Vasara prisiminus Dvi savaitės rugpjucio gale Sveicarijoje. Kazkaip tesiu tradicija aprasyt Tikejausi dideliu kainu, grazaus krastovaizdzio, ispudziu viskas pasiteisino, bet apie viska is eiles.
Pirmas aplankytas objektas pasienyje su Vokietije esantis Reino krioklys. Tai vandeningiausias krioklys Europoje. Vietoje siulomi keli plaukimo laiveliais marsrutai, butina pasiimti. Krioklio centre uola, į kuria nuplaukiama laiveliu, uzlipama laipteliais ir visas grozis matomas is virsaus. Zodziu, rekomenduotinas objektas, nes daznai su kriokliais buna, kad tikiesi ispudzio, o ten kokia srovele tevarva cia priesingai!
Toliau Ciurichas. Kas pirmiausia suzavi nuostabus ezeras pasoneje, parkas prie centro su maudymuisi puikiai tinkamais krantais. Po apsivaiksciojimo mieste, pavakary smagiai nusimaudem. Buvo matyti, kaip zmones po darbu traukia cia pat I pakrante kas siaip nusimaudyt, kas kokia irklente puciasi, kas siaip ant zoles deginasi. Puiki atmosfera. Pats miestas neturi kazkokio senamiescio, aiskaus centro ir t.t. Keletas kalvu, kur galima pakilti ir apziureti miesta su ezeru is virsaus. Tradicinis turistinis pasivaiksciojimas senamiesciais nesigaus, ziureti nelabai yra i ka turistui, bet viska atperka ezeras. Veliau kazkokiam forume matem klausima, kur geriau praleisti diena Ciuriche ar Liucernoj, tai vienareiksmiskai Liucernoj.
Netoli Liucernos Piloto kalnas, kur ir pradejome pazinti su kalnais. I virsu kelemes stačiausiu pasaulyje funikulieriumi. Kylant ypatingu vaizdu nelabai buvo, nes funikulieriaus trasa eina per miska, bet uzkilus vaizdas apylinkes ir apacioje esanti Keturiu Kantonu ezera nuostabus. Mums kaip tycia uzslinko debesys, bet bevaikstant virsuje tuoj ir prasiskleide. Giedra diena turetu buti ypac ispudinga.
Pati Liucerna daug jaukesnis ir mielesnis miestas uz Ciuricha, cia jau nemazai paveldo, ilgas dengtas medinis tiltas nuo vieno kranto į kita, gynybiniu bokstu linija, nuo kuriu virsaus puikiai matyti miestas. Pasivaikscioti pakrante malonu, turetu buti idomu pasiimti ir koki kruiza po ezera, o ju ten ivairiausiu.
Oru prognoze zadejo poros dienu palinojima, o kalnuose debesys, todel buvo pats tas laikas aplankyti Berna, kurio senamiestis itrauktas į UNESCO paveldo sarasa del dengtu gatviu visi namai statyti taip, kad antras aukstas issikisa keliais metrais į gatves puse daugiau uz pirmaji, yra paremtas arkomis, o vaikscioti galima nekreipiant demesio į lietu. Gausu fontanu. Parlmentas ispudingas. Ileidziama į vidu, galima rezervuoti laika, ekskursija su gidu tikrai idomu, bet neistesta, taigi neprailgsta. Nustebino lauke prie tilto mieste gyvenantys lokiai miesto simobilis. Atitverta teritorija, galima eiti, juos stebeti, atrakcija nemokama.
Po Berno patraukeme vel į kalnus sikart prie Jungfrau virsukalnes (daugiau kaip 4 km aukscio). Palike kemperi miestelyje apacioje, į kalna kilome geležinkelio linija, kuri užsibaigia aukščiausia Europos geležinkelio stotimi Jungfraujoch (beveik 3,5 km aukstyje). Keliones kaina i abi puses labai sveicariska praktiskai MMA ir tai sakanat, kad musu vaikui 5 metai nuo 6 visur stipriai mokama Vakare papedeje kempinge lijo, tai alpiu pievos virsuje buvo graziai apsnigusios, karvutes ganesi lengvam sniege. Virsuje ziemos karalyste. Oras buvo puikus, tai puikiai viskas buvo matyti i visas puses apacioje zalia, o virsuje storas sniego sluoksnis, slidinejimo ir roguciu, "padangu" trasos pasidukom su mazaja. Labai patiko.
Interlakenas miestas tarp dvieju ezeru, is visu pusiu kalnai. Kempingu ne vienas, dauguma tiesiai ant ezeru krantu, butent tokiam ir apsistojome. Lokacija ispudinga, pats miestukas siaip sau. Vaizdas is virsaus kita kalba. Velgi funikulierius. Virsuje kavine, nuo kalno issikisusi apzvalgos platforma. Skaniai isgeriau alaus, kas ledu, kas kavos.
Nuo interlakeno per kalnus vaziavome i Sveicarijos pietus kito ju ispudingo kalno Materhorno link. Vaziuoti variantai buvo du ant traukinio platformos per keliasdesimties km ilgio tuneli ir nieko nepamatyti, arba kemperi pervaryti per kalnu pereja. Pastarasis kelias ilgesnis, bet keliauta ispudziu susirinkt, taigi labai smagiai vingiavom i virsu, veliau i apacia. Perejos virsuje buvo atsiskojimas uztvankos link. Keliukas toks siauras, kad kas valanda po 15 minuciu eismas leidziamas tai i viena puse, tai i kita. Vaziuoti buvo isties smagu. Vakarop pasiekeme miesteli netoli Materhorno.
I miesteli pacioje kalno papedeje nuosavu transportu patekti neimanoma miestelyje galimas tik viesasis transportas, todel kempinge palike kemperi autobusiuku buvome pristatyti ten, vakare vel parvezti atgal. Miestuko komunalinis transportas (statybine technika, siuksliaveziai ir t.t.) labai primine Italijos senamiesciu naudojamus mikroautomobilius. Velgi traukinuku pakilus i Gornegrat kalna, nuo jo atsiveria ispudingas vaizdas i Materhorno smaile. Aplink ledynai, vienas kitas ezeriukas Pasakyti grazu nieko nepasakyti. Suprantama, kodel sis kalnas vienas Sveicarijos simboliu. Nusileide prasisukom Lindto firmineje parduotuvyteje labai skanu.
Dar karta persiverte per dar vienus kalnus atsidureme italiskoje Sveicarijos dalyje Lugane. Kai siauriau kalnu pyle lietus, cia saulute zeme ridinejosi. Kempingas ezero pakranteje. Velgi uzkilome i kalana salia miesto, is virsaus vaizdas i miesta ir ezera labai grazus. Tradiciskai pakylama funikulierium. Virsuje viesbutis-restoranas ir nepakartojami vaizdai zemyn į ezera ir miesta. Jei kalnuose sniegas, tai cia miestelio parkuose palmes. Didziulis kontrastas vos pries keleta dienu murkdziusis sniege. Viskas italiskai, laikrasciai italiski, vokiskai mazai kas kalba, kai visoje siaureje tai pagrindine kalba. Salia Lokarnas. Panasus ezero pakrantes miestelis su palmem ir vaizdu nuo gretimo kalno. Kaipgi nepakilsi Daug neuzsibuve pasukome i Verzaskos sleni vaziuojama tarp kalnu, palei upe. Didziule uztvanka, pakeliui jaukus mazi is akmenu statyti miesteliai net stogai dengti akmenimis I viena toki uzkiles kemperiu, nezinojau, kaip teks apsisukti. Pavyko miestelio aikstej, kuri keliais metrais ilgesne uz kemperi Pasiseke. Aiksu, apacioje buvo zenklas, kad sunkvezimiams negalima, bet as gi ne sunkvezimis! Ispudingas dvieju arku tiltas labai grazi keliones pabaiga gavosi.
Griztant i siaure, palikus sauletus pietus, vos persiritus per kalnus, visa kelia pyle lietus. Dariau naktini pravaziavima, tai del kelio remonto isvis nukreipe vietines reiksmes keliukais per kalnus, labai galejau, kad ne diena vaziuoju vaizdai irgi butu buve pasakiski.
Kainos brangu. Prie dabartiniu Lietuvos kainu, kiek keliauta, mums brangu Sveicarijoj ir Olandijoje. Olandijoje svelniau, o Sveicarijoje rugstoka, bet irgi prisiklauses is aplinkiniu tikejausi ju dar didesniu, taigi tam tikra prasme buvo lengviau su jomis susigyventi... Paprastas vistienos verinukas ant medinio iesmelio gatves skylej beveik 20 euru. Kai su kemperiu, tai maista ruosemes patys, ta dalis biudzeto neispute. Didziausios islaidos lankytiniems objektams tikrai brangu, bet juk to ten ir vaziuojama. Mano galva, geriau maistui pataupyt. Alus nustebino, bet skanus. Kaina zmoniska visai. Labai populiarus 0,33 buteliukai.
Maloniai nustebino parkavimo kainos visur pigiau nei Vilniaus centre. Sunkiausiai surasti vieta kemperiui buvo Berne, o siaip visur pakankamai lengvai daug vietu miestu centru prieigose. Visur priima eurus, bet graza gauni frankais. Kelione kiek apsunkino, kad ne ES, tai internetas ne europiniais tarifais, teko prisimint laikus, kai kempingus emem tuos, kuriuose yra wifi, nes keliones objektus ir marsrutus tradiciskai ziurimes isvakarese, arba keliom dienom i prieki, prisitaikant prie oru ir noru.
Automobiliai labai daug nauju, bet daug ir senesniu, tik tie senesni islaikyti nepriekaistingai. Parudijusiu ir pan nematem. Ant opeliu sonu budavo uzrasas swiss edition, nzn ar ten kompektacijos gausenes ar kas ten kitaip Keliai patys numanot labai ok. Reziumuojant labai grazi salis, yra ka paziureti. Kemperiu judeti labai patogu ir daug gamtos/ kalnu pamatai tiesiog vaziuodamas.
islyginimui jie tiesa, kempingu daug, kone visi ispudingose vietose - tarp kalnu, prie upeliu, ezeru ir t.t. Labai smagu pusryciauti ant zoles, o vakare aliuko islenkt, ispudzius suvirskint.
Tiek nuvaziuodami, tiek grizdami buvome sustoje prie Niurnbergo esanciame Playmobil (lego analogas) parke - mazajai labai patiko.
Kaip yra su lietuvos draudimo civilke ir pakaitiniu automobiliu? Surašė ilgą litaniją kad tipo gali nuomotis, bet jie padengs tik jei matys būtinumą ir t.t.
Ar realybėje teko kam nors naudotis?
ld atsakymas:
Kas liečia pakaitinio automobilio išlaidas šios išlaidos atlyginamos tik tuo atveju, jeigu jos buvo būtinos ir tikslingos.
Persiunčiu Jums bendrą informaciją dėl tokių išlaidų kompensavimo:
Pažymime, kad pagal eismo įvykio kaltininko įprastinę transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sutartį draudimo bendrovė nukentėjusiems tretiesiems asmenims po eismo įvykio pakaitinio automobilio neteikia. Nukentėjęs asmuo, kol jo transporto priemonė bus remontuojama arba iki to momento, kuomet draudimo bendrovė atlygins nukentėjusiojo patirtus nuostolius, esant būtinumui turi teisę išsinuomoti pakaitinį automobilį savo lėšomis. Atkreiptinas dėmesys, kad dėl pakaitinio automobilio nuomos nukentėjusiajam trečiajam asmeniui kilusių išlaidų atlyginimas gali būti svarstomas tik pateikus motyvuotą prašymą, kuriame nurodomos išlaidų būtinumą lėmusios aplinkybės ir jas patvirtinantys faktai (dokumentai). Pažymėtina ir tai, kad tokiais atvejais atlyginamos tik protingos išlaidos, t.y. už pakaitinės transporto priemonės nuomą kompensuojami tik vidutiniai rinkos įkainiai, be to, transporto priemonės nuomos laikotarpis yra nustatomas remiantis gamintojo nustatytu remonto laikotarpiu įvertinant remonto proceso technologinių netolygumų galimybę.
T.y. jei automobilis Jums yra būtinas, Jūs turite teisę jį nuomotis savo lėšomis, tačiau išlaidų atlyginimo klausimas bus sprendžiamas tik gavus motyvuotą prašymą, realius nuostolį patvirtinančius dokumentus bei įvertinus nuostolių pagrįstumą ir kitas sprendimui priimti reikšmingas aplinkybes
Su tuo butinumu tai geras bajeris nu tipo jei as turiu masina, tai man ji būtina, kaip galima turet kazka, ko tau nereikia? realybeje su LD neteko susidurti, kad imti masina, bet uzsiminus, kad bus imama, pinigai ikrito per 3d.d.
Ps.skaitysiu ryt ryte.
sita seniena nubegus tik 140 kkm, dar iki manes gavusi nauja kuro siurbli, neprifarsiruota dpf'u ir kitokiu kujniu - ji dar gyvens ir gyvens. O jei kur ir suges, ta forda beveik plaktuku ir replem gali remontuot, daliu visur rasi. Labiau aktualu, kada ir kur uzdraus seniem dyzeliam ivaziuot
Aha, visur ir visada tam fordui daliu surasi turi tokiu tranzu kaime 14vnt, sake bbi nebera gaut daliu, ta orasme yra, vet nieko nera prie vietos veztis reiks.
bet pasisneket su kaimynais, apsikeist gerimais arba kartu islenkt kempingo bare visada galima ypac draugiska publika buna per fules champus dr, del daliu - sugesi kokiam kaimuke, atsibaladoji iki serviso, kol permiegi to serviso kieme kavute aluti gurksnodamas pavakry, ziurek ryte ir dalys, ir remontas O siaip sezono pradzioj keiti tepaliuka (km jau prisukta buna), viska persiziuri ir nelabai yra ten kam pateikti staigmenu
as 3ias sito daikto savininkas, kai pirkau simtas dvidesimt kazkiek kkm buvo. Pirmi savininkai turejo ilgai, virs 100 kkm susuko, antrieji nupirko, truputi pakeliavo, vaikai uzaugo ir atsisake kartu bastytis, tai pardavinejo sita ir sake, kad sau pirks mazesni. Nuskridau i Dortmunda uz keliasdesimt euru, o parvaziavau kemperiu
Na nebent, nes cia reikejo daliu bulkai ir ceskei, visiskai nieko prie vietos neturėjo Bet ka te bbi, nera ten kam gesti, keliai geri, silta. Svarbu termostatas ok butu
Man cia cirkas buvo,daviau savo auto per uodega normaliai,kai gatves apsnigtos buvo,tai kurwa,po dienos ryte isgirdau galini amortika bildanti ir abu galinius guolius uziancius,teko kelt ant keltuvo
Yra kažkoks fordas normalioj pusėj vairas su 100k km rida mobile.de 84m 1800eurų
Bet kokiu atveju, manau verčiau jamti priekabėlę. Atsisegi kempinge, ir puti su mašina kur nori.
O tie kur investuoja ten 100k eu už naujus tai išvis.. nu žmonės realiai pinigų kai šieno turi...
Nes ten du kartus metuose išlekti... nu čia tas pats kas graikijoj namą nusipirkt, kad ir ne žiauriai brangu, bet koks tolkas? tokie pinigai turi nešt pinigą, o ne pūt kampe numesti. bet kieno pinigai, tas elgiasi pagal save.
paziurejau skelbimus - dabar brangiau nei as mokejau ekonomika kyla esme toki daikta renkantis - nepaimti nup.isto per nuomas leisto. "Kemperines dalies" remontas brangesnis nei ten automobilio mazguose pasikrapstyt - svarbu, kad nelestu vandens niekur ir viskas veiktu. Rudyt ten nera kam: jei tokiam kaip mano, tai kabina ir remas apacioj. Buda pati - aliuminis skydas, o ir tas dazytas... Konservacijos ypatingos nereik. Pageidautinas stogas, laikant per ziema. Jei ne garazas/ angaras, tada bent stogine, kad tiesiogiai nelytu ant jo, nes i tarpelius patekes vanduo, saldamas gali issandarint vietom. Angliskas vaziuoji gi atostogaut, kad patogu butu. Greitai nepavaziuosi, faktas. Bet kai visas namas uz nugaros, tai sustoji, kavos isgeri, valgyt dar ka pasidarai, zaidimu aikstele vaikui dar kokia ir nepastebi, kaip atsidurei ten, kur norejai.
Del priekabeles - didziausias minusas, kodel saviske ir iskeiciau i kemperi, kad vaziuoti turi automobilyje, priekaboje labai nesaugu ir draudziama isvis. O kai vaziuoji kemperiu - visoj erdvej staliukai, lovos ir t.t. seimynai daug daug patogiau
Faina kelione. Kas del kriokliu, tai labai ispudingas Austrijoj Krimlio krioklys dideliame kalne. Ten tiksliau trys kriokliai, ar tai keturi, nepamenu, reik video perziuret Ten kol uzlipi/nulipi uztrukau su saviske gera pusdieni, bet tikrai verta. Jei kam reiks ar nerasit, galeciau koordinates atsiust.
Beje, nivtiemu, bet gal kas patarsit del monitoriaus. Ketinu pirkt mazdaug 27" ir didesne, nei FullHD raiska. Bet klausimas toks, ar nebus kokiu staigmenu sujungiant ji su plansete? Pas man ji FullHD, bet tarkim su ja ar rodys 4K filmus is Youtubes, jei monitorius bus 4k? Pagrinde tam ir naudociau, ziuret Youtube, tai ar verta? Ar tiek ir naudos tada bus is to 4k?
vistiek prisegti vaziuoja kemperyne. As irgi vis vis skaitineju apie keliones su tais, bet ar ne smagiau su masina ir kokiu booking ar vietoje tartis? Kemperio nuomos kaina didele o pirkti del galbut vienos keliones nesamone, ir laikyti nera kur
Yra pas mus nuomoj tranzas 2005, kad ir kaip as skeptiskai i ji ziurejau ir mol ka jis cia isvis daro- trb kolkas maziausiai man problemu kelianti masina, net lyginant su naujom. rida puse limono.
Krimlas buvom matem. Kopti pabodo, bet vaizdai geri, krioklys galingas. Keliavimo budas kiekvienam savas, mums sitaip labai Bura, kvietimo negavau, ar cia pas tave "kam tas adresas, tu taip ateik". Beje, sveicariski peiliukai pas juos pigiau nei pas mus Sitas tranzitas ir yra 2000 m
Buvo pervaziavime per kalnus, fotkej dar kazkurioj atrodo burys yra... Siaip wrangleriu santykinai labai daug, pamege sveicarai. Siaip suv'u nemazai, lyginant su kitom salim
jei nispizdia, pas mane rankinis traukiamas 1 karta per 2 metus- per tech. ap. Visad suveikia. ai dar Dzeraldas kazkada kaime buvo uztraukes, bet ir tada atsoko.
rankini traukiu daznokai vaziuojant, bet stovint tik uzvestai masinai palieku ant pirmo
edit. nors opeliams opeliams nedėkingai trosas stovi, yra linkimas į apačią ir jei gumos kiauros , pribėga vandens ir žiemą kaput
Km nebepamenu, gal kur ir turiu uzsizymejes, bet pas mane kaip sezonas, taip apie 10 kkm. Keliai mokami - vinjete. Dvidesimt keli eurai metams, jei gerai pamenu. Kempingai 25-40 ribose. Yra brangesniu, bet kai tikslas pasibastyti po sali, tai emem pagal lokacija ir ar turi wifi
Silkei kokius 4-5 metus netraukinėjau, tai rankinio rankena kaip privirinta buvo galiausiai suportų kojelės irgi niekaip nebejudėjo jau. Taip ir pardaviau su prikepusiu. Tai dabar ant kitų mašinų visada traukiu, kad neužsistovėtų
Beje, bulkai keturi metai nekišti nagai prie važiuoklės. Nuvariau iki TA, kad patikrintų važiuoklę. Tai sako pasikeisk traukių antgalius ir galinius salenblokus, visa kita ledas antgaliai mačiau po 7e lyg, salenblokai po 2,5e. Dalių kainos
Vabalaz vieno ruskelio bloga stebiu ir ten fiat puntika berods 97m. atgaivinejo, tai ten isvis net ruskiu rubliais kapeikos viskas kainavo, pvz pask dirzas ten ju pinigais pigiau nei coca cola buteliukas ir viskas taip
Aš kai tiek lavonų privežęs ir matau kas iš rankinio lieka po pusmečio netraukant. Tai profilaktiškai visoms patraukau rankini. Ta prasme net įprotis, pvz isinuomočiau mašina ir tai stabdyčiau rankiniu stodamas prie šviesaforo bent keletą kartų per savaitę.
Del priekabeles - didziausias minusas, kodel saviske ir iskeiciau i kemperi, kad vaziuoti turi automobilyje, priekaboje labai nesaugu ir draudziama isvis. O kai vaziuoji kemperiu - visoj erdvej staliukai, lovos ir t.t. seimynai daug daug patogiau
Na nepagalvojau kad važiuojant galima pramogaut. Bet iš kitos pusės dėl saugumo, ar būdoje galima miegot/žaist ant grindų važiuojant? Gi avarijos atveju toks pat kotletas lieki kaip ir priekaboje.
niekada neplanuojam visos keliones, viso marsruto, visu kempingu, visu objektu is anksto. Pasiziurim vietoj, pagal norus, orus ir t.t. Del virsininku - tai virs manes nieko nera, klientai man virsininkai, tai tikrai nenumetu visu nx su zinute out of office
Komentuoti gali tik užsiregistravę lankytojai. Užsiregistruokite, arba jei esate užsiregistravęs, prisijunkite.
Visa "Banga.lt" klubuose ir forumuose paskelbta draudžiama informacija bus šalinama, o duomenys apie asmenis, paskelbusius tokią informaciją gali būti perduodami Lietuvos Respublikos specialiosioms tarnyboms.
Pastebėjusius draudžiamą informaciją "Banga.lt" klubuose ir forumuose, prašome informuoti apie tai portalo redakciją el. paštu [email protected]