginti IŽ-14 kad ir su ta pačia "Niva". Gamyklos muziejuje esantis automobilis mūsų akims atrodo kiek griozdiškas, neišbaigtas. Bet, nedera pamiršti, kad prieš mūsų akis – viso labo prieš 30 metų sukurtas bandomasis pavyzdys. Ir nelaikykime jį pralaimėjus kovą, juolab, kad toji kova buvo nelygi.

Parengė Mr. Miau

nnniaura6 | 02-17 13:18
berniukai žaidžia su mašinėlėmis,
o mergaitės su lėlėmis.

lorenso-007 | 02-17 14:39
Kai meragites 'pazaidzia' su masinelem tada berniukam ir taisyt nebebuna ka Cha cha. Aciu uz apsilankyma nnniaura Labas.

MrMiau - labai labai labai dekingas tamistai uz sita straipsni!!! AlusGerai. Ne tas zodis kaip patiko Niam niamGerai.

Smagu buvo prisiminti izh-14 kuriam deje neteko oficialiai isriedet i gatves. Mano manymu tai butu buves net sekmingesnis projektas nei NIVA. Isitikines jog 412 motoras del savo specifinio galios diapazono butu labiau tinkamas 4*4 pavarai nei sestuko. O priekine moskviciaus pakaba bekelei irgi labai tinka. Bet turim tai ka turim Mirkt.

MrMiau | 02-17 16:37
I sveikataTaip Kaip jau rasiau savo dienorasty, turiu as tokiu straipssniu (ir ne vien apie tarybine technika).
Idomi "Zaporozeco" kurimo istorija. Imesiu, jei graziai paprasysiNekaltasLiežuvis

|ruky|v|briuky| | 02-17 17:44
cia skaitineju, skaitineju ir vienas klausimas pakibo... taip nostalgiskai apie senasias rusiskas masineles prisiminet, bet juk ne visos jos cia rusu nuopelnas Nekaltas kaip pavyzdziui paskutinis automobiliukas is cia pateiktu Šypsena

*vilkiuke* | 02-18 14:31
oj kiek daug masinikiuApakęs
matau kad megstamiausias hobisTaip
Mirkt

kap gi tu Apkabinimas

lorenso-007 | 02-19 19:41
MrMiau--- labai dekingas buciau jei ta straipsniuka imestum Drovus. Idomiai aprasyt moki Gerai.

ruky v briuky --- tamstele kaip visa laik teisingai pastebit Flirtas Gerai. Cia ne vien rusiski masiniukai. O ir tie rusiski (iskyrus NIVA) nera visai rususiski - ziguliukai tai tiesiog modifikuotos 'fiatu' kopijos, o moskviciukai 412-2140 po kapotu turi bmw 315 6 desimtmesio motoriuko 'kopija', tik siek tiek patobulinta Mirkt.
O tos audi tiesiog seipsau idetos, jos irgi panasiu laikotarpiu buvo gaminamos, be to as apie jas (butent sitas) biskiuka nusimanau Mirkt. Man jos labai mielos Šypsena.

vilkiuke--- esi visiskai teisi, as megstu masiniukus, nors hobio tai jokio neturiu. Daug kas patinka Mirkt. O man seip viskas pakenciamai, gyvenu ir tiek Labas...

MrMiau | 02-20 10:05
Tai va, tavo prasymu imetu si bei ta masininska temaCha cha

Miau!Cha cha


PAMINKLAS PASKUTINIAMS "ŽIGULIAMS"

Nekasdieniška akcija neseniai įvyko Rusijos mieste Vladivostoke. Čia buvo iškilmingai palaidotas paskutinis mieste likęs "Žigulių" markės automobilis. Pasirūpinta ir paminklu. Paskutinį dar važiuojantį "Žiguliuką" jo savininkas, daugybės liudininkų akivaizdoje, užpylė betonu.
Spontaniškai kilusiame mitinge užsienietiškų automobilių gerbėjai pasisakė, kad tai paminklas visos Rusijos automobilių gamintojams. Būta ir radikalesnių nuomonių, girdi, š... ir turi gulėti užpiltas š...
Belieka pridurti, jog Rusijos Tolimųjų rytų automėgėjai jau seniai persėdo į japoniškus automobilius, ir dėl to kiek iš aukšto žiūri į kolegas iš šalies centro.
R.




Ir dar:



TREČIOJO SSSR PENKMEČIO PASIDIDŽIAVIMAS

Požiūris į šią mašiną tuometinėje SSSR buvo ypatingas. Ji buvo laikomas "aukščiausiąja klase" ir jai netrūko nuolatinio dėmesio tiek iš Stalino vardo gamyklos vadovybės, tiek iš partijos Centro Komiteto. Juk ne atsitiktinai 1940 m. birželyje būtinybę modifikuoti ZIS 101 aptarė vyriausybinė komisija, kuriai vadovavo bene autoritetingiausias šios srities specialistas akademikas J. Čudakovas. Modifikuotas ZIS'as nuo gamyklos konvejerio turėjo nuriedėti jau trečiajame penkmetyje – 1942 m. Bazinė automobilio ZIS 101 versija buvo pagaminta 1936 m. Tada ją priiminėjo visas Politinis biuras su J. Stalinu priešakyje. Tokie naujos technikos pristatymai aukščiausiajai šalies vadovybei buvo įprastas dalykas, tačiau septynvietį limuziną Kremliaus vadai apžiūrinėjo ypač priekabiai. Gamintojai sunkiai slėpė savo jaudulį, nes puikiai suvokė, kuo gali baigtis Stalino nepasitenkinimas. Lemtingą balandžio 29-ąją du ZIS 101 automobiliai įvažiavo pro vartus į Kremlių. Tačiau būkštauta buvo be reikalo: "tautų tėvas" neslėpė geros nuotaikos, šypsojosi ir juokavo – automobilis jam patiko. Be to, S. Ordžonikidzė įsitikinęs tvirtino, jog šis automobilis nė kiek nenusileidžia amerikietiškiems analogams. Ir iš dalies jis buvo teisus...
ZIS 101 konstruktoriai daug ką "pasiskolino" iš "Biuiko", gal todėl 1936 m. pavasarį 3650 mm bazės sovietinis ZIS'as iš tikrųjų atrodė gana šauniai tarp kitų šitos klasės automobilių. Septynių vietų limuzinas buvo erdvus, turėjo negirdėtą nematytą daugumai to meto šalies vairuotojų apšildomą saloną. Dalis šios markės mašinų turėjo įmontuotus radijo imtuvus, o po gaubtu slypėjo serijinis 5,8 litro variklis, kuris esant 2800 aps/min. išvystydavo 110 AG galingumą. Su aliuminio stūmokliais bei padidinus suspaudimo laipsnį nuo 4,8 iki 5,5, variklio galingumą buvo galimą forsuoti iki 116 AG. Tačiau technologiniai ypatumai neleido gaminti tokio variklio serijiniu būdu. Beje, panašius variklius turėjo daugelis to meto užsieninių automobilių, tame tarpe ir labai Kremliaus vadovybės vertinamas "Pakardas".
Vis dėlto ZIS 101 nestokojo ir rimtų trūkumų. Pirmiausia, tai mechaniniai stabdžiai, kurie nors ir turėjo gerą stiprintuvą, neatrodė paskutinis technikos šauksmas, kaip, beje, ir archaiška dviejų diskų sankaba...
Automobilio kūrimo darbams vadovavo gamyklos vyriausiasis konstruktorius J. Važinskis. Kėbulu užsiėmė I. Germanas. Kažkada baigęs Peterburgo dailės mokyklą, jis gerai piešė ir svajojo tapti architektu. Taigi jam buvo patikėtas naujojo automobilio kėbulo dizainas.
Serijinė gamyba prasidėjo 1936 m. lapkričio mėnesį. Kėbulo griaučiai buvo daromi iš buko medienos, todėl reikalavo ypatingo dėmesio bei kruopštumo. Pavyzdžiui, kiek per mažai užsukus varžtus, erdviame mašinos salone pasigirsdavo nemalonus ausiai ir visiškai prie jos išvaizdos nederantis girgždesys...
ZIS 101 tapo trečiojo SSSR penkmečio pasididžiavimu, Sovietų Sąjungos automobilių gamybos herbu. Politinis biuras ir toliau rinkosi "Pakardus" bei "Linkolnus", tačiau žemesnio rango valdininkija palaipsniui perėjo į ZIS'us. Nusipirkti šį automobilį nebuvo galima, tačiau būdavo leidžiama... jį laimėti piniginėje daiktinėje loterijoje. Taip pat būdavo galima jį užsitarnauti. Ir užsitarnaudavo: garsūs mokslininkai, menininkai... O pasivažinėti naujasis ZIS 101 buvo prieinamas ir paprastai darbo liaudžiai: Maskvoje šitie limuzinai važinėjo kaip taksi automobiliai.
ZIS 101 gamyba kėlė daugybę rūpesčių. Juk ir sunkvežimių gamybos planą ne visada pavykdavo realizuoti – daugelį mašinų tekdavo "lopyti" joms jau nuriedėjus nuo konvejerio. Taip ir limuzinų kokybė nuolatos šlubavo. Vyriausybinė komisija, kuriai vadovavo minėtasis Čudakovas ir į kurią įėjo vietinės valdžios, autoūkių bei taksi parkų atstovai, vis atrasdavo ne tik gamybinių, bet ir konstrukcinių mašinos trūkumų. Štai automobilio masė 600-700 kg viršijo užsienio analogų masę. Jau vien jo variklis svėrė 470 kg ir, tiesą sakant, nedarė jokio įspūdžio savo išvystomu galingumu. Gamyklos personalas suprato, kad priekaištai gana rimti, tačiau stokojo lėšų automobilio tobulinimo darbams. Be to, kaip ir visa šalis apskritai, gamykla nuolat netekdavo savo specialistų. Tarpe tų, kam buvo pavesta modernizuoti 101-ą modelį jau nebebuvo vyr. konstruktoriaus Važinskio, kurį suėmė dar 1938 m. ir netrukus sušaudė.
Konstruktoriai darė viską, ką tik galėjo daryti tokiomis sąlygomis. Jiems pavyko pradėti serijinę variklio su aliuminiais stūmokliais ir išvystančio 116 AG gamybą. Iš kėbulo buvo pašalintos medinės detalės, sumontuota vieną diską turinti sankaba, "Stromberg" tipo karbiuratorius... Atsižvelgiant į automobiliu madas, buvo atnaujintas kėbulas, jame atsirado apvalesnės bei aptakesnės radiatoriaus grotelės, o žibintai – labiau išsišovę. ZIS 101A pradėjo gaminti 1940 m. rugpjūtyje. Lygiagrečiai, nedideliais kiekiais buvo gaminami ZIS 102 kabrioletai. Tačiau visi suprato, kad tuo apsiriboti negalima. Nepaisant visų pastangų, ZIS vis labiau atsiliko nuo europietiškų ir užjūrio analogų. Todėl gamykloje buvo ruošiamos iš karto dvi modernizuotos automobilio versijos.
ZIS 101B vietoje senoviškų tam tikslui skirtų grotelių jau turėjo išsiskiriančią bagažinę. Gerokai pakito ir prietaisų skydas: dideli stačiakampės formos ciferblatai žiūrėjosi gana moderniai, kaip ir naujo pavyzdžio vairas su chromuotų garso signalo lankeliu. ZIS 101B turėjo modernizuotus amortizatorius ir šešiolikos elementų linges vietoje devynerių.
ZIS 103 buvo kuriamas lygiagrečiai su tokiais pat kėbulo pakeitimais, o svarbiausia – su nepriklausoma priekine pakaba, kuri daug kuo priminė panašias amerikietiškų to meto automobilių konstrukcijas. Beje, tokia pat pakabą turėjo ir pokarinis ZIS 110.
Konstruktoriai stengėsi automobilio variklį forsuoti iki 130 AG, bet, ar jiems pavyko, nėra žinoma. Aišku tik tai, jog ZIS 103 buvo ruošiamas tolimesnei perspektyvai, o modelį 101 B buvo numatyta pradėti gaminti jau 1942 m.
Bandymus pradėjo 1941 m. gegužės mėnesį. Birželio 7 d. buvo sustabdyta ZIS 101 gamyba, o jau birželio 22 d. Maskva patyrė pirmuosius fašistinės aviacijos antskrydžius, tačiau, nepaisant to, ZIS 101B kūrimo darbai tęsėsi iki pat spalio 15 d. O jau po keturių dienų Maskvoje buvo paskelbtas apgulties stovis.
Visoje toje maišatyje lengvojo automobilio kūrėjai ir bandytojai buvo pamiršti, tačiau jie ir toliau darė savo darbą. Ir ne veltui: 1942 m. dienos šviesą išvydo SSSR vyriausybės nutarimas sukurti naują prezentacinį modelį. Žinoma, ZIS 101 buvo ne tai, ko reikėjo, tačiau 101-o modelio modernizavimo patirtis labai pravertė.
Per visą ZIS 101 gamybos laiką buvo surinkti 8752 automobiliai, iš kurių maždaug 600 vnt, – 101A modifikacijos. Prieškarinių bandomųjų pavyzdžių, tokių kaip ZIS Sport ir ZIS 101B tolesnis likimas nežinomas.
Mūsų dienų sulaukė tik keletas ZIS 101 modelių (nė vienas iš jų nebeturi originalaus variklio), o atviro kėbulo ZIS 102 modelių neliko visai. Tačiau, kaip bebuvę, dar ir šiandien prieškariniai ZIS 101 limuzinai atrodo solidžiai, o jų, pagal nūdienos supratimą, ankštoki salonai, vis dar saugo praėjusio amžiaus paslaptis.

Parengė Mr. Miau Mirkt

lorenso-007 | 02-21 01:44
Dekoju uz straipsniukus. Labai idomus, perskaiciau su malonumu. Tik pirmasis biski ludnokas apie ziguliuko pakasynas Liūdnas. Bet ka darysi, pasirodo ir taip buna...

Apie ZIS limuzinus tai as seip labai mazai ir zinojau, tik tiek kad ju varikliai nelabai vyke buvo, berods pries kokius 10m 'za ruliom' apie tai rase bet tada as tik paveiksliukus rusiskam zurnale ziurinejau Šypsena.

O is kur tamsta visa informacija straipsniams imi? (jei nepaslaptis, zinoma Mirkt).

MrMiau | 02-21 09:47
Imu is interneto: surandu medziaga, paskui ja apdoroju, trumpinu, tvarkau stiliu, slifuoju... ir kazkas iseina.Mirkt

f-1 | 02-21 11:11
Imesk ka nors is vazu istorijos,apie ju kurima.

lorenso-007 | 02-22 06:22
Tai daug darbo straipsniuka parasyt. O i kokius leidinius dazniausia tenka rasyt?. Šypsena Jei ka nors dar imestumei butu labai smagu Taip.


O f-1 tik vaz'ai galvoj Cha cha. Na... zmogus nusimano apie masinas tai sh... nesirinktu Mirkt...

|ruky|v|briuky| | 02-23 10:58
ak, jus berniukai Cha cha
Masinytes jums visa gyvenima mielos Girtas

MrMiau paklaust noriu del to "trumpinimu" Šypsena kiek procentu cia sutrumpinta?.. ilgos visgi cia tos istorijos Kietas nors stilius ir pasakojimas Gerai

MrMiau | 02-23 13:03
Atsakau: mazdaug 30 proc. Buna, kad 50, buna ir 10. Priklauso nuo straipsnio. Jei tos medziagos tikdesimt eiluciu, kazko neprigaminsi. Buna, randi net keleta straipsniu panasia tema, tada ir ismesti daugiau gali, o ir reikia. Na, buna, kad salia automobilio istorijos dar pateikiama medziaga apie kureju biografija, kas vargu ar idomu lietuviui skaitytojui. Meti ir tai, kas pasikartoja, mazai aktualu. Paskui ateina metas sklandziai tolygiai isdelioti teksta, kad nesokinetu mintis. O cia jau redagavimas. Stiliaus dailinimas. Na, dar ieskau kokiu asociaciju su Lietuva (taip idomiau skaitytojui). Jei nerandu, pats sugalvoju Nekaltas Zinoma, ne visada tai imanoma.
Neseniai pagaminau autobiografini pasakojima apie zinoma F1 lenktynininka M. Sumacheri. Vakar - apie World Car of the Year konkursa ir nugaletojus... Beje, ruosiu straipsnius toli grazu ne vien tik apie automobilius...Mirkt Miau

|ruky|v|briuky| | 02-24 19:59
aisku Šypsena
nezinau darbas (panasu i tai) ar tik hobis toks straipsniu rasymas, bet vienaip ar kitaip idomus ir sveikintinas Gerai
pastebejau, ta taip idomiau skaitytojui... cia pagrindinis vertinimo matas? Nekaltas nerasai, kaip paciam patinka ir idomu skaityt butu?

lorenso-007 | 02-26 01:12
Šypsena bet kam tada ir rasyt jei ne skaitytojui Nekaltas...

MrMiau | 02-26 21:04
rasau, tik daznai tai netelpa i automobilizmo tema: juk manyje tiek viskoNekaltasCha cha

lorenso-007 | 02-27 19:24
Tai ir gerai, jei viena apie masinas rasytum tai moteriskoji publikos dalis kazi ar taip gausiai skaitytu NekaltasCha cha.

|ruky|v|briuky| | 03-03 08:39
o kaip del interesu skirtumu?.. masinei publikai galbut idomu visiskai kitokie dalykai, sunku gi jiems itikt Cha cha

lorenso-007| 03-08 19:05
O kas masine publika? Nekaltas Eilinis pacaniukas uz golfo vairo? Laimingas

|ruky|v|briuky| | 03-09 22:56
oho, cia tikriausiai svarbiausia zodis yra eilinis Kietas

truputi ironija kvepia...

masine publika nebutinai pacanai, siaip paprasta, jokiom ypatingom ziniom ar interesais neissiskirianti publika, paprasciau tie, kurie viskuo domisi pavirsutiniskai Mirkt

lorenso-007 | 03-13 01:01
Ir vel esu kaltinams ironizavimu... Na taip, kaltas biski Drovus.

Tik va del to pavirsutiniskumo... Jei jau 'masine publika' domisi viskuo, tai jai itikt lengva turetu but Nekaltas.
Šypsena


Komentuoti gali tik užsiregistravę lankytojai. Užsiregistruokite, arba jei esate užsiregistravęs, prisijunkite.

Visa "Banga.lt" klubuose ir forumuose paskelbta draudžiama informacija bus šalinama, o duomenys apie asmenis, paskelbusius tokią informaciją gali būti perduodami Lietuvos Respublikos specialiosioms tarnyboms.

Pastebėjusius draudžiamą informaciją "Banga.lt" klubuose ir forumuose, prašome informuoti apie tai portalo redakciją el. paštu [email protected]


lorenso-007

Geriausias banginis

Apie
Dienoraščiai
Pradėtos temos klubuose

Veiksmai

Rašyti privačią žinutę
Įtraukti į adresų knygelę
Dienoraščio prenumerata
Klubų žinučių prenumerata
Į garbės pakylą
Ant gėdos stulpo
Kiti Banga.lt vartotojai

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: Masinytes :)

Prisijungę draugai

Visi draugai