Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai Klubai ir forumai
Prisijunk: Pamiršau slaptažodį  Užsiregistruoti

Dienoraščiai

2020 Gruodis


22
senuko Valkatusino Urbi at Orbi 2020 (8)

20
Valkatuko Urbi et Orbi 2019 (4)

21
Valkatusino Urbi et Orbi 2018 (9)

27
Valkatusino urbis at orbis (2)

23
Valkatos Urbi et Orbi (9)

2015 Spalis


08
ketvirtadienio ryte pro Valkatos langą nežvelgė buriatų vaikai. (15)

2015 Rugsėjis


03
ketvirtadienio rytas beklausant Zimmermano (49)

02
trečiadienis po vasaros

2015 Rugpjūtis


24
pirmadienis po savaitgalio (60)

19
trečiadienis, o vakar. (26)

2015 Liepa


31
penktadienis ne toks (39)

22
trečiadienis rudenėjant (49)

2015 Birželis


08
pirmadienis mintys apie bendravimą. nesakysiu kodėl (93)

2015 Gegužė


27
trečiadienį pas Valkatą ateina Ramuma (40)

21
ketvirtadienį pasaka apie Rudnosiuką Valkatą Visada (43)

05
antradienis po pirmadienio ir to kas buvo tarp (93)

2015 Balandis


30
ketvirtadienis. žuvų diena. gerai darbingai nuotaikai praskaidrint (22)

29
trečiadienis darganas kaip ir... (37)

23
ketvirtadienis visu garsu (50)

07
paminėsiu (40)

2015 Kovas


31
antradienio atradimai (16)

27
penktadienis valkata aptingo (22)

2015 Vasaris


02
pirmadienis. Perkūno diena. Sapno herojai ar holograma (18)

2015 Sausis


26
pirmadienis - po barsuko pasivertimo ant kito šono - buvo rūkas ir prietema ir Saulelė vėl nežadino (64)

16
penktadienis po ketvirtadienio. nenorėjo valkata (30)

09
penktadienis ir laisvė (22)

05
pirmas pirmadienis (32)

2014 Gruodis


31
paskutinis metų trečiadienis (9)

22
pirmadienis priešpaskutinis ŠM (9)

15
pirmadienis ne ketvirtadienis (20)

11
ketvirtadienis nis nis nis (20)

04
ketvirtadienis vėl (11)

2014 Spalis


27
pirmadienis ir vėl (15)

24
penktadienis pagaliau (5)

2014 Rugsėjis


16
Gentis (56)

10
neatostogos (67)

2014 Balandis


30
Raudonos vėliavytės ir manipuliaciniai žaidimai (378)

08
Rinkimai ir kitos demokratijos grimasos I (109)

2014 Kovas


14
šaltam savaitgaliui biskis briedo + šnekos apie juos ir mus (40)

2014 Vasaris


03
patarkite tingiam Valkatai (38)

2003 Rugsėjis


23
pradžia (užeikit, balius tesiasi) (476)

Visi autoriaus dienoraščiai


Skaityti dienorat RSS formatu
Kas yra RSS ir kaip j skaityti?

penktadienis ir laisvė

Paskelbė: VisadaValkata, paskelbta 01-09 14:01, vizitų: 558, komentarų: 22 .

Paryžiui šaudo. Žmonės sako, kad taip kėsinamasi į žodžio laisvę, nes pradėjo šaudyti į laisvą spaudą laisvai kažką sau murmančią.
Gal ir taip, o bet tačiau tiesa visuomet turi daug veidų. Neteisinu šūvių, neteisinu tų, kurie žudo nekaltus. Jei jie nekalti.
Tą proga apie laisvę. Ir laisvą žodį. Nežinau ar tai tas pats leidinys ar kitas, tačiau jau keletas metų tai vienur tai kitur (spaudoje, žiniose) pasirodydavo žinučių, kad prancūziški leidiniai prisidengdami žodžio laisve atvirai tyčiojasi iš to, kas vienoms ar kitoms žmonių grupėms yra vertybė. Ar atviras tyčiojimasis iš vertybių yra žodžio laisvė išraiška? Ar tai yra vertybė? Ar tai yra Europos, naujosios Europos moralinė vertybė? Ar tai yra tai, link kur mes einam? Panašu, kad taip, nes ir tie, kuriuos ilgus metus vienaip ar kitaip rėmiau pradėjo gint vienintelę vertybę žmogaus???, o gal gyvulio teisę elgtis taip, kaip jam geriau.
Gal tampa vertybe galimybė priėjus gatvėje prie moters ar vyro atvirai tyčiotis iš snukučio, šiknos, tikėjimo, vaikų ir ttt ir pan?
Kur dingo laisvės, kaip įsisąmoninto būtinumo (Hėgeliška sampra, kuria, kaip maniau rėmėsi Europos augimas ir demokratėjimas) supratimas? Kur dingo muškietininkų tose pačiose to miesto gatvėse kelti lozungai "visi už vieną, vienas už visus"? Beliko visi prieš visus, kiekvienas už save.
--------------------------------------
dėliojau tuos žodžius dėliojau. per pietus atsiverčiau delfį ir radau signataro pamintyjimą apie tai pat beveik taip pat. http://www.delfi.lt/news/ringas/politics/a-patackas-charlie-hebdo-ir-z
odzio-laisve.d?id=66850062


ar dėl tokios laisvės šildėmės prie laužų?

kazkodel | 01-09 15:47
Panašios mintys turbūt kirba daugelio galvose. Tik... Kaip greit iškreipiamos vertybės. Vis dar mintyse sukasi gėjų prezidento (ar kaip jis ten) kalba apie tai, kokios yra vertybės ir, kad 10 litų kupiūra yra puiki dovana, nes ten du vyrai. Ilgai negalėjau patikėti, kad iš dviejų lakūnų, yra padaroma... net tik liežuvis nesiverčia, bet ir klaviatūros guzikai nesimaigo rašyti. Tai čia tos Europos vertybės? Tfu tfu tfu, kur dingo kita nuomonė ir kodėl kitos vertybės yra iškart paverčiamos šovinistinėmis.
Dėl šaudymo Paryžiuje. Nesvarbu, kalti ar ne, tyčiojosi ar ne, bet nė vienas negalim būti teisėju ir teisti mirties bausme. Nepateisinu ir pasilieku prie minties, kad tai nepateisinama.

Badas | 01-09 19:35
As toleruoju tyciojimasi, jeigu gali paimt pulteli ir perjungt kanala. As palaikau tyciojimasi, jeigu jis neskatina susidorojimo, o yra skirtas kvestionavimui (dauguma tautieciu turbut nesuvirskins, kaip tyciojimasis gali buti keliu rusiu, bet as ir rasau ne jiems). Tyciotis gatveje ir isleisti besityciojanti leidini - tai ne tas pats, nes gatveje negali isvengti patycios, o laikrastyje - gali. Tai labai svarbus momentas: negalima suniveliuoti patyciu. Musu visuomene labai zemo lygio ir mums sunku suvokti, kad patycios gali buti pozityvios. Neseniai buvo geras straipsnis apie tai, kad lietuviskajam laisves suvokimui iki pranzucijos dar simta metu zagremis arti www.delfi.lt/news/ringas/lit/m-d?id=66848538
Patycios pozityviaja prasme reiskia, kad gali ir turi teise egzistuoti zmones, kuriems musu svarbus dalykai yra nesvarbus. Jie gali tyciotis is mums svarbiu dalyku, o mes jiems atleisime, nes is tu svarbiu dalyku mes nedarome alacho, kaip musulmonai. Bet mes darome, ar ne?.. Mes tokie pat durni, kaip ir musulmonu zudikai, tik musu dievas ne is "a" raides, o is kazkokiu kitokiu (ivardinkite patys). Ir zudome ne kalasnikovais, o liezuviais, bet dar klausimas kaip cia butu, jei ne teisesauga...

Linas_Medelis | 01-09 19:39
Kur dingo laisvės, kaip įsisąmoninto būtinumo <...> supratimas?Ji nedingo, jos paprasciausiai nebuvo. Beje Platonas demokratiją ir kritikavo dėl to, kad jos bazę numato tai, kad žmogaus išrinkimas neva jau numato ir tai, akd tas žmogus žino kaip ir ką daryti.

O kas liečia visi už vieną ir vienas už visus, tai jei gandai nemeluoja, tai visuomet buvo dvi plotmės, viena aristokratų su galimybę daryti ką nori (peržengti įstatymus), ir kita aptarnaujančio personalo (kuriems įstatymų laikytis būtina),ir kurie numulkinti vienas už visus ir visi už vieną, ir guldydavo galvas už tų pačių viršunėlių idijotizmus.

Kilnios idėjos už laisvę nepakanka tam, kad ji būtų realizuota, nes tam, kad būtų realizuota idėja surišta su sąmoningumu, visų pirma reikia, kad patys sistemą sudarantys piliečiai taptų sąmoningi. Deja, bet didvyriškas stovėsena prie laižų, tai nėra dar tapimas sąmoningu subjektu.

TaiVa | 01-11 06:09
Noriu įsirėminti Bado komentarą

VisadaValkata | 01-12 08:33
Kažkodėlčia, kartais tik mirtis priverčia stabtelti ir apmastyti, bei apsisipresti. Net ir tais atvejais, kai mirtis tėra perėjimas iš vienos būties/buveinės į kitą.
Čia mūsų (ne, ne mūsų- judėjų ir kryžiokų) kultūra klūpojimą ant kelių pavertė didesne vertybei nei laisvą perėjimą kitapusna.
--------------------------
Bade, vaikystėje turbūt kiekvienas sakydavo :"kas pirmas sako -ant savęs pasisako". Tai reiškia, kad tas kuris tyčiojasi iš kitų - visų pirma parodo savo panagių juodumą, savo menkumą. Nes tyčiotis gali tik iš to, ko nesupranti. Arba ko nenori suprasti. Arba ko bijai, o bijai dėl to, kad nesupranti. Taip, lietuviams toli iki prancūzų, bet kitas klausimas ar reikia juos vytos ar verčiau likti savimi. Kažkad LDK, Vilnius buvo tas ramus uostas iš kurios laivamaniai, kitatitkiai bėgo iš to paties Paryžiaus. Kas paskeitė? Įsitvirtino kryžiokų "jrevropietiška" religija, kuri visuomet siekė sutrypti, sudeginti, sunaikinti kitokią mintį.
Prancūzai, kaip rusai ar amerikonai ar vokiečiai leidžia sau daugiau nei kiti, nes jie dideli. Pabandykit įsivaizduot, kad mūsų "Šluota" (nežinau ar dar leidžiama) kiekviename numeryje spausdintų karikatūras, kuriose būtų tyčiojamasi iš žydų, lenkų, tų pačių prancūzų. Įsivaizduojat kas būtų. Tai ne šiaip kažkokie niekingi komentarai po Delfio straipsniais, už kuriuos jau kelia baudžiakus.
------------------------------------------------------
LM'e, mano giliu įsitikinimu buvo visuomet, nes tik įsisąmoninęs tai gali atpti pilnateisiu GENTIES nariu. Nes genties narys yra laisvas tiek, kiek jo laisvė netrukdo kitų gentainių gerbūviui. Taip kaip šeima gyva tol, kol vieno laisvė netampa panieka kitų pareigoms.
Dvi plotmės ar du poliai yra natūrali duotybė. Verybė yra ta, kad net rytuose, jau nekalbant apie vakarus yra milžiniškos galimybės migruoti tarp dviejų polių - gali valkata prasimušt (jei turi gabumų ir siekių) į viršų ir Bosas gali nusirist prie konteinerio.
Kilnias idėjas visuomet brandino ir skleidė kilnūs žmonės. Klūpantis, nusižeminęs, šiknas rytams ir vakarams laižantys, o savo nuomonės neturintys veikėjai kilnių idėjų nepriims. Iš tos baimės ir švietimo sistema griaunama.

Badas | 01-12 09:36
Liaudiski priezodziai ir posakiai dazniausiai buna labai paprasti, labai salygoti ir primityvus. Tad jie gerai tinka primityviu zmoniu primityviems gyvenimams. Ar tai apie tave?.. Tiesa sakant, liaudiskas posakis yra eilinis nemastymo atvejis: susiduri su keblia situacija, prisimeni patarle ir vualia - sprendimas zinomas. Mastyti nereikia. Kam gi rupi, kad atvejai nevienodi? Niekai, visi atvejai vienodi! Issitrauki is stalciuko gatava sprendima ir viskas paprasta.
Kaip jau rasiau auksciau, mano tekstai nera skirti tokiems zombiams. Kas nori diskutuoti sudetingom temom, turetu pamirsti visas patarles, kaip pasenusias ir neatinkancias sudetingos realybes. Kas nepasiruoses pripazinti, jog senovine ismintis yra nepakankamai issami, su tuo neturiu apie ka kalbetis.

Siaip neskatinu tyciojimosi, manau kad yra ir geresniu budu nuomonems reiksti. Bet manau jog tyciojimasis yra itin efektyvus "lakmuso popierelis", parodantis, kur slypi musu tironiskasis kvailasis dievas. Taip, mes bijom tyciotis is zydu ar lenku, ir tai reiskia kad politkorektiskumas - musu kvailasis dievas, kuris atjungia kritini mastyma ir vardan kurio esam pasiruose daryti kvailystes. Is ko mes dar vengiam tyciotis?.. Stai ten slypi musu baisiausios ydos. Todel retkarciais, dozuotai, turi buti leista tyciotis (tiems, kurie moka tai daryti; jau rasiau, kad tyciojimasis turi daug rusiu ir ne visi budai vienodai blogi). Tikrai nesakysiu, kad visi turi tyciotis is visko. Bet kartais, kai nueini pas gydytoja, jis iduria adata i augli ir padaro biopsija. Tai skauda. Bet tai padeda likti gyviems - parodo, kur slypi liga. O musu visuomene neigia ne tik ligas, bet ir metodus ligoms diagnozuoti. Tokia visuomene pasmekta prazuciai. Manau kad prancuzai dar turi vilties isgyventi, bet lietuviai tai kazin.
Pozityvusis tyciojimasis - tai socialine biopsija: retai atliekama, skausminga, gyvybe gelbstinti procedura.

VisadaValkata | 01-12 13:24
Bade, tavo nihilizmas ir pochujizmas seniai žinomas. Aš esu įsitikinęs, kad išgyveno tik tie posakiai ir tos patarlės ar priežodžiai, kurie per šimtmečius buvo patikrinti žmogaus psichologijos dėsningumų.
Aš tikiu, kad lietuviai turei gerus šansus išgyvent ir sustiprėt kaip nacija. Nepriklausomai nuo to kokias šiknalaižiškas instrukcijas duos kokie norvegai ar prancūzai.
Badai, ar tu gerbi tuos, kurie tyčiojasi iš tavęs, tu turbūt net bendraut su tais, besityčiojančiais nenori? O gal esi apsimetėlis ar realusis "psich odinocka" - mazochistas?

Badas | 01-12 15:13
Butent taip ir sako buki fundamentalistai: "tai simtmeciu patikrinta". O as sakau - zmones simtmeciais klydo. Ne simtmeciais, o tukstanmeciais. Ir jie klys dar simtus metu, nes atsisako kvestionuoti savo dievus, savo dieviskasias vertybes. Jie veikiau pasakys apsaugini burtazodi "tu nihilistas", nei prades abejoti savo dievais. Tai labai logiska zombio reakcija, manes tai visiskai nestebina.

Gerbti ir myleti priesus (t.p. ir besityciojancius) - tai dar aukstesnio levelio tema, bet nematau prasmes jos nagrineti, jeigu zemesnio levelio neikandam. Kol kas nekalbekim apie aukstaji pilotaza, jeigu dar nuo zemes atitrukti neiseina.

VisadaValkata | 01-12 15:20
O kodėl Jūs manote, kad būt "fundamentalistu zombiu", kuris gerbia kitus, kitokius fundamentalius zombius. gerbdamas bando juos suprasti ar bent jau sugyventi. užuot išdidžiai išsityčiojus, besiremiant tariam žodžio laisve, su neklystančio bešaknio kosmpoplito poza.
Kažkodėl, kai vyras negali suprasti moters - iš jos nesityčioja (sveikoje situacijoje) o, kai kas nors nesupranta kito "zombio" tai pasityčiojimas tampa vienintele, svarovskiais apklijuota kauke. Manau, kad tai yra niekinga žmogaus be vertybių pozicija.

Badas | 01-12 16:16
VV> pirmo sakinio nesupratau. Jei nori padiskutuoti ta tema, pabandyk perfrazuoti klausima kitaip.
Jau rasiau ir dar karta pakartosiu, kad pozityvusis tyciojimasis - nera pats geriausias bendravimo bruozas primityviose visuomenese. Rasiau ir dar karta pakartosiu, kad sis veziniu susirgimu diagnostikos metotas turetu buti taikomas retai ir patyrusiu zmoniu, kurie moka pasirinkti tinkama "adata" ir moka interpretuoti rezultatus. Lietuvos ziniasklaidoje tokiu beveik nera (ir tai viena is priezasciu, kodel zmones nezino jog ezistuota tokie dalykai - jie tiesiog nuo gimimo to nera mate), bet dabar juk kalbam ne apie viena tolima Europos kaima, ar ne?..
Kalbant apie Europa, egzistuota atvejai, kai gerbimas ir supratimas neveikia. Bukagalvis tolerastas nesusimasto, kol neateina teroristas ir nenusauna jo kaimyno. O jeigu kazkoks klausimas neteroristinis, tai, tolerastas taip ir neprades mastyti, kol neateis zurnalistas ir neidurs su adatos smailumo piestuku. Kartais reikia pamaisyti pagaliu per skruzdelyna. Tai nebutina ismintingoje visuomeneje, bet mes tokie dar nesame, ir todel vien tik grazus metodai daznai tiesiog nesuveikia. Kodel neveikia raginimas "bukime geri"? Vat kazkodel neveikia. Reikia durio i subine. O kartais netgi ne adatos, o pagalio per sikna. Tokie jau esame, deja.

Beje, kai visuomene yra labai ismintinga - pabreziu, ne "ismintinga", "labai ismintinga" - tai ir pati savoka "tyciojimasis" nustoja egzistuoti, nes tokie zmones nera prisirise prie moraliniu kategoriju, o tai reiskia, kad ju is principo neimanoma izeisti ar nuliudinti. Tai nereiskia kad jie tyciojasi, tai tik reiskia, kad jie neturi jokiu skaudziu tasku. O kiekvienas "skaudus taskas" visu pirma yra isminties stokos pozymis. Bet cia jau N+2 levelis, apie kuri kol kas daug nepasakosiu, o tik pristatysiu egzistuojant.

VisadaValkata | 01-12 16:41
Pirmas sakinys yra aiškus. Juom klausiama, kodėl ponas Badas mano, kad būti "fundamentaliu zombiu" yra žema ir gėdinga ir kad visi turintys apginimo vertų vertybių turėtų būti išmesti į istorijos "šiukšliadėžę".
panašu, kad tamstai "levelis N+2" yra "levelis, kuriame egzistuoja belyčiai, betaučiai mankurtai. Nes kol priklausai kokiai nors genčiai, tol turi vertybes už kurias gali kovoti negailėdamas gyvasties. Nes vertybė yra vertybė, o gyvenimas be vertybių - tik nyki egzistencija.

Badas | 01-12 18:16
O tai kaip, buti nemastanciu robotu - puiku ir garbinga? Neatskirti, kurios vertybes geros ir kurios ne - tai puiku? As sakau - ne.
O kas kel istorijos siuksliadezes - tai nereikia taip hiperbolizuoti. Cia tavo zodziai, pats ir pasikomentuok kodel nusprendei perlenkti lazda tokiu budu. As tai vadinu evoliucija, kurios visi etapai yra reikalingi ir neisvengiami, nors galetu buti 10x trumpesni. Jeigu butum mokytojas, ka pasakytum jeigu tavo mokinys 60 metu sedetu toj pacioj klasej? Gal truputi uzknistu? Tai nereiskia kad mokini reikia "ismesti i istorijos siuksliu deze", kaip tu parasei.

O apie N+2 leveli tu nieko nesupratai, bet uzuot sureagaves "o, cia kazkas naujo ko nezinau", tu isreiskei ideja "visi kvailiai, kurie masto kitaip, nes vienintelis teisingas mastymo budas yra tas, kaip elgiasi mano gentis". Kaip manai, jeigu butume negirdeje uzduoto klausimo, o zinotume tik siuos du atsakymus - kuri butu galima priskirti 10meciui moksleiviui, ir kuri 60meciui moksleiviu?
Tataigi.

VisadaValkata | 01-13 08:16
Valkata mano, kad visos vertybės yra geros. Blogiau kai vertybių nėra. Čia kaip Tiesa - jos yra galybė variacijų, taip ir kiekvienam savos vertybės yra vertingos. Jei jos yra tokios, už kurias gali ir kumščiais pamosuot ir ant bačkos užlipt ir į mišką išeit. Bėda, kai viskas dzin ar kai rūpi tik šilti marškinėliai ir sotus stalas.
visa kita (mano komentarai apie šiukšlyną ir levely) yra įtakoti to įvaizdžio, kurį tamsta susikūrei mano vaizduotėje per pakankamai ilgą laikotarpį.

Badas | 01-13 10:32
As nesakiau kad vertybiu nera. Jos yra, tik visiskai kitokios. Jeigu kokia nors barbe (arba kenas) pasakytu, kad jos vertybe grazi isvaizda, geros babkes, gera chata, o as atsakysiu, kad visos (absoliuciai visos) jos vertybes man yra naivios kvailos ir primityvios, ar reiskia kad neturiu vertybiu?.. Turiu, bet jos visos is kito pasaulio, nei gyvena ta blodine. Barbe nesupras nei vienos mano vertybes, ar tai reiskia kad ju neturiu?.. Nereiskia.

Tiesa, yra vienas niuansas. Pats zodis "vertybe" man reiskia kita dalyka, negu barbei. Nes zmones del savo vertybiu numirtu (t.y. tai jiems yra neteologinis dievas), o as nemirciau. As is vertybes nedarau dievo, nes matau platesni transcendentini konteksta, o vertybes tera viena is gyvenimo funkciju, bet tai jau N+3 lygis, tad kol kas gal nesipleskim. Neatrodo kad noretum labai gilintis i Gyvenimo paslaptis.

Amaliija | 01-13 10:48
VisadaValkata, palieku neužmirštuolės žiedelį.
Apkabinimas

VisadaValkata | 01-13 11:56
Ačiū, AmalijaApkabinimas

schyzoidas | 01-13 21:28
Badas, Gerai, smagu, kai nors kas Supranta...

ManDyWu | 01-15 12:33
nenoriu teršt šio dienoraščio savo neišprusėliškais komentarais, bet tamsta būsit pirmas bangietis, kurio kiekvienas įrašas žiauriai užkabina.

VisadaValkata | 01-15 12:48
Migle, o žiauriai, tai čia kaip...?

ManDyWu | 01-15 19:43
jei jau sakau užkabina, tai matyt, kad geraiMirkt))

VisadaValkata | 01-16 08:30
okispokis. nesimaivydamas pasakysiu, kad visai smagu, kai ką nors gerai užkabiniDrovus

VisadaValkata | 01-16 16:14
gal kam indomios to žurnalo iliustracijos:
http://www.istidom.lt/2015/01/je-sui-charlie-18.html?m=1


Komentuoti gali tik užsiregistravę lankytojai. Užsiregistruokite, arba jei esate užsiregistravęs, prisijunkite.

Visa "Banga.lt" klubuose ir forumuose paskelbta draudžiama informacija bus šalinama, o duomenys apie asmenis, paskelbusius tokią informaciją gali būti perduodami Lietuvos Respublikos specialiosioms tarnyboms.

Pastebėjusius draudžiamą informaciją "Banga.lt" klubuose ir forumuose, prašome informuoti apie tai portalo redakciją el. paštu [email protected]


VisadaValkata

Blogiausias banginis

Apie
Dienoraščiai
Pradėtos temos klubuose

Veiksmai

Rašyti privačią žinutę
Įtraukti į adresų knygelę
Dienoraščio prenumerata
Klubų žinučių prenumerata
Į garbės pakylą
Ant gėdos stulpo
Kiti Banga.lt vartotojai

Banga.lt klubai


Mano įrankiai

Privačios žinutės
Mano temos
Dienoraštis
Draugų adresai
Mano duomenys

Paieška

 

Dažnai užduodami klausimai

Mano meniu

Į mano meniu įkelti puslapį: penktadienis ir laisvė

Prisijungę draugai

Visi draugai